De set van Fietser. Droomversterker heeft nieuwe relatie

Started by fietser, November 10, 2014, 19:51:26

Previous topic - Next topic

marcush and 1 Guest are viewing this topic.

fietser

Dit zijn de ESL 13A. Budgettair gaat dit niet lukken maar er is ook nog een 11A. Qua plaatsing zou het moeten lukken. Maar zoals al aangegeven nog even doorsparen. Er is ook nog een 9 maar ik denk niet dat ik daar feel vooruitgang mee boek.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

fietser

De zomer is altijd wat minder met muziek luisteren. Ideetjes opdoen via Qobuz op de mobiel met koptelefoon. Nu worden de avonden weer langer en is er weer meer tijd. Even gehobbyd met de draaitafel. Ben nog niet kapot van de looks maar klankmatig is het een stapje vooruit. Vooral meer rust in het geluidsbeeld.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

fietser

Aliexpress bestelling zojuist geleverd. Kostte maar liefst € 7,63. Helaas zat er geen batterijtje in en dit kostte bij Handyman     
€ 8,50.Werd het toch nog duur ;) .
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

chansig

Ach dat opscheppen over dit type (extreem dure) aankopen past wel op dit forum... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fietser

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

fietser

#105
Bijna nieuwe speakerkabels. Nog even de banana's door spades vervangen en dan laat ik mijn bevindingen weten. Ze vervangen Transparent super-bi kabels.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

felix01

Quote from: fietser on October 13, 2017, 14:26:40
Bijna nieuwe speakerkabels. Nog even de banana's door spades vervangen en dan laat ik mijn bevindingen weten. Ze vervangen Transparent super-bi kabels.

proficiat met upgrade en veel luisterplezier toegewenst!! :pompom:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Richi

Quote from: fietser on October 13, 2017, 14:26:40
Bijna nieuwe speakerkabels. Nog even de banana's door spades vervangen en dan laat ik mijn bevindingen weten. Ze vervangen Transparent super-bi kabels.
En, wat zijn je eerste indrukken?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

#108
Quote from: Richi on October 13, 2017, 20:02:00
En, wat zijn je eerste indrukken?

Kan zelf de banana's niet vervangen  (slechte handjes). Wordt door een vriend gedaan. Nog ff geduld.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

AudioEnZo

Mooi man, ben ook erg benieuwd naar je bevindingen !

fietser

Eindelijk de grote wisseltruc toegepast. Comets zijn aangesloten. Eerste indruk was oeps wat een vreemd laag. Op de speakers laag 2db minder gezet. Maar strak werd het niet. Bleef maar rommelig. Er maar even 'doorheen' zitten luisteren. Detail en plaatsing waren dik in orde. Moet wel het volume wat hoger zetten als bij de Transparent. Andere dingen gaan doen en de set met de radio op de achtergrond aan laten staan.
Gisteravond er weer goed voor gaan zitten en wat blijkt de kabels hebben blijkbaar moeten wennen in (aan) de set. Het laag was strak en ik heb de 2db weer bijgedraaid. Muziek waar eerder een rommelig laag in zat klinkt nu een stuk strakker. Vooral bij snaar instrumenten (contra bas, bas gitaar) hoor je gewoon het gepluk aan en het natrillen van de snaar. Stemmen worden mooi in de ruimte neergezet. Geluidsbeeld wordt wat breder getrokken. Ik luister met regelmaat klassiek en dan vooral kamermuziek (barok). Hierin zitten veel strijkinstrumenten die een nog betere plaatsing hebben en ik het orkest haast instrument voor instrument kan plaatsen. Ik heb altijd gevonden dat mijn Logans elke detail (bekkens, snare drum) weergaven maar het kan blijkbaar nog gedetailleerder en sneller. Vaak gaat dit gepaard met wat kilheid in het geluid. In dit geval gaat dit voor 99% van de nu beluisterde tracks niet op. Je blijft natuurlijk opnames houden waarin een bepaalde kilheid zit ingebakken.
Ten opzichte van mijn Transparents heb ik vooral gewonnen aan detail en plaatsing. In mijn set zijn de Audioquest Comet in ieder geval een match.
Voor de mensen met Qobuzz hier een linkje naar mijn speellijst: http://play.qobuz.com/playlist/1332762
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

chansig

Transparent zijn toch die kabels die net zoals MIT ook kastjes hebben waar dan weer wat in geknutseld zit ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fietser

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

felix01

Quote from: fietser on October 18, 2017, 13:21:56
Eindelijk de grote wisseltruc toegepast. Comets zijn aangesloten. Eerste indruk was oeps wat een vreemd laag. Op de speakers laag 2db minder gezet. Maar strak werd het niet. Bleef maar rommelig. Er maar even 'doorheen' zitten luisteren. Detail en plaatsing waren dik in orde. Moet wel het volume wat hoger zetten als bij de Transparent. Andere dingen gaan doen en de set met de radio op de achtergrond aan laten staan.
Gisteravond er weer goed voor gaan zitten en wat blijkt de kabels hebben blijkbaar moeten wennen in (aan) de set. Het laag was strak en ik heb de 2db weer bijgedraaid. Muziek waar eerder een rommelig laag in zat klinkt nu een stuk strakker. Vooral bij snaar instrumenten (contra bas, bas gitaar) hoor je gewoon het gepluk aan en het natrillen van de snaar. Stemmen worden mooi in de ruimte neergezet. Geluidsbeeld wordt wat breder getrokken. Ik luister met regelmaat klassiek en dan vooral kamermuziek (barok). Hierin zitten veel strijkinstrumenten die een nog betere plaatsing hebben en ik het orkest haast instrument voor instrument kan plaatsen. Ik heb altijd gevonden dat mijn Logans elke detail (bekkens, snare drum) weergaven maar het kan blijkbaar nog gedetailleerder en sneller. Vaak gaat dit gepaard met wat kilheid in het geluid. In dit geval gaat dit voor 99% van de nu beluisterde tracks niet op. Je blijft natuurlijk opnames houden waarin een bepaalde kilheid zit ingebakken.
Ten opzichte van mijn Transparents heb ik vooral gewonnen aan detail en plaatsing. In mijn set zijn de Audioquest Comet in ieder geval een match.
Voor de mensen met Qobuzz hier een linkje naar mijn speellijst: http://play.qobuz.com/playlist/1332762

goed dat de wissel van LS kabels meevalt!! :pompom:
verder nog veel luisterplezier toegewenst!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

fietser

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

fietser

Streamen voor een koopje.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een streaming oplossing voor onderweg en voor op het werk.
Wil er niet teveel aan besteden omdat ik liever geld in de huiskamerset investeer. Een Fiio X5 of iets dergelijks vindt ik te duur en te onhandig (weer iets om mee te slepen) Omdat ik geen techneut ben moest het een simpele oplossing zijn.
Ben maar eens begonnen met oordopjes en een bluetooth ontvanger voor aan mijn telefoon. Bluetooth is wenselijk omdat ik dan meer vrijheid rondom mijn werkplek heb en de telefoon kan laten liggen.
Gisteren mijn  spullen binnen gekregen via Aliexpress. Mijn keus was gevallen op oordopjes van KZ ZS5 met een wat duurdere kabel en een Xiaomi bluetooth ontvanger. Totaal prijs € 41.
Dit heb ik gecombineerd met mijn Samsung S7 edge. Via de app Bubbleupnp muziek van mijn nas beluisterd en dit gaat prima tot 24-192. Qobuz gaat ook prima via deze of de eigen app. Sta werkelijk verbaasd over het geluid. Ik hoor geen verschil tussen het rechtstreeks inpluggen van de koptelefoon of via bluetooth..
Ben er echter nog net achter of de bluetooth ontvanger ook werkelijk de hoge bitrate doorgeeft. Bubbleunpn geeft deze wel aan. Wellicht dat iemand hier dat mij duidelijk kan maken. Het gaat om deze :  Xiaomi Bluetooth 4.2 Audio-ontvanger.
Via DS Audio met ik als het netwerk het toelaat volgens mij ook op mijn werk de nas kunnen benaderen. Maandag maar eens proberen. Heb in ieder geval vanmiddag al een hoop plezier gehad van (relatief) een paar centen.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

fietser

Al een tijdje bezig met Head-fi. Op zoek naar een lekker geluid op het werk en onderweg. Tot nu toe tevreden geweest met Samsung S7 en een aantal KZ oordopjes. Maar het bloed kruipt. Naar een high-res speler wezen luister en verkocht. Wat scheelde dat met de telefoon. Wilde er persé een met wifi om ook naar Qobuz te kunnen luisteren. Na een tijdje besluiteloos geweest te zijn de knop doorgehakt. Ik vond voor een aantrekkelijke prijs een Fiio X5lll met een setje Fiio F9 in-ears.
Ik luister nu een paar dagen naar dit setje en het gaat mij steeds meer bekoren. Het geluid is vol en erg  gedetailleerd. Toch ook nog maar even mijn setje KZ ZS5 (€ 8) geprobeerd. Deze klonken anders maar beslist niet slechter dan de Fiio's, een kwestie van smaak. Ruimtelijk opgenomen nummers gaan hier overigens wel mooier op.
Het blijft veel geld voor een hebbedingetje maar wat kan het mooi klinken. Het zit letterlijk tussen de oren . Alleen zou van mij de interface en de opstarttijd wel wat sneller mogen zijn.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Toch weer naar PMC wezen luisteren. Gaat steeds meer bevallen.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

felix01

Quote from: fietser on February  9, 2018, 17:19:20
Toch weer naar PMC wezen luisteren. Gaat steeds meer bevallen.

en overweeg je upgrade.... :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Richi

Quote from: fietser on February  9, 2018, 17:19:20
Toch weer naar PMC wezen luisteren. Gaat steeds meer bevallen.
Zijn ook wel erg mooie luidsprekers. Goede match met je set dus?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Heb ze nog niet thuis gehoord. Is nog in een pril stadium. Ik wilde in eerste instantie voor de ML  ESL11 gaan maar deze bleken toch veel te groot voor de woonkamer en de "kleinere" ESL9 gaven in mijn optiek niet de upgrade die de meer prijs rechtvaardigde. Blijf rustig rondkijken (luisteren). 3 maart ook maar weer eens naar de show in het AZ-stadion om indrukken op te doen.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

fietser

Upgrade voor de Aries. De keus voor nieuwe speakers gaat na de zomer gebeuren.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Nee maar dat geldt voor meer forumleden 😁
Ben er overigens zeer contebt mee.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.