Monolith + of xl 400

Started by rkwinkel, October 27, 2014, 22:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Quote from: fluissie on October 30, 2014, 14:19:46
Wil iedereen zich ff stil houden met dat dual sub gedoe :devil:,
Heb ook in mijn kop gehaald dat er nog een ultra cylinder bij moet voor t mooie :headbanging: :popcorn:
Eenmaal gehoord....nooit meer anders. :P ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fluissie


schoonebeker

 :D Kheb tegen m,n vrouw gezegd zij twee mooie tafeltjes der bij krijgt.ze vroeg wat voor tafeltje ,ik zei monolith ;D hahahaha.
Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

VTEC_genieter

De XXLS400 geen goede filmsub? [emoji52]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

fluissie

#54
Dat mag wel duidelijk zijn inmiddels :eh:

Laar me raden; nog nooit een goede gepoorte sub gehad?, je zal vlot erop terug komen dat de xxls 400 niet heel fantastisch is voor films.

Gr jeroen

Wim76

Quote from: fluissie on October 31, 2014, 19:37:07
Dat mag wel duidelijk zijn inmiddels :eh:

Laar me raden; nog nooit een goede gepoorte sub gehad?, je zal vlot erop terug komen dat de xxls 400 fantastisch is voor films.

Gr jeroen

Je spreekt jezelf een beetje tegen Fluis  ;)
Waarschijnlijk bedoel je dat de xxls fantastisch is voor muziek
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

RalphH

#56
We moeten de boel naar mijn idee sowieso niet gaan overtrekken met woorden als "fantastisch",  ongeacht film of muziek.

Wil je een "fantastische" sub voor film, dan ga je naar de 13" en grotere ported subs, of 18" gesloten. Midrange 12" gepoort is zeker leuk, maar om een gesloten 12" dan als bagger af te doen gaat me wat te ver.

Komt bij dat er vergeten blijft worden dat alles valt of staat bij plaatsing en ruimte akoestiek, hoe fantsastisch de sub ook moge zijn. Een ported sub op de verkeerde plaats in een ruimte met vreselijke akoestiek is net zo bras, of erger dan een gesloten.
Daarbij durf ik dus te beweren dat je bij een dramatische ruimte beter een gesloten sub kunt hebben die niet zo uit zijn poort staat de blazen, dan lijkt het nog enigszins strak...

My piece of cake ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

#57
Quote from: RalphH on October 31, 2014, 20:25:41
We moeten de boel naar mijn idee sowieso niet gaan overtrekken met woorden als "fantastisch",  ongeacht film of muziek.

Wil je een "fantastische" sub voor film, dan ga je naar de 13" en grotere ported subs, of 18" gesloten. Midrange 12" gepoort is zeker leuk, maar om een gesloten 12" dan als bagger af te doen gaat me wat te ver.

Komt bij dat er vergeten blijft worden dat alles valt of staat bij plaatsing en ruimte akoestiek, hoe fantsastisch de sub ook moge zijn. Een ported sub op de verkeerde plaats in een ruimte met vreselijke akoestiek is net zo bras, of erger dan een gesloten.
Daarbij durf ik dus te beweren dat je bij een dramatische ruimte beter een gesloten sub kunt hebben die niet zo uit zijn poort staat de blazen, dan lijkt het nog enigszins strak...

My piece of cake ;D

heb je aandelen bij bk RalphH? ??, heb je me ergens horen zeggen dat de xxls 400 bagger is :eh: :nowink:

dan erbij jouw idee van fantastisch is ook niet geweldig hoor....
heb zelf een ultra en zelfs daar zou er nog wel 1 van bij mogen.

eigenlijk vind ik jouw uitspraak ook vrij ver gaan: dus hoe beroerd je ruimte ook is een gesloten sub klinkt ALTIJD beter als een gepoorte sub hoe goed deze ook is?,
we hebben het over filmgebruik hier in dit topic toch.

yorkie13

#58
Van mij mag je  :D

doe na vadaag geen BK meer, maar heb wel een xxls400 in de opslag.

Speel zelf met SVS x 2

Verder nog een Monolith op zolder.

RalphH

#59
Quote from: fluissie on October 31, 2014, 20:40:06
heb je aandelen bij bk RalphH?

Bwahaha, I wish ;D

Quote from: fluissie on October 31, 2014, 20:40:06
heb je me ergens horen zeggen dat de xxls 400 bagger is......

Voor film hebben we t over dan he:

Quote from: VTEC_genieter on October 31, 2014, 19:35:33
De XXLS400 geen goede filmsub? [emoji52]

Quote from: fluissie on October 31, 2014, 19:37:07
je zal vlot erop terug komen dat de xxls 400 fantastisch is voor films.


Quote from: fluissie on October 31, 2014, 20:40:06
dan erbij jouw idee van fantastisch is ook niet geweldig hoor....
heb zelf een ultra en zelfs daar zou er nog wel 1 van bij mogen.

Daar is het bewijs dat slechte plaatsing/ruimte/akoestiek/etc, slecht niet ideaal resultaat is. Die cilinder moet jouw ruimte een paar keer kunnen vullen en je van je bank blazen. ;)
Maar het hoe of wat, gaan we dinsdag zien :thumbs-up:

Ik wil hier echt geen onenigheden starten, maar we moeten erg oppassen met te rechtlijnige uitspraken.
Fatsoenlijke laagweergave is zo vreselijk lastig in de meeste gevallen dat je het ene of andere product niet zomaar als "de oplossing" of "het beste" kunt verklaren. Je kunt vreselijk veel geld voor een dikke sub neerleggen, maar als ie niet rijmt met je ruimte, had je beter 2 kleinere kunnen nemen die dan misschien niet zo diep gaan, maar samen wel alle frequenties in balans naar je luisterplek brengen en je dus uiteindelijk een veel dikkere ervaring geven.

Quote from: fluissie on October 31, 2014, 20:40:06
eigenlijk vind ik jouw uitspraak ook vrij ver gaan: dus hoe beroerd je ruimte ook is een gesloten sub klinkt ALTIJD beter als een gepoorte sub hoe goed deze ook is?

Ik overdrijf soms graag een beetje ;D
Maar denk echt wel dat daar wat in zit. Net zoiets als cornergain. Hardstikke leuk, maar als je nagalm hebt als een dolle, dan is het niet fijntjes luisteren (naar mijn idee).
Let wel, dit is een mening, geen exacte wetenschap. Maar wat wel in deze hobby ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Onenigheden?, das de bedoeling nie :D

je heb helemaal gelijk laat dat duidelijk zijn; goed laag in een ruimte is zeer lastig te bereiken.

Dat ik een 2e ultra wil heeft waarschijnlijk meer te maken dat ik lange tijd 2x 15inch rockford powers in mijn auto heb gehad en een enorme basshead ben dan dat het de akoestiek is bij mij.

maar ben benieuwd dinsdag :tounge2:, ik gok dat je t te boomerig vind.

gr jeroen

RalphH

Heb r zin an, avondje lekker luisteren en "prutsen".
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Quote from: RalphH on October 31, 2014, 21:05:28
Heb r zin an, avondje lekker luisteren en "prutsen".

zeker ralph! :thumbs-up::coffee:

Witalik

Quote from: fluissie on October 31, 2014, 19:37:07
Dat mag wel duidelijk zijn inmiddels :eh:

Laar me raden; nog nooit een goede gepoorte sub gehad?, je zal vlot erop terug komen dat de xxls 400 niet heel fantastisch is voor films.

Gr jeroen

Wat een onzin. Niet iedereen kan een gepoorte sub gebruiken in zijn situatie. Doordat deze zelfs te hard zou kunnen gaan. Dan is de XXLS 400 wel een mooie voor films hoor. Ik geniet er ook van en sta soms te kijken wat er voor output uitkomt in het sublaag.

Dat je met een dikke gepoorte nog extremer output krijgt is gewoon duidelijk. Dat kan niemand ontkennen. En ja ik heb al vaker een gepoorte sub gehoord...
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

fluissie

#64
Quote from: Witalik on November  2, 2014, 08:49:42
Wat een onzin. Niet iedereen kan een gepoorte sub gebruiken in zijn situatie. Doordat deze zelfs te hard zou kunnen gaan. Dan is de XXLS 400 wel een mooie voor films hoor. Ik geniet er ook van en sta soms te kijken wat er voor output uitkomt in het sublaag.

Dat je met een dikke gepoorte nog extremer output krijgt is gewoon duidelijk. Dat kan niemand ontkennen. En ja ik heb al vaker een gepoorte sub gehoord...

Onzin....

na voorgaande discussie kom je tot dit statement?

Een (gepoorte ) sub kan NOOIT te hard gaan, afstellen heet zoiets.

omdat jij een goed resultaat heb en toevallig is een gepoorte sub heb gehoort vind jij wel de xxls400 een goede filmsub en voorgaande discussie en de opmerking dat de xxls400 geen goede filmsub onzin.....

je staat soms te kijken van de output van het laag wat er uitkomt???,
zegt al genoeg zeker..., draai is op referentie niveau of wat erboven
blijft er niet heel veel van over van die output in het echte sublaag. (Dat een xxls 400 de 20hz kan aantikken is een feit maar 20 hz aantikken met gedegen autoriteit is wat anders)

je hebt wel is een gepoorte sub gehoord??? , denk dat je eerst is wat subs moet testen en horen bij je zelf thuis in plaats van een xxls 400 neerplanten en vinden dat het wel een goede sub is omdat je een keer wat voelt trillen in huis en verder (correct me if i am wrong) nog nooit wat anders heb gehad.

Man ik kan je film fragmenten laten horen waarvan je niet eens wist dat ze er waren omdat de xxls400 ze simpelweg niet weergeeft of zeer verzwakt :devil:

Begin daarna maar is te roepen dat voorgaande discussie ONZIN is, als je er nog zo over denkt.







yorkie13

Je vergelijkt nu wel een SVS van ruim 1500 euro met een gesloten subwoofer van 575 euro.

Iets als peren en bananen  :D

Of was het iets met appels ?

fluissie

Nee nee ralf heb het niet puur over een ultra alleen., dat is al helemaal geen vergelijk en kan ook niet :D

komt heel geen ultra aan te pas in mijn reaktie naar witalk toe.

gr jeroen



rkwinkel

oke een svs pb 2000 gekocht. Nou heb ik een vraag. Ik heb de woofer op lfe gezet, phase op 0 en volume op 12 uur. Krijg ik de melding out of phase. Heel raar, dit was niet het geval met de xls 400. Ik merk echt wel een verschil. Dus kan de woofer waarnemen en ben onder de indruk van het geweld. Is dit een probleem en heeft iemand tips.

yorkie13

hoelang heb je de pb2000 in laten spelen ?

Eerst 50 tot 100 uur en dan opnieuw meten zou ik zeggen.

GPO

Quote from: rkwinkel on November  2, 2014, 19:54:49
oke een svs pb 2000 gekocht. Nou heb ik een vraag. Ik heb de woofer op lfe gezet, phase op 0 en volume op 12 uur. Krijg ik de melding out of phase. Heel raar, dit was niet het geval met de xls 400. Ik merk echt wel een verschil. Dus kan de woofer waarnemen en ben onder de indruk van het geweld. Is dit een probleem en heeft iemand tips.

En als je hem op 180 graden zet? Zegt je versterker dan nog steeds 'out of phase'?

Bij mij staan de subs ook op 180 graden, anders zijn ze de mains aan het tegenwerken (gehoord en nagemeten). Kan akoustiek zijn, of dat de poort voor bepaalde fase-verschuivingen zorgen.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

rkwinkel

oke, zal hem eerst laten inspelen. maar heb hem ingesteld conform het boekje. Wat een geweld maar toch out of phase. Wat een verschil met de 400. Zal al te twijfelen om hem op 180 graden te zetten, maar dit is niet conform het boekje.

fluissie

#71
Quote from: rkwinkel on November  2, 2014, 20:08:56
oke, zal hem eerst laten inspelen. maar heb hem ingesteld conform het boekje. Wat een geweld maar toch out of phase. Wat een verschil met de 400. Zal al te twijfelen om hem op 180 graden te zetten, maar dit is niet conform het boekje.

Gefeliciteerd met je zeeer mooie aankoop!
Enne; we zeiden het toch :thumbs-up:

Wat ralf zegt: laat m eerst is een 50 uur draaien, enne conform het boekje... dat boekje klopt niet in iedere situatie.
hecht daar niet al te veel waarde aan.

Gr jeroen