Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maikel_audionerd

Aah ik had in t aankooptopic gereageerd of dit de DAC was die je eerder had getest, maar dat was dan de level 1?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

AudioEnZo

Dat was idd de Level 1. Die ik nu in huis heb is de Level 3!

Maikel_audionerd

Quote from: AudioEnZo on April 11, 2017, 15:02:22
Dat was idd de Level 1. Die ik nu in huis heb is de Level 3!
:thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

AudioEnZo

Ik zit nu al een paar uur met verbazing te luisteren en notities te maken. Bijzonder wat er in mijn beleving aan kwaliteit is bijgekomen. Waar de Level 1 al veel detail en een breed en diep geluid liet horen voegt de Level 3 daar nog eens dynamiek, drive aan toe. Ik zit gewoon heerlijk te genieten!

AudioEnZo

Maar eens een filmpje, omdat het kan :)

https://youtu.be/ipsVFHW-3mw

Maximus_Aurelius

Heerlijke gitaar sound  :headbanging:

Night Sweats van Larry Carlton.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Sirius666

#106
Quote from: Maximus_Aurelius on April 25, 2017, 22:05:53
Heerlijke gitaar sound  :headbanging:

Night Sweats van Larry Carlton.

Die uit jouw speakers komt :D

Desalniettemin vet filmpje, erg leuk om zo te zien!

Maximus_Aurelius

Quote from: Sirius666 on April 25, 2017, 23:09:16
Die uit jouw speakers komt :D

Desalniettemin vet filmpje, erg leuk om zo te zien!

:D

Nee, de muziek komt uit de speaker op het filmpje.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Sirius666

#108
 :P

Quote from: AudioEnZo on April 11, 2017, 20:27:07
Ik zit nu al een paar uur met verbazing te luisteren en notities te maken. Bijzonder wat er in mijn beleving aan kwaliteit is bijgekomen. Waar de Level 1 al veel detail en een breed en diep geluid liet horen voegt de Level 3 daar nog eens dynamiek, drive aan toe. Ik zit gewoon heerlijk te genieten!

Nog steeds zo tevreden?

AudioEnZo

Inderdaad Maximus, Larry Carlton, heerlijk nummer dat Night Sweats :)

Jazeker Sirius, de set speelt erg naar mijn zin en het is elke keer weer genieten  :wub:

hifi-annemie

Heb jij de Spring dac continu aan staan of op stand by ?
Ik heb zelf de Level One , waarschijnlijk zelfs het exemplaar dat jij getest hebt..
Ik heb hem zelf  continu aan maar ik vind dat hij behoorlijk warm wordt.

Groeten,
Ralph

AudioEnZo

Ik zet 'm na luisteren altijd op standby, Ralph. Na gisteravond is ie niet meer van standby af geweest, net even gevoeld en is op z'n hoogst een ietsje lauw. Als ie aan staat wordt ie wel een stuk warmer ja!

holco

De hele CD is erg lekker!!

Quote from: AudioEnZo on April 26, 2017, 09:12:19
Inderdaad Maximus, Larry Carlton, heerlijk nummer dat Night Sweats :)

Jazeker Sirius, de set speelt erg naar mijn zin en het is elke keer weer genieten  :wub:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo


Maximus_Aurelius

Quote from: holco on April 26, 2017, 11:34:03
De hele CD is erg lekker!!

Dan gaat het mij hoogstwaarschijnlijk geld kosten  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Spijkie

Quote from: AudioEnZo on April 25, 2017, 20:42:51
Maar eens een filmpje, omdat het kan :)

https://youtu.be/ipsVFHW-3mw

Komt ook in de verzameling, mooie muziek!
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Maximus_Aurelius

Ik heb even jouw homepage gelezen waar jij reviews opschrijft. Zeer mooi geschreven, lekker luchtig.

Heb ook even de muziek keuzes getest, sommige ken ik of beter gezegd vele ;), maar Keiko Matsui kon ik niet. Heb mij daar iets van gedownload bij Qobuz.

Dus nu is mevrouw Matsui bij mij ook bekend. ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DofN

Quote from: chansig on February  5, 2017, 10:54:25
Mooie set om te zien zeg.

Al eens geprobeerd een deken over de tv heen te leggen ? Gordijnen aan de zijkant moet eigenlijk van een echt whore house komen willen ze echt effect hebben. :D

Gr. Hans

En een kleed op de vloer? Het ziet er heel mooi uit! Hoe is je ruimte qua akoestiek?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AudioEnZo

#118
Quote from: Maximus_Aurelius on April 28, 2017, 14:06:21
Ik heb even jouw homepage gelezen waar jij reviews opschrijft. Zeer mooi geschreven, lekker luchtig.

Heb ook even de muziek keuzes getest, sommige ken ik of beter gezegd vele ;), maar Keiko Matsui kon ik niet. Heb mij daar iets van gedownload bij Qobuz.

Dus nu is mevrouw Matsui bij mij ook bekend. ;)
Dank voor het compliment!

Keiko Matsui maakt heerlijk muziek inderdaad :) Nu draait Wolfgang Haffner's Nacho van het album Heart of the Matter, een heerlijk nummer van deze Duitse drummer/componist.
Ik zal proberen eens vaker muziek te delen in de juiste rubriek hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-P900 met Tapatalk


AudioEnZo

Quote from: doorofnight on April 28, 2017, 16:33:33
En een kleed op de vloer? Het ziet er heel mooi uit! Hoe is je ruimte qua akoestiek?
Dank! Er ligt een lekker dik groot kleed, die zie je nèt niet op het filmpje.
We zijn gezegend met een prima akoestiek eigenlijk. Ik heb  uiteraard de TV als proef afgedekt met een dekbed. Scheelt iets, niet schokkend. Zeker niet genoeg om dit telkens te ondernemen, want praktisch lastig vanwege rolstoelgebruik.

chansig

Dan lijkt erop dat het kleed een beetje ver weg ligt van de speakers. Maar als je geen andere keus hebt dan is het niet anders.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Lijkt inderdaad verder dan dat het is, een nadeel van groothoek opnames. Tussen de luidsprekers en het kleed liggen krap aan 3 tegels van nog geen 40cm/stuk, een dikke meter dus.
Kan altijd beter hoor, maar ja, alles is compromis tussen leefbaar en optimaal ;)

chansig

Precies.....we moeten her er maar mee doen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Buell

Las op je site dat we een zelfde bron/ dac combi hebben ;D

Super blij met mijn nieuwe aanwinsten de Magna Hifi Mano I2S streamer en de nieuwe Audio-GD R2R 7 DAC.
Dacht dat het met mijn Calyx 24/192 DAC in combinatie met de Sonos Magna Ultimo niet veel beter zou kunnen, maar dit is een kippenvel combinatie, grootser, sneller en muzikaler, echt een gouden combinatie.

Welke jumper setting is het bij jou geworden NOS of toch oversampling?
Ik draai nu met 8x oversampling, indrukwekkend.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

AudioEnZo

#124
Leuk dat je dezelfde combi hebt, goede smaak dus :)
Die R2R 7 is inderdaad een zeer fraai klinkende dac en maakt met de Mano een uitstekende combi! De "echte"NOS modus vond ik wat te tam, maar 8x oversampling klinkt waanzinnig goed en zo staat ie hier ook nog steeds.
De andere oversampling modi moet ik nog besnuffelen. Ook de PLLEN setting wil ik nog goed beluisteren.