Mediaspeler aanschaffen

Started by BramMert, November 21, 2014, 08:30:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BramMert

Hallo,

Ik zou graag een mediaspeler aanschaffen. Ik kijk nu al een tijdje rond, maar ik wilde graag van jullie horen welke mediaspelers een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

- Mijn budget ligt rond de €150-€160 max.
- De mediaspeler moet BluRay ISO/Folders kunnen afspelen
- Hoeft geen 3D te bevatten
- 4K afspeelmogelijkheid
- XBMC/Kodi heeft mijn voorkeur
- In Nederland verkrijgbaar, dus het liefst niet via een buitenlandse website.
- Kant-en-klaar, dus geen barebone

Alvast bedankt!

_ MarcelloW _

Niet mijn smaak, vandaar de quote:

Quote[message=42540578,noline]arjandijk162 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:50[/message]:
Simpele noob oplossing: little black box http://thelittleblackbox.com/. Kost 109 euro uit mn hoofd.

Zelfs te krijgen bij Saturn (waarschijnlijk dus ook mediamarkt). Zit een snellere cpu in dan de RPI en het is wel plug en play. Heb er even mee gespeeeld in de saturn en dat liep soepel, maar meer dan dat kan ik er niet over zeggen.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

BramMert

Heb even gekeken, maar toch zijn niet veel mensen erg tevreden over :(

road rebel

#3
Ik vrees dat je gezien jouw verlangenlijstje geen enkel product zal vinden die volle tevredenheid geeft.

Mocht ik kritisch zijn dan zou ik bovenstaande zin zelfs zo neerschrijven:

QuoteIk vrees dat je gezien jouw verlangenlijstje geen enkel product zal vinden die enige tevredenheid geeft.

Edit:

Ik zal even "onderbouwen".

-XBMC/KODI werkt het best op Intel platform. Voor 160euro heb je enkel barebones en intel i (of celeron) heeft nog geen hdmi 2.0.
-Voor het budget en de noodzaak om 4K te draaien (hdmi 2.0, HEVC) moet je naar Android-speler kijken. De Android spelers komen uit China (tenzij je er een premium, prijs x2, wilt betalen voor iemand die ze voor jou naar hier haalt). XBMC op Android heeft wat beperkingen, er bestaan ook chip-specifieke "forks" zoals SPMC.

Dus enkele vraagjes:
Heb je een weergever voor 4k en heeft deze hdmi 2.0 of wil je enkel 4k afspelen?
Waarom moet deze in Nederland beschikbaar zijn? Heeft het te maken met garantie?
Waarom moet het XBMC/KODI? Wat dit is toch niet echt als kant-en-klare software te bestempelen.
Je wilt geen barebone. Is er een reden waarom je zelf geen ram wilt inpluggen?
Heb je ook een geluidsinstallatie enzoja, hoe verbind je die met de speler?

Owja nog even dit:
Android 5.0 is net uit, Kodi Helix komt binnenkort uit en Intel Skylake (HDMI 2.0) is voor 2015.

BramMert

Heeft er toevallig iemand ervaring met de Minix Neo X8-H?


BramMert

Ga ik wel iets vinden als ik mijn budget verhoog naar €200

road rebel

Voorlopig is de grootste kansmaker de android boxen met RK3288 chip. Maar er zijn nog heel veel foutmeldingen en beta's aan het rondgaan, de software is nog in de kinderschoenen.

Er zijn al meerdere boxen met de rk3288, zoals de Beelink R89 maar die moet je via china laten komen.
De Orbsmart s92 net uit in Duitsland voor 2x de prijs en binnenkort de minix x9, misschien is dat wat?  ::)

marz01

pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

BramMert

Bij nader inzien ga ik denk ik toch voor de goedkopere LittleBlackBox v2. Als ik dan een nieuwe TV koop, koop ik daar meteen een betere mediaspeler bij. Toch bedankt!

VTEC_genieter

Ik zag gisteren bij de Mediamarkt in A'dam Noord een Popcorn A300 zonder HDD voor 99 euro.
Niet de nieuwste, maar goed genoeg voor de meeste films (ook 3D) van tegenwoordig[emoji6]
Maar de chip ondersteunt geen 4K films en geen XBMC.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

_ MarcelloW _

Quote from: marz01 on December  3, 2014, 19:42:05
intel nuc?

Wat mij betreft het enige juiste antwoord op deze vraag. Maar een iets te hoog knutselgehalte voor veel mensen. Begrijpelijk, daar niet van.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

stevefilmfreak54

Heb vroeger een HiMedia 900B geloof ik, goeie mediaspeler en  nu hebben ze deze:

HiMedia Q10quad 3D FullHD & 4K Mediaplayer Android 4.4 Smart TV Box
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.