Eltax de deur uit, wat nu? satelite, boekenplank, zuilen of combi? Chario??

Started by Mickmeister, October 28, 2014, 12:10:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mickmeister

Beste,

Zoals in de titel staat heb ik mijn Eltax speakers verkocht. Wellicht dat het merk hier verketterd wordt maar de Monitor serie die ik had was verbazend goed. (5.1 monitor III, monitor IX en center, Dali sub) Waarom dan toch weg doen? Omdat je na een aantal jaren een keer wat anders wil. Maar goed dat virus is hier vast bekend.

Wat nu is dan de vraag die op komt...... De Eltaxen klonken goed maar waren mij wat te analytisch, neutraal ik hoop dat dit omschrijft wat ik bedoel. Wat zoek ik dan nu, een set speakers met een warmere klank maar wel net hoog. Oftewel warm maar niet dof van klank. Hetgeen ik me afvraag is, is dit haalbaar met een satelliet systeem of moet ik dan wederom terug naar zuilen voor, boekenplank achter en een center en de huidige sub? Een tussenoplossing die ik tegen kwam op de tweedehands markt was de Tannoy HTS 200. Die hangt daar net tussen in zeg maar, als is er niet veel over te vinden. Iemand deze ooit gehoord?

Voor de eltaxen had ik de Tannoy MX4 en die klonken warm van klank als ik me dat goed kan herinneren. Dus opsich is dat een merk wat me wel ligt, maar er zijn veel meer vissen in de zee.

Concreet waarover ik advies vraag:

Een satelliet systeem of volwaardig met ondersteuning van een sub? Is een tussenoplossing zoals de Tannoy HTS 200 wat?
Welke merken/types staan bekend om de warmere klank?

Gaat om een woonkamer van rond de 35m2, we kijken films maar ook een stuk muziek moet strak klinken. Budget tussen de 0 en 500,- op de gebruikte markt,

Alvast mijn dank voor de suggesties / adviezen.


Paul1967

Wharfedale DX-1 HCP   http://www.wharfedale.co.uk/product.php?pid=35
Deze set bestaat uit 4 grote sats, grote center en een sub.
Zoek je een sat-sub systeem nieuw voor rond de 500 euro, dan is dit hem.
Met deze set speel ik zelf al een paar jaar in mijn HT ism Pioneer. Ook stereo (2 sats met sub ondersteuning) klinkt niet verkeerd.

Mickmeister

Dank voor de tip, al moet je me wel helpen met "opera"   Ik ga eens kijken naar de Wharfedale"s.

Mickmeister

Overigens vergeten te melden dat het komt te draaien onder een NAD T755. Iemand ooit de tannoy HT200 of 100 beluisterd?


Mickmeister

Oké, dank voor je voorbeeld. Maar ben bang dat dat boven budget raakt.

Iemand ervaring met de Jamo s606 reeks? Zien er wel strak uit kwa design en specs. Tot nu toe ben ik aan het speuren naar de tannoy ht200, Wharfedale dx1, jamo 606 hc3 reeks. Aanvullingen welkom.

Pallenmans

ik lees bij jou het zelfde probleem waar ik ook altijd me zit  :hehe: :bigsmile: maar een tip

ik zou eerst gaan kijken voor een mooi set 5.1 .
en daarna gewoon gaan sparen voor een mooie set stereo speaker

voor een leuk begin zou ik eens gaan kijken naar de tannoy highline500 op mp

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m857400141-tannoy-arena-highline-500-surround-systeem.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

ben er zelf altijd heel erg tevreden me geweest
en dan kan je altijd gaan verder kijken
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

Mickmeister

Vandaag wezen kijken en luisteren naar de Tannoy's HT200 set. Absoluut niet slecht maar bij muziek vond ik toch de zang blikkerig is gechargeerd maar ik miste wat. Dus de zoektocht gaat weer verder. Ik denk dat ik toch echt uit kom bij full range speakers al dan niet boekenplank of zuilen of combi hiervan.

Tips blijven welkom. Budget houdt wel op bij 500,- momenteel.

ikkeenjij36

Al eens aan de taga serie gedacht?
Ik speel zelf met de 606v3 se en ben er super tevreden over en binnen je budget voor nieuw.
Als je wil kan ik je per pm wel even link/adres van mijn dealer sturen.
SUc6 met kiezen. :smile:
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

Mickmeister

Allen,

Via marktplaats ben ik tegen een Chario set aangelopen, namelijk de Syntar tower 100. Het lijken me mooie speakers, iemand ervaring hiermee? Daarbij zit mijn twijfel met name dat ik de freq van het laag maar beperkt vindt, wat is jullie idee hierover?