Monitor Audio RSW-12 Subwoofer gaat niet aan!

Started by Bierdopje071, November 9, 2014, 12:32:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bierdopje071

Altijd probleemloos mijn subwoofer gebruikt, maar bij de overgang naar stereo is hij overbodig geworden. Alles ging mooi en aardig met de verkopen van mijn set, totdat de potentiële koper mijn subwoofer wilde horen.

Ik sluit de MA RSW-12 aan, en er gebeurt niks.
- Ik klik de knop op ''aan'', alle lampjes gaan branden zoals het hoort
- De schakelaar (off, auto, on) gaat op ''on'' (of auto) --> LED-lampje blijft rood*
- Ongeacht het geluidsignaal komt er geen geluid uit de subwoofer

Wat heb ik geprobeerd:
- Opengemaakt om te kijken of ik een zekering kon vinden wat wellicht stuk was. --> Niet gevonden
- Alles aan de binnenzijde leek in orde voor zover het met het blote oog te zien is. In ieder geval geen brandplekken of iets dergelijks
- De subwoofer op meerdere versterkers aangesloten
- De subwoofer met een andere kabel aangesloten
- Toen de potentiële koper de subwoofer toch meenam kreeg ook hij hem niet aan, waarna wij hem uiteraard hebben teruggenomen.

Heb jullie mogelijk ideeën wat er aan de hand kan zijn of hoe ik het op zou kunnen lossen? Ik vind het heel bijzonder, omdat de subwoofer het altijd goed gedaan heeft. Ik heb hem uit het stroom gehaald en weggezet. Hij is niet eens uit huis vervoerd of iets dergelijks dus van val of stootschade kan er ook geen sprake zijn.
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

tiptop

En er is wel een signaal vanuit de versterker? Dus eventueel subkanaal niet uitstaan in de versterker oid?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Bierdopje071

Bedankt voor je reactie tiptop, maar alles is tiptop inorde aangesloten. De pre-outs geven signaal. Bovendien ook via (L en R) Pre outs van een stereoversterker geprobeerd. Deze geven volgens mij altijd een signaal.

Ik vind het voornamelijk zo bijzonder dat ook al zet je de subwoofer op 'aan' i.p.v. uit of auto, het lampje rood blijft. Hij zou dan groen moeten worden, volgens mij ook zonder een signaal.
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

tiptop

Kan goed zijn dat hij in protective mode staat. Dat ergens kortsluiting gemaakt wordt. Ik zag dat line in en line out vlak onder elkaar zitten. Misschien op de line out gekoppeld per ongeluk? (weet niet , dus probeer zoveel mogelijk opties aan te dragen)

Of de powermode switch staat op OFF. (boven de linelevel connectoren)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Bierdopje071

Ik heb waarschijnlijk de zekeringen gevonden! Ik zag een afbeelding op internet waar ze verstopt waren onder de aanstekker. Ik had een zwarte 'schroef' verwacht, zoals op de achterkant van alle versterkers die ik ben tegengekomen. Ik ga deze morgen controleren en hoop dat het probleem hier zit!

De subwoofer staat overigens wel gewoon aan, ook met de hoofdschakelaar. Ik heb ook de stekkers wel in de line in (bovenste rij zo uit mijn hoofd) aangesloten. Begrijp dat je zoveel mogelijk opties wilt noemen, maar alle basale dingen kloppen/heb ik gecontroleerd. Ik hoop dat er gewoon een zekering is geknapt :)
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

tiptop

Quote from: Bierdopje071 on November 11, 2014, 00:09:35
Ik heb waarschijnlijk de zekeringen gevonden! Ik zag een afbeelding op internet waar ze verstopt waren onder de aanstekker. Ik had een zwarte 'schroef' verwacht, zoals op de achterkant van alle versterkers die ik ben tegengekomen. Ik ga deze morgen controleren en hoop dat het probleem hier zit!

De subwoofer staat overigens wel gewoon aan, ook met de hoofdschakelaar. Ik heb ook de stekkers wel in de line in (bovenste rij zo uit mijn hoofd) aangesloten. Begrijp dat je zoveel mogelijk opties wilt noemen, maar alle basale dingen kloppen/heb ik gecontroleerd. Ik hoop dat er gewoon een zekering is geknapt :)
Hoop het ook voorje! En inderdaad. In veel apparatuur zit er een zekering in een klepje in de stroomaansluiting. Kan je met een schroevendraaier openen door in het aanwezige randje dit naar buiten te luppen
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Siddartha

Hoop het ook voor je, echter zou er dan ook geen lampje moeten gaan branden, aangezien de sub geen power krijgt. Maar wellicht is het zoiets simpels.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Roeland

Probeer dit eens

Low pass filter op out
Power switch auto
RCA singel input on R(icht) channel

Geef de sub een hard signaal
Zet hem aan via on/off button
1 min wachten
Zet hem uit on/off button
1 min wachten
Zet hem aan via on/off button

Lees via diverse fora dat de autotrigger wel eens problemen geeft

bijv

https://www.avforums.com/threads/monitor-audio-rxw12-power-problem.1821203/


Bierdopje071

Sorry voor de late reactie, afgelopen week beetje druk gehad! Alle reacties worden erg gewaardeerd.

Siddartha, bedankt voor je reactie. Ik dacht juist dat er dan wél een lampje zou branden als de zekering stuk was. Dacht dat hij juist dan in protection zou gaan. Maar de zekeringen leken goed en ook na het vervangen van de zekeringen geen ander resultaat.

Roeland, bedankt, ik ga het zeker eens proberen! Maar als jij zegt dat de autotrigger wel eens problemen geeft, begrijp ik eigenlijk niet waarom hij het niet doet. Hoe dan ook, zeker het proberen waard, zou een beetje zonde zijn als ik de subwoofer weg moet doen als defect als ik weet dat hij goed moet zijn.

Zal het direct melden als ik resultaat heb.
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

Bierdopje071

Helaas heeft het niet gewerkt. Maar ik kan me voorstellen dat de autotrigger het probleem wel kan zijn, ik zou niet weten wat er anders mee aan de hand kan zijn. Ik heb hem nu maar op auto gezet en weer aangesloten en gewoon aan, in de hoop dat hij het ooit weer gaat doen (?).
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

Roeland

Quote from: Bierdopje071 on November 18, 2014, 00:09:25
Helaas heeft het niet gewerkt. Maar ik kan me voorstellen dat de autotrigger het probleem wel kan zijn, ik zou niet weten wat er anders mee aan de hand kan zijn. Ik heb hem nu maar op auto gezet en weer aangesloten en gewoon aan, in de hoop dat hij het ooit weer gaat doen (?).

Als ie het niet meer wil doen zou ik contact opnemen met http://www.audioservice.nl/ voor reparatie
Heb daar goede ervaring mee

Bierdopje071

Dat zou inderdaad een laatste mogelijkheid zijn. Ik heb ook wel eens zitten zoeken naar vervangende onderdelen, maar deze heb ik nog niet zo snel kunnen vinden.
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

tiptop

Quote from: Bierdopje071 on November 21, 2014, 18:13:04
Dat zou inderdaad een laatste mogelijkheid zijn. Ik heb ook wel eens zitten zoeken naar vervangende onderdelen, maar deze heb ik nog niet zo snel kunnen vinden.
Heb je geen garantie meer?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Bierdopje071

Nee, dan was dat claimen wel het eerste wat ik deed tiptip. Helaas voor mij!
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

tiptop

Quote from: Bierdopje071 on November 30, 2014, 23:41:15
Nee, dan was dat claimen wel het eerste wat ik deed tiptip. Helaas voor mij!
Jammer!

En nu?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Bierdopje071

Op het moment laat ik hem even voor wat het is. Ik heb het even druk (vandaar ook de trage reacties) en zolang er geen concrete (mogelijke) oplossing is, is de subwoofer niet het eerste waar ik aan denk.

Mocht er iemand een mogelijke oplossing hebben, kan ik het proberen. Maar het gaat er op lijken dat ik moet bellen om te vragen of ze zelf oplossingen hebben, moet kijken wat een vervangende versterker (of onderdeel mits het een los iets is) kost zodat ik hem kan klaarmaken en ik moet even inventariseren wat een complete reparatie kost en ook wat de subwoofer nog oplevert werkend danwel niet werkend.

Hij is immers over op het moment en staat (stond) te koop. Werkend zou €450,- realistisch zijn, niet werkend heb ik geen idee...

Dan mag het wel een klein probleem lijken maar het resultaat is een niet-werkende subwoofer!

Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

clockwork

Ik zou even contact opnemen met de importeur. Ik had dezelfde subwoofer en die raakte ook defect. De importeur heeft daar toen een nieuwe versterker unit in gezet. Kon ik op wachten. Kostte iets van 125 als ik me goed herinner.

Succes!

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

MAW

ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien dubbel....

deze sub moet (als ik me het goed herinner) een signaal met een volume boven een bepaalde ondergrens hebben voor hij aanspringt. Kan het zijn dat hij nooit een hard genoeg signaal gekregen heeft (en daardoor in idle blijft)?

Good luck!!
Gr. Martijn

Bierdopje071

Helaas niet, want dan zou hij het altijd moeten doen als je hem op ''on'' zet in plaats van auto.
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |

Bierdopje071

Ik heb nog even zitten te denken, na kerst ga ik eindelijk wat tijd krijgen om er eens weer naar te gaan kijken. Weten jullie misschien ook een Engelse tegenhanger van htforum? Of een ander heel groot forum? Hier zou ik wel snel een honderdvoudig aantal mensen hebben wat mijn probleem kan bekijken.
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |