De set van Gitaarwerk

Started by Gitaarwerk__, November 21, 2014, 16:31:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gitaarwerk__

Weg met de B&W CM4s, na 10 jaar tijd aan wat nieuws. Hiervoor gedraait met een Marantz SR5600 en trok het niet helemaal lekker. Avm die ik destijds van Duck Twacy heb overgenomen ging kapot. En na 5-6 jaar niet echt muziek luisteren meer werd het eens tijd voor iets moois.

Dus... vandaag binnen gekomen, en nog work in progress (De stands en dac moeten nog komen). Daarbij wil ik ook de bi-amping kabel wat mooier voor het oog maken.

Op de foto:

- Kef Reference One
- Tijdelijke stands
- Exposure 2010S2 integrated amp & MM phono stage
- Exposure 2010S2 power amp
- Schiit Modi - wordt vervangen door Schiit Gungnir
- Raspberry Pi B+ & HifiBerry Digi+ met Volumio als hoofdspeler
- Pioneer PD-S507 cd speler
- Schiit Magni (hoofdtelefoonversterker)
- Sennheiser 650
- 2x Kimber 8TC
- Kimber KS-1011 interlink
- Kimber KS-1021 interlink
- Kimber Silverstreak interlink + wbt
- AudioSerenity spike discs, chrome
- PS-Audio Quintet
- AudioQuest Hawkeye BNC-BNC
- vd Hul RCA -> BNC connector
- SqueezeUpgrade Raspberry pi voeding

Nog te komen: 2x VDHul Mainsstream, stands, schiit gungnir, power cord voor dac.

Setje 2: Muziek maak spul
Kef SP3254 Monitoren
Marantz SR5600

Mooie foto's komen wanneer de rest er ook is :)  Nu ziet het er nog niet heel heel spannend uit overigens.
Update volgen snel. (Hoop binnen twee weken :) )


http://imagizer.imageshack.us/v2/1600x1200q90/538/v6Oq5s.jpg

Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Xander32

Mooie binnenkomer hoor :thumbs-up:. Fraaie ls., wel enigzins jammer dat de rechtse zo in de hoek moet staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gitaarwerk__

Thanks :)

Ja, absoluut jammer! Veel staande bassen. Nog niet erg mooi. Maar heerlijke speakers. Vooral even afwachten op de stands en dan ga ik er wat beters hopelijk mee doen. Wil wellicht nog de opstelling omdraaien naar de andere kant, maar eens kijken eerst wat dit doet. Helaas heb ik mijn huidige appertement niet veel ruimte. Ik heb nu een stopper in de basreflexpoorten gedaan. Dat verminderd het wat.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

rovinggecko

Dit moois en pi creativiteit maar eens volgen. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Zodiac

Welke functie vervult de raspberry pi?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Gitaarwerk__

#5
Quote from: Zodiac on November 21, 2014, 17:11:26
Welke functie vervult de raspberry pi?

Streamer :)
Er moet nog aardig wat aan getweaked worden. Zoals de video outs uitschakelen, psu verbeteringen, etc. Voorlopig inspelen en rustig aan beetje hier en daar aan tweaken.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Zodiac

Puur uit interesse, gebruik je die zeg maar als HTPC-tje? Zo ja, wat is dan het besturingssysteem. Ik zit zelf een beetje te klooien om een werkend systeem te bouwen.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Gitaarwerk__

Quote from: Zodiac on November 21, 2014, 17:19:02
Puur uit interesse, gebruik je die zeg maar als HTPC-tje? Zo ja, wat is dan het besturingssysteem. Ik zit zelf een beetje te klooien om een werkend systeem te bouwen.

Niet helemaal :-)

Op de Rpi staat Volumio. Beetje soort Squuexebox achtig betutingssysteem. Gemaakt met MPD server. Bedoeld als audiofiele streamer eienlijk.

Als HTPC kan het best zijn werk doen. Ligt eraan wat je ervan verwacht. Ik vind beeldkwaliteit niet zo belangrijk. Als je bijvoorbeeld plexmediaserver draait zou je Raspplex of xmbc kunnen gebruiken. Als je geen rpi hebt zal ik misschien wel eerder kiezen voor een chromecast oplossing. In het 'bronnen' forum
Heb ik een topic gemaakt over het gebruik van een RPi als audio-streamer.

Als je wat specifieker kan zijn heb ik wellicht wat interessante links voor je :)
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

DofN

Ben heel benieuwd naar de KEF Reference :) Ziet er mooi uit.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Zodiac

Quote from: Gitaarwerk__ on November 21, 2014, 17:25:16
Niet helemaal :-)

Op de Rpi staat Volumio. Beetje soort Squuexebox achtig betutingssysteem. Gemaakt met MPD server. Bedoeld als audiofiele streamer eienlijk.

Als HTPC kan het best zijn werk doen. Ligt eraan wat je ervan verwacht. Ik vind beeldkwaliteit niet zo belangrijk. Als je bijvoorbeeld plexmediaserver draait zou je Raspplex of xmbc kunnen gebruiken. Als je geen rpi hebt zal ik misschien wel eerder kiezen voor een chromecast oplossing. In het 'bronnen' forum
Heb ik een topic gemaakt over het gebruik van een RPi als audio-streamer.

Als je wat specifieker kan zijn heb ik wellicht wat interessante links voor je :)
Altijd geïnteresseerd in het onderwerp! Je noemt er een aantal. Kun je een rpi als audiofiele streamer gebruiken? Volumio, ook interessant. Kom maar op met die links!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

thebest106

Quote from: Gitaarwerk__ on November 21, 2014, 17:14:08
Streamer :)
Er moet nog aardig wat aan getweaked worden. Zoals de video outs uitschakelen, psu verbeteringen, etc. Voorlopig inspelen en rustig aan beetje hier en daar aan tweaken.

Video-outputs uitschakelen, hoe gaat dat in zijn werk. En heeft dit nog een positief effect op de geluidskwaliteit?

yorkie13

Weer iemand die over gaat op Kef  8)

Mooie luidsprekers met strakke vormgeving.

Ben zelf tevreden gebruiker van 5 x Kef LS50.

Gitaarwerk__

#13
Quote from: felix01 on November 21, 2014, 17:31:47
welkom hier,leuke set!!
Dankje  :D
Quote from: doorofnight on November 21, 2014, 17:37:18
Ben heel benieuwd naar de KEF Reference :) Ziet er mooi uit.
Dankje, en zeker. Het kan wat mooier zonder die lapjes en de tijdelijke stands. Hoop dan wat mooiere fotos ook te maken ;-)


Quote from: Zodiac on November 21, 2014, 17:51:39
Altijd geïnteresseerd in het onderwerp! Je noemt er een aantal. Kun je een rpi als audiofiele streamer gebruiken? Volumio, ook interessant. Kom maar op met die links!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146913.0;topicseen Bij deze het topic met meer info :). Als ik meer tijd heb, en de nieuwe DAC binnen heb, zal ik beginnen met tweaks te beschrijven in software / hardware.

Quote from: thebest106 on November 21, 2014, 19:13:52
Video-outputs uitschakelen, hoe gaat dat in zijn werk. En heeft dit nog een positief effect op de geluidskwaliteit?


Via de software :), of het positief effect heeft op de geluidskwaliteit weet ik niet, maar wat ik wel weet is hoe meer er aan staat, hoe meer stroom het verbruikt ;-).
Quote from: RA SUBS on November 21, 2014, 19:21:21
Weer iemand die over gaat op Kef  8)

Mooie luidsprekers met strakke vormgeving.

Ben zelf tevreden gebruiker van 5 x Kef LS50.

Dankje :D Die LS50's zijn ook erg gaaf.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Duck Twacy


Gitaarwerk__

Nee  :nopompom: :nopompom:

Die heb ik destijds verkocht. Waren wel best okay!
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Xander32

Hoe staat het momenteel met het presteren van de beauty's?


Quote from: Gitaarwerk__ on November 21, 2014, 16:37:28
Thanks :)

Ja, absoluut jammer! Veel staande bassen. Nog niet erg mooi. Maar heerlijke speakers. Vooral even afwachten op de stands en dan ga ik er wat beters hopelijk mee doen. Wil wellicht nog de opstelling omdraaien naar de andere kant, maar eens kijken eerst wat dit doet. Helaas heb ik mijn huidige appertement niet veel ruimte. Ik heb nu een stopper in de basreflexpoorten gedaan. Dat verminderd het wat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gitaarwerk__

Ik heb nog niet enorm veel kunnen luisteren. Maar het gaat wel goed. Veel kabels gewisseld maar de huidige setup is toch het beste. Vooral nog steeds veel losse bassen. Maar de speakers staan nog niet lekker. Ik wacht nog steeds op de stands en de dac. Ondertussen wel hier en daar wat kunnen tweaken aan de speler.

Het mooie wat ik vind dat vooral de 'audiofiele' muziek flink tegenvalt, en mijn eigen collectie juist niet. En dat is helemaal prima  :pompom:

Ik hoop over een weekje een nieuwe update te doen. Al een deel van mijn kleine accessoires vanuit Hong Kong binnen. Ipv furutech pluggen maar gewoon HK spul ;-) zal me niets verbazen als het uit dezelfde fabriek komt. 
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

drevox

Leuke set en mooie speakers.

Dikke amp en dikke dac/loopwerk....strakke bas met mega textuur. Staande golven....boeien....het klinkt toch strak.
Staande golven krijg je toch ook al staan ze ver van de muur. Dat heeft naar mijn idee niks met plaatsing te maken. Wel bass boost. En bass boost is onnatuurlijk. Staande golven zijn niet weg te krijgen tenzij je studio absorbtie en deflectie gaat toepassen.
Ik luister kwa plaatsing van speakers voornamelijk alleen naar het middengebied.

Succes nog met de uitbreiding.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Xander32

... bij staande golven is er juist geen sprake van een strakje bas met mega textuur  ;).

Mijn ervaring is dat plaatsing veel goeds maar ook veel slechts kan doen.
Maar heb je de ls. zorgvuldig gekozen, afgestemd op de luisterruimte, op diens akoestiek, kan je de (negatieve effecten van) staande golven minimaliseren. Een zorgvuldige plaatsing is daarin ook essentieel.


Quote from: drevox on December  4, 2014, 21:24:09
Leuke set en mooie speakers.

Dikke amp en dikke dac/loopwerk....strakke bas met mega textuur. Staande golven....boeien....het klinkt toch strak.
Staande golven krijg je toch ook al staan ze ver van de muur. Dat heeft naar mijn idee niks met plaatsing te maken. Wel bass boost. En bass boost is onnatuurlijk. Staande golven zijn niet weg te krijgen tenzij je studio absorbtie en deflectie gaat toepassen.
Ik luister kwa plaatsing van speakers voornamelijk alleen naar het middengebied.

Succes nog met de uitbreiding.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drevox

#20
Ik moet zeggen ik heb er al jaren geen last meer van. Vroeger was het boem boem hier. Nu is het gewoon strak.

Die hele en halve golflengte ga jij echt niet zo maar weg werken.  Studio moet je dan hebben zoals ik al zei. Dus die ene toon is gewoon specifiek aan je kamer. Lullig is wannner die toon en boventonen erg buiten de diatoniek valt. Dat blijft gewoon vals. Trust mee ik heb een hele kamer volgehad met demping absorbtie en kasten om als bastraps te dienen.

Ik kan er nog aan toevoegen dat akoestiek voornamelijk speelt op luid volume. Bij laag en medium volume moet dit echt niet een zware inpact hebben. Akoestische aanpassingen helpen altijd dat zeker.
Ook zullen de meest aanwezige staande golven zich tussen vloer en plafond afspelen. Dit zijn immers de grootste oppervlaktes. Dit laatste valt moeilijk te verhelpen. Kun het plafond gaan behandelen.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Gitaarwerk__

#21
Klopt beide :)

Ik moet enorm veel doen aan mijn akoustiek nog. Ik wil misschien ook een roomcorrectie erin doen. Moet alleen even kijken hoe en wat ermee.

De staande golven kan denk ik met een paar absorbers erachter waar ook de reflex poort it. Ik heb er een hoop resultaat behaald door er een prop in de poort te stoppen. Maar het haalde teveel weg.

Ik ga eerst nog even wachten op de rest van mijn spullen. Het is allemaal een beetje vertraagd. Dus even afwachten nog steeds :)

Nog in verwachting van de Schiit Gungnir, Kef stands, 2x VDhul Mainstream, Audioquest Havok.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Xander32

Mooie spulletjes in aantocht dus.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drevox

Ik heb grote bas poorten. Heb een pleerol met daarin een pvc buis er in geschoven. Past precies.  Heb om de pleerol nog soort dun gordijnstof gedaan zodat ie stroef in de poort geschoven kan worden. Door de pleerol in en uit te schuiven kan ik de poort stemmen. De doorsnede van de poort is dus vernauwd. Klinkt beter dan zonder en beter dan met prop. Prop vond ik slechter dan zonder.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Gitaarwerk__

Kleine updates gedaan :)

@drevox, thx! dat zal ik denk ik eens gaan proberen. Sowieso even wachten op de stands. Er valt denk ik uit de akoustiek nog een hoop te halen gok ik.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016