Apple TV, heb je een TV nodig?

Started by VTEC_genieter, November 24, 2014, 20:40:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

#25
Als het echt goedkoop moet: ik heb een Logitech Bluetooth adapter op mijn kantoor: http://www.bol.com/nl/p/logitech-wireless-speaker-adapter/1003004011922173/

Analoog uit via 3,5 mm jack

Maar bloetoet en hoge kwaliteit streaming is denk ik niet iets dat samengaat  O0
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VTEC_genieter

Die gebruik ik al [emoji6] Wil nu upgraden met een Airplay produkt.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Hanky Panky

Quote from: VTEC_genieter on November 25, 2014, 16:18:08
Die gebruik ik al [emoji6] Wil nu upgraden met een Airplay produkt.

Aha 
Duidelijk  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Sailor Jan

Als je Sonos overweegt, zou ik zeker ook even naar Denon Heos Link(ook geen speaker) kijken. Deze heeft volledige ondersteuning van Spotify in tegenstelling tot Sonos.

De laatste tijd luisteren we meer naar ATV3 met Airplay dan Sonos ivm Spotify Radio. Dat werkt toch wel erg lekker.

Ik ben zelf nog aan het oriënteren om de Sonos te vervangen. De updates van Sonos zijn de laatste tijd niet echt vooruitstrevend te noemen en de ondersteuning van Spotify blijft sterk achter.
Wees lief voor jezelf

road rebel

#29
Als het enkel voor audio dient zijn er ook andere airplay clients die beter zijn zoals de AirPort express (betere netwerkcapaciteiten)! En om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden: idealiter heb je een tv aan de atv al was het maar voor de installatie en updates en mocht er een probleem zijn. Een AirPort express kan je volledig "op afstand" installeren.
Er bestaan ook airplay DACs (vb arcam AirDAC) mocht je dat overwegen, en ook tweaks voor AirPort express

Wat betreft de 3,5mm kabels:
Ik heb nog een viablue toslink liggen (optisch 3.5mm naar gewoon toslink male), mag voor weinig weg als je interesse hebt.

VTEC_genieter

Thanks!
Ik kan voor de installatie van de Apple TV inderdaad eerst een TV met HDMI ingang in de woonkamer gebruiken. Daarna verplaats ik de ATV naar de slaapkamer, de bestemming waar mijn stereo installatie is.

Ik ga op internet kijken naar de Arcam AirDAC.

En ook bedankt voor je aanbod![emoji2]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Ik heb de Sitecom Wifi Music Player retour gebracht: wifi verbinding is instabiel en kan daarna nauwelijks wifi verbinding maken. Airplay is dan ook niet meer mogelijk. Apparaat wordt warm. En het apparaat heeft geen aansluiting voor een netwerkkabel.
Geld retour.

Mogelijke alternatief: Apple TV
Maar ik moet wel een goede losse DAC voor hebben en gebruiken [emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

road rebel

Indien het zo goedkoop mogelijk moet: een Airport express kan analoog uitsturen, dus je kan zonder externe DAC.

VTEC_genieter

Thanks!
Maar ik heb nog een BD speler waar ik het geluid ook wil DACcen :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Mijn allereerste DA converter: NAD D1050 DAC.

Een DAC, voor mijn NAD C326BEE, met veel digitale ingangen (2x COAX + 2x OPTIC) alvast voor mijn toekomstige componenten. Ik ken mijn muziek en entertainment verslaving.

En de Apple TV 3.

Een stabiel apparaat met ethernet aansluiting voor muziek stream via Airplay.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

snikkeltje

#35
Leuk spul! Zit er eigenlijk ook een AB bij die Dac of kiest zo'n apparaat automatisch welke kanaal actief is?
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

Dirk

bovenop de unit (niet zichtbaar op bovenstaande foto's) zit -naast de power button- ook nog een source selector, waarmee je door herhaaldelijk drukken door de bronnen heen scrolt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VTEC_genieter

Ben nu de kabels aan het herinrichten. Even de wirwar aan kabels goed zetten.
Daarna de DAC en de Apple TV installeren en dan........
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

De Apple TV was eerst aan een TV via de HDMI aangesloten en de netwerkinstellingen handmatig ingesteld alvast.
Daarna heb ik de ATV verplaatst naar mijn stereo installatie, met een TOSLINK aan de NAD D1050 DAC aangesloten.

Ik stream nu muziek vanaf mijn iPad via Airplay naar de Apple TV, waar het geluid verder verwerkt en geconverteerd wordt door de DAC analoog naar mijn stereo versterker.
Het beeld uit de ATV heb ik niet nodig. Ik kan het apparaatje ook met de bijgeleverde remote aan-/uitschakelen.
[emoji2]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Pete Philly

Een ATV werkt prima zonder TV, dat gaat prima werken. Zoals je het zelf als beschrijft zijn veel routers gevoelig voor de stiekeme bandbreedte en hoeveelheid data die een ATV nodig heeft. Of het werkt niet, of je moet af en toe herstarten (spreek ik uit eigen ervaring).

Oplossing: een airport als router. Toch slim van de appelboertjes..

VTEC_genieter

Zonder TV werkt de ATV inderdaad prima.
Heb de firmware van mijn oude Linksys wifi-g router paar dagen geleden nog geüpdate.
Thanks!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Kaakberg

Quote from: Dynky on December  5, 2014, 12:39:40
bovenop de unit (niet zichtbaar op bovenstaande foto's) zit -naast de power button- ook nog een source selector, waarmee je door herhaaldelijk drukken door de bronnen heen scrolt  ;)

Switcht niet uitzichzelf (?)

AB nad  is niet helemaal tof (eufemisme).

VTEC_genieter

#42
Er zit geen AB bij deze NAD. Het apparaat gaat zelfs op standby na 30 minuten niksen :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Patric

Onkyo heeft een dockingstation met Bluetooth en Airplay ondersteuning en analoge tulp aansluiting

roeleken

#44
ik weet niet of je nog een 'oude' laptop of pc over hebt?  Wanneer je op je laptop Spotify gebruikt via wifi en je op je android telefoon ook spotify opstart via wifi vraagt je telefoon of je het op je telefoon af wilt spelen of als afstandsbediening moet fungeren van je laptop. Ideaal !!!
Grappig, want het werkt ook op mijn pc op het werk. Kan vanaf thuis mijn Spotify op het werk bedienen.

Kun je later altijd nog een mooie DAC kopen en via USB out naar de DAC toe.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

VTEC_genieter

Bedankt voor de tips!
Maar ik gebruik voor Spotify al een Apple TV met een externe DAC. Super makkelijk en klinkt heerlijk!!

Een PC/laptop wilde ik niet gebruiken/vermijden.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers