Audio GD Master 10

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 12:10:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

Is iemand bekend met Audio GD versterkers en dan de Master 10 in het bijzonder? Het leek me een mooi gebouwde versterker voor niet al teveel geld. Nou is dat geen garantie over hoe het klinkt natuurlijk. Ben dus benieuwd naar ervaringen!

Te koop bij: http://www.magnahifi.com/index.php/nl/webshopnl/product/audio-gd-integrated-amplifier-master-10
Info: http://www.audio-gd.com/Master/Master10/Master-10EN.htm

Alvast dank!

Kingpin

Even volgen, ziet er verdraaid goed uit qua opbouw en componenten keus!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AudioEnZo

Precies, zo zat ik er ook in. 't Is Chinese makelij, maar dat is dacht Vincent ook en kan best goed zijn.

Ik heb wel een "review" gevonden maar dat is in steenkolen Engels: http://6moons.com/audioreviews/magnepan2/4.html


Magna Hifi

#3
Waarom kom je de Master 10 niet even beluisteren bij ons?
We hebben ook de Precision 2 staan dat is de single-ended versie van de Master-10, verder hetzelfde in opbouw en karakter.

Er zitten tevens slimme functies op deze versterker, volume stand wordt bewaard en als je instellingen wijzigt is de volume stand weer nul.

Technisch hele mooie opbouw, DC gekoppelde versterkers zonder tegen- of terugkoppeling. Kwaliteitsonderdelen geselecteerd en gepaarde transistoren. ACSS koppeling voor aansturing van Audio-GD DAC of koppeling (zelfde principe) met Krell.

Bovenal, daar draait alles om bij Audio-GD (en ons)  klinken ze heel goed: soepel, veel rust en veel power. Luister zelf en oordeel zelf maar.

De prijs zou je doen twijfelen want deze staat niet  in verhouding.
Wij leveren de versterker met prijsgarantie: Lager dan dat je rechtstreeks zou bestellen!





Isflicka

Dat Audio-GD heeft al een paar keer flink indruk gemaakt (mooie DAC's). Tis dat ik al een paar mono's in bestelling heb staan anders was ik misschien toch een keer voor Audio-GD Master-2 gegaan.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Nige

Volgens mij was de eigenaar/founder van audio gd toch voorheen werkzaam bij Krell? Vandaar ook de ACSS koppeling...
De Dac's klinken hier in ieder geval super...
AnthemMRX,BKMonoliths+,ShanlingA300,DenonPMA770,Squeezebox touch  Focal Onyx,JmLab 718Olymp,AudioGD 
Antimode 2.0/8033

AudioEnZo

Quote from: Magna Hifi on November 22, 2014, 09:10:53
Waarom kom je de Master 10 niet even beluisteren bij ons?
Dat zou wel eens fijn kunnen zijn, waar zijn jullie gevestigd?

Excuus voor het late antwoord, had niet door dat er reacties waren, notificaties staat nu aan!  ;)

Magna Hifi

Luisteren kan op afspraak in omgeving Alkmaar.
Ik zal je een PM sturen om een afspraak te maken.

AudioEnZo

#8
Vanavond de heren van Magna op visite gehad met bijna 70 kg versterker mee, de Precision 2 en de Master 10. Het was zeer gezellig en we hebben lekker geluisterd.
Om maar met de deur in huis te vallen, de Audio GD Master 10 is een dijk van een versterker. Ik zal er later nog meer over pennen, deze week staat het beest hier op de plank en  ga er intensief naar luisteren!
De Precision 2 is trouwens ook een erg goede versterker, zeker voor het geld!

Magna Hifi

Bedankt Remoss, wij vonden het ook gezellig en hebben enorm genoten van je prachtige Xanadu's! Ehh, en van de Audio-GD versterkers natuurlijk  :angel: Bedankt voor de leuke avond, we houden contact!

AudioEnZo


Magna Hifi

Hartelijk voor de review! Het inschakel "probleem" is inmiddels verholpen door een ingebouwde soft start.
Binnenkort de Audio-GD Master-7 ter beoordeling bij je neerzetten  :bigsmile:
Nogmaals dank Rene!

AudioEnZo


Mordante

Ik had nooit van Magna gehoord. Maar heb ze nu tussen mijn favorieten gezet. Ik denk dat volgend jaar misschien een nieuwe DAC/streamer set wil. Een audio-GD dac is dan zeker een kans hebber.

AudioEnZo

Top service bij de mannen van Magna. Ben ook zeer benieuwd naar de DAC's en de Master 7 in het bijzonder. Gaat binnenkort gebeuren  ;D

Mordante

Quote from: remoss on January 23, 2015, 10:24:17
Top service bij de mannen van Magna. Ben ook zeer benieuwd naar de DAC's en de Master 7 in het bijzonder. Gaat binnenkort gebeuren  ;D


Ik heb net een nieuwe/andere platenspeler gekocht. Denk niet dat ik binnenkort DACs en streamers ga kopen. Maar Audio-GD is best leuk spul.

Hans47

Ik heb sinds een paar dagen de Audio-GD NFB3 DAC en had de Audio-GD Precision 1 versterker al, klinkt echt mooi in mijn beleving icm de Wharfedale Jade 5s, super!

AudioEnZo

#17
Inmiddels staat hier de Master 10 (2015 editie) nu een paar dagen muziek te versterken, samen met de Master 7 dac.
Man man man, wat is dit genieten. Het oplossend vermogen is onvoorstelbaar en ik ben mijn hele miziekverzameling aan het herontedekken.
De Xanadu HRS52 komen nu pas echt tot hun recht.

De eerste dag had ik even twijfels, maar inspelen blijkt echt een belangrijk item, het wordt met de dag beter. Ik ga er later wat meer over neerpennen maar nu eerst verder genieten.

Magna Hifi

Dat is goed om te horen! Inspelen blijft een raar fenomeen maar is af fabriek geleverd door Audio-GD zeker een must alvorens een oordeel te vellen.  :police:

Ik vertel het altijd aan klanten (en mail het) maar vaak ben ik te ongeduldig en zoek dan of er andere oorzaken zijn zoals kabels of fase problemen. Gewoon rustig afwachten..... ;D

Geniet er van!

Lucky.L

Dit merk begint wel steeds meer mijn interesse te wekken!
Twijfel nog tussen de Vincent SP331MK en de Audio-GD - Master 3 v2015 !
De Audio heeft meer vermogen en de Vincent heeft een klein gedeelte in Klasse A ,waar ik toch ook wel een liefhebber van ben.

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Magna Hifi

Nou ik zou zeker voor de Audio-GD gaan  :headbanging:
Misschien wil je een keer komen luisteren (Master 10) om een indruk te krijgen?
Je bent welkom (op afspraak).
Groet, Jos

AudioEnZo

Ik heb Vincent versterkers diverse keren gehoord. Goed maar niet zo speciaal. Eerlijk is eerlijk, de SP331mk specifiek heb ik niet gehoord maar als die dezelfde klank-signature heeft dan is die geen partij voor de Master 3.
Audio GD kenmerkt zich door verschillende klank eigenschappen te verenigen. Kracht, drive, vermogen gaan vaak niet samen met snelheid, transparantie en openheid. Bij de Master 3 zal je al die eigenschappen tegenkomen. Een aanrader!
En zoals Jos aangeeft, bij hun is het prima te beluisteren.

Lucky.L

Quote from: remoss on April 17, 2015, 07:32:07
Ik heb Vincent versterkers diverse keren gehoord. Goed maar niet zo speciaal. Eerlijk is eerlijk, de SP331mk specifiek heb ik niet gehoord maar als die dezelfde klank-signature heeft dan is die geen partij voor de Master 3.

Ik heb zelf jaren geleden de Vincent sp991 monoblokken gehad maar daar kon voor die prijs weinig tegen op!
Maar aangezien ze hun "sporen" verdient hebben zijn hun prijzen aanzienlijk omhoog gegaan.
Maar ik sta zeker open om iets nieuws te proberen,maar ik zou eigenlijk de Audio-GD - Master 3 v2015 op mijn eigen speakers willen proberen.

mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Magna Hifi

#23
Thuis luisteren is vanuit oogpunt van de klant een begrijpelijke wens want het gaat er uiteindelijk om hoe het in jouw set, huis, akoestiek klinkt en niet hoe het bij mij thuis klinkt.

Vanuit onze kant gezien is dit wat lastiger. De versterker van 40kg is niet goedkoop om te versturen en zitten voor ons risico's aan. De prijzen van Audio-GD zijn dermate scherp dat er geen ruimte is om een paar demo modelletjes aan te schaffen om aan klanten uit te lenen. Je haalt voor dit geld heel veel muziek kwaliteit in huis met uitsluitend kwaliteits componenten en een zeer degelijke bouw.

Een optie zou kunnen zijn om je huidige versterker mee te nemen en deze met elkaar te vergelijken?

ps. Als antwoord op klasse-A ontwerp:
De voedingen van audio-GD zijn klasse-A ontwerpen en versterker voor en eindtrappen maken gebruik van een een techniek die o.a. door Krell wordt toegepast. (Current Conveyor Technology) Bij Audio-GD heet dit ACSS, Audio-GD Current Signal System. Deze techniek zorgt dat niet lineaire karakteristieken van transistoren te niet gedaan worden en ook voor een zo kort mogelijke signaalweg. Als je gebruik maakt van ACSS bekabeling tussen DAC en Versterker of voor en eindversterker dan zorg je dus voor een zo kort mogelijke signaalweg tussen alle tussenliggende componenten. Ook wordt er steevast gekozen voor schakelingen zonder terug- of tegenkoppeling maar wel zo dat dit niet ten koste gaat van de dempingsfactor. Versterkers met terug- of tegenkoppeling kunnen soms "levenloos" klinken.

Dit is "slechts" de techniek natuurlijk, laat maar horen zul je denken. (En zo is het  :bigsmile:)

holco

Ik heb nu 1 week de Audio-GD  Master 3 binnen en deze staat naar volle tevredenheid mijn (niet de makelijkste) Magnepan speakers aan te sturen via een Audio-GD NFB 28 pre/dac dmv een ACSS aansluiting, mooiste compliment wat ik kan bedenken is dat er geen wensen meer zijn qua versterking  :pompom:

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.