verschil beeldkwaliteit UPC horizon en Vodafone glasvezel help

Started by bigbro, December 3, 2014, 20:16:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bigbro

Raymen,

Dat is heel duidelijk. Heb ook heel dure Oehlbach kabel gehad maar die had veel last van storingen, waarschijnlijk door DECT telefoons en Digitenne. Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat de relatief goedkope Oehlbach Koka 799 mits goed aangesloten super betrouwbaar is. Gebruik het bij veel mensen die ik help met installeren en het gaat altijd goed.

Raymen

Okee big bro .

Ik dacht zelf de oehlbach xxl aan te schaffen

Momenteel heb ik 2 antennekabels van ziggo gekoppeld,want ik moet 5 meter over bruggen, en heb 2 x 3 meter gekoppeld

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Hanky Panky

Quote from: TornadoGo on May  9, 2015, 13:04:14
En? Ondertussen al meer ervaring?

Ik wil weg bij Ziggo vanwege de vele artifacts en sinds kort heb ik een glasvezel-aansluiting. Ik twijfel nu tussen Vodafone en XS4ALL. Het enige punt leek te zijn dat ik dan extra UTP kabels moest gaan trekken maar gelukkig kan ik TV en data gescheiden houden met behulp van een VLAN.

Ik heb KPN (XS4ALL??) en heb prima beeld. Je hoeft anno 2015 niet meer te klieren met 2 aparte lan's, alles loopt bij mij over één lan (data en tv). Ik adviseer wel om de switch van de KPN box niet te gebruiken maar een goede (unmanaged) switch van bijvoorbeeld HP of een ander kwaliteitsmerk er tussen te zetten. Als ik de switch gebruik vd Experia box dropt de netwerksnelheid zo ver omlaag dat je alleen nog maar Divx-jes kunt kijken via het netwerk.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

BarcoCRT

Quote from: Raymen on May 10, 2015, 23:58:46
Momenteel heb ik 2 antennekabels van ziggo gekoppeld,want ik moet 5 meter over bruggen, en heb 2 x 3 meter gekoppeld

Twee kabels als het met eentje kan geniet natuurlijk niet de voorkeur.

Ik gebruik al jaren en jaren Hirschmann installatiekabel met Hirschmann metalen connectoren zodat je zelf de lengte kan bepalen. Die kabel heb ik ook door de buizen in mijn huis lopen.  Wandcontactdozen zijn van het Hirschmann systeem. De antenneversterker (met verschillende uitgangen) in de meterkast was ook van Hirschmann, maar die is inmiddels vervangen door eentje die ik van Ziggo kreeg opgestuurd bij een pakket.

Echt nooit een slecht beeld hier.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

TornadoGo

Gisteren is "Vodafone Thuis" glasvezel bij mij aangesloten ten koste van Ziggo, ik heb een abonnement genomen met 100/100 internet, televisie en telefoon. Data en IPTV lopen binnen hetzelfde netwerk over verschillende VLAN's, zie ook deze link. Ik heb alleen de coax naar de slaapkamer moeten vervangen door een UTP kabel met als bijkomend voordeel dat de SMART TV nu ook bedraad is aangesloten.

Mijn ervaring:
Internet lijkt wat meer 'snappy' te zijn, de snelheid is zoals is beloofd. De bandbreedte die nodig is voor radio/TV gaat ten koste van je internetsnelheid, alleen als de decoder aan staat. Overigens is dat niet het geval als je een 50/50 abonnement neemt.

Telefoon werkt zoals het hoort.

TV is waar het mij vooral om ging. Het beeld lijkt me iets scherper, de kleuren wat meer verzadigd (ik vond Ziggo op de Humax 5200C altijd wat flets op mijn gecalibreerde scherm), geen artefacts/blokjes, het geluid komt me ook wat frisser over. De decoder is een mooi en klein apparaatje ter grootte van drie gestapelde CD hoesjes. Standby naar aan gaat binnen een paar seconden en zappen gaat ook gewoon vlot.

Tot zover ben ik tevree..  O0
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Spijkie

Hallo tornadogo, hoe bevalt Vodafone tot nu toe? Hier krijgen we over n maand ook Vodafone thuis icm glasvezel. Er werd gezegd dat de glasvezel kabel direct t modem in gaat ipv eerst via een kastje.
Heb jij dit ook?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

TornadoGo

Bevalt nog steeds goed, het enige verbeterpunt dat ik me nu kan bedenken is dat het zappen iets sneller zou mogen. Bij mij gaat de glasvezelkabel die van buiten komt eerst een oranje kastje in en vanaf daar gaat er een glasvezelkabel naar het modem. Met behulp van een convertor gaat de kabel in een UTP poort.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Spijkie

Van wat ik er nu van begrepen heb is dat Vodafone nu een modem heeft waardoor dat tussenkastje niet meer nodig is. We zullen t binnenkort zien, goed om te horen dat het jullie bevalt!

Hr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

1080P24

Sinds 2 weken over van Ziggo ( upc ) naar Vodafone. Veel beter. Strakker, scherper beeld. En dat is gelijk te zien. Ik had het al bij mijn ouders gezien die over waren.
500/500 internet werkt perfect. Alleen het modem/router is met Wifi een drama. Daar kan je het liefst zelf een router achterplaatsen, of een goed AP.

Hanky Panky

Quote from: 1080P24 on January 13, 2016, 15:13:51
Sinds 2 weken over van Ziggo ( upc ) naar Vodafone. Veel beter. Strakker, scherper beeld. En dat is gelijk te zien. Ik had het al bij mijn ouders gezien die over waren.
500/500 internet werkt perfect. Alleen het modem/router is met Wifi een drama. Daar kan je het liefst zelf een router achterplaatsen, of een goed AP.

Ik heb deze in de meterkast gehangen: http://tweakers.net/pricewatch/379316/ubiquiti-unifi-ap-long-range.html
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

SpeedyAndré

Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Spijkie

Hier nu Vodafone thuis draaien, 50mb. Internet snelheid is zoals beloofd. Tv beeld is mooier maar zijn ook HD zenders. Mijn probleem is echter dat tv kijken via wlan moet, devolo 200 ertussen, en bij KPN hier geen problemen waren met kijken en opnemen tegelijk maar nu wel problematisch. Geen beeld etc. Zou t helpen om een devolo 650 ertussen te zetten?

Wat wel fijn is dat glasvezel rechtstreeks t modem in gaat bij mij.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

millon

Ik heb straks alleen glasvezel in mijn nieuwe huis.
Ik twijfel nu tussen Telfort en Vodafone, wat zouden jullie kiezen?

Beeldkwaliteit, betrouwbaarheid en service vind ik het belangrijkste.

Volgens de kenners heeft Vodafone bij glasvezel het beste HDbeeld omdat ze het signaal 1op1 doorgeven

bigbro

hoi,

Ik ben hier ook al een tijd mee bezig. Glasvezelaansluiting is klaar. UTP kabels liggen naar de tv etc. Ik heb lang geprobeerd uit te vinden of Vodafone haar eigen aanvoer heeft of toch gebruikt maakt van KPN aanvoer. KPN comprimeert het signaal en daardoor heb je verlies. Ik kom er maar niet achter waarom ze dat doen. Ook bij Vodafone heb je weinig mensen die echt terzake kundig zijn. Veel ben ik doorverbonden en ga vooral niet in een winkel vragen. Daar weten ze alles over mobieltjes maar over tv......

Ik kijk nu via Ziggo en de Horizonbox. Ik moet zeggen daar komt een erg goed plaatje uit. De upscaler in de Horizon doet het beter dan die in mijn Panasonic 65VT30 plasmatv. Maar ook de Horizonbox wordt bekritiseerd. Genoeg fora waar technici er alleen maar over mopperen.

Probleem is dat je niet 14 dagen mag proefkijken van Vodafone. Het is net als met autobanden. Koop je een nieuw merk en het bevalt niet dan kun je ze niet zomaar terugbrengen. Ander probleem is dat Vodafone maar heel weinig capabele mensen hebben die uitleg kunnen geven. Eigenlijk heb ik meer vertrouwen in dit prima forum waar mensen echt geholpen worden dus:

Wie heeft op dit moment (16 maart 2016) Vodafone en Ziggo en een goed oog voor beeldkwaliteit en kan een objectieve vergelijking maken?

Groet,
Bigbro

Siddartha

ben zelf ook aan het twijfelen om over te stappen op glasvezel.. alleen nu heb ik een CI+ module en heb eigenlijk geen zin in nog een kastje om te zappen....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

kermit

Ik twijfel ook tussen Vodafone en telfort glasvezel. Sindskort hebben ze glasvezel aangesloten. Een goede kennis van me heeft Vodaphone glasvezel . Echt superscherp beeld .Zijn zoon heeft telfort glasvezel en het beeld is niet zoscherp als Vodafone .

bigbro

Tja zou kunnen bevestigen dat Vodafone het signaal niet meer afneemt van KPN en Tele2 2 wel. Zou ook kunnen dat de ene tv beter is dan de ander of beter is afgesteld. ;)

HereIsTom

Ik heb al een jaar Vodafone thuis alles in 1 glasvezel, het beeld vind ik perfect en ben verder ook tevreden!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W