Het Pass Labs topic

Started by YamahaRXV, October 20, 2014, 00:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valkyrie

Quote from: gerzom on October 29, 2014, 10:06:24
Ik ben mijn eigen meubel aan het maken/verbouwen, 36 mm MDF, lomp zwaar maar werkt prima. Het is betaalbaar en eigenlijk best leuk om te doen.
Ik had al iets gemaakt voor mijn Electrocompaniet set, maar nu ga ik er een verdieping bovenop zetten zodat alles er weer netjes inpast. Beetje strak plamuren en hoogglans wit lakken, en klaar is kees  ;D


Ik maak hier dus nu een verdieping van 15 cm hoog bovenop, zodat mijn voorversterker, phono- en head-fi amp er in kunnen en de draaitafel en cd-speler er weer op kunnen.

Woww!!! :o :wub: :wub: :wub:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

gerzom

Mooie review van John Atkinson (Stereophile) over de XA60.5

http://www.stereophile.com/content/pass-labs-xa605-monoblock-power-amplifier

Dit heeft mij wel geholpen om de knoop wat sneller door te hakken.......  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Nahpets

Quote from: gerzom on October 29, 2014, 14:42:21
Mooie review van John Atkinson (Stereophile)

Misschien wel de enigste recencent wiens schrijfsels ik echt serieus neem.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

gerzom

Quote from: Nahpets on October 29, 2014, 14:46:53
Misschien wel de enigste recencent wiens schrijfsels ik echt serieus neem.
Ja, en als deze man dan aan het einde van z'n review zegt:
"I don't have much to say about the Pass Labs XA60.5 other than this: It is the best-sounding amplifier I have ever used"

:withstupid:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


remco95

Quote from: YamahaRXV on October 29, 2014, 01:28:43
Zou het zo snel niet weten, maar ik weet wel dat je een meubel nodig heb wat aardig diep moet zijn want qua afmetingen zit een X260.8 ook aan de afmetingen die mijn Pass Integrated 150 heeft (zo,n 45 cm diep en 18 cm hoog)
Verder moet je de warmte die een Pass genereert niet onderschatten; heb onlangs de temperatuur van de behuizing en koelvinnen gemeten bij mij met een gekalibreerde digitale temperatuurmeter en een dikke 50 gr./C haal je vrij makkelijk na een paar uurtjes spelen ;)
(en bij mij staat de versterker zelfs helemaal ''vrij'')
Een meubel of rack zonder gesloten achterwand en met voldoende ruimte boven en aan de zijkanten van de versterker is zeker wel wenselijk, want je krijgt er zeker een kacheltje (in het geval van de X260.8 ,s twee) bij in huis  :D



wow, ik had zeker meerdere keren gelezen dat de Pass(jes) warmpjes konden worden, maar dat is wel een serieuze temp. meubel moet dus zeker openstaan. ik hou zeker van lekker stevige muziek die soms volgens andere levensvormen in de omgeving als "hard" ervaren wordt, dus bedankt voor je reactie, goed punt om zeker rekening mee te moeten houden.


Quote from: beetle99 on October 29, 2014, 08:58:20
Momenteel laat ik ook een custom meubel maken met een diepte van 60cm waar mijn versterker een mooi plaatsje in krijgt.
Bijna alle bestaande meubels zijn niet diep genoeg om de versterker te plaatsen en nog wat ruimte te hebben om de kabels aan te sluiten.

Kost iets meer dan bv een Spectral meubel, maar je kan het helemaal naar eigen wens laten maken/indelen.

gr,
Stefan


dat klinkt erg goed, heb je ergens een adresje waar ik een goede kan laten ontwerpen? of in ieder geval kan bespreken wat de opties zijn. en kwa prijs zeg je " wat meer dan een spectral meubel". hoop niet dat we over een kleine 4000 euro praten :(, vind 3000 euro al veel voor zo'n brick van spectral. En anders maar eens de kamer opnieuw inrichten en er maar plaats voor maken, dat verdienen ze wel.


ps.

dank allen voor de snelle en prettige reacties! wat is zo'n forum toch fijn! :slapping:

groet, Remco

beetle99

Quote from: remco95 on October 30, 2014, 00:55:29

dat klinkt erg goed, heb je ergens een adresje waar ik een goede kan laten ontwerpen? of in ieder geval kan bespreken wat de opties zijn. en kwa prijs zeg je " wat meer dan een spectral meubel". hoop niet dat we over een kleine 4000 euro praten :(, vind 3000 euro al veel voor zo'n brick van spectral. En anders maar eens de kamer opnieuw inrichten en er maar plaats voor maken, dat verdienen ze wel.


Wij laten het maken bij een meubelmaker in Middelburg, als je de gegeevens wil weten kan ik je een PM sturen, je moet eerder denken aan 2000 tot 2500 euro. Ons meubel wordt een combinatie van hout en staal, 50 cm hoog en 110cm breed.

gr,
Stefan


remco95

Quote from: beetle99 on October 30, 2014, 08:26:48
Wij laten het maken bij een meubelmaker in Middelburg, als je de gegeevens wil weten kan ik je een PM sturen, je moet eerder denken aan 2000 tot 2500 euro. Ons meubel wordt een combinatie van hout en staal, 50 cm hoog en 110cm breed.

gr,
Stefan


oke dat is nog goed te doen, als je me idd de gegevens zou willen PM'en dan ga ik een kijken.

ben heel benieuwd hoe die van je eruit komt te zien, met die staal en hout combinatie.

gr,

Remco

beetle99

Quote from: remco95 on October 30, 2014, 16:15:23

oke dat is nog goed te doen, als je me idd de gegevens zou willen PM'en dan ga ik een kijken.

ben heel benieuwd hoe die van je eruit komt te zien, met die staal en hout combinatie.

gr,

Remco

PM verstuurd.

Thanatos

Quote from: Nahpets on October 29, 2014, 14:46:53
Misschien wel de enigste recencent wiens schrijfsels ik echt serieus neem.

X2. Op Youtube staan wet filmpjes/seminars van hem waarin hij verteld hoe hij luidsprekers test en wat hij zoals tegen komt.

adventure0503

gerzoom: machtige set.

Ik heb zelf de quarneri  hommage met de 4bsst2 en een herron vtsp-2, zou de verschillen wel eens willen ervaren, want ook
dit klinkt zeker niet fout.
Heb je wel eens een transparent cable aan je speakers gehangen? lees veel goed over de Yter speaker cable in combinatie met SF. 

YamahaRXV

Een goot aantal reviews over Pass Labs componenten in één overzicht  8)

https://passlabs.com/in-the-press/reviews/

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

beetle99

Ons op maat gemaakte meubel is binnen. De Pass heeft zijn nieuwe plek gevonden  ;D


gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


beetle99


YamahaRXV

Pass Labs Int. 150 met Master Three monitoren als ''trial''
Vooralsnog (na de nodige tijd te hebben geïnvesteerd aan een goede plaatsing) een erg lekker klinkende combinatie  :music:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Verrassende keuze. Fraai :thumbs-up:.

Hoe verhouden deze (forse) monitoren zich t.o.v. de Adams?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Thanatos

Verrassend indeed  :)

Niet de meest dynamische speaker die ik gehoord heb. Maar icm die fraaie stands zien het er wel mooi uit.

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on December 25, 2014, 22:04:48
Verrassende keuze. Fraai :thumbs-up:.

Hoe verhouden deze (forse) monitoren zich t.o.v. de Adams?

Heb ze gisteren bij Michel van Audiofile opgehaald nadat ik eerder bij hem aangegeven had erg nieuwsgierig te zijn naar het presteren van een (potente) monitorspeaker i.c.m. de Eton sub.
De Master Three is een monitor die al langer op de markt is en op het gebied van laagweergave, plaatsing en ruimtelijkheid lovende kritieken heeft gekregen. Volgens Rick Paap (de ontwerper) moet de combi met Pass Labs een erg goede zijn, daar hij zelf ook ervaring heeft met deze combinatie.
Nadat ik eerder deze week alvast ''even'' een set ''custom build'' stands (a la Partington Heavi 1) had gemaakt voor de Master,s ben ik gisterenavond uitgebreid gaan testen.
Om heel eerlijk te zijn klonk het in het begin niet zoals ik het had verwacht; de weergave was terughoudend met weinig dynamiek en miste sprankeling en energie in het hoog, alsof de bekende deken over de speakers hing.
Even dacht ik aan een complete mismatch zoals ik die eerder ervoer met de Elac,s van Onder013, maar Rick had mij tijdens het gesprek met hem al aangegeven de Masters eerst een paar uur te laten spelen zonder kritisch te luisteren omdat zowel speakers als versterker een bepaalde ''synergie gewenning'' moesten ondergaan  :withstupid:
Even had ik het gevoel in de maling genomen te worden met deze uitspraken, maar dat Rick weet waar hij over praat bleek na zo,n 2,5 uur spelen toen het eerder aangegeven bedroevend slechte beeld compleet transformeerde naar een beeld wat totaal niet meer vergelijkbaar was als wat hoorbaar was na het eerste moment van aansluiten.

Nog enigszins verrast door dit wel zeer aparte fenomeen ben ik er goed voor gaan zitten en heb gedurende de urenlange luistersessie de positie van stands met speakers geoptimaliseerd en de sub afgeregeld totdat er een mooie homogene weergave was.
Wat de Master Three,s (eenmaal goed gepositioneerd) goed doen is het weergeven van een mooi breed podium met een uitstekende plaatsing van vocalen en instrumenten. Het beeld komt goed buiten de speakers en qua ruimtelijkheid zit het ook zeker goed.
Voor een monitor speaker laat de Master Three een ongekend diep en strak laag horen.
Iets waar ik wel erg aan moet wennen is het wat terughoudende hoog van de (gemodificeerde) Scanspeak Revelator tweeter; detailweergave is er volop, maar ik mis hier toch wel de energie en de openheid die de AMT tweeter van de Adam,s laat horen.
Het middentonengebied van de Master Three klinkt vol en tonaal rijkelijk (t.o.v. de Adam,s wat gekleurd m.i.) maar daardoor is de weergave wat meer vergevingsgezind, vooral bij minder goede opnames.

Resumerend tot zover: de Master Three is een erg goed klinkende monitor die ontzettend veel goed doet, maar op het gebied van dynamiek/energie en resolutie niet de Adam,s kunnen evenaren.
Qua plaatsing, ruimtelijkheid, en laagweergave vind ik de Master Three één van de betere monitorspeakers die ik tot heden heb gehoord  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#68
postings hebben elkaar net gekruist.


Weer een staaltje JF werk!!!
Zet om een setje luidsprekers te testen "even" wat stands in elkaar.
En wat voor een stands :worship: :worship:

Als de masters ook maar half zo goed muziek maken aals dat de stands er uit zien krijg je het nog moeilijk om aan te geven welke de betere is van de Adams en de masters.

Toch heb ik zo'n vermoeden dat je de AMT tweeter van de Adams zal missen.

Gr
Henk

YamahaRXV

#69
Quote from: Onder013 on December 25, 2014, 23:48:58
postings hebben elkaar net gekruist.


Weer een staaltje JF werk!!!
Zet om een setje luidsprekers te testen "even" wat stands in elkaar.
En wat voor een stands :worship: :worship:

Als de masters ook maar half zo goed muziek maken aals dat de stands er uit zien krijg je het nog moeilijk om aan te geven welke de betere is van de Adams en de masters.

Toch heb ik zo'n vermoeden dat je de AMT tweeter van de Adams zal missen.

Gr
Henk

:D Bedankt voor de complimenten betreffende de DIY stands Henk, je kent mij inmiddels al aardig en half werk daar doen we niet aan hé... 8)
Ik wilde van tevoren niets aan het toeval overlaten dus heb besloten om een setje (45 kg stuk..) stands te maken die qua hoogte en ''footprint'' van de Masters perfect zouden fungeren.
Dat de Master,s een goede, kritische plaatsing en koppeling behoeven bleek gisterenavond wel... De stands zijn voorzien van vulopeningen aan de bovenzijde in elke ''kolom'' en aan de onderzijde (baseplate) voorzien van blindgetapte M8 draad waar spikes in moeten.
Helaas waren de bestelde spikes nog niet binnen gekomen en heb ik de stands met de baseplate op de vloerbedekking geplaatst wat er voor zorgde dat de Master monitors in de weergave wat snelheid en openheid misten. Door het plaatsen van 4 aluminium JF ''voetjes'' knapte het beeld enorm op, dus ik verwacht met een setje spikes onder de baseplate nog wel betere resultaten te behalen daar ik merk dat de Masters enorm gevoelig zijn op dit vlak.

Na de nodige uren geluisterd te hebben kan ik stellen dat de Pass zeker goed matcht met de Masters, maar dat ik (zoals al aangegeven) de resolutie en de openheid van de AMT tweeter zeker mis in de weergave van de Master Three.
Het totale plaatje van combi Pass en Master Three klinkt wel erg aangenaam en kan ook ongehoord hard spelen zonder dat het een moment de fout in gaat. De invloed van de perfect integrerende sub speelt m.i. hierbij zeker wel een rol.
Toch is er een ''het is het nét niet'' gevoel aanwezig.

Ik durf wel te stellen dat het voor personen die van een wat meer terughoudend hoog en ietwat gekleurd mid houden wel eens een ''droomsound'' kan zijn...

Mocht je binnenkort nog zin hebben om deze combi te komen beluisteren Henk, dan ben je van harte welkom  ;)


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Idd. respect voor de bouw van deze stands. Betreft dat geheel jouw eigen vaardigheid of heb je de juiste mensen aan het werk gezet?

Het is nu wel duidelijk dat de Adams blijven 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on December 26, 2014, 08:09:07
Idd. respect voor de bouw van deze stands. Betreft dat geheel jouw eigen vaardigheid of heb je de juiste mensen aan het werk gezet?

Het is nu wel duidelijk dat de Adams blijven 8).

Dank je Xander  :thumbs-up:  Yep, alles zelf ontworpen, gemeten, gezaagd, geconstrueerd, en TIG afgelast  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lion of Judah

Quote from: YamahaRXV on December 26, 2014, 00:23:22

Ik durf wel te stellen dat het voor personen die van een wat meer terughoudend hoog en ietwat gekleurd mid houden wel eens een ''droomsound'' kan zijn...

Klinkt erg interessant Jan. Hier ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

YamahaRXV

Quote from: Lion of Judah on December 26, 2014, 12:51:21
Klinkt erg interessant Jan. Hier ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar.

Mocht je tijd en zin hebben om langs te komen dan ben je welkom Marius  ;)

btw, met Michel nog over Spendor gehad....het is de A5R waar ik het over had  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

 :worship:

Een kwaliteitsmedewerker die zelf ook de skills bezit om zo'n hoogwaardig product te creëren; een combi die ik nog niet eerder ben tegen gekomen.


Quote from: YamahaRXV on December 26, 2014, 12:21:43
Dank je Xander  :thumbs-up:  Yep, alles zelf ontworpen, gemeten, gezaagd, geconstrueerd, en TIG afgelast  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT