Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Laan

Ja, ergens heb ik ook het voorgevoel dat het wel een verbetering is. En niet alleen omdat ik dat zo graag wil  :tounge:
Ik ben nog steeds heel blij met de sonos ultimo, maar de mano is in de basis al wat meer "fiel" van opzet.
Ik twijfel nog of ik de dac ook gelijk laat ombouwen naar nos. Stap voor stap is wel verstandiger eigenlijk. Anders wordt het wel lastig om veranderingen in het geluid toe te wijzen. Maar ja.., als ik toch bij Jos ben.. Heb jij een mening over wel of niet de nos versie? Het zou nog wat rustiger moeten klinken zegt men. Moet ook niet te laid back worden..
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Ik ken wel de niet NOS versie van de Master 7, alleen dan met een andere streamer namelijk de Bluesound node, wel met I2S verbinding. Die klonk mij wat te direct en "hard". Teveel "in your face" en ben daar ook niet mee verder gegaan.

De NOS 7 klinkt (naar zeggen) nagenoeg gelijk aan de Master 7 NOS uitvoering en heeft,  in ieder geval in combinatie met de Mano Music Streamer, dat mega directe niet meer. Het klinkt "rustiger" maar zeker niet zonder details of zo te verliezen. Enorm open en fijntjes maar ook zeer dynamisch en met strak omlijnde instrumenten en vocalen. Mij spreekt dit erg aan in ieder geval en die combinatie blijft hier lekker spelen :)

Laan

Dank je. Goed om te weten. Mijn dac is wel de baby versie van die van jou, maar mogelijk is het verschil wel vergelijkbaar. Nu ik vorige week mij pre-amp heb verkocht en de agd pre gebruik is het ook allemaal wat meer in your face geworden. Ook best wel fijn omdat het beeld wat breder is geworden, maar soms wat vermoeiend. Als de beoogde M3 poweramp dat nog verder benadrukt wordt ik alvast duizelig. Als de mano en nos modificatie dat iets kunnen temperen.. De laatste hou ik denk ik even achter de hand.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Ik ken de Roksan caspian M1 niet, maar ik vermoed dat je de M3 wel gaat waarderen. Zelf speel ik met de Master 10 geïntegreerde versterker en daar zit dezelfde eindversterker ingebouwd als in de M3.
Voor mij werkelijk een regelrechte hit en dat ze dat voor het geld kunnen leveren. Net als de Master 10 heeft de Master 3 de spierballen van een kogelstoter en tegelijkertijd de souplesse van een ballerina. Mario (holco op het forum) speelt ook met de M3 en met volle tevredenheid (naar m in beste weten).

Laan

Ik ben ook erg benieuwd naar de M3. Ook als het rationeel niks uitmaakt neem ik hem lekker toch. Er is eigenlijk geen enkele reden de roksans te vervangen. Maar ja, dat is wel vaker bij deze hobby :) Ik zal binnenkort eens een eigen showcase plaatsen. Zit nu jou draadje te vullen met mijn verhaal.. :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Ha ha, no problem  ;D

holco

Inderdaad een machtig apparaat die Master-3, stuurt werkelijk alles aan met een finesse waar de meeste versterkers alleen maar van kunnen dromen  :worship:


Quote from: AudioEnZo on August  7, 2016, 09:04:20
Ik ken de Roksan caspian M1 niet, maar ik vermoed dat je de M3 wel gaat waarderen. Zelf speel ik met de Master 10 geïntegreerde versterker en daar zit dezelfde eindversterker ingebouwd als in de M3.
Voor mij werkelijk een regelrechte hit en dat ze dat voor het geld kunnen leveren. Net als de Master 10 heeft de Master 3 de spierballen van een kogelstoter en tegelijkertijd de souplesse van een ballerina. Mario (holco op het forum) speelt ook met de M3 en met volle tevredenheid (naar m in beste weten).
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

#57
De Audio GD NOS7 en de Magna Mano Music streamer spelen nu alweer een maandje naar zeer volle tevredenheid!
Nog wat kabel tweaks in de vorm van een Audioquest Pearls HDMI en Pearl CAT7 netwerk kabels voor de puntjes op de i.
Ongelofelijk wat een oplossend vermogen/resolutie er in deze set zit. Een genot om naar te luisteren!

Laan

Ik hoop dat mijn bestelling dit jaar nog binnenkomt (M3, NOS11 en Mano) Heb je speciaal met de AQ pearl hdmi goede ervaring? En heb je ACSS al eens vergeleken met XLR?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

#59
Ik heb met de Pearl zeker goede ervaring i.c.m. de Mano (zie HIER)!

Het verschil tussen XLR en ACSS is wat lastig te bepalen. De ACSS kabels zijn van goede kwaliteit maar ACSS in vergelijk met XLR via de Siltech XLR kabels gaan ze mank. Dan zou je eigenlijk dezelfde kabels moeten gebruiken voor ACSS voor een eerlijk vergelijk en dat is wat lastig op te tuigen want het zijn aparte stekkers die niet zomaar op de plank liggen. Ik heb wel begrepen dat in de 2015 versies van de Master 3 en 10 verbeteringen zijn doorgevoerd welke er voor zorgen dat XLR niet meer onderdoet voor ACSS.

Zelf ben ik in "blijde verwachting" van de nieuwe Xanadu HRS80 luidsprekers (met actief laag)  ;D Ze zijn al gespoten, maar het afwerken en leveren zal wel in het nieuwe jaar worden. Een voorproefje:

patsijb

nondeju..mooie speakers..gefeliciteerd alvast..
mooie spullen worden er in Nederland gemaakt

bert50

Mooie speakers zeg Rene en fijne dagen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

martien

Wauw!!
Dat zijn echt mooie luidsprekers, ben benieuwd naar de plaatjes en de ervaringen.

felix01

Quote from: AudioEnZo on December 23, 2016, 18:20:36
Ik heb met de Pearl zeker goede ervaring i.c.m. de Mano (zie [ur=http://www.audioenzo.nl/audioquest-hdmi-pearl-vs-carbon/l]HIER[/url]!

Het verschil tussen XLR en ACSS is wat lastig te bepalen. De ACSS kabels zijn van goede kwaliteit maar ACSS in vergelijk met XLR via de Siltech XLR kabels gaan ze mank. Dan zou je eigenlijk dezelfde kabels moeten gebruiken voor ACSS voor een eerlijk vergelijk en dat is wat lastig op te tuigen want het zijn aparte stekkers die niet zomaar op de plank liggen. Ik heb wel begrepen dat in de 2015 versies van de Master 3 en 10 verbeteringen zijn doorgevoerd welke er voor zorgen dat XLR niet meer onderdoet voor ACSS.

Zelf ben ik in "blijde verwachting" van de nieuwe Xanadu HRS80 luidsprekers (met actief laag)  ;D Ze zijn al gespoten, maar het afwerken en leveren zal wel in het nieuwe jaar worden. Een voorproefje:


zien er knap uit!!

met aktief laag...wat ga je nog gebruiken van versterking dan??
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

AudioEnZo

Dank mensen, als ze hier zijn geland zal ik zeker wat foto's posten.

Naast het actieve laag zal de Audio GD Master 10 zijn dienst blijven doen voor midden en hoog. Dat blijft een erg fraaie versterker en die heeft gezien het actieve laag een makkie!

holco

Dat ziet er goed uit René  :headbanging:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Laan

Mooi hoor! Was je uitgeluisterd op de hrs52 (toch?) of ook gewoon zin in wat anders?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Dank luitjes :)
Ik was zeker niet uitgeluisterd op de HRS52. Maar de HRS80 is een zoveel mooiere kast om te zien. Kwalitatief zijn ze beide erg goed, de 80 heeft een grote  bandtweeter en twee woofers per kast ipv een. Ik heb ze al uitgebreid kunnen beluisteren en vind ze ergggg fraai klinken. En die kastvorm...... gewoon prachtig naar mijn smaak!

Spijkie

Flinke luidsprekers! Erg mooi ook, ik ken alleen de oude lijn met dynaudio units maar dit ziet er wel heel fraai uit.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

AudioEnZo

#70
Quote from: Spijkie on December 24, 2016, 21:53:27
Flinke luidsprekers! Erg mooi ook, ik ken alleen de oude lijn met dynaudio units maar dit ziet er wel heel fraai uit.
De Dynaudio tijd is alweer een behoorlijke tijd terug ja. Dat waren vooral de vroege DS modellen. De latere DS'en, AW en HRS modellen niet meer. Tegenwoordig wordt in de HRS modellen veel keramiek voor het midden gebruikt.

AudioEnZo

Nou de Xanadu HRS80 set is gisteren afgeleverd. Het is een prachtige luidspreker geworden en er is een fikse stap gemaakt ten opzichte van de HRS52. Gister niet zo heel veel geluisterd nog (had visite)   maar ging bij de eerste nummers al uit mijn dak, dus dat wordt veel luisteren de komende tijd. Hieronder alvast een paar foto's:



holco

Zien er heftig mooi uit man!!

Veel luister plezier toegewenst  :headbanging:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rusher

Mooi hoor! Hoge kwaliteit straalt er van af!!!

chansig

Mooie set om te zien zeg.

Al eens geprobeerd een deken over de tv heen te leggen ? Gordijnen aan de zijkant moet eigenlijk van een echt whore house komen willen ze echt effect hebben. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.