On demand filmdiensten

Started by skyfox, November 24, 2014, 16:10:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Nu de laatste videotheek in de stad het loodje heeft gelegd word ik gedwongen om een andere bron te zoeken voor m'n films. Een optie is streaming on demand.

Nu weet ik dat er steeds meer aanbieders komen, o.a.:
Pathé thuis
Moviemax online
Videoland online
Ziggo on demand (of UPC in andere gebieden)
HBO on demand
Film1 on demand
??

Echter, ik mis bij de diensten hier en daar HD aanbod en ook een manier om ze via een PS3 of ander medium af te spelen op de beamer. Daarnaast is bij veel aanbieders het aanbod blijkbaar tijdelijk.
Qua HD aanbod, Edge of Tomorrow is bij meerdere aanbieders alleen in SD verkrijgbaar. Daarnaast vraag ik me af of ik bij HD streams Blu-ray kwaliteit mag verwachten.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met de on demand diensten zodat ik gericht een keuze kan maken tussen een van de aanbieders of kan besluiten om m'n films via andere kanalen te kijken.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

home@the movies

Als je bereid bent om via een VPN server een Amerikaanse dienst te gebruiken kan ik je van harte VUDU aanbevelen. Een zeer groot aanbod met heel vaak ook releases die sneller via streaming te bekijken zijn dan de release op Blu Ray.

Kwaliteit is zoals je dat vanHD streaming mag/kan verwachten niet gelijk aan Blu ray maar of jij dat al dan niet goed vind kan je alleen maar beoordelen als je het zelf even bekijkt.
Het is echt een video on demand service dus je betaald enkel wat je huurt of koopt, geen abonnement nodig.

http://www.vudu.com

skyfox

Ik zal daar zeker eens gaan kijken. Alleen, hoe krijg ik zo'n dienst op mn beamer? Moet ik dan een pc/laptop aankoppelen of kan dit via mn ps3?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

raindog

Hier ervaring met Netflix en de On Demand diensten van HBO en Film 1 via Ziggo op een Humax decoder. Al deze drie zijn met een abonnement per maand. Via de Apple TV kan ik bij de Apple Store ook per film afrekenen maar dat vind ik persoonlijk te duur en gebruik ik dus nauwelijks.

De beeldkwaliteit van HBO en Film1 On Demand is hier een stuk minder dan de beelkwaliteit van Netflix die ik erg goed vind.
Netflix doet soms nauwelijks onder voor Blu-Ray al verschilt dat wel per film of serie. Breaking Bad bijvoorbeeld heb ik ook op Blu-ray maar er zit nauwelijks verschil in de beeldkwaliteit. Het geluid daartegen is op Blu-ray wel nog steeds een stuk beter. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

skyfox

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Eerlijk gezegd ben ik niet overtuigd van de kwaliteit van de diensten. Daarnaast moet er sowieso iets van hardware aangeschaft worden om streaming mogelijk te maken, gezien mn PS3 alleen Netflix aanbiedt. Gezien ik juist ben gaan projecteren om 1080p in volle glorie te zien is streaming dus niet mijn oplossing op dit moment, ben ik bang.

Ik neig ernaar om maar gewoon via een Pathé pas nieuwe films te kijken en het gebeuren thuis voorlopig even te laten. Ook downloaden heb ik overwogen, maar ook daar moet ik weer een nieuw apparaat voor aanschaffen en ik vraag me af hoe lang het nog makkelijk mogelijk is. Ook geen optie voor mij. Zucht... De videotheek was toch wel makkelijker...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larsonator

Quote from: skyfox on December 10, 2014, 11:41:48
Ook downloaden heb ik overwogen, maar ook daar moet ik weer een nieuw apparaat voor aanschaffen en ik vraag me af hoe lang het nog makkelijk mogelijk is. Ook geen optie voor mij. Zucht... De videotheek was toch wel makkelijker...
voor mij is downloaden de oplossing. Al het nieuwste aanbod in de hoogst mogelijke kwaliteit (full bluray of remux= movie only)

raindog

Quote from: skyfox on December 10, 2014, 11:41:48
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Eerlijk gezegd ben ik niet overtuigd van de kwaliteit van de diensten. Daarnaast moet er sowieso iets van hardware aangeschaft worden om streaming mogelijk te maken, gezien mn PS3 alleen Netflix aanbiedt. Gezien ik juist ben gaan projecteren om 1080p in volle glorie te zien is streaming dus niet mijn oplossing op dit moment, ben ik bang.

Ik neig ernaar om maar gewoon via een Pathé pas nieuwe films te kijken en het gebeuren thuis voorlopig even te laten. Ook downloaden heb ik overwogen, maar ook daar moet ik weer een nieuw apparaat voor aanschaffen en ik vraag me af hoe lang het nog makkelijk mogelijk is. Ook geen optie voor mij. Zucht... De videotheek was toch wel makkelijker...

Bergijp ik het nu goed dat je een projector hebt aangeschaft maar nu besluit om naar de bioscoop te gaan omdat de steamingsdiensten tegen vallen? En dat je terug verlangt naar een videotheek?

Heb je Netflix als eens uitgeprobeerd op de PS3? Eerste maand is gratis.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

skyfox

De projector heb ik al 3 jaar, misschien zelfs langer. Voorheen had ik een steengoede videotheek in de buurt waar ik voor 3 euro een dagfilm op blu-ray huurde. Die videotheek is nu ter ziele gegaan en ik ben op zoek naar een goed alternatief.

Netflix heb ik reeds, maar het aanbod nieuwe films vind ik erg beperkt. Andere streamingdiensten zijn kwalitatief vaak minder en vereisen bovendien een aanschaf van hardware aan mijn kant om het af te kunnen spelen.

De bioscoop kan ik via de ING rentepunten voor 10 euro per maand onbeperkt naartoe. Dus dat is op dit moment een alternatief voor mij.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

raindog

Ja, het filmaanbod op Netflix is wel enigs beperkt en gedateerd. Qua series is er meer aanbod en heb je eenmaal een leuke serie gevonden dan ben je ook gelijk een hele tijd zoet.
Zelf combineer ik Netflix afwisselend met Film1 of HBO, waarvan ik de films dan zoveel mogelijk probeer op te nemen in in plaats van te streamen, dat scheelt echt flink in kwaliteit. Voor mij werkt de combinatie van streamen, opnemen en blurays aanschaffen errg goed. Maar goed, ik vind het niet zo vervelend om een jaartje te wachten op een nieuwe film.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

larsonator

Quote from: skyfox on December 10, 2014, 13:23:15
De projector heb ik al 3 jaar, misschien zelfs langer. Voorheen had ik een steengoede videotheek in de buurt waar ik voor 3 euro een dagfilm op blu-ray huurde. Die videotheek is nu ter ziele gegaan en ik ben op zoek naar een goed alternatief.

Netflix heb ik reeds, maar het aanbod nieuwe films vind ik erg beperkt. Andere streamingdiensten zijn kwalitatief vaak minder en vereisen bovendien een aanschaf van hardware aan mijn kant om het af te kunnen spelen.

De bioscoop kan ik via de ING rentepunten voor 10 euro per maand onbeperkt naartoe. Dus dat is op dit moment een alternatief voor mij.
netflix accountje nemen, VPN service op de laptop op amerikaans zetten en dan genieten van het amerikaanse netflix-aanbod (via hdmi op de projector!).
that's how my cooky crumbles  :P

skyfox

Moet ik toch een nieuwe laptop kopen, mijn huidige heeft geen HDMI... :(
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larsonator

en een DVI --> HDMI adapter?

skyfox

Nope, alleen VGA. Maar daar is dan vast ook wel een verloopje voor te koop.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MechanicalAnimal

Ik heb UPC on Demand maar heb nogal wat problemen met de verbinding.

ik kan regelmatig een film niet pauzeren, dat is erg irritant. Dan kijk ik dus maar door tot de film alsnog spontaan op pauze springt, maak ik daar dan ff gebruik van om me drankje in te schenken kan ik vaak daara de film niet meer starten. Moet ik de hele zooi uitzetten en opnieuw starten en doorspoelen tot waar ik was. Al meerdere malen een monteur gehad maar blijf gezeik houden.

Daarnaast heb ik nu Netflix waar ik prima tevreden over ben, supersnel film laden, beeldkwaliteit is veelal hetzelfde als BD, slechts enkele ietsje minder.

ZIt er over te denken mijn hele UPC abbo over te gooien naar KPN (ik heb CAT6 liggen zodat ik niet over het lichtnet hoef met alle kans op storing) en zo een paar tientjes abbo in me zak te houden ten opzichte van UPC.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

quattronl

In mijn ogen staat het hele streaming verhaal, wat betreft video, nog in de kinderschoenen.
Er kan al veel en men is op de goede weg maar om het écht door te laten breken moet er nog wel het eea gebeuren.
En dan doel ik meer op (hoogwaardige) compressie. Iedereen wil minimaal 1080p (liever nog BR-beeldkwaliteit) met als het even kan HD-audio. Dat lukt nu qua bandbreedte niet.
We hebben in NL al aardig snel internet beschikbaar (op de meeste plekken althans) dus wat dat betreft lopen we niet echt achter.
Nieuwere compressietechnieken zijn al wel in de maak (of zijn er al, zie H265) maar nog zeker geen gemeengoed.
Tel daarbij op de beschikbaarheid van recente films/series. Nu loopt men veelal flink achter (tot een jaar) en dat vind ik persoonlijk dan weer 3x niks.

Over een aantal jaren zal streaming gemeengoed zijn, incl hoge bitrates en snelle beschikbaarheid van films/series, wel gekoppeld aan verschillende types abo's. Nu is die keus er gewoon niet.

TS zit nu denk ik vast aan Netflix. Geen extra hardware nodig en aardige kwaliteit. Qua nieuwste films loop je dan wel wat achter.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

TornadoGo

Is www.dvdpost.com geen oplossing? Die sturen gewoon de BR of DVD op en die stuur je na het kijken weer terug.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

mrrepel

Probeer popcorntime anders eens, het is gratis en heeft de laatste films mbt bittorrent maar het gemak van netflix.

m9

Quote from: skyfox on December 10, 2014, 13:23:15
De projector heb ik al 3 jaar, misschien zelfs langer. Voorheen had ik een steengoede videotheek in de buurt waar ik voor 3 euro een dagfilm op blu-ray huurde. Die videotheek is nu ter ziele gegaan en ik ben op zoek naar een goed alternatief.

Netflix heb ik reeds, maar het aanbod nieuwe films vind ik erg beperkt. Andere streamingdiensten zijn kwalitatief vaak minder en vereisen bovendien een aanschaf van hardware aan mijn kant om het af te kunnen spelen.

De bioscoop kan ik via de ING rentepunten voor 10 euro per maand onbeperkt naartoe. Dus dat is op dit moment een alternatief voor mij.

er is volgens mij bijna geen enkele zender die 1080p uitzendt.

ik kijk veel via putlocker op 720p en vind dit prima helemaal omdat het gratis is.

anders gewoon downloaden via nieuwsgroepen, heb ik ook veel gedaan.
3 of 4 films aanzetten voor de download (gem 11 a 12gb) en de volgende dag kijken.

skyfox

Bedankt allemaal voor de goede adviezen. We hebben besloten eerst een poging te wagen met film1 on demand. Kon van ziggo een gratis upgrade krijgen naar een interactieve decoder. Dus die zetten we in het HT. Ben erg benieuwd, volgende week krijgen we em binnen.

Ik zat nog te kijken naar dvdpost, maar de site wil niet werken op m'n tablet en smartphone. Het concept klinkt wel interessant. Misschien als film1 niet bevalt dat ik er verder naar kijk.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9