Minimserver problemen

Started by Mitch--, October 22, 2014, 22:51:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Ik, en ook mijn vader, ondervinden wat problemen met het gebruik van Minimserver op mijn QNAP Nas, misschien is het heel suf en makkelijk op te lossen maar vraag hem toch even :)

Ik loop er namelijk te vaak tegenaan dat Linn Kinsky Minimserver niet meer 'ziet'. Het is net of Minimserver op standby gaat en vervolgens niet meer aan gaat op het moment dat Kinsky hierom vraagt. De enige oplossing is om dan in Minimwatch (op de mac) de optie 'Rescan' aan te klikken waardoor Minimserver weer 'aangaat' en dus weer zichtbaar word in Kinsky. Bij mij is dit niet zo een groot probleem, hoogstens wat onhandig, maar bij me vader staat zn pc twee verdiepingen hoger, hij moet dus telkens heen en weer om het weer aan te porren.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Quote from: Mitch-- on October 22, 2014, 22:51:39
Ik, en ook mijn vader, ondervinden wat problemen met het gebruik van Minimserver op mijn QNAP Nas, misschien is het heel suf en makkelijk op te lossen maar vraag hem toch even :)

Ik loop er namelijk te vaak tegenaan dat Linn Kinsky Minimserver niet meer 'ziet'. Het is net of Minimserver op standby gaat en vervolgens niet meer aan gaat op het moment dat Kinsky hierom vraagt. De enige oplossing is om dan in Minimwatch (op de mac) de optie 'Rescan' aan te klikken waardoor Minimserver weer 'aangaat' en dus weer zichtbaar word in Kinsky. Bij mij is dit niet zo een groot probleem, hoogstens wat onhandig, maar bij me vader staat zn pc twee verdiepingen hoger, hij moet dus telkens heen en weer om het weer aan te porren.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? :)

Is de installatie gedaan met de qpkg van minimserver of apart met java en minim installatie?
Ik had vanaf dat de qpkg uitgekomen is deze ook geprobeerd en had ook onregelmatigheden..
Terug naar de oude installatie was alles terug ok...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on October 22, 2014, 23:03:19
Is de installatie gedaan met de qpkg van minimserver of apart met java en minim installatie?
Ik had vanaf dat de qpkg uitgekomen is deze ook geprobeerd en had ook onregelmatigheden..
Terug naar de oude installatie was alles terug ok...

Ik heb in beide gevallen apart Java en Minim installatie gedaan.

Maar de qpkg van minimserver heb je toch sowieso nodig om hem te installeren?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Quote from: Mitch-- on October 22, 2014, 23:06:44
Ik heb in beide gevallen apart Java en Minim installatie gedaan.

Maar de qpkg van minimserver heb je toch sowieso nodig om hem te installeren?

Sinds enige tijd is minimserver ondersteund door Qnap en hoef je verder niets te doen dan deze te activeren-aanklikken in de Qnap.
Vroeger moest je java en de qpkg van minim zelf installeren,zoals bij nog steeds het geval is zonder problemen..
Kan dit probleem niet Kinsky gerelateerd zijn? Heb je kazoo al geprobeerd?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Probleem komt me niet bekend voor... Heb er ook geen last van, noch op QNAP noch Synology...

hpapen

Kontakt opnemen met simon nash op minim support. Hij gaat erg ver in zijn support. Zoek daar maar eens op installatie op buffalo nas(mijn nas).

Mitch--

Quote from: Rudi64 on October 22, 2014, 23:22:02
Sinds enige tijd is minimserver ondersteund door Qnap en hoef je verder niets te doen dan deze te activeren-aanklikken in de Qnap.
Vroeger moest je java en de qpkg van minim zelf installeren,zoals bij nog steeds het geval is zonder problemen..
Kan dit probleem niet Kinsky gerelateerd zijn? Heb je kazoo al geprobeerd?

Is dat misschien een 'betere' manier om hem te installeren?

Het ligt niet aan Kinsky denk ik, ik moet echt aan minimserver rommelen wil ie weer zichtbaar worden namelijk.

Kazoo is nog steeds beta, en die vond ik een ramp.

Quote from: hpapen on October 23, 2014, 07:10:50
Kontakt opnemen met simon nash op minim support. Hij gaat erg ver in zijn support. Zoek daar maar eens op installatie op buffalo nas(mijn nas).


Zat ik idd ook al aan te denken, eens even checken hoe dat het makkelijkste kan :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Broem

Ben na een behoorlijk aantal pogingen om Java en Minimserver op een Netgear Readynas te zetten overstag gegaan en heb een nieuwe QNAP TS-251 aangeschaft. Minimserver en Logitech server daar op zetten is een fluitje van een cent. Waar ik op de Netgear 'diep' de interface in moest en via allerlei sites software downloaden is de QNAP plug&play. Minimserver op de Linn Akurate en de Kinsky app draait naar volle tevredenheid. Ik mis echter wel het gemak en de features van de Squeezepad app. Wat een heerlijke app (in vergelijk met Kinsky) is dat zeg.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Mitch--

Quote from: Broem on October 23, 2014, 10:16:06
Ben na een behoorlijk aantal pogingen om Java en Minimserver op een Netgear Readynas te zetten overstag gegaan en heb een nieuwe QNAP TS-251 aangeschaft. Minimserver en Logitech server daar op zetten is een fluitje van een cent. Waar ik op de Netgear 'diep' de interface in moest en via allerlei sites software downloaden is de QNAP plug&play. Minimserver op de Linn Akurate en de Kinsky app draait naar volle tevredenheid. Ik mis echter wel het gemak en de features van de Squeezepad app. Wat een heerlijke app (in vergelijk met Kinsky) is dat zeg.

Klopt het is inderdaad een zo gepiept om het erop te zetten, draai hier al een hele tijd mee met volle tevredenheid :) maar ineens komt dit probleem bovendrijven  :nopompom: Heb een tread aangemaakt op het minimserver forum, keep u posted voor de oplossing :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Broem

Ik lees met volle nieuwsgierigheid mee. Hopelijk wordt het snel voor je opgelost. Niets zo frustrerend als niet goed wrekende apparatuur gggrrrr
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Mitch--

Wat ik me nog zit te bedenken, zou het te maken kunnen hebben met de optie dat mijn schijven na 15 min inactiviteit op standby gaan? Misschien gaat er daar wel iets mis met het weer 'aanzetten' van de schijven?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kerkhoffd

Is de laatste versie van Minimserver geïnstalleerd? Ik had een vergelijkbaar probleem kort nadat ik naar iOS 8 overstapte. Op de NAS de nieuwste versie van Minimserver geïnstalleerd en het probleem was verdwenen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mitch--

Quote from: Kerkhoffd on October 23, 2014, 10:21:38
Is de laatste versie van Minimserver geïnstalleerd? Ik had een vergelijkbaar probleem kort nadat ik naar iOS 8 overstapte. Op de NAS de nieuwste versie van Minimserver geïnstalleerd en het probleem was verdwenen.

Hij is helemaal up to date
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: Broem on October 23, 2014, 10:16:06
Ben na een behoorlijk aantal pogingen om Java en Minimserver op een Netgear Readynas te zetten overstag gegaan en heb een nieuwe QNAP TS-251 aangeschaft. Minimserver en Logitech server daar op zetten is een fluitje van een cent. Waar ik op de Netgear 'diep' de interface in moest en via allerlei sites software downloaden is de QNAP plug&play. Minimserver op de Linn Akurate en de Kinsky app draait naar volle tevredenheid. Ik mis echter wel het gemak en de features van de Squeezepad app. Wat een heerlijke app (in vergelijk met Kinsky) is dat zeg.

Kazoo app al geprobeerd?

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje


denoontje

gaat wel om de app...

op sysoly draait minimserver.

Ook kun je evt lumin app proberen

Ik heb ze alle 3 op de ipad staan


Broem

Quote from: denoontje on October 23, 2014, 12:02:35
Kazoo app al geprobeerd?

Tussen de Kinsky en Kazoo app vind ik niet zoveel verschil. Voordeel van de Squeezepad app vond ik toch wel de koppeling met internet. Even snel iets over een artiest of album opzoeken. Gebruikte ik best veel. De Linn apps zijn meer afstandsbedieningen terwijl de Squeezepad app een stuk interactiever was. Ik kan ermee leven, dat dan weer wel.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Gitaarwerk__

Quote from: Mitch-- on October 23, 2014, 10:19:46
Wat ik me nog zit te bedenken, zou het te maken kunnen hebben met de optie dat mijn schijven na 15 min inactiviteit op standby gaan? Misschien gaat er daar wel iets mis met het weer 'aanzetten' van de schijven?

Jazeker! Als je schijven een spindown doen, en je heb je server bijvoorbeeld niet via een upnp connectie draaien of aparte mediaserver, kan het goed zijn dat deze de verbinding verbreekt. Ik weet niets van je streamer af, en niets van je instellingen. Maar dit is een heel aannemelijk issue.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Bama

Ik heb sinds een paar dagen ook ineens problemen, hij vraagt nu om een converter?

bmateijsen

Heb je een update gedaan van de NAS? Indien ja, dan zal hij waarschijnlijk ffmpeg hebben overschreven of niet meer kunnen vinden. Als je stream.transcode de opties weghaalt, dan heb je ook geen stream.converter nodig. Of ffmpeg opnieuw installeren.

bmateijsen

Quote from: Gitaarwerk__ on November 20, 2014, 21:21:49
Jazeker! Als je schijven een spindown doen, en je heb je server bijvoorbeeld niet via een upnp connectie draaien of aparte mediaserver, kan het goed zijn dat deze de verbinding verbreekt. Ik weet niets van je streamer af, en niets van je instellingen. Maar dit is een heel aannemelijk issue.

Alles wat je tijdelijk in standby gooit, zal inderdaad dit probleem veroorzaken. Haal die eco stand er vanaf...

Bama

Quote from: bmateijsen on June 10, 2016, 15:41:23
Heb je een update gedaan van de NAS? Indien ja, dan zal hij waarschijnlijk ffmpeg hebben overschreven of niet meer kunnen vinden. Als je stream.transcode de opties weghaalt, dan heb je ook geen stream.converter nodig. Of ffmpeg opnieuw installeren.

Ook geen flac:wav24 invullen, gewoon niks wegzetten dus?

bmateijsen

Quote from: Bama on June 10, 2016, 15:48:50
Ook geen flac:wav24 invullen, gewoon niks wegzetten dus?

Nee, want je hebt geen stream.converter, dus kan je ook niet transcoderen.

Bama

Quote from: bmateijsen on June 10, 2016, 16:58:23
Nee, want je hebt geen stream.converter, dus kan je ook niet transcoderen.

Ok, bedankt.