Logitech Harmony, maar welke? Update: Problemen!

Started by Bierdopje071, November 16, 2014, 14:29:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bierdopje071

 Ik ben toch even gaan kijken voor een vervangende afstandsbediening, en ken de Logitech Harmony bij naam. Alleen toen ik even op marktplaats keek schrok ik van het aantal varianten :crazy:

Wat ik graag wil is de volgende apparaten bedienen:
- Humax ..5100
- TV Panasoic Viera
- Dune BD Prime 3.0
- Marantz PM 15 S2

- Eventueel ook de computer

De Dune is noodzakelijk.

Voor de mensen met ervaring is dit een te makkelijke vraag, maar wat is de goedkoopste versie die aan deze eisen voldoet? Of wat is überhaupt een geschikte versie?  :lookaround:
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

dvd-fan

Hoi, het enigste verschil tussen de logitech ab's is het aantal apparaten dat je kunt aansturen en of je een kleurenscherm of zwart/wit of touchscreen wil. Zie zo geen problemen alleen pc moet ook een ir oog hebben.
Heb eventueel nog een 650 voor je. Als je interesse hebt Pm maar.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

eholsteijn

Het heeft er ook nog mee te maken of je alle via IR (infrarood) wilt bedienen of dat je je apparatuur nog in één of meerdere kastjes hebt staan waarvoor je RF wilt gebruiken. Ook kan je je afvragen of je je apparatuur via een app wil kunnen bedienen.

Daarbij wat dvd-fan al zegt, wil je wel/geen touchscreen.

Ik gebruik zelf de harmony ultimate naar volle tevredenheid. Deze is wel aardig aan de prijs maar heeft z'n geld dubbel en dwars opgebracht.


Bierdopje071

Ik wil infrarood bedienen, ik heb alle apparatuur bij elkaar staan.

Ik wil de apparatuur niet via een app bedienen, de gebruiksvriendelijkheid is veruit het belangrijkste voor mijn ouders. Ik vind het al erg jammer dat de DACmagic en PM15 geen standby heeft, zodat je altijd nog zult moeten lopen. De DAC kun je ook niet van input verwisselen via een afstandsbediening.

Maar ik hoorde dat je ook kunt instellen dat als je op één toets klikt apparaat y en x aan gaat en op de juiste input gaat bijvoorbeeld. Dit zou toch te programmeren moeten zijn via de computer?


Jullie ervaringen zijn dus allemaal erg goed als ik het goed begrijp?
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

Kwabbernoot

Ik ben zelf recentelijk overgestapt van een Harmony 1000 naar een Sony S-tablet, het eerste model. Dat had ik veel eerder moeten doen.

De remote functie van dat ding is echt briljant. Alle knoppen kun je een eigen naam geven en wat ie niet kent, kan die heel gemakkelijk leren. Genoeg ruimte voor alle knoppen van elk apparaat. En als je hem niet nodig hebt kun je hem gebruiken als digitaal fotolijstje, als je dat leuk vindt. Moet je wel de dock erbij hebben.


Dit is de interface en als je naar links swiped, heb je nog een pagina waar je knoppen kunt maken. En er is de mogelijkheid om macro's te maken (de knoppen aan de onderkant).

Via Wifi kan ik eventueel de computer en Squeezebox bedienen.
Absoluut top ding hiervoor.

Groeten...

Bierdopje071

Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

Kwabbernoot

Hij kan "leren" van een gewone afstandbediening door deze ervoor te houden, dus ja. Er is ook een databank aanwezig met apparaten erin maar dan krijg je meestal alleen de basis dingen zoals volume en programma en zo nog een paar. Je moet even een kwartiertje ervoor uittrekken om het perfect naar smaak te krijgen maar eenmaal ingesteld vind ik het geweldig.

Groeten...

Bierdopje071

Heb inmiddels een Harmony 525, echt bijzonder gemakkelijk in te stellen! Ik ben positief verbaast over het gemak. Zelfs het na elkaar inschakelen gaat probleemloos.

Nu merk ik echter (na intensiever gebruik) dat de: volume - , 1 4 7 en ''rood'' en ''groen'' (allen linksonderin) én pauze toetsen lijken niet te werken :(

Enig idee of dit een bug is of kan zijn?
De verkoper had het niet vermeld én het viel mij niet direct op. Pas na een paar keer updaten viel het mij op. Het kan zijn dat ik de toetsen niet gebruikt had, het kán zijn dat de verkoper het wel wist maar ik zou haast denken dat het softwarematisch is. De verkoper leek mij eerlijk en ik had totaal geen slecht gevoel erbij en kan mij haast niet voorstellen dat hij mij opgelicht zou hebben.  De toetsen klikken goed, dus ze zijn niet fysiek stuk wat nog wel eens kan gebeuren bij afstandsbedieningen.

- Na programmeren van de toetsen gaat er geen lichtje branden op de AB en ook geen respons van het apparaat.
- Overige toetsen werken probleemloos (zoals volume + of andere getallen)
- Door de afstandsbediening te laten 'leren' van een originele, nog steeds geen respons. Ook niet met ''raw'' leren.
- Het maakt niet uit waarvoor ik de toetsen programmeer en het is onafhankelijk van het te bedienen apparaat.


Daarnaast iemand een idee of het mogelijk is om van firmware terug te gaan? Ik dacht dat hij een keer geüpdatet was sinds ik hem in mijn bezit heb. Misschien dat het daar aan kan liggen...


Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

dvd-fan

heb je  op je pc gekeken of de toetsen geprogrameerd zijn voor gebruik?
had ooit een apparaat uit de bieb gedownload en daar stond heel de volumeknop niet in.Toen zelf aangegeven en voila het werkte.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Bierdopje071

Ja ik heb gekeken of de toets was toegewezen, zoals ik zei heb ik ook de toets toegewezen aan de digitale tuner (normaal versterker) waar hij het ook niet bleek te doen.

Sinds kort een Harmony 515 even ingesteld, exact hetzelfde programma met dezelfde instellingen en werkt dus perfect.


Ik heb komende week even tijd om met de 525 te prutsen, hoop dat het probleem ergens softwarematisch zit.
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

Dura

Vorige maand mijn Harmony Touch, waar ik me al jaren aan zat te ergeren (vergeet aangeleerde commando's, batterij zo leeg, onhandig touchscreen dat je vaak onbedoeld aanraakt etc.) vervangen door de Harmony Companion.
Wat een verademing!
Doet een jaar met z'n knoopcelletje, alles werkte gelijk, niet meer aanpassen via een langdurig PC traject maar direct op de iPad, prima bediening met tablet, telefoon en en AB, niet meer richten met de AB. En dan nog goedkoper dan de Touch ook (100 vs 150 euro ongeveer). Alles valt er in principe mee te bedienen; de AB heeft een paar extra knoppen voor bijvoorbeeld een Philips Hue systeem en andere domotica. 

Echt een aanrader.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.