Avengers: Age of Ultron

Started by Ronald-de-boer, October 23, 2014, 17:38:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Woutoro32

Toffe film weer! Als je van de andere Marvel films houdt dan is deze ook weer goed te doen. Toch gaaf om al die helden op het scherm te zien. Sfeer in de film is goed en ze lijken veel plezier met elkaar te hebben. Chemie zie je terug zeg maar. Alleen heb ik wel het idee dat er een langere versie van age of ultron bestaat. Dat er hier en daar flink geknipt is in de film. Na wat zoek werk op internet blijkt dat de regisseur, joss whedon, heeft aangegeven dat de eerste versie 3,5 uur duurde en dat daar van de studio (Disney denk ik) nog een uur vanaf moest. Ik hoop dat de blu-ray de extended versie bevat. Kingdom of heaven werd daar bijvoorbeeld ook veel beter van.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

Raymond187

Gisteren gekeken. Geluid was weer eens slecht afgesteld  :-X 
Beeld kwaliteit vind ik slecht in 3D. Zo veel wazige scenes.

Flms zelf vond ik erg vermakelijk. Ik hou er wel van.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

LittleNinja

Quote from: Raymond187 on May 12, 2015, 15:51:07
...
Beeld kwaliteit vind ik slecht in 3D. Zo veel wazige scenes.

Ik vermoed dat dit niet aan de film lag maar aan de bios..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Quote from: LittleNinja on May 12, 2015, 20:52:02
Ik vermoed dat dit niet aan de film lag maar aan de bios..

Zou best kunnen. We zaten in Pathe zaal 1.

Loric

Quote from: Raymond187 on May 13, 2015, 08:05:50
Zou best kunnen. We zaten in Pathe zaal 1.

Zaal 1 van welke Pathe bioscoop?

Raymond187


Loric

Quote from: Raymond187 on May 20, 2015, 13:12:20
Aarsfoort aka Amersfoort

A-ha, daar ben ik nog nooit geweest. Een redelijk recente bioscoop, toch? Niet zo goed dus?

Ik krijg de indruk dat JT op dit moment meer in kwaliteit aan het investeren is dan Pathe.

Miesepies

*Gaap*  leuk voor een keertje maar overdosis actie/geweld m.i. Had hetzelfde met Transformers... overdaad schaad. Wanneer de hele film uit actie en special fx bestaat, is het op een gegeven moment niet bijzonder meer. Jammer, want ik hou wel van dit genre.

Ben wel benieuwd wat ze met deel 3 gaan doen, waarbij het Guardians of the Galaxy wereldje erbij komt.

simsatit

Van de week gezien in 3d, erg donker en ik ben er niet kapot van van 3d in de bioscoop.
Qua verhaal echt weer een voorbeeld van weinig substantie, uitsluitend ontspanning, prima op zich maar zie toch liever meer mooie sf.
Maar goed, het is van een superhelden strip afkomstig en dat genre is voor mij gewoon niet zo interessant meer na 1000+ films..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Starred

Quote from: Miesepies on May 23, 2015, 10:01:06
*Gaap*  leuk voor een keertje maar overdosis actie/geweld m.i. Had hetzelfde met Transformers... overdaad schaad. Wanneer de hele film uit actie en special fx bestaat, is het op een gegeven moment niet bijzonder meer. Jammer, want ik hou wel van dit genre.

Ben wel benieuwd wat ze met deel 3 gaan doen, waarbij het Guardians of the Galaxy wereldje erbij komt.

Eens.

Erik

Vond ik deel 1 nog een erg leuke film deel 2 vond ik eerlijk gezegd niet veel aan heb de film in 5 of 6 x afgekeken wegens in slaap vallen en hij heeft geen indruk op me gemaakt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

hifiman

#36
Ben halverwege maar durf hem niet goed verder te kijken omdat de buren van 2 deuren verder voor de 3e keer kwamen klagen dat mijn tv te hard staat  :nopompom:

Melbury

Quotede film in 5 of 6 x afgekeken wegens in slaap vallen

Wat is dat toch de laatste tijd? Ik lees steeds dat mensen bij films in slaap vallen en dat bij films waarbij je dat eigenlijk niet verwacht  ;D

Dat is me in al die jaren dat ik al films kijk slechts 1 keer voor gekomen (The American).

Erik

Quote from: Audioloog on September 15, 2015, 23:34:51
Ben halverwege maar durf hem niet goed verder te kijken omdat de buren van 2 deuren verder voor de 3e keer kwamen klagen dat mijn tv te hard staat  :nopompom:
Gehoorapparaat nemen :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

hifiman


Geert

Quote from: Erik on September 15, 2015, 22:44:41
Vond ik deel 1 nog een erg leuke film deel 2 vond ik eerlijk gezegd niet veel aan heb de film in 5 of 6 x afgekeken wegens in slaap vallen en hij heeft geen indruk op me gemaakt.

Had er ook flink last van.  :-) Uiteindelijk niet meer op kunnen brengen om deze film af te kijken.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

kermit

Na 45minuten maar uitgezet. Ik kon het niet meer aanzien.  :)

GPO

Gisteren gezien. Vond hem tegenvallen. Beetje warrig allemaal.

Het geluid was ook vrij beroerd; net of er een limiter aanstond behalve voor het LFE kanaal.

Een groot verschil met avengers 1; die was echt stukken beter kwa film en ook zeker kwa geluid.

Gpo
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Trabuca

#43
Quote from: GPO on October 10, 2015, 22:18:15
Gisteren gezien. Vond hem tegenvallen. Beetje warrig allemaal.

Het geluid was ook vrij beroerd; net of er een limiter aanstond behalve voor het LFE kanaal.

Een groot verschil met avengers 1; die was echt stukken beter kwa film en ook zeker kwa geluid.

Gpo
Hier dezelfde ervaring, gedempt geluid. Ik vond hem tegenvallen ondanks dat ik fan van het genre ben. Het geluid doet veel voor de beleving, in dit geval niet positief.

Zonet Jurassic World gekeken, daar heb je wel heerlijk geluid bij.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

GPO

Quote from: Trabuca on October 10, 2015, 23:09:39
Hier dezelfde ervaring, gedempt geluid. Ik vond hem tegenvallen ondanks dat ik fan van het genre ben. Het geluid doet veel voor de beleving, in dit geval niet positief.

Zonet Jurassic World gekeken, daar heb je wel heerlijk geluid bij.

Ja die heb in IMAX gezien en vorige week ook thuis. Gewoon een goede film met inderdaad een goed geluid. Heerlijk als die kaken van die monstervis (naam vergeten) dichtklappen...  :clapping:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

LittleNinja

Hebben jullie het dan over Age of Ultron op BD schijf?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

GPO

Quote from: LittleNinja on October 12, 2015, 06:43:27
Hebben jullie het dan over Age of Ultron op BD schijf?

Nee, ik had een download met DTS geluid, maar ik verwacht niet dat de BD veel beter is kwa geluid als je daar op doelt. In deze BluRay review hebben ze namelijk ook hun bedenkingen bij het geluid van deze film :

--> http://www.blu-ray.com/movies/Avengers-Age-of-Ultron-Blu-ray/55760/#Review

"...  features a somewhat tepid sounding DTS-HD Master Audio 7.1 mix that provides impeccable surround activity, but is surprisingly (to me, anyway) light from the midrange down to subwoofer territory. Amplitude across the board seems weirdly mitigated as well, with some effects failing to land with the requisite force. Whether this is an intentional approach or the result of someone not paying attention somewhere in the production chain is unclear, but some may find themselves turning their home theater systems "up to 11" to gain a full appreciation of the film's often dense sound mix. ... "

En vervolgens krijgt de film voor z'n audio gedeelte een beoordeling van 4/5 ...  :o ... Ik had het een 2/5 gegeven. Zeker omdat ik van tegenwoordige blockbusters het maximale aan audio verwacht, zoals bij Jurassic World & Terminator Genysis het geval was.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RonG

Collega van mij klaagde ook dat het geluid niet goed was, leek idd alsof het LFE gedempt werd.
Ik heb het begin ook even gecheckt en idd, is iets goed mis met die BR :(

Raymond187

Was ook zo met de BR van ...uhhh total recall. Die remake.

Zonde. Ik vind deze film wel ok. Al kijk ik eerder uit naar de volgende met Thanos  :worship:

Xstream

Vond 't op geen enkel vlak goed / interessant.
Behalve dan CGI technische zaken, maar ik wil wel een film zien, geen demo materiaal met ook nog matig geluid.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub