Stekkerblok met fase aanduiding (led)?

Started by Spijkie, October 29, 2014, 20:39:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Ik vraag me af of er een stekkerblok bestaat waarbij het blok middels led verlichting o.i.d kan aangeven of alle stekkers goed in fase staan, ook vanaf de wcd, kent iemand zoiets?

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

german

Of dat bestaat weet in niet, maar een Oehlbach fasetester werkt ook prima en is met een prijs van rond de 75 euro niet heel erg duur, vergeleken met andere oplossingen.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

CZ79

Een pole checker kost je €12.50 , je moet alleen eenmaal wat werk verrichten, klusje van niets
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

denoontje

#3
Of gewoon luisteren...kost je niets

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

knubbe

#5
Spijkie, hier schrijft maz over zijn blok met een dergelijk functie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145469.msg2702702#msg2702702
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

KayaRahnee

#6
Deze heeft ook faseaanduiding heb ik eens ergens gelezen.
Edit.
Link naar niet forumsponsor weggehaald. Naam noemen mag; direct linken niet.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

patsijb

luisteren en voelen aan apparatuur ..
op mijn filter kan ik de fase ook omdraaien..is wel handig

Spijkie

Bedankt voor alle snelle reacties!, een polechecker is mb wel het meest handige inderdaad. Ik vroeg het me meer gewoon af omdat ik duidelijk verschil hoor maar bij sommige apparaten het niet zeker weet zoals mijn Mac mini bijvoorbeeld, de rest kan ik nazien met een schroevendraaier met lampje zeugma.

het blok van max heb ik idd gezien, ook het blok van essential audiofoons en blacknoise spreken me aan, ben nog aan het rondkijken zegmaar :)

groeten,
spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Paul1967

Op de Duitse ebay heb je een phase detektor voor 60 euro van Clear Components.
Deze werkt hetzelfde als die van Oehlbach maar stuk goedkoper.
Heb hem zelf ook en werkt perfect, binnen paar minuten alles in fase gezet  8)

RZeemering

Quote from: knubbe on October 30, 2014, 08:28:19
Spijkie, hier schrijft maz over zijn blok met een dergelijk functie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145469.msg2702702#msg2702702

Het blok van Maz (welke ik ook heb) checkt alleen vanaf de WCD, dus niet of de stekkers er ook goed inzitten.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on October 30, 2014, 12:13:05
Deze heeft ook faseaanduiding heb ik eens ergens gelezen.
Edit.
Link naar niet forumsponsor weggehaald. Naam noemen mag; direct linken niet.

Oeps, natuurlijk ....... gewoon vergeten, excuses.
Waren die dan vroeger wel sponsor? ....... zijn toch nog links naar geplaatst/te vinden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Siddartha

Even meeliften met een vraag, wat is het voordeel van de stekker er juist in stoppen? Maakt dat echt uit?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raphie

bij een goed ontworpen apparaat in een moderne woning niet...
JBL PRX Power!

CZ79

Bij een goed ontworpen apparaat in een redelijk moderne woning zeker wel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Siddartha

Woon niet in een moderne woning en hoe weet je of jouw apparaat goed ontworpen is?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raphie

je hebt toch oren aan je hoofd? gewoon stekker omdraaien en luisteren :colgate:
JBL PRX Power!

CZ79

Ga ik gemakshalve gewoon van uit. Anders zijn alle apparaten die ik heb gehad allemaal slecht ontworpen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raphie

Quote from: cz79 on October 30, 2014, 21:42:07
Ga ik gemakshalve gewoon van uit. Anders zijn alle apparaten die ik heb gehad allemaal slecht ontworpen
dus jij hoort altijd verschil wanneer je een stekker draait? is wel leuk om een keer blind te testen, kijken hoe vaak je het hoort
JBL PRX Power!

denoontje

Quote from: Raphie on October 30, 2014, 21:43:31
dus jij hoort altijd verschil wanneer je een stekker draait? is wel leuk om een keer blind te testen, kijken hoe vaak je het hoort

Gratis tweak...hoor je het niet maakt het niet uit....
Verklaarbaar of nietje valt er geen buil aan...alleen je eigen tijd.....


Bij aantal installaties gehoord...geluid is ruimtelijker.....dan zo de stekker laten staan en evt met pole checker kijken, zodat je indien je de stekker een keer hebt verwijdert, je weet hoe die snel terug moet.

martin778

Ik hoor het ook duidelijk, minder scherpte en beter stereobeeld.
Kreeg de tip niet van een audiovoodoofetisjist maar van een techneut met jarenlange ervaring.

Siddartha

En had die techneut ook een technische verklaring daarvoor? Het zegt mij niet zo veel, maar vind het wel interessant!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

martin778

Phoe, een technische verklaring had(en heeft) nog steeds geen zin bij mij. Het is alweer een tijdje geleden (3-4 jaar?) dat wij dat hebben getest maar volgens mij ging hij het aantal millivolt op de behuizing van het apparaat meten en in de juiste fase was het getal lager.
Maar nogmaals, ik weet het niet meer 100% zeker.

patsijb

gelukkig kan ik mijn vader vragen over electrische dingen..die heeft er erg veel verstand van..

Siddartha

ja, ik kan me voorstellen dat je stroom er dan aan de 'juiste kant'  binnen geraakt ofzo.. Maar geen idee, ben echt niets met electriciteit!

Quote from: patsijb on October 31, 2014, 12:22:17
gelukkig kan ik mijn vader vragen over elektrische dingen..die heeft er erg veel verstand van..


Wat zegt jouw vader er dan over?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2