DAC upgraden, of naar all-in-one gaan?

Started by WickedGame, October 23, 2014, 11:29:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Onder013 on October 24, 2014, 14:04:06
Maar qua SoundQuality niet het beste zoals meerdere leden van dit forum hebben vastgesteld

Ik heb het toch alleen over het meest effectieve pad... ??

erik s.

voor de fronts zou je de DAC achter de uitgangen van de Anthem kunnen hangen als je losse eindversterking gebruikt.
moet je wel een DAC hebben die dat aan kan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

WickedGame

Quote from: erik s. on October 24, 2014, 15:08:00
voor de fronts zou je de DAC achter de uitgangen van de Anthem kunnen hangen als je losse eindversterking gebruikt.
moet je wel een DAC hebben die dat aan kan.

Gaat nogal gestuntel worden dan, en dat alleen maar voor een Squeezebox Touch ;)

Ik gebruik inderdaad een losse EV in de vorm van een Classe CA-2200.

Maar even resumerend denk ik dus dat een DAC upgrade niet logisch is, gezien het traject wat het signaal volgt. Ik denk wel dat ik ik nog ga testen met de squeezebox tocuh op de Cambridge Audio Dac  en direct op de Anthem. Als ik daar weinig/geen verschil ontdek dan kan er weer een apparaat de deur uit  ;D

Criterionlover

Quote from: Onder013 on October 24, 2014, 14:04:06
Maar qua SoundQuality niet het beste zoals meerdere leden van dit forum hebben vastgesteld

De escape die nog rest....
T+A ; Sonos

Kingpin

Quote from: WickedGame on October 24, 2014, 15:12:48
Gaat nogal gestuntel worden dan, en dat alleen maar voor een Squeezebox Touch ;)

Ik gebruik inderdaad een losse EV in de vorm van een Classe CA-2200.
Waarom niet een Dac/Pre icm de Classe, gebruik je de Touch als bron ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WickedGame

Quote from: Kingpin on October 24, 2014, 15:17:10
Waarom niet een Dac/Pre icm de Classe, gebruik je de Touch als bron ...

Kom je eigenlijk een beetje terecht in optie2 die ik opperde. Een soort van all-in-one oplossing. PS Audio PWD + Bridge is bijv. waar je dan aan kan denken die als VV+Streamer en DAC werkt, alleen daar hangt een flink prijskaartje aan. Dan mag de touch ook met pensioen ;)


erik s.

Quote from: WickedGame on October 24, 2014, 15:23:06
Kom je eigenlijk een beetje terecht in optie2 die ik opperde. Een soort van all-in-one oplossing. PS Audio PWD + Bridge is bijv. waar je dan aan kan denken die als VV+Streamer en DAC werkt, alleen daar hangt een flink prijskaartje aan. Dan mag de touch ook met pensioen ;)
ik kan wel vragen of er wat ingeruild wordt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

Quote from: bmateijsen on October 24, 2014, 14:32:48
Ik heb het toch alleen over het meest effectieve pad... ??

en ik voeg daar informatie aan toe

Peerless Monster

Ik zou mijn pwd naast de Anthem kunnen neerzetten en vergelijken...
Mag je mee helpen vergelijken... 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Quote from: bmateijsen on October 24, 2014, 14:32:48
Ik heb het toch alleen over het meest effectieve pad... ??
minder conversies is ALTIJD beter
dus digitaal de anthem IN direct door ARC
is beter dan digitaal DAC in > analoog DAC uit > analoog ANTHEM in > ALSNOG door dezelfde DAC als hierboven nadat die ARC uitkomt
of je moet met source direct gaan werken, maar dan mis je je room correctie
kies je voor room correctie dan kan je alle conversie voor die correctie beter laten varen.
JBL PRX Power!

frank2

Theoretisch mag je gelijk hebben, maar in de praktijk luister ik liever naar een aparte dac analoog in anthem. Klinkt beter en aanmerkelijk ook nog.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Quote from: frank2 on October 24, 2014, 19:43:07
Theoretisch mag je gelijk hebben, maar in de praktijk luister ik liever naar een aparte dac analoog in anthem. Klinkt beter en aanmerkelijk ook nog.
luister je met roomcorrectie? dan heb je dus een DAC die ENORM kleurt. luister je source direct dan kan ik me er iets bij voorstellen.
JBL PRX Power!

frank2

Ik luister met Arc. De metrum quad dac kleurt geheel niet, in de praktijk. Theoretisch zal je gelijk hebben anders klopt je verhaal niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Quote from: frank2 on October 24, 2014, 19:54:34
Ik luister met Arc. De metrum quad dac kleurt geheel niet, in de praktijk. Theoretisch zal je gelijk hebben anders klopt je verhaal niet.
Nee klopt JOUW verhaal niet  :D

JBL PRX Power!

Huub-13

Quote from: WickedGame on October 24, 2014, 15:23:06
PS Audio PWD + Bridge is bijv. waar je dan aan kan denken die als VV+Streamer en DAC werkt, alleen daar hangt een flink prijskaartje aan.

Groot (?) nadeel van de PWD + Bridge: speelt niet gapless . . !

Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

WickedGame

Quote from: Huub-13 on October 25, 2014, 11:12:42
Groot (?) nadeel van de PWD + Bridge: speelt niet gapless . . !

Zover het een nadeel is natuurlijk... maar is een klein puntje. Heb overigens begrepen dat PS Audio bezig is met een Bridge II om o.a. dit te tackelen.

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on October 24, 2014, 18:56:37
Ik zou mijn pwd naast de Anthem kunnen neerzetten en vergelijken...
Mag je mee helpen vergelijken... 😄

Altijd leuk! :) Ik ken de PWD MKII + Bridge al goed. Mijn vader heeft hem staan, en heb hem toen op proef een tijdje bij mij gehad. Dat ding laat mij niet los op een of andere manier. Probleem is wel dat ik hem niet direct op de CA-2200 kan aansluiten ivm de aansluiting van de CDP-502. Of ik moet de CDP-502 weg doen, wat geld oplevert en een PS Audio aanschaffen.... ander ideetje is een CP-700 met de PS Audio daarop pure dedicated stereo...

En dan ook de CDP-502 weg doen.

Huub-13

Quote from: WickedGame on October 25, 2014, 11:39:43
Probleem is wel dat ik hem niet direct op de CA-2200 kan aansluiten ivm de aansluiting van de CDP-502.

De CA-2200 heeft toch 2 ingangen (XLR en RCA). Die kun je toch allebei gebruiken en via de keuzeschakelaar de gewenste ingang kiezen.
Dat werkt tenminste bij mijn Accuphase A-46 prima en zo gebruik ik mijn PWD en mijn CD-speler al jaren naast elkaar.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Peerless Monster

Quote from: Huub-13 on October 25, 2014, 11:12:42
Groot (?) nadeel van de PWD + Bridge: speelt niet gapless . . !



Grappig dat je dat zegt... Is namelijk onzin.
Tegenwoordig geef je optioneel aan in het nummer of je gapless wil spelen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Huub-13

Quote from: Peerless Monster on October 25, 2014, 15:24:52
Grappig dat je dat zegt... Is namelijk onzin.
Tegenwoordig geef je optioneel aan in het nummer of je gapless wil spelen.

Sorry, was niet grappig bedoeld en is m.i. ook geen onzin . . .
Ik speel al jaren met de PWD + Bridge, vanaf een QNAP NAS met Minim Server, en kon nog nooit iets gapless afspelen.
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk als je via een PC (of MAC) afspeelt, met op maat gesneden software.
En dan nog moet je bij elke CD en zelfs elk nummer aanvinken of je gapless wilt afspelen.
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn . . ?!
De bedoeling is m.i. dat vanaf elke server een CD automatisch zo wordt afgespeeld als het origineel bedoeld was.


Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Peerless Monster

Quote from: Huub-13 on October 25, 2014, 16:27:16
Sorry, was niet grappig bedoeld en is m.i. ook geen onzin . . .
Ik speel al jaren met de PWD + Bridge, vanaf een QNAP NAS met Minim Server, en kon nog nooit iets gapless afspelen.
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk als je via een PC (of MAC) afspeelt, met op maat gesneden software.
En dan nog moet je bij elke CD en zelfs elk nummer aanvinken of je gapless wilt afspelen.
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn . . ?!
De bedoeling is m.i. dat vanaf elke server een CD automatisch zo wordt afgespeeld als het origineel bedoeld was.




Dat bedoelde ik inderdaad.
Je kan als voorkeur meegeven in de software.
Hoe het zit als je vanaf een NAS speelt heb ik geen ervaring mee, maar ik ben wel van mening dat je dat dus niet generiek kan zeggen dat gapless spelen niet kan... Eens? :)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Deleted Member 2

Quote from: Peerless Monster on October 26, 2014, 14:05:58
Dat bedoelde ik inderdaad.
Je kan als voorkeur meegeven in de software.
Hoe het zit als je vanaf een NAS speelt heb ik geen ervaring mee, maar ik ben wel van mening dat je dat dus niet generiek kan zeggen dat gapless spelen niet kan... Eens? :)

Heb je al eens gezien hoeveel vragen er zijn op fora over gapless met deze dac en bridge? De fabrikant van deze verder prachtige dac belooft al sind mensenheugenis het op te lossen.

Peerless Monster

Quote from: Onder013 on October 26, 2014, 14:20:46
Heb je al eens gezien hoeveel vragen er zijn op fora over gapless met deze dac en bridge? De fabrikant van deze verder prachtige dac belooft al sind mensenheugenis het op te lossen.

Yep heb ik zeker gezien, maar speel verder gapless af...
Ik hou niet zo van indianenverhalen...

Kijk dat de fabrikant nog niet heeft kunnen nakomen wat hij heeft beloofd en waar bovenstaande medeforummer mee te maken heeft, is een tweede... Dus dat betekent niet dat je niet gapless kunt spelen.

Maar graag weer on topic graag, want deze discussie is hier niet bedoeld.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Huub-13 on October 25, 2014, 14:17:10
De CA-2200 heeft toch 2 ingangen (XLR en RCA). Die kun je toch allebei gebruiken en via de keuzeschakelaar de gewenste ingang kiezen.
Dat werkt tenminste bij mijn Accuphase A-46 prima en zo gebruik ik mijn PWD en mijn CD-speler al jaren naast elkaar.

Klopt, alleen heb ik nu XLR in gebruik voor de Classe CDP-502 en de RCA is als aanvoer vanuit de Anthem. Dus ik zal een keus moeten maken als ik naar iets als een PS Audio ga. Enige wat zou kunnen is een CP-700 er tussen en dan maak ik het wel compleet gescheiden. Nadeel is dan wel dat het een flinke investering vergt.

Quote from: Onder013 on October 26, 2014, 14:20:46
Heb je al eens gezien hoeveel vragen er zijn op fora over gapless met deze dac en bridge? De fabrikant van deze verder prachtige dac belooft al sind mensenheugenis het op te lossen.

Klopt dat is wel een nadeel, beloftes en helaas komt er weinig uit. Anderzijds ik vernam op de community pagina dus een Bridge II die het ook voor PS Audio MKI en MKII gebruikers mogelijk moet maken om gapless te gaan. Of dit ook gebeurt, en wanneer is de vraag. Anderzijds heb ik mij nog iet verdiept in de DSD variant van de PS Audio of die ook dat "probleem" heeft.

Het is voor mij overigens geen direct issue... maar goed kan mij voorstellen dat het voor sommige een ergernis kan zijn.