Mrspeakers

Started by KayaRahnee, November 14, 2014, 13:30:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee


Ik ontdek juist dat ik iets belangrijks over het hoofd heb gezien m.b.t. aansluitmogelijkheden van mijn versterker.
Deze heeft  geen headphone out en óók geen pre-out  WEL een TAPE OUT.
Dus dat is dan misschien al een stapje in de juiste richting?
Maar hoe sluit ik dan mijn Squeezebox Touch en HTPC aan?

De AUNE T1 MKII 24bit/96kHz Tube Amplifier USB Decoder USB DAC 6922 zou ik direckt kopen moestik zeker weten dat deze geschikt is voor mijn eisen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Exxar

Misschien is de Cambridge Audio Dacmagic Plus wel iets voor jou?
3 digitale ingangen, hoofdtelefoonversterker en 1 analoge uitgang.

KayaRahnee

Quote from: Exxar on November 21, 2014, 14:19:26
Misschien is de Cambridge Audio Dacmagic Plus wel iets voor jou?
3 digitale ingangen, hoofdtelefoonversterker en 1 analoge uitgang.

Zeker, vooral vanwege aansluitmogelijkheden die erop zitten.
De Aune t1 MKII staat in Poleposition, als deze op een of andere manier de mogelijkheid bied om ook mijn digi bronnen aan te sluiten ..... dat wil ik eerst uitpluizen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

remco320


Quote from: KayaRahnee on November 21, 2014, 12:37:45
Ik ontdek juist dat ik iets belangrijks over het hoofd heb gezien m.b.t. aansluitmogelijkheden van mijn versterker.
Deze heeft  geen headphone out en óók geen pre-out  WEL een TAPE OUT.
Dus dat is dan misschien al een stapje in de juiste richting?
Maar hoe sluit ik dan mijn Squeezebox Touch en HTPC aan?

De AUNE T1 MKII 24bit/96kHz Tube Amplifier USB Decoder USB DAC 6922 zou ik direckt kopen moestik zeker weten dat deze geschikt is voor mijn eisen.
Ik gebruik al jaren de tape out. Op mijn denon ht receiver had ik daarmee alleen de analoge inputs, op de Marantz die ik nu heb alle kanalen.
Zoals via pm al eens besproken dat ik een Ming Da heb en dat werkt in combinatie met een sennheiser HD 555 erg fijn. Niet top of the Bill, maar wel erg prettig. Ook met slecht opgenomen rammelpop:)
Helaas ben ik niet in de buurt van zuid Limburg meer, anders had ik graag even langs gekomen met de hele zooi.

OT, op de tape out werkt bij mij dus prima. Zou bij jou volgens mij ook gewoon moeten kunnen. Anders id na de DAC, maar kan me voorstellen dat je hierdoor je sound iets zou kunnen veranderen, omdat je na de DAC nog iets in de signaalweg toe gaat voegen.

KayaRahnee

Quote from: remco320 on November 21, 2014, 22:27:17
Ik gebruik al jaren de tape out. Op mijn denon ht receiver had ik daarmee alleen de analoge inputs, op de Marantz die ik nu heb alle kanalen.
Zoals via pm al eens besproken dat ik een Ming Da heb en dat werkt in combinatie met een sennheiser HD 555 erg fijn. Niet top of the Bill, maar wel erg prettig. Ook met slecht opgenomen rammelpop:)
Helaas ben ik niet in de buurt van zuid Limburg meer, anders had ik graag even langs gekomen met de hele zooi.

OT, op de tape out werkt bij mij dus prima. Zou bij jou volgens mij ook gewoon moeten kunnen. Anders id na de DAC, maar kan me voorstellen dat je hierdoor je sound iets zou kunnen veranderen, omdat je na de DAC nog iets in de signaalweg toe gaat voegen.

Ming Da ...... geen USB/Coaxiaal of dergelijke (nodig voor Squeezebox en HTPC), jammer, want dat was zoals jij wel weet, mijn eerste gedacht/keuze.
Wie reikt me hiervoor een oplossing aan?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

remco320


Quote from: KayaRahnee on November 22, 2014, 09:35:44
Ming Da ...... geen USB/Coaxiaal of dergelijke (nodig voor Squeezebox en HTPC), jammer, want dat was zoals jij wel weet, mijn eerste gedacht/keuze.
Wie reikt me hiervoor een oplossing aan?
Nee ik zou denken dat je al je apparatuur via de dac op de versterker aansluit en dan de tape out gebruikt voor je HTversterker. Daarmee pak je dus in feite hetzelfde signaal naar je HT als welke naar je speakers gaat.

gerzom

Ik gebruik geen DAC meer, maar de Tape-OUT voor het aansluiten van mijn hoofdtelefoon-versterker aan mijn voortrap, werkt perfect en kan zo  de bron kiezen (cd of LP) op mijn voorversterker.

Is je P5 eigenlijk al binnen, zo ja, heb je al kunnen luisteren?
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


KayaRahnee

Quote from: remco320 on November 22, 2014, 09:41:17
Nee ik zou denken dat je al je apparatuur via de dac op de versterker aansluit en dan de tape out gebruikt voor je HTversterker. Daarmee pak je dus in feite hetzelfde signaal naar je HT als welke naar je speakers gaat.

Ik denk dat ik het nu allemaal al wat beter kan plaatsen/begrijpen.
Squeezebox en HTPC aan Eastern Electric DAC hangen die natuurlijk in de Primaluna is geprikt.
De hoofdtelefoonversterker op de tape out van de PrimaLuna en klaar.

Quote from: gerzom on November 22, 2014, 11:14:01
.Is je P5 eigenlijk al binnen, zo ja, heb je al kunnen luisteren?

Nee, pakje kiala moet nog komen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on November 22, 2014, 09:35:44
Ming Da ...... geen USB/Coaxiaal of dergelijke (nodig voor Squeezebox en HTPC), jammer, want dat was zoals jij wel weet, mijn eerste gedacht/keuze.
Wie reikt me hiervoor een oplossing aan?

Oplossing:

Quote from: KayaRahnee on November 22, 2014, 13:01:03
Ik denk dat ik het nu allemaal al wat beter kan plaatsen/begrijpen.
Squeezebox en HTPC aan Eastern Electric DAC hangen die natuurlijk in de Primaluna is geprikt.
De hoofdtelefoonversterker op de tape out van de PrimaLuna en klaar.

Dus de Ming Da zou dan ook kunnen.
Ik las dat de Aune T1 zo heet word dat de plexiglazen bescherming kan verbranden en dan is het voor mij einde verhaal.

Voorlopig staan de
Lehmann Rhinelander
Schiit Lyr II en de
Darkvoice 336 SE nog op m'n lijstje.

Over die laatste kan ik weinig nuttige info vinden, vooral zou ik willen weten of en hoe de gain kan worden geregeld.

Wie heeft er enige ervaring met een van deze versterkers?
Andere suggestie? ........laat maar horen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Knoopje ontward, koopje gedaan.
Eerstdaags komt er een Aune T1 MKII mijn kant op.
Geschikt voor de B&W P5 aan te sturen (regelbare gain), door gunstig prijskaartje voldoet hij ook aan mijn idee om op termijn voor een betere hoofdtelefoon te gaan en indien nodig andere versterking en dan moet de Aune plaats ruimen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.