Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

dikke set, maar heb je niet veel galm gezien je vloer en wanden?
Geen vloerkleedje?


AudioEnZo

Thanks [emoji3]
Het lijkt veel kaler dan dat het is hoor. Er ligt een groot dik kleed, zat meubels met extra kussens en zo. De boel is wat opzij geschoven om ruim baan te maken voor de foto.
Eigenlijk zijn we zelfs gezegend met een erg goede akoestiek!

denoontje

top ,lekker genieten dus!
Alles altijd wijken voor een goede foto ;-)

AudioEnZo

Haha zo is dat [emoji41]

AudioEnZo

#179
Zo, de kers op de taart is voor mij vaak een mooie kabel, dus na de komst van de SOtM streamer set is er ook een goede kwaliteit USB kabel gekomen in de vorm van een Tubulus Argentus V2!


Laan

Die zijn inderdaad erg fijn. Geen invloed op je geluid die tubulus kabels. Precies zoals het heurt! Ik overweeg er een hdmi te laten maken. Vind een pinkfaun wel wat te prijzig..
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Buell

Quote from: AudioEnZo on October 13, 2017, 20:09:56
Nou de SOtM sMS-200Ultra streamer met sPS-500 voeding mag blijven. In combinatie met de Siltech 550i interlink speelt het de sterren uit de hemel, heel fraai!

Alleen kan ik nu helaas de Pink Faun niet meer gebruiken. Nou ja, brand is erger (denk ik)   :tounge:

De PinkFaun heeft hier een goed tehuis gevonden, nog bedankt!
Hij doet het meer dan goed tussen de Mano en de R2R7 Audio GD DAC.

Veel muziekplezier met je nieuwe streamer  :headbanging:
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

AudioEnZo

Quote from: Laan on October 20, 2017, 20:27:40
Die zijn inderdaad erg fijn. Geen invloed op je geluid die tubulus kabels. Precies zoals het heurt! Ik overweeg er een hdmi te laten maken. Vind een pinkfaun wel wat te prijzig..
Die gammele printer USB kabel die er eerst tussen zat (had even niet anders) was klaarblijkelijk wel van invloed. Met de Tubulus is er meer micro detail te horen, heel subtiel maar duidelijk.

AudioEnZo

Quote from: PrimaLuna on October 21, 2017, 11:52:09
De PinkFaun heeft hier een goed tehuis gevonden, nog bedankt!
Hij doet het meer dan goed tussen de Mano en de R2R7 Audio GD DAC.

Veel muziekplezier met je nieuwe streamer  :headbanging:
Dank je en fijn te lezen dat de Pink Faun op een goede plek is beland  ;D

chansig

Quote from: AudioEnZo on October 21, 2017, 12:04:27
Die gammele printer USB kabel die er eerst tussen zat (had even niet anders) was klaarblijkelijk wel van invloed. Met de Tubulus is er meer micro detail te horen, heel subtiel maar duidelijk.

Wat is micro detail in deze ?

En zou het kunnen dat het er al eerder was maar je het nu hoort omdat je anders zit te luisteren ? Dit omdat het heel subtiel is....en onze hersenen niet heel erg goed in staat zijn om deze subtiele verschillen te duiden zeker omdat je het niet gelijktijdig hoort.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Niets is uitgesloten, ik geef alleen mijn eigen beleving weer :)

Micro detail is voor mij bijvoorbeeld het net even beter afbakenen/plaatsen van een vooral zachte stem of subtiele aanraking van een gitaarsnaar, maar ook het beter te volgen uitsterven van een instrument.

chansig

Ah oke...bedankt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

cccp

Quote from: AudioEnZo on October 21, 2017, 12:04:27
Met de Tubulus is er meer micro detail te horen, heel subtiel maar duidelijk.
Zou dat nog zo duidelijk zijn bij een blinde luistertest?  :huh2:

AudioEnZo

Ik kan in een blinde test nog geen broodje jam van een broodje pindakaas onderscheiden, dus vast niet.

Maar dat maakt ook niet uit, mijn subjectieve beleving is er en daar kan ik van genieten  ;D

chansig

 :D

Beleving is alles...ik vroeg me alleen af of je bij je eigen beleving vraagtekens hebt/stelt. Als ik het zo lees van niet. Zelf heb ik dat binnen deze hobby wel. 

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Kijk, ik weet dat het subjectief is, het is immers mijn beleving. Maar ik heb geen reden om te twijfelen aan hetgeen ik waarneem. Onlangs nog 2 streamers vergeleken. Bistjes zijn bitjes maar er zat verschil in. Ook bij de blindtest was er 100% score.

Duurder is ook zeker niet altijd beter. Sterker nog, de uitslag van een luistersessie zou ik het liefst in het voordeel van goedkope spullen zien uitpakken. Dat zijn de krenten uit de audiopap en zou een paar centen schelen :)

chansig

Er is genoeg reden om je waarneming kritisch te onderzoeken. Dat je ervoor kiest om het niet te doen wil niet zeggen dat er geen reden zou zijn.

Even..ik ben niet op zoek naar een welles/nietes ding. Jouw beleving is jouw beleving.....

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Ik zeg ook niet dat ik niet kritisch ben, ben zelf zeer kritisch (ook alweer een subjectief iets), ik heb alleen geen reden om te twijfelen aan hetgeen ik waarneem :)

No worries, Hans, ik zie het niet als een strijd hoor, zou niet weten waarom.

chansig

Quote from: AudioEnZo on October 22, 2017, 11:17:07
Ik zeg ook niet dat ik niet kritisch ben, ben zelf zeer kritisch (ook alweer een subjectief iets), ik heb alleen geen reden om te twijfelen aan hetgeen ik waarneem :)


Dan steken we iets anders in elkaar. Ik vroeg me vaak af (als ik weer eens een kabel ging proberen) waarom ik hoorde wat ik hoorde. Bv zo'n micro detail waar jij het over had....oude kabel eraan en dan luisteren of ik het daar ook wel/niet hoorde.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Ah op die fiets. Dat is uiteraard een vrij  normale werkwijze en neem aan dat iedereen dat zo doet, het is hier niet anders. Ik sluit echt geen nieuwe kabel aan, hoor wat ik denk te horen en that's it. Er is frequent gewisseld tussen de Tubulus en de standaard printerkabel.

Sirius666

Quote from: AudioEnZo on October 22, 2017, 11:41:42
Ah op die fiets. Dat is uiteraard een vrij  normale werkwijze en neem aan dat iedereen dat zo doet, het is hier niet anders. Ik sluit echt geen nieuwe kabel aan, hoor wat ik denk te horen en that's it. Er is frequent gewisseld tussen de Tubulus en de standaard printerkabel.

Ik denk dat het gros na het halen van bijv een >€500 USB kabel echt niet meer gaat wisselen met hun oude (printer)kabel. Gevalletje oogkleppen op.  Wat ik altijd al dacht en door jou prima en nuchter vind verwoord zijn de subtiele verschillen die jij aanhaalt. Ik irriteert mij nl. altijd aan de oh zo grote verschillen die mensen denken te horen terwijl het m.i. 100% zeker nuances betreft.

Het lijkt mij dat deze verschillen ook nog eens maar in beperkte gevallen te horen zijn. Lees: bij 'audiofiel getokkel' en klassieke muziek. En dan enkel door een geoefend oor. Wat voor mij inhoudt dat je 99,9% van de gebruikerservaringen wat bekabeling betreft zo aan de kant kan schuiven :D

AudioEnZo

Gelukkig was ie wat goedkoper, zeker met de 20% kortingsactie die op dit moment geldt.

Het zijn erg kleine verschillen en je moet je set heel goed kennen, die moet goed genoeg zijn, de juiste opmanes hebben en je oren moeten nog wat kunnen behappen :) Maar het kietelt voor mij net die laatste druppeltjes uit de set, waarbij ieder voor zich moet bepalen of dat het waard is.

Sirius666

Quote from: AudioEnZo on October 22, 2017, 15:19:14
Gelukkig was ie wat goedkoper, zeker met de 20% kortingsactie die op dit moment geldt.

Het zijn erg kleine verschillen en je moet je set heel goed kennen, die moet goed genoeg zijn, de juiste opmanes hebben en je oren moeten nog wat kunnen behappen :) Maar het kietelt voor mij net die laatste druppeltjes uit de set, waarbij ieder voor zich moet bepalen of dat het waard is.

Precies! Wat een verademing om dat zo te lezen. Heb je nog andere plannen qua bekabeling?

chansig

Ik begrijp de verademing niet zo...zijn de gebruikelijke argumenten die men zegt als men het over het beleven van verschillen heeft.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Buell

#199
Maar wat wil je dan horen, ik bedoel als er iemand enorm veel gewisseld is van spullen dan ben jij het wel.
Ik neem aan dat dit alleen komt omdat je niet tevreden bent met hoe het klonk, of omdat je het steeds wat beter wilt laten klinken.
I
Als het het laatste is, nou dat is ook voor mij een reden om nu met een van Audi En Zo overgenomen PinkFaun kabel weer meer uit mijn set te halen.
Het grappige is, ik ervaar de verbeteringen niet als subtiel, alleen het blijft onmogelijk om sommige hiervan te overtuigen.
Andere die mijn set wel goed kennen( minstens 3 man ) horen ook de verbetering of melden dat ze het nu wel heel goed vinden klinken.

Wat je er voor over hebt om dit bereiken is voor iedereen verschillend, ook zal de ene set veranderingen beter laten horen dan andere.
En de ene luisteraar hoort nu eenmaal meer/ beter dan de andere.

Het enige wat dan blijft is je eigen ervaring, en voor mij is het criterium dat het minstens een week het zelfde gevoel oproept.

Het blijft een discussie waar je maar moeilijk uitkomt, ik heb sets gehoord van mensen die niet geloven in kabels of het goedzetten van de fases. En in mijn oren klonken die sets echt niet overtuigend, men laat in mijn beleving veel liggen.
Maar ja, iedere zijn ding, de een investeerd steeds in nieuwe hardware en dan ander probeerd het maximale uit zijn huidige set te halen.
Ik behoor tot de laatste groep, wissel niet heel vaak, alhoewel ik nu een nieuwe DAC en streamer heb, maar dat nadat ik niet veel meer te verbeteren had in de vorige setup.

Nu ben ik zo nu en dan weer bezig met het aanbrengen van verbeteringen, soms een kabel, soms een andere buis of iets in de akoestiek.
Maar alle verbeteringen samen zijn in het eindresultaat niet marginaal.

Vergelijk het met formule 1 daar worden de onderdelen zo licht mogelijk gemaakt, sommige delen zelfs voorzien van gaatjes. Ieder afzonderlijke afname van gewicht is niet het grootste effect maar alles te samen maakt wel een winnende auto  ;D

Na het aansluiten van de PinkFaun waren er toch flinke verbeteringen, attacks, strakker laag en dat soort vermeldingen. Maar klankmatig was het nog niet, je van het, dit is weer verbeterd met andere stuurbuizen die beter matchen met de klank van de kabel en toch met behoud van al het goeds.

Alles natuurlijk in mijn eigen perspectief, sommige veranderingen zouden suggestie kunnen zijn maar dan zou iedere verandering een verbetering zijn, want dat wil je toch graag.
Maar dat is dus niet het geval, sommige goedkope kabels, zekeringen of ... doen het hier beter dan dure.
Jammer genoeg viel de PinkFaun niet in de goedkope categorie  ;) 

En iemand overtuigen is lastig, wat mij betreft ook niet nodig. Je creëert je eigen set, je eigen sound en dat is niet universeel.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp