Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Welkom. Leuk om weer eens wat anders te zien dan de geijkte merken.
Hoe zou je het geluid omschrijven?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Mooie set zeg! In die speakers zitten kostbare units , erg mooi die AMT!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

remco320

Heel erg simpel maar o zo mooi! Schoonheid zit in de eenvoud in dit geval. Mooi geplaatst ook!

YamahaRXV

Welkom, en een mooie strakke set zo zeg !  Mooie speakers ook  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8


RobertVanWoerden

Mooie set heb je. Ook leuk om een beta tester op het forum te hebben.

AudioEnZo

Dank  mensen :)

Hoe het geluid te omschrijven is? Open en detailrijk zonder klinisch te klinken, een hoog oplossend vermogen over het gehele bereik. Eigenlijk klinkt  het gewoon "gemakkelijk".

Dat betatesten, erg leuk om te doen, maarrrrrr of we er hier nou iets aan hebben weet ik niet zo zeker. Ik heb een document moeten tekenen (een Non Disclosure Agreement) dat over de testen apparatuur tijdens de test periode niets bekend mag worden gemaakt!

Broem

Mooie set en wat een leuke site. De zoektocht naar perfectie. Zo herkenbaar. Complimenten.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

RobertVanWoerden

Quote from: remoss on November 13, 2014, 07:59:15
Dank  mensen :)

Hoe het geluid te omschrijven is? Open en detailrijk zonder klinisch te klinken, een hoog oplossend vermogen over het gehele bereik. Eigenlijk klinkt  het gewoon "gemakkelijk".

Dat betatesten, erg leuk om te doen, maarrrrrr of we er hier nou iets aan hebben weet ik niet zo zeker. Ik heb een document moeten tekenen (een Non Disclosure Agreement) dat over de testen apparatuur tijdens de test periode niets bekend mag worden gemaakt!
Klopt, zo gaan die zaken met beta testen. Zelf heb ik wat dvd-a releases getest, daar geldt hetzelfde, wel testen maar niet delen. Logisch ook. Wel leuk om te doen, dat zal met apparatuur ook wel zo zijn lijkt me.

Cappuccino

Pracht set zeg  :wub:.

Mooie weerspiegeling van een Gitzo statiefje als ik me niet vergis  ;)
Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

RonK.

He een Cambridge liefhebber  O0 ....

Die zijn er niet zoveel hier  ;D

AudioEnZo

Thx! Nee Cappuccino, geen Gitzo maar een Redged met een Manfrotto ball-head en een RRS clamp. Bevalt erg goed! Fotografie is mijn 2e passie ;)

Hè hè RonK, jij ook dus. Mooi hoor die 840 combi!!

Cappuccino

Quote from: remoss on November 13, 2014, 20:03:15
Thx! Nee Cappuccino, geen Gitzo maar een Redged met een Manfrotto ball-head en een RRS clamp. Bevalt erg goed

Ook geen straf  :thumbs-up: en top hobby als 2de passie  ;)

Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

AudioEnZo

Aangezien ik ongeveer overal sites voor bouw, voor de liefhebbers van fotografie: www.remoss.nl

AudioEnZo

Quote from: RobertVanWoerden on November 13, 2014, 09:59:58
Klopt, zo gaan die zaken met beta testen. Zelf heb ik wat dvd-a releases getest, daar geldt hetzelfde, wel testen maar niet delen. Logisch ook. Wel leuk om te doen, dat zal met apparatuur ook wel zo zijn lijkt me.
Ja erg leuk, altijd de nieuwste modellen maar ook bestaande modellen met een update zoals een versie 2 van een model. Maar het is niet pro deo, je moet wel een gedegen test verslag in de vorm van surveys indienen, meestal vijf a zestal in verschillende rubrieken, dus allerlei vragen over  klank via gebruiksgemak tot uiterlijk. En in het Engels natuurlijk.
De geteste apparatuur hoeven ze niet meer terug en kan ik gewoon blijven gebruiken maar blijft wel hun eigendom. Ze kunnen vragen om terug te sturen om wat voor reden dan ook.
Zou nog wel een mooie eindbak willen testen ;)

DofN

#40
Ik had je op een ander forum al gecomplimenteerd met die fraai uitziende Xanadu's :)

Wat ik vaak mis in testverslagen - alhoewel de Duitsers het nog weleens doen - is:

- indien er sprake is van een opvolger, wat doet de nieuwe beter/anders dan zijn voorganger;
- hoe presteert de speaker in vergelijking met model 1 klasse hoger en 1 klasse hoger uit dezelfde lijn van dat merk
- een vergelijk met soortgelijke luidsprekers (formaat, opbouw, prijsklasse)
- een eerlijk verhaal. Meestal zijn recensies tamelijk kritiekloos, of is de kritiek omkeerbaar en eigenlijk een compliment.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AudioEnZo

Ha ha ja dat klopt. Ik schrijf op mijn site eigenlijk ook geen testverslagen maar vind het leuk om mijn ervaring neer te pennen en die zijn op zeker subjectief.

DofN

Dan is het alsnog leuk om te lezen hoe een recensent (subjectief) aankijkt tegen die punten. Want daar valt best wat over te zeggen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AudioEnZo

Daar zit wel wat in, ik zal dat de volgende keer meenemen!

DofN

Leuk! Wel even laten weten, dan lezen "we" mee.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AudioEnZo

Tijd geleden dus alle reden voor een update :)

De Cambridge 851N netwerkspeler/DAC is vervangen door een Mano Music Streamer (van Magna Hifi) en een Audio GD NOS 7 dac en dit speelt naar grote tevredenheid.

In direct vergelijk klinkt de 851N bijna suf. Dat lijkt wat oneerbiedig tegenover de netwerkspeler uit de UK maar het is niet anders. De NOS 7 met Mano Music Streamer klinkt op alle fronten beter. Waar de Master 7 met Bluesound streamer nog te direct en wat hard klonk, past de NOS 7/Mano Music Streamer veel beter in mijn belevingswereld.

Het verschil merk je direct in de gewonnen ruimte in de weergave, het is breder en dieper. Waar verschillende instrumenten eerst nog dicht bij elkaar stonden en bij de 851N soms licht in elkaar overliepen, is er door de scherpe aftekening nu ruimte in de weergave. En als alles meer ruimte krijgt wordt het gehele plaatje groter.
De mate van detail is enorm gegroeid, ik hoor weer klanken en instrumenten in de muziek die voorheen wegvielen in het geheel, het verdween in de menigte zeg maar. Je kent het wel, die tingeltjes en tangeltjes in sommige nummers. Dat doet het altijd goed bij de luisteraar, maar als ze plotseling ook nog een eigen vaste plek in het voorgeschotelde plaatje krijgen is dat een erg aangename ervaring.

Ook is er nu meer rust en speelt de muziek tegen een inktzwarte achtergrond. Aan de andere kant is er ook meer dynamische ruimte waardoor klappen echt klappen en een snaar aanslag fel is als het fel moet zijn. En dit zonder een spoor van hardheid te hebben. Door deze eigenschappen ontstaat er een mooi 3D plaatje, komt het geluid volledig los van de luidspreker en speelt  prachtig vloeiend. Een modern toverwoord voor goede weergave is "organisch" dus oké,  doe die dan ook maar 🙂
Het laag is een fractie voller en dieper in vergelijk met de Cambridge 851N en lijkt daardoor dieper. Een bas en basdrum gelijktijdig spelend versmeren bij veel systemen al snel. Zo niet hier, ze zijn prima los van elkaar te volgen en de gelaagdheid is erg goed.

Al met al, voor mij ene mooie upgrade!

Laan

Nou dat ziet er goed uit! Wat je schrijft is ongeveer wat ik zoek. Volgens Jos kan ik de Mano over een paar weken ophalen en neem dan ook gelijk een agd master 3 mee. Ben erg benieuwd of ik je bevindingen kan delen.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Op welke dac ga je de Mano gebruiken, Laan?

Laan

De mano gaat op de dac19. Dus die gaat ook even mee om er een hdmi ingang op te zetten. :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Ah oké,  doe je goed, die I2S verbinding via HDMI is echt de kers op de taart, dat klinkt super :)
Ben zeer benieuwd naar je bevindingen , maar kan het wel voorspellen...