Bouwkwaliteit Denon AVR-X4000

Started by spattex, October 26, 2014, 01:09:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

spattex

Na meerdere kwaliteitsproblemen met de HDMI-boards van Onkyo ben ik nu overgestapt naar Denon.
Ik kocht een demo Denon AVR-3313 voor een zeer goede prijs met volledige garantie.
Thuis aangekomen de receiver gelijk aangesloten maar tot mijn verbazing met geen enkele mogelijkheid kreeg ik beeld op mijn plasma via HDMI.
Meerdere kabels geprobeerd en zelfs een kleine tv met hdmi ook geen beeld!

Oke contact gezocht met de winkel en de Denon retour gebracht, ik kon mijn geld gelijk terugkrijgen maar ik had hem zo goedkoop laat hem maar repareren.
Twee weken gewacht met spanning, krijg ik het heugelijke bericht dat de 3313 niet gerepareerd kon worden omdat de HDMI boards niet leverbaar waren en dat de importeur de opdracht had gegeven om een AVR-X4000 te leveren!
Ik zo blij als een kind gewacht tot de postbode vandaag langs kwam, de doos opengemaakt en tot mijn verbazing was het een gebruikt apparaat!

Opzich had ik daar nog niet zo moeite mee omdat de Denon er verder smetteloos uitzag en volledig kompleet.
Uitgepakt en aangesloten, mooi ik had beeld en begon met instellen.
Maar het drama begint al gelijk nog voordat er maar 1 enkele toon uit de Denon was gekomen begon deze te kraken en te ploffen over alle speakers en viel in protect-modus (rode knipper led).
Ik had nu al een raar onderbuik gevoel dat ik een apparaat van iemand anders had gekregen die met deze klacht het apparaat retour had gestuurd.
Van alles geprobeerd, gereset nieuwe firmware was reeds voorzien en alle kabels losgehaald en na gezien.

Omdat ik zelf in de service zit kon ik mezelf niet in de hand houden en heb hem maar eens open geschroefd.

Kijk en huiver zelf naar de foto's van de pcb links verticaal, deze staat volledig krom onder spanning en de pcb vooraan horizontaal golft!
Is dit nu de kwaliteit die je mag verwachten van een apparaat dat voor bijna 1400,- euro in de markt gezet is?
Afijn na wat onderzoek speelt de Denon als een zonnetje, wat heb ik gedaan.
De spanning weggenomen van de beide pcb's en er bleek een storing te zitten op de achterwand i.c.m. de bovenplaat bevestiging.
Moest de schroeven behoorlijk vastzetten om het kraken en ploffen over de speakers weg te krijgen.

Beste mensen begrijp me goed, ik wil hier geen winkel of reparatiebedrijf afvallen maar moest het even van me afschrijven.





Erik

Denk alleen dat je terugsturen voor reparatie nu wel kunt vergeten. Dicht laten is toch verstandiger laat zij het maar oplossen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AndreC

Die ging bij mij ook direct terug.
Niks open maken.
Al heb je hem gunstig geprijsd gekocht.
Hun kiezen voor een ander model, maar dan mag jij wel een nieuwe verwachten.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Dolby

Dat zijn vervelende ervaringen met Denon. Je vraagt je af hoe het kan dat je zo'n X4000 opgestuurd gekregen hebt.

Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat je nu een "goed" werkende receiver in huis hebt, maar het is misschien toch verstandiger om deze te retourneren en aan te sturen op een vervanging voor een nieuwe. Anders krijg je misschien er nog spijt van wanneer ie buiten garantie is en de klachten weer gaan optreden.

Mvrgr, Peter

fluissie

Begin me eerder aan de kwaliteit winkel af te vragen?,
Is het een kringloopzaak voor audio ofzo?

Een hele goedkope 3313 (zo goedkoop dat je dacht laat maar repareren.... dus dat is wel heel verdacht goedkoop imo)
En dan een gebruikte x4000 krijgen? (Misschien heeft die winkel nu wel een nieuwe x4000 en jouw een gebruikte gegeven. ..)

Het klopt dat de bouwkwaliteit van receivers wat minder is geworden maar zo slecht als jij ze krijgt roept mij vraagtekens op...

Klein voorbeeld: ik heb recentelijk een 4520 gekocht, mijn kameraad een x4000 en mijn pa een x1000 en met deze apparaten was helemaal niks aan de hand en zaten meer dan keurig ingepakt.

spattex

Quote from: fluissie on October 26, 2014, 08:50:12
Begin me eerder aan de kwaliteit winkel af te vragen?,
Is het een kringloopzaak voor audio ofzo?

Een hele goedkope 3313 (zo goedkoop dat je dacht laat maar repareren.... dus dat is wel heel verdacht goedkoop imo)
En dan een gebruikte x4000 krijgen? (Misschien heeft die winkel nu wel een nieuwe x4000 en jouw een gebruikte gegeven. ..)

Het klopt dat de bouwkwaliteit van receivers wat minder is geworden maar zo slecht als jij ze krijgt roept mij vraagtekens op...

Klein voorbeeld: ik heb recentelijk een 4520 gekocht, mijn kameraad een x4000 en mijn pa een x1000 en met deze apparaten was helemaal niks aan de hand en zaten meer dan keurig ingepakt.

Over de kwaliteit van de winkel heb ik niets te klagen, tot op heden hebben ze me netjes geholpen.
De prijs die ik had betaald voor de AVR-3313 was om precies te zijn 299,- euro, stond op dat moment nog elders voor rond de 700,- euro te koop.
De X4000 kreeg ik via het reparatiebedrijf kompleet met doos en toebehoren en genoteerd serienr.
Tot nu toe speelt de X4000 netjes, geen uitval of kraken via de speakeruitgangen.
Ik heb reeds gisteren een mail gestuurd naar zowel de importeur en het reparatiebedrijf, morgen ga ik telefonisch contact opnemen hoe we nu verder gaan.

fluissie

Quote from: spattex on October 26, 2014, 09:35:53
Over de kwaliteit van de winkel heb ik niets te klagen, tot op heden hebben ze me netjes geholpen.
De prijs die ik had betaald voor de AVR-3313 was om precies te zijn 299,- euro, stond op dat moment nog elders voor rond de 700,- euro te koop.
De X4000 kreeg ik via het reparatiebedrijf kompleet met doos en toebehoren en genoteerd serienr.
Tot nu toe speelt de X4000 netjes, geen uitval of kraken via de speakeruitgangen.
Ik heb reeds gisteren een mail gestuurd naar zowel de importeur en het reparatiebedrijf, morgen ga ik telefonisch contact opnemen hoe we nu verder gaan.

laat het even horen dan als je wilt wat de importeur ervan zegt.......

vind het erg vreemd dat je een gebruikte x4000 vanuit de d&m holding krijgt.

spattex

Quote from: fluissie on October 26, 2014, 09:47:51
laat het even horen dan als je wilt wat de importeur ervan zegt.......

vind het erg vreemd dat je een gebruikte x4000 vanuit de d&m holding krijgt.

Nou ik heb net een gesprek gehad met D&M Europe, ze vonden het allemaal wel heel vervelend maar een ander apparaat zat er niet in.
Ik kon naar de winkel terug gaan om mijn geld terug te vragen, of ik moest de X4000 maar terugsturen naar de winkel om hem opnieuw te laten repareren.
Ik heb zelfs nog gevraagd of de meneer aan de telefoon zich zou kunnen verplaatsen in mijn situatie, toen werd het even stil en werd er terug gerefereerd naar bovenstaande opties.
Meer kon de importeur niet voor mij doen.

Tot op dit moment doet de X4000 het goed, geen kraakjes, ploffen of uitvallen.
Alles bij elkaar genomen ben ik toch wel teleurgesteld in de gang van zaken bij Denon, zowel van de bouwwijze van de X4000 als de handelswijze na de aankoop.
Ik hoop dat ik zelf nog lang kan genieten van de X4000, zowel de looks als het geluid is erg prettig.
Ik heb van het weekend nog gezocht bij google op het uitval fenomeen en ik blijk niet de enigste te zijn, zowel bij Marantz en Denon zijn deze problemen aan de orde.
Ik ga er vanuit dat ik een exemplarisch maandagochtend apparaat heb gekregen i.v.m. de bolle en golvende PCB's.

Dolby

Ik neem aan dat er 2 jaar garantie op de receiver zit. Kun je het op je gemak aankijken en mocht de klacht terugkomen meteen weer bij de leverancier ter reparatie aanbieden.

Het blijft toch heel veel receiver voor een hele scherpe prijs in jouw geval.

Mvrgr, Peter

spattex

#9
Quote from: Dolby on October 27, 2014, 12:09:20
Ik neem aan dat er 2 jaar garantie op de receiver zit. Kun je het op je gemak aankijken en mocht de klacht terugkomen meteen weer bij de leverancier ter reparatie aanbieden.

Het blijft toch heel veel receiver voor een hele scherpe prijs in jouw geval.

Mvrgr, Peter

Jahoor ik heb 2 jaar garantie en wacht gewoon af, maar ik hoop dat het euvel zich niet meer openbaart.
En ik ben ook heel blij dat ik de X4000 nu voor 299,- euro heb, maar het ging mij om het principe.
Van de importeur had ik het idee tijdens het telefoongesprek, meneer u hebt een goedkoop demo model gekocht wat zeurt u nou.
Niet iedereen heeft duizenden euro's om een mooie reciever te kopen, en als je dan een toevallig een buitenkansje tegenkomt voor zeer weinig geld stap je daarin.

Het begrip van een demo product is volgens mij niet een defect teruggebracht product van een andere klant en wachten tot er iemand komt die toehapt en dan bieden we het wel ter reparatie aan.

Dolby

Wat mij niet geheel duidelijk is; van wie heb je de X4000 opgestuurd gekregen. De winkelier of de reparateur/importeur?

Mvrgr, Peter

H&C Hifi

Audioservice of welke reparatie service ook stuurt normaal nooit rechtstreeks richting de eind consument.

Aan de gebogen delen zou ik afleiden dat de receiver nogal hardhandig door een transporteur is behandeld..
Dat is iig zeker niet normaal

spattex

#12
Het apparaat is via Audioservice naar de winkelier gestuurd en via hun weer naar mij.

De gebogen en golvende print is tijdens assemblage gebeurd in China, dit had eigenlijk bij audioservice hersteld moeten zijn als ze het apparaat überhaupt opengemaakt hebben.
Tenminste dit is mijn mening, omdat de Denon er aan de buitenkant smetteloos uitzien en geheel geen schade heeft.

H&C Hifi

Quote from: spattex on October 27, 2014, 17:15:23
Het apparaat is via Audioservice naar de winkelier gestuurd en via hun weer naar mij.

De gebogen en golvende print is tijdens assemblage gebeurd in China, dit had eigenlijk bij audioservice hersteld moeten zijn als ze het apparaat überhaupt opengemaakt hebben.
Tenminste dit is mijn mening, omdat de Denon er aan de buitenkant smetteloos uitzien en geheel geen schade heeft.

Is niet te zeggen dat dit in China is gebeurd, waarschijnlijk heb je een B-Stock model gekregen, nu zijn deze b-stock toestellen normaal goed na inspectie maar het is niet voor niks B-stock..

spattex

Quote from: HcHifi.nl on October 27, 2014, 17:52:05
Is niet te zeggen dat dit in China is gebeurd, waarschijnlijk heb je een B-Stock model gekregen, nu zijn deze b-stock toestellen normaal goed na inspectie maar het is niet voor niks B-stock..

Wat zijn eigenlijk "b-stock modellen" ?
Met andere woorden, meneer heeft een demo gekocht wat niet te repareren valt hebben we nog een b-stock staan stuur die maar op?
Ik weet eigelijk niet wat je hier nou eigelijk mee wilt zeggen.

snicky

Als iemand een nieuw product koopt, gebruikt en binnen een bepaald termijn weer terug stuurt omdat die niet tevreden is of welk andere reden en het product nog wel verkoopbaar is wordt b-stock genoemd.



Volgens mij,.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

bluecupra

Volgens mij is B-stock de voorraad welke niet door de (strenge) quality control eisen van de leverancier komen. Denk hierbij aan (minor) optical defects. Kan mezelf niet voorstellen dat een dergelijk onderdeel door de leverancier zo geplaatst is en dan vervolgens als B-stock verkocht wordt. Lijkt mij meer het werk van een prutsende tussenpartij. Ook al heeft de X-4000 je maar €299 gekost is dit volgens mij vragen om problemen in de toekomst.

H&C Hifi

#17
Quote from: bluecupra on November  6, 2014, 08:23:07
Volgens mij is B-stock de voorraad welke niet door de (strenge) quality control eisen van de leverancier komen. Denk hierbij aan (minor) optical defects. Kan mezelf niet voorstellen dat een dergelijk onderdeel door de leverancier zo geplaatst is en dan vervolgens als B-stock verkocht wordt. Lijkt mij meer het werk van een prutsende tussenpartij. Ook al heeft de X-4000 je maar €299 gekost is dit volgens mij vragen om problemen in de toekomst.


Dat is ook weer niet goed  ;) zo doen zich dadelijk wel heel veel fabeltjes de ronde..

B-stock kan zijn :

- Nieuwe producten in ongeopende doos maar bij een verkeerde ontvanger afgeleverd, die producten worden terug gestuurd maar mogen niet meer als a-stock verkocht worden (geld enkel bij b2b transacties, dus niet bij verkoop aan particulieren)

-apparaten welke nieuw zijn maar waarvan bijv de doos beschadigd is geraakt bij transport.

-Nieuwe apparaten welke optisch beschadigd waren na ontvangst bij de dealer en welke herstelt zijn met nieuwe originele onderdelen

-defecte apparaten welke herstelt zijn en weer 100% voldoen aan de kwaliteits eisen (als het deze laatste groep betreft word dit gemeld aan de betreffende winkel die de Bstock koopt)


Krijg je een omruil toestel vanuit service/coulance krijg je dus echt een perfect apparaat welke nieuw is en waarschijnlijk gewoon een defecte doos heeft gehad.
hun kunnen een dergelijk toestel namelijk nooit voor een goede prijs aan een dealer verkopen en dus ideaal om ''problemen'' mee optelossen.