OSX Yosemite

Started by Siddartha, October 17, 2014, 16:34:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha


Quote from: Christiaan S on October 28, 2014, 03:23:56
Feest.
Net als bij de vorige update kom ik in het geheel niet op mijn NAS.
Niet bedrdaad. Niet via wifi.

Dat wordt weer wachten op een update van Raidar ofzo. Of hoe dat vorige keer ook veranderd is. Ik ben hier nu niet zo blij mee.

Heb je de readynas?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

denoontje

#126
Quote from: Christiaan S on October 28, 2014, 03:23:56
Feest.
Net als bij de vorige update kom ik in het geheel niet op mijn NAS.
Niet bedrdaad. Niet via wifi.

Dat wordt weer wachten op een update van Raidar ofzo. Of hoe dat vorige keer ook veranderd is. Ik ben hier nu niet zo blij mee.

had ik ook...bleek hij gastnetwerk gekozen te hebben voor wifi....

bedraad niet getest gehad....

Nosoforos

De favorietenbalk kun je weer aanzetten onder 'Weergave-favorietenbalk' (als dat hierboven werd bedoeld met de snelkoppelingen die waren verdwenen). De reden hiervoor is dat je snelkoppelingen nu ook zitten geïntegreerd in de adresbalk (vind ik minder goed werken, omdat het visueel is en de meeste sites niet echt herkenbaar zijn aan een logo- niet zo snel als tekst vind ik iig).

VlisChris

Ik heb idd een ReadyNAS. Zal eens kijken of er voor een gast netwerk is gekozen.
vreemde is dat ik de mappen wel zie. Maar alleen de map met mijn films kan benaderen. Ga ik naar mijn fotos crashed Finder zelfs.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RZeemering

Quote from: Nosoforos on October 28, 2014, 14:32:06
De favorietenbalk kun je weer aanzetten onder 'Weergave-favorietenbalk' (als dat hierboven werd bedoeld met de snelkoppelingen die waren verdwenen). De reden hiervoor is dat je snelkoppelingen nu ook zitten geïntegreerd in de adresbalk (vind ik minder goed werken, omdat het visueel is en de meeste sites niet echt herkenbaar zijn aan een logo- niet zo snel als tekst vind ik iig).

dank! shift cmnd b :D
En ik zie nu ook pas dat wanneer je in je zoekbalk tikt dat dit je favorietenbalk eigenlijk is... Best wel handig eigenlijk :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Siddartha

Quote from: Christiaan S on October 28, 2014, 15:48:25
Ik heb idd een ReadyNAS. Zal eens kijken of er voor een gast netwerk is gekozen.
vreemde is dat ik de mappen wel zie. Maar alleen de map met mijn films kan benaderen. Ga ik naar mijn fotos crashed Finder zelfs.

geen last van, kan alle mappen zien en openen.
Denk toch dat het, gezien jouw andere topic, iets te maken heeft met de verbinding...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

VlisChris

Quote from: RZeemering on October 28, 2014, 16:49:48
dank! shift cmnd b :D
En ik zie nu ook pas dat wanneer je in je zoekbalk tikt dat dit je favorietenbalk eigenlijk is... Best wel handig eigenlijk :P


Verrek. Nu je het zegt.
Alleen jammer dat er een klikmoment bij gekomen is. Dan de toetsenbord combi's maar uit mijn hoofd leren ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#132
Valt me overigens ook nu pas op dat er bovenin beeld echt puur "htforum.nl" staat in het geval van deze site. Stuk rustiger zo. Plus, ik keek niet zo heel vaak wat de rest van het adres was. Zijn tegenwoordig meestal toch van die nietszeggende enorme lappen tekst ;)

Edit; en als je het wilt weten gewoon even de adresbalk aanklikken. Staat het er gewoon nog.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Quote from: Christiaan S on October 28, 2014, 23:58:31
Valt me overigens ook nu pas op dat er bovenin beeld echt puur "htforum.nl" staat in het geval van deze site. Stuk rustiger zo. Plus, ik keek niet zo heel vaak wat de rest van het adres was. Zijn tegenwoordig meestal toch van die nietszeggende enorme lappen tekst ;)


grappig, dat heb ik nu net terug gezet :-)

Rusher


Quote from: Christiaan S on October 28, 2014, 21:19:06
Alleen jammer dat er een klikmoment bij gekomen is.

Niet per se, want je kan de favo balk via het menu weergave blijvend zichtbaar maken. Zie enkele posts terug.

Overigens heb ik ook van die eureka momentjes. Wat mij betreft delen met elkaar; dan leer ik mijn iMac en OS X Yosemite beter kennen! [emoji2]

Hebben jullie de fonetische uitspraak gehoord van Yosemite? Ik had het aanvankelijk heel anders uitgesproken!

RZeemering

haha, ik hoorde het bij een aankondiging dat het niet zo was zoals ik dacht :P
jo-si-me-die ipv djo-se-mijt ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

J.A.F._Doorhof

Het is vernoemd naar het natuurpark. Dus zo uitspreken ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jantje112

Ook geïnstalleerd vandaag op mijn mid 2007 imac. (ssd 120gb en 3 gb geheugen)

Werkt allemaal prima vooralsnog. Echter ik vind de knoppebalk onderin erg prominent. In de vorige versies was deze in de mooie 3d look, Yoesmite maakt er een saaie grijze balk van. Is dat aan te passen?

pi

Deze kwam ik toevallig via Tweakers tegen:
http://sourceforge.net/projects/cdock/

Kun je je dock weer enigszins in stijl van Mavericks zetten, of helemaal naar eigen wens aanpassen (helemaal transparant bijvoorbeeld). Leuk programmaatje en helemaal gratis.

Nosoforos

Ik ben juist zo blij dat die 3d-dock eindelijk weer weg is. In Tiger (en daarvoor- vanaf 10.0) was de dock plat, in Leopard kwam er dat 3D-plankje en dat is toen jarenlang gebleven. Ik ben daar nooit dol op geweest zelf (en icoontjes werkten er ook niet goed op, die hadden altijd een schaduw die niet strookte met het 3d-effect van de dock)

Cloontje

Ik heb mijn Imac 2009 altijd dualboot gebruikt.
Altijd automatisch opstarten in Windhoos (dit heb ik nodig voor mijn boekhoudprogramma).

Nu ben ik een server aan het bouwen (windows server 2012 R2) en zou dus daar mijn boekhoudprogramma op kunnen zetten.
Via ipadres inloggen en er dan dus op mijn Imac mee werken?? Toch?

Dus dan zou ik mijn Imac als mac kunnen gaan gebruiken.

Vragen:
Yosemite: ja of nee? (en welk OS anders?)
Mail: kan ik alles importeren van Mozilla Thunderbird? (dus mailtjes, mappen, contacten en zo)

efsix

Ik draai tot tevredenheid op osx 10.8.
Voor de zekerheid kun je beter altijd 1 of 2 jaar achterlopen ivm bugs. Zeker met productiemachines.
Op zich doet 10.10 het prima. heeft wel wat problemen met WiFi stabiliteit.

Mail, niet bekend mee.

anonieme_user12334-verwijderverzoek

Alleen wel opletten dat je niet meer dan twee versies gaat achterlopen. De recente security patch kwam alleen uit voor 10.10, 10.9 en 10.8.

http://www.macrumors.com/2014/12/22/apple-issues-new-security-fix/

Etiennevh

Voor diegenen die problemen hebben met streamen naar de Apple TV vanaf MBP of iMac sinds de komst van Yosemite: probeer eens je bluetooth uit te zetten. Ik heb het gedaan en kan eindelijk weer "normaal", zonder haperend beeld en geluid streamen.

Volgens mij heeft Apple nog steeds geen officiële update uitgebracht om dit probleem te verhelpen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

denoontje

iemand een idee hoe ik de wifianalyzer kan activeren.
ik zie hem staan  in de bibliotheek, maar ik kan hem niet activeren door te enteren op het icoon.
druk ik op <option> en tegelijkertijd wifi icoon met de muis zie ik de optie er ook niet staan (wifi diagnostiek oid)

http://support.apple.com/kb/PH18565

yosemite, macbook


denoontje

#146
Quote from: Rusher on December 29, 2014, 23:12:06
http://www.computerworld.com/article/2476307/mac-os-x/os-x-mavericks--using-apple-s-hidden-wi-fi-diagnostics-tool.html

thx eens verder speuren
gevonden..
had verkeerde propje genomen (Wifi) ip wifi probleemoplossing.

En inderdaad als het progje loopt kun je met cmd 1 etc de pagina's krijgen die ik zocht.

Had in tussentijd al ander wifianalyzer gedowned