Probleem met AMI Musik DS5 DAC (plopjes?)

Started by Edsco, November 11, 2014, 19:50:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjettepet

Coax-uit van je moederbord moet toch wel werken? Heb je HD-audio wel aangezet in Bios?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Edsco

Quote from: Thanatos on November 18, 2014, 17:06:50
Je voeding in je pc vervangen of je moederbord.. Je kan een extra usb interface kaart plaatsen.. even suggesties waar de oorzaak zit..

Ik heb net een USB 3.0 interface (controller) in de pc geplaatst en helaas is dit het niet.... (zelfde plopjes probleem)
Deze controller krijgt via een molex stekker de voeding die hij nodig heeft dus is de kans dan groot dat het toch de voeding is??
Of toch het chassis van de computer?

@Sjettepet
Om het moederbord uit te sluiten zal ik nog een keer proberen om de dac via coax aan te sluiten en dit werkend te krijgen, ik zal eens in Bios kijken of dit aan of uit staat.
Via de geluidskaart en met coax naar de dac heb ik geen plopjes gehoord, vandaar dat ik dacht dat deze usb controller het probleem zou verhelpen.

Edsco

Ik heb werkelijk niets kunnen vinden in Bios over geluid wat aan of uit kan.
dus kan ik dit helaas niet testen...

Wel is het zo dat mijn geluidskaart geen voeding van bv een molex stekker nodig heeft, dus dan zou ik toch denken dan het iets
met de voeding te maken heeft, contact met het chassis maken dat doet alles wat je inbouwt toch? dus dan zou via coax op de geluidskaart toch ook storing moeten geven, toch??

Sjettepet

Begrijp ik goed dat je geen problemen hebt als je de DAC aansluit op de S/PDIF (coax) uitgang van de geluidskaart?

In dat geval zou ik die oplossing kiezen ipv USB.

Overigens denk ik in dat geval ook dat het niet aan de voeding ligt. Ook de geluidskaart wordt immers gevoed door de PC-voeding (via het PCIe-slot). Ik denk eerder aan resourceconflicten met je USB-aansluiting. Dat is lastig op afstand te verhelpen.

Overigens is er nog een optie:

Sluit je DAC aan op een USB-hub met eigen voeding. Die zijn er voor een luttel bedrag. Ja, dan heb je wel weer een apart kastje.



ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Edsco

Quote from: Sjettepet on November 19, 2014, 12:48:49
Begrijp ik goed dat je geen problemen hebt als je de DAC aansluit op de S/PDIF (coax) uitgang van de geluidskaart?

In dat geval zou ik die oplossing kiezen ipv USB.

Overigens denk ik in dat geval ook dat het niet aan de voeding ligt. Ook de geluidskaart wordt immers gevoed door de PC-voeding (via het PCIe-slot). Ik denk eerder aan resourceconflicten met je USB-aansluiting. Dat is lastig op afstand te verhelpen.

Overigens is er nog een optie:

Sluit je DAC aan op een USB-hub met eigen voeding. Die zijn er voor een luttel bedrag. Ja, dan heb je wel weer een apart kastje.

Bedankt voor je reactie

Wat bedoel je precies met resource conflicten, ik heb al even op google gezocht maar krijg alleen Engelstalige forums als zoekopdracht.
Heeft dit met software en of drivers te maken? of is dit hardware issue?
Ik heb 8 usb poorten in dit "luxe" moederbord, maar ik gebruik er maar 2, 1 voor de muis en 1 voor het toetsenbord.
Type moederbord is : Gigabyte GA-X48T-DQ6

Sjettepet

Dat zou een software issue zijn, maar wel sterk gerelateerd aan de hardware.
Wat voor OS gebruik je? Windows? Welke versie?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Edsco

Quote from: Sjettepet on November 19, 2014, 22:21:27
Dat zou een software issue zijn, maar wel sterk gerelateerd aan de hardware.
Wat voor OS gebruik je? Windows? Welke versie?

Ik gebruik een legale versie van Windows7 64bits

evilniek

Je zou ook nog kunnen spelen met de latency settings van de afspeelsoftware, ik heb wel is iets soortgelijks gehad.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

hifiman

Is het probleem er ook nog als je er een usb hub met eigen voeding tussenplaatst?

Edsco

Quote from: evilniek on November 20, 2014, 11:19:06
Je zou ook nog kunnen spelen met de latency settings van de afspeelsoftware, ik heb wel is iets soortgelijks gehad.

Ik heb het even opgezocht op Google (ik wist niet eens wat het is) en had hier wel iets over gevonden.
Deze instellingen van de output plug-ins heb ik aangepast door de DAC te selecteren, getest.... maar helaas zonder resultaat.

Edsco

#35
Quote from: Audioloog on November 20, 2014, 14:01:44
Is het probleem er ook nog als je er een usb hub met eigen voeding tussenplaatst?

Nog niet geprobeerd, maar wat zou dit dan uitsluiten als dit wel werkt?

Ik bedoel , ik kan er van alles tussen gaan plaatsen maar of dit het geluid ook ten goede gaat komen...
Ik sluit een laptop van een vriend aan en alles werkt kraakhelder zonder issues

Edsco

Iemand nog suggesties hoe ik dit USB probleem van mijn pc kan aanpakken?

Edsco

Quote from: Thanatos on November 18, 2014, 17:06:50
Je voeding in je pc vervangen of je moederbord.. Je kan een extra usb interface kaart plaatsen.. even suggesties waar de oorzaak zit..

^^

Na echt alles getest te hebben blijkt het toch in het moederbord te zitten, dus heb ik meteen een upgrade gedaan van moederbord en processor.
Alles loopt weer als een zonnetje en zonder storingen naar de Dac.

Dus dit topic kan wat mij betreft gesloten worden, allemaal bedankt voor de reacties


drevox

Kan het toch nog een software conflict zijn geweest. Windows herinstallatie doen was mogelijk een optie geweest. Lijkt me toch sterk dat een niet al te oud moederbord zo'n problemen geeft.
In ieder geval fijn dat het weer werkt want die usb verbinding wil je wel hebben met zon mooie usb oplossing in de dac.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y