Het Pass Labs topic

Started by YamahaRXV, October 20, 2014, 00:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerzom

Quote from: lynch1979 on October 26, 2016, 09:56:04

Ik dacht al de laatste keer toen ik je zag......... :tounge:

Maar ik kan heel goed begrijpen dat je (voorlopig) niks anders meer zou willen.

:clapping: :clapping: ^^
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Unkhman

Quote from: gerzom on October 26, 2016, 09:07:01
Leuk (en qua versterking zeer herkenbaar  ;) ) verhaal Maarten!!

En ja, dat van die XA-bakken kan ik alleen maar beamen: nooit meer iets anders hier  :inlove:

Heb jij vóór de XA60.5's ook een Pass uit de X serie gehad? En zoja, wat ben je geluidstechnisch opgeschoten met de stap naar de XA serie?
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 26, 2016, 09:47:40

De Pass labs vind ik qua looks waanzinnig mooi  :wub: heb ze nog niet gehoord.

Zou je eens moeten doen.

Heb een Pass Labs X150 op een set B&W 802N toen gehoord en dat was fenomenaal te noemen. Helaas vind ik de voorversterkers niet zo heel mooi van Pass. Terwijl ik de Eindversterking geweldig vind met die blauwe meter in het midden :D

gerzom

Quote from: Unkhman on October 26, 2016, 11:11:03
Heb jij vóór de XA60.5's ook een Pass uit de X serie gehad? En zoja, wat ben je geluidstechnisch opgeschoten met de stap naar de XA serie?
Nee,  ik ben van een Electrocompaniet AW-250R direct naar mijn huidige Pass XA-60.5's gegaan (ook ongehoord :-) ) dus ik kan geen vgl maken met de non-klasse A versterkers van Pass.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Quote from: WickedGame on October 26, 2016, 11:11:41

Helaas vind ik de voorversterkers niet zo heel mooi van Pass. Terwijl ik de Eindversterking geweldig vind met die blauwe meter in het midden :D
Niet mooi.......???  O0   ;) ;) ;)

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


WickedGame

Quote from: gerzom on October 26, 2016, 11:45:42
Niet mooi.......???  O0   ;) ;) ;)



Ik mis een beetje de uniformiteit met de eindversterkers.

Ansich zijn ze niet lelijk, maar als ik ze bij elkaar zou zetten vind ik ze op een of andere manier niet zo bij elkaar passen.

gerzom

Quote from: WickedGame on October 26, 2016, 11:47:39
Ik mis een beetje de uniformiteit met de eindversterkers.

Ansich zijn ze niet lelijk, maar als ik ze bij elkaar zou zetten vind ik ze op een of andere manier niet zo bij elkaar passen.
Daar heb je wel een punt, de huidige .8 eindversterkers "passen" beter bij de voorversterkers.
Deze match was wat "beter" qua looks:


Maar ja, de XP-10 klinkt wel weer wat beter dan de X2.5  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Raymond187

Quote from: WickedGame on October 26, 2016, 11:47:39
Ik mis een beetje de uniformiteit met de eindversterkers.

Ansich zijn ze niet lelijk, maar als ik ze bij elkaar zou zetten vind ik ze op een of andere manier niet zo bij elkaar passen.
Mee eens. Maar pas bij een speaker upgrade ga ik kijken naar goeie versterking. Huidige speakers zijn dat niet waard.

Ziet er mooi uit Gerzom  :thumbs-up:

Unkhman

Ondanks dat ik door menigeen erop ben gewezen dat mijn Pass X250.5 nog veel beter gaat klinken met een fatsoenlijke pre ervoor, draai ik mijn muziek rechtstreeks vanaf de NAD M51 dac. Deze heeft een zeer precieze volumeregeling die ik gebruik tijdens serieuze luistersessies. Het toevoegen van bv een Pass XP10 zou mijns inziens een zeer dure volumeknop zijn. Aangezien ik puur digitaal luister via de NAD zijn aanvullende analoge ingangen overbodig. Daarbij denk ik ook dat elke extra schakel in de keten - hoe goed ook - er 1 teveel is. Maar ik blijf het me wel afvragen wat een XP10 in mijn set zou betekenen voor het geluid.
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

WickedGame

#184
Quote from: Raymond187 on October 26, 2016, 12:33:41
Mee eens. Maar pas bij een speaker upgrade ga ik kijken naar goeie versterking. Huidige speakers zijn dat niet waard.

Ziet er mooi uit Gerzom  :thumbs-up:

Psssttt mooie 803D's kopuh?  ;D

*grapje*

Voorlopig laat ik die nog even staan al heeft mijn vriendin wel de voorkeur uitgesproken voor de nieuwe 802D3.... al zijn die nog wel erg aan de prijs. Als ik dat ga doen ga ik helemaal af van surround en zal het alleen die luidsprekers worden met de Classe set.

Raymond187

hehehe nahh

802D2 met mooie passlab 2 kanaals erop  :wub:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 26, 2016, 14:20:55
hehehe nahh

802D2 met mooie passlab 2 kanaals erop  :wub:

Ik heb al een mooie Classé 2-kanaals oplossing... ik blijf bezig zeg :P


slowikpl

Quote from: gerzom on October 26, 2016, 09:52:43
Ik ben redelijk oud ja  ;)

Natuurlijk is er wat anders te vinden, ik heb nu de XA60.5 staan en Pass levert nu de XA60.8, zal ongetwijfeld weer beter zijn, maar ben ik daar naar opzoek????
Voor mij klinken de XA60.5's meer dan prima.


Hi gerzom,

Nieuw is NIET altijd beter. Ik begon met Aleph XA ( zo'n DIY versterker van 60W), was voor mij 8 jaar lang de beste die ik ooit heb gehoord. Heb even ook de INT 30 gehad. Daarna zonder twijfels heb ik de XA60.8 gekocht. Je raad het al. Het was niets vergeleken met Aleph XA , of zelfs met INT30. Geen karakter van die beide. Hooge tonen waren direct verdwenen. Alleen de ruimte gevoel ,plaatsing en bass slam waren beter in de 60.8
Heb deze na 6 mnd verkocht en XA 160.5 aangeschaft. Deze heb ik nu zo'n 8 manden en blijf elk dag van genieten. Naar mijn mening beste van deze 2 werelds. Vooral Musical wat voor mij alle belangrijkste is in dit hobby. 
Het ook de Aleph-P (8 jaar ) gehad, XP20 ook (5 manden). Deze verkocht en nu Voorversterker de Audio Research 6. Zeer mooi en fijne apparaat.

Rusher

Waar staat de typering ".5" voor? De ene keer wel, de andere keer niet?

Unkhman

Quote from: Rusher on October 27, 2016, 20:31:39
Waar staat de typering ".5" voor? De ene keer wel, de andere keer niet?

De .5 of .8 typering geldt alleen voor de eindversterkers. De geintegreerde-, phono- en voorversterkers hebben dat niet in hun naamgeving
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl


Rusher


gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


felix01

#193
Quote from: gerzom on January  2, 2017, 22:15:16
Nieuwe Pass amp.
XA25, 25 watt klasse A.



http://www.moremusic.nl/pass_labs/xa25.html

proficiat!!komt die in de plaats van de XA.60.5?
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

gerzom

Quote from: felix01 on January  5, 2017, 13:20:55
proficiat!!komt die in de plaats van de XA.60.5?

Ehhhhm, bedoelde eigenlijk dat Pass een nieuwe power-amp had toegevoegd aan de range.

Ik blijf lekker bij mijn XA60.5's  ;D

Sorry voor de verwarring  O0

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


felix01

Quote from: gerzom on January  5, 2017, 13:42:05
Ehhhhm, bedoelde eigenlijk dat Pass een nieuwe power-amp had toegevoegd aan de range.

Ik blijf lekker bij mijn XA60.5's  ;D

Sorry voor de verwarring  O0

yep,begrijp ik nu.....leek me ookniet zo een upgrade.... :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Unkhman

#196
Ik heb op FB Pass Labs gevraagd of er ook plannen zijn voor een XA50 in stereoversie. Maar dat zit vooralsnog niet in de pijpleiding helaas. Want daarin zou ik zeker geintereseerd zijn!
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

tommi

Een stukje advies gevraagd aan mensen die ervaring hebben met Pass.
Ik ben in de toekomst voornemens om te kijken naar een Pass eindversterker bij m'n Masters M12 NAD. Er zijn drie modellen waar ik m'n oog op heb laten vallen maar ik zit een beetje met de eisen van m'n luidsprekers. Uiteraard ga ik uitgebreid luisteren maar om een eerste idee te krijgen waar ik naar uit moet kijken steek ik hier m'n licht op.
Mijn luidsprekers zijn Dynaudio Special 25's met de volgende karakteristiek:


Nu is mij vraag, welke versterker zou (in theorie) het beste aansluiten bij mijn speakers?
1. De XA25
2. De X150.8
3. De XA30.8

Bedankt voor het meedenken[emoji4]

Gr, Daniël.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

solitaire

wat is de inhoud van je luisterruimte (en hoe is de akoestiek), hoe luid luister je ?



Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Alle Pass Labs moeten deze dips toch kunnen opvangen ? 4 Ohm is niet bijzonder laag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.