Sony vw300 review

Started by J.A.F._Doorhof, November 5, 2014, 01:35:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucky Luke

Kun je nou met zo'n 4k projector gewoon je oude projectiescherm gebruiken (ik heb bv. een i-visions cinema HD scherm) of moet je dan weer een 4k projectiescherm kopen met een fijnere structuur ofzo?

Kjelt

Quote from: Lucky Luke on November 16, 2014, 11:07:18
Kun je nou met zo'n 4k projector gewoon je oude projectiescherm gebruiken (ik heb bv. een i-visions cinema HD scherm) of moet je dan weer een 4k projectiescherm kopen met een fijnere structuur ofzo?
Als je een normaal projectiescherm hebt dan zou dit prima moeten gaan. Het probleem bij een demo in Mechelen was een akoestisch transparant scherm (extra duur ook nog) waar omdat het geluid er doorheen moet kunnen een patroon in het doek zit. En dit patroon ging net met de 4k projector interfereren zodat juist die structuur super goed zichtbaar werdt wat uiteraard niet de bedoeling is.

s0000884

#27
Quote from: J.A.F._Doorhof on November  5, 2014, 01:35:50
De VW300 geeft behoorlijk veel licht en ik durf te wedden dat er geen schermen in Nederlandse Home Theaters zijn waar de VW300 op eco mode geen raad mee weet.

Mijn scherm is wat groter (4,5 bij 2,5 meter, oftewel grofweg 200 inch diagonaal). Zou deze projector dat aankunnen (hoe schat je dat in)?

J.A.F._Doorhof

4.5 breed is wel erg breed.
Ik raadt dat sowieso af met digitale projectoren in de standaard klasse, lees voor thuis gebruik.
Maar als je er nu met iets op kijkt in die klasse dan is dit zeker beter :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII

Quote from: s0000884 on November 16, 2014, 17:14:26
Mijn scherm is wat groter (4,5 bij 2,5 meter, oftewel grofweg 200 inch diagonaal). Zou deze projector dat aankunnen (hoe schat je dat in)?
veel te breed voor de VW300. Met de VW1100 zou het net kunnen misschien maar met deze schermmaat moet je toch echt richting een SIM2

Kjelt

Wel een goede SIM2 dan want diegene die in Mechelen stond had nauwelijks licht genoeg voor een normaal scherm ;)

THX-UltraII

ter aanvulling: ik bedoel idd een SIM2 uit de lumis serie.

s0000884

Quote from: THX-ultraII on November 17, 2014, 14:48:46
veel te breed voor de VW300.
Bedankt voor de reacties. Toch vind ik het opvallend om te horen; als ik Sony mag geloven volgens deze link:


http://www.sony.co.uk/res/attachment/file/67/1237491509967.pdf

is de VW500 geschikt tot schermen van 300 inch (dat is flink groter dan mijn scherm). Zit Sony er flink naast?


Ik zit aan een nieuwe projector te denken, met 4k@60 Hz. De Sony's hebben dat, maar deze hebben geen YUV 4:4:4 chroma sampling (beperkt tot 4:2:0).
Sim2 heeft 1 projector met 4k resolutie, maar dit is een bakbeest van 20.000 lumens dat meer dan anderhalve ton kost.

Ik vraag me af of ik toch nog eventjes moet afwachten tot het speelveld met meer concurrenten gevuld is.

Kjelt

Ik denk dat je niet gelukkig wordt met een VW500 op 300 inch, wellicht dat het haalbaar is met volledig verduisterde HT gloednieuwe lamp van 1700lm op high lamp mode en pixels zul je nog niet zien. Maar je had het over de VW300 die maar 1500 lm heeft en dat is bij een gloednieuwe lamp op high lamp mode. Je zult heus wel nog beeld hebben maar denk niet dat het er van af spat zoals bij een wat kleiner scherm.

J.A.F._Doorhof

Probleem is FOLDERS en REALITEIT.

Vaak word er gekeken naar wat kan de lens en de afstand om nog een beeld te krijgen dat scherp is, of wel wat is de limiet van de lens en zoom.
Maar dat is heel wat anders als bruikbaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

konijntje


Quote from: s0000884 on November 19, 2014, 20:33:39
Bedankt voor de reacties. Toch vind ik het opvallend om te horen; als ik Sony mag geloven volgens deze link:


http://www.sony.co.uk/res/attachment/file/67/1237491509967.pdf

is de VW500 geschikt tot schermen van 300 inch (dat is flink groter dan mijn scherm). Zit Sony er flink naast?


Ik zit aan een nieuwe projector te denken, met 4k@60 Hz. De Sony's hebben dat, maar deze hebben geen YUV 4:4:4 chroma sampling (beperkt tot 4:2:0).
Sim2 heeft 1 projector met 4k resolutie, maar dit is een bakbeest van 20.000 lumens dat meer dan anderhalve ton kost.

Ik vraag me af of ik toch nog eventjes moet afwachten tot het speelveld met meer concurrenten gevuld is.

Zoals Frank al zegt. Dat zijn gewoon folder specs . Weinig met een realistisch plaatje te maken.

Verder die 4:4:4 en 4:2:0. Ten eerste. Ga je het werkelijk zien??? En ten tweede de bronnen zijn er toch amper of niet..

maximus79

Mooie review Frank, ben wel benieuwd geworden. Ben nog heel erg tevreden met de VW95 maar misschien kom ik binnenkort wel eens kijken!

Gr. Jeroen Bartelings
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

s0000884

Quote from: konijntje on November 24, 2014, 11:30:51
Verder die 4:4:4 en 4:2:0. Ten eerste. Ga je het werkelijk zien??? En ten tweede de bronnen zijn er toch amper of niet..
Het idee is dat de projector wat langer meekan; de limiet van 4:2:0 op 4K@60Hz betekent dat je begrensd bent aan film/videomateriaal waarbij je dit inderdaad (voorlopig) bijna niet zal zien. Echter als je de projector als PC-monitor wilt gebruiken (foto's op groot scherm bekijken bijv) is dit een serieuze "no".

Ik verwacht dat IMAX-producties (70mm / 15 perf. formaat, resolutie ruim boven 10K) in de toekomst op zeer hoge kwaliteit gedigitaliseerd gaan worden. Zo'n digitale beelddrager weet dan echt wel raad met 4:4:4 op 4k.

En dat staat nog los van moderne digitale camera's, die 4K+ op 60 Hz bij 4:4:4 zeker mogelijk gaan maken.
Ik heb er geen zin in om dan opnieuw een projector te kopen; waarbij de oude dan gedateerd zal zijn en 2e hands wellicht 10% gaat opleveren van z'n nieuwprijs.

J.A.F._Doorhof

4:4:4 is alleen issue voor editing (heb ik al vaker aangegeven) in een film ga je er absoluut op een projector op DIT moment geen verschil in zien.
Voorlopig zal het materiaal gewoon als 4:2:0 afgemixed worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"