Het Pass Labs topic

Started by YamahaRXV, October 20, 2014, 00:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: gerzom on October 20, 2014, 22:35:25
Gisteravond een vraag gesteld aan Pass Labs, kreeg net een email terug van Desmond Harrington (President Pass Labs).
Toch leuk dat hij zelf emails beantwoord en nog snel ook (en hij vindt de combi XA60.5 met SF een erg geslaagde  ;D )
Ik had op een ander forum al gelezen dat ze bij Pass allemaal erg toegankelijk zijn.

Nog 4 nachten...................

en dan


Te gek!

Thanatos

Quote from: gerzom on October 20, 2014, 22:35:25
Gisteravond een vraag gesteld aan Pass Labs, kreeg net een email terug van Desmond Harrington (President Pass Labs).
Toch leuk dat hij zelf emails beantwoord en nog snel ook (en hij vindt de combi XA60.5 met SF een erg geslaagde  ;D )
Ik had op een ander forum al gelezen dat ze bij Pass allemaal erg toegankelijk zijn.

Nog 4 nachten...................

en dan

Dat worden 4 zware nachten  :D :D Schitterende eindtrappen  :clapping:

Mooi merk met echte klasse producten. De X150 vond ik een vrij tamme eindversterker en wordt door mij niet gemist. Echter de verkoop van mijn X2.5 dat was toch achteraf niet mijn beste zet.. heb al stiekum een paar keer naar die XP-10 zitten kijken bij W&W..  O0 /me mompelt iets met budget  :nowink:


YamahaRXV

Quote from: gerzom on October 20, 2014, 22:35:25
Gisteravond een vraag gesteld aan Pass Labs, kreeg net een email terug van Desmond Harrington (President Pass Labs).
Toch leuk dat hij zelf emails beantwoord en nog snel ook (en hij vindt de combi XA60.5 met SF een erg geslaagde  ;D )
Ik had op een ander forum al gelezen dat ze bij Pass allemaal erg toegankelijk zijn.

Nog 4 nachten...................

en dan

Klopt, ze zijn daar bij Pass zeker erg toegankelijk en staan bij evt. vragen of problemen meteen klaar ''met raad en daad''.
Een tijdje terug had ik de netkabel van de Int. 150 verwijderd zonder de hoofdschakelaar uit te zetten aan de achterzijde (even een ondoordacht haastmoment) en na het opnieuw plaatsen van de netkabel en inschakelen van de versterker viel het mij op dat het volume beduidend verder opengedraaid moest worden dan gebruikelijk. Dit zat mij natuurlijk niet echt lekker en na melding bij Olaf (van Wijk) van More Music werd na het doorgeven van het serienummer van mijn versterker meteen een telefoontje naar Pass Labs gepleegd waar binnen no-time het complete productie ''draaiboek'' van mijn versterker aan de hand van het serienummer naar voren werd gehaald, compleet met de naam van de medewerker die de versterker had opgebouwd, de betreffende QC medewerker en zo nog een aantal dingen.
Uit het productie ''draaiboek'' kwamen geen bijzonderheden naar voren die konden wijzen op mijn probleem en na een kwartiertje wachten kwam er een telefoontje vanuit de US met de vraag of ik mogelijk de netkabel had verwijderd alvorens de hoofdschakelaar uitgezet te hebben en dit bleek inderdaad ook zo te zijn...
Door het lostrekken van de netkabel kan de electronische volumeregeling van slag raken en dit kan eigenlijk simpel gereset worden door de handeling in omgekeerde volgorde uit te voeren. De genoemde actie bleek ook meteen de goede te zijn  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Pass Labs Int. 150 i.c.m. de Wyred4Sound DAC-2 en Adam Audio Pencil MK3
Puur genieten.. :inlove:







Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos


gerzom

Gelukkig is het al bijna vrijdag  :crazy:

Erg mooi!!!!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


YamahaRXV

Quote from: gerzom on October 21, 2014, 18:09:17
Gelukkig is het al bijna vrijdag  :crazy:

Erg mooi!!!!!

Thanks, en sterkte met het geduld op de proef stellen  ;D

Foto,s zijn altijd welkom hier... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

RubenV.

Pass Labs fabriceert niet alleen mooie eindbakken, maar Nelson Pass doet ook het nodige voor de DIY community. Een tijdje terug nog zelf op "amp camp" geweest om twee van deze monoblokjes te bouwen:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

YamahaRXV

Quote from: RubenV. on October 21, 2014, 21:47:10
Pass Labs fabriceert niet alleen mooie eindbakken, maar Nelson Pass doet ook het nodige voor de DIY community. Een tijdje terug nog zelf op "amp camp" geweest om twee van deze monoblokjes te bouwen:


Gaaf zeg  :thumbs-up:

https://www.passdiy.com/
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

Hier een Youtube interview van een uurtje met guru Pass :

http://youtu.be/-h04jeOR3gA

YamahaRXV

#35
En nog wat brute plaatjes... :inlove:









Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Thanatos on October 21, 2014, 22:15:00
Hier een Youtube interview van een uurtje met guru Pass :

http://youtu.be/-h04jeOR3gA

Interessant, ''Catweazle'' aan het woord  ;D
Heeft het ook nog over Air Motion Transformer units... :clapping:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

Is al even geleden dat ik het filmpje gezien heb. Maar inderdaad hij had een link met ESS  :D

Mooie combi AMT en Pass  :headbanging:

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Thanatos on October 21, 2014, 22:27:17
Maar inderdaad hij had een link met ESS  :D

;)

Welcome to ESS Laboratories
Proudly Made in the U.S.A.

ESS Laboratories has been an industry leader since the mid-1970s. The company has recently relocated its facilities in Southern California and is proud to announce the introduction of its enhanced ESS-Heil Air-Motion Transformer. The original air-motion transformer was created by the noted German physicist, Oskar Heil, and his patent was licensed exclusively to ESS Laboratories for production in the United States.

The Heil Air-Motion transformer uses revolutionary, and unique, technology that remains unsurpassed and is state-of-the art. The key to the system is the design of its patented, double-sided diaphragm and its magnetic components that concentrate the sound unknown in conventional transducers. The sound signal moves five times faster than the air-motion of a conventional cone driver.

The sound is superior to any other sonic transducer currently available. With superb dynamic range producing the sharpest of images, and clarity and immediacy that replicate the breathless excitement of a live performance, it's no wonder the ESS Heil Air Motion Transformers make such a lasting impression on all those hearing them.

While compact, the ESS Air Motion Transformer has the equivalent sound capacity of a conventional eight inch cone driver. The Air-Motion Transformer's dispersal system provides a level of clarity unparalleled by conventional technology.

The Heil Air-Motion Transformer has set the industry standard, and continues to do so.   
ESS has made significant technological improvements. The system delivers "SOUND AS CLEAR AS LIGHT."


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#40
Line up met o.a. 2x mono Pass Labs XA60.5 (klasse A) , daarachter 2x mono Pass Labs X260.5 (klasse AB) en de mooie XP20 Pre met externe voeding :wub:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

gerzom

#41
Gewoon omdat het nu kan  ;)







:inlove:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

remco95

beste heren,

weet hier iemand een av meubel te noemen, waar pass labs (x260.8 mono's) zonder problemen(kwa warmte en natuurlijk het formaat) inpast, en er strak uitziet in de moderne woonkamer.
Erboven op is voor mij helaas niet mogelijk vanwege het rekening houden van een flinke center speaker (epicon vocal of htm2d. En van hifi racks ben ik nog niet echt gecharmeerd geraakt.

groet, Remco

YamahaRXV

Quote from: remco95 on October 29, 2014, 00:34:41
beste heren,

weet hier iemand een av meubel te noemen, waar pass labs (x260.8 mono's) zonder problemen(kwa warmte en natuurlijk het formaat) inpast, en er strak uitziet in de moderne woonkamer.
Erboven op is voor mij helaas niet mogelijk vanwege het rekening houden van een flinke center speaker (epicon vocal of htm2d. En van hifi racks ben ik nog niet echt gecharmeerd geraakt.

groet, Remco

Zou het zo snel niet weten, maar ik weet wel dat je een meubel nodig heb wat aardig diep moet zijn want qua afmetingen zit een X260.8 ook aan de afmetingen die mijn Pass Integrated 150 heeft (zo,n 45 cm diep en 18 cm hoog)
Verder moet je de warmte die een Pass genereert niet onderschatten; heb onlangs de temperatuur van de behuizing en koelvinnen gemeten bij mij met een gekalibreerde digitale temperatuurmeter en een dikke 50 gr./C haal je vrij makkelijk na een paar uurtjes spelen ;)
(en bij mij staat de versterker zelfs helemaal ''vrij'')
Een meubel of rack zonder gesloten achterwand en met voldoende ruimte boven en aan de zijkanten van de versterker is zeker wel wenselijk, want je krijgt er zeker een kacheltje (in het geval van de X260.8 ,s twee) bij in huis  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

VlisChris

Misschien een gekke vraag, maar een custom made meubel is misschien een optie?
Zulke prachtige (en laten we eerlijk zijn: dure) versterkers mag je denk ik gerust op een plek zetten waar net zo over nagedacht is als de audio-set zelf.

Kun je hem volledig naar wens laten maken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

YamahaRXV

Erg lovende review van 6moons over de Pass Labs XA 30.8 stereo amplifier  :headbanging:

http://www.6moons.com/audioreviews2/passlabs/1.html


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

beetle99

Quote from: remco95 on October 29, 2014, 00:34:41
beste heren,

weet hier iemand een av meubel te noemen, waar pass labs (x260.8 mono's) zonder problemen(kwa warmte en natuurlijk het formaat) inpast, en er strak uitziet in de moderne woonkamer.
Erboven op is voor mij helaas niet mogelijk vanwege het rekening houden van een flinke center speaker (epicon vocal of htm2d. En van hifi racks ben ik nog niet echt gecharmeerd geraakt.

groet, Remco

Momenteel laat ik ook een custom meubel maken met een diepte van 60cm waar mijn versterker een mooi plaatsje in krijgt.
Bijna alle bestaande meubels zijn niet diep genoeg om de versterker te plaatsen en nog wat ruimte te hebben om de kabels aan te sluiten.

Kost iets meer dan bv een Spectral meubel, maar je kan het helemaal naar eigen wens laten maken/indelen.

gr,
Stefan

gerzom

Ik ben mijn eigen meubel aan het maken/verbouwen, 36 mm MDF, lomp zwaar maar werkt prima. Het is betaalbaar en eigenlijk best leuk om te doen.
Ik had al iets gemaakt voor mijn Electrocompaniet set, maar nu ga ik er een verdieping bovenop zetten zodat alles er weer netjes inpast. Beetje strak plamuren en hoogglans wit lakken, en klaar is kees  ;D


Ik maak hier dus nu een verdieping van 15 cm hoog bovenop, zodat mijn voorversterker, phono- en head-fi amp er in kunnen en de draaitafel en cd-speler er weer op kunnen.

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.