OSX Yosemite

Started by Siddartha, October 17, 2014, 16:34:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

#100
Ik wacht nog een half jaar ofzo. Laatste 3 major updates zorgde keer op keer voor problemen. En zoals 't er nu naar uit ziet weten ze 't wederom te releasen met de nodige problemen. Er waren toch tijden dat ze dit beter deden? Lijkt alweer zo lang geleden.

Uiteraard hangt dat af van gebruik. Maar als ik lees over geen / beperkt WiFi, Bluetooth problemen en de nodige software die wat kuren hebben, wacht ik nog maar even. Het lijkt ook wel selectief, wat ik zo vreemd vind. Ze kiezen toch juist voor vaste hardware en certified software om die fratsen te voorkomen?

De upgrade met Mavericks heeft me maandenlang met VPN problemen opgezadeld en heeft me een behoorlijke duit gekost.
Dus ik wacht nog even tot er een paar updates zijn geweest. Meestal hebben ze er wel 2 of 3 nodig (zie ook iOS7/8) voordat ze hun zaakjes op orde hebben.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

RZeemering

En net achter gekomen dat Raidar niet meer draait op Yosemite. Zal wel even duren voordat ReadyNas een update geeft denk ik...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

VlisChris

Bedankt voor de tip.
is je NAS in het geheel niet bereikbaar, of alleen door in finder het IP adres handmatig in te voeren? Na de vorige update kreegik het een tijd in het geheel niet voor elkaar om op mijn NAS te komen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Siddartha

Shit, inderdaad.. Heeft te maken met de Java update, raidar heeft een oudere Java nodig... Op IP-adres is me nooit echt gelukt ivm beveiligigngscertificaat of zoeits
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RZeemering

Quote from: Christiaan S on October 26, 2014, 12:52:08
Bedankt voor de tip.
is je NAS in het geheel niet bereikbaar, of alleen door in finder het IP adres handmatig in te voeren? Na de vorige update kreegik het een tijd in het geheel niet voor elkaar om op mijn NAS te komen.
Met een utp kabel aan de laptop kun je rechtsreeks inloggen gelukkig! Dit lukt me net niet via wifi.
Gelukkig maar want ik gebruik het ook alleen om de NAS opnieuw te refreshen.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

J.A.F._Doorhof

Onze readynas is gewoon toegankelijk. Sterker hij is gewoon via de sidebar te zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RZeemering

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 26, 2014, 15:40:15
Onze readynas is gewoon toegankelijk. Sterker hij is gewoon via de sidebar te zien.

Ik kan ook gewoon via de finder naar de NAS toe hoor, Frank. En ook zaken naar kopiëren of weghalen. Alleen voor instellingen veranderen (en de medialijst up to date houden in mijn app) log ik in via Raidar. En dat kan dus nu even niet meer vanwege een Java update.
Maar gelukkig kan ik er via een utpkabeltje en de browser wel direct op, om instellingen te veranderen.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

J.A.F._Doorhof

Je kan toch gewoon op IP nummer inloggen?
Ik heb raidar nog nooit gebruikt om eerlijk te zijn.
Als je beveiligings problemen hebt heb je ergens anders wat verkeerd staan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RZeemering

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 26, 2014, 21:42:01
Je kan toch gewoon op IP nummer inloggen?
Ik heb raidar nog nooit gebruikt om eerlijk te zijn.
Als je beveiligings problemen hebt heb je ergens anders wat verkeerd staan.
Ik kon niet op IP nummer inloggen via WiFi. Dat lukt dan weer wel als ik het via Raidar doe (deed)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

J.A.F._Doorhof

Dat is vreemd. Ik kan hier wel op IP erbij.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RZeemering

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 27, 2014, 08:12:10
Dat is vreemd. Ik kan hier wel op IP erbij.
Lucky you :P
Maar gelukkig voor mij ook verder geen probleem nu meer.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Sailor Jan

Is het geen beveiligingsinstelling van Java die roet in het eten gooit?
Wees lief voor jezelf

Pjotr

Hier draait ook al ruim een week Yosemite op m'n 2009 iMac. Tot nu toe geen problemen ondervonden.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

RZeemering

Quote from: Sailor Jan on October 27, 2014, 08:35:01
Is het geen beveiligingsinstelling van Java die roet in het eten gooit?
Laat ik voorop stellen dat ik er geen verstand van heb.
Maar bij de nieuwe OS wordt blijkbaar ook een nieuwe Java bijgeleverd en Raidar werkt niet met die nieuwe.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Pjotr

Quote from: RZeemering on October 27, 2014, 11:02:26
Maar bij de nieuwe OS wordt blijkbaar ook een nieuwe Java bijgeleverd en Raidar werkt niet met die nieuwe.
Al geprobeerd om handmatig de laatste versie van Java te installeren? Zie hier: https://www.java.com/en/download/faq/java_mac.xml
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

RZeemering

Quote from: Pjotr on October 27, 2014, 11:13:30
Al geprobeerd om handmatig de laatste versie van Java te installeren? Zie hier: https://www.java.com/en/download/faq/java_mac.xml

ik kom ondertussen op mijn NAS voor de instellingen. Dus ik heb geen problemen meer!

En Raidar wil juist oudere versie van Java en niet de nieuwste die automatisch mee geïnstalleerd wordt met Yosemite.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Siddartha

Net geprobeerd en via -fixed- ip kan ik wel gewoon, via WiFi, inloggen. Je krijgt wel een security pagina, maar dan moet je gewon op ga verder klikken.
Via Finder inderdaad alleen de bestanden beschikbaar en kun je geen configuratie doen
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

VlisChris

En als je naar ipadres/admin gaat?
Als ik bv naar 192.168.2.5/admin ga kom ik gewoon in het menu van mijn ReadyNAS uit.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RZeemering

Quote from: Christiaan S on October 27, 2014, 13:44:49
En als je naar ipadres/admin gaat?
Als ik bv naar 192.168.2.5/admin ga kom ik gewoon in het menu van mijn ReadyNAS uit.

wel als ik bedraad dit doe niet via wifi. Maar nogmaals: die ene keer per maand dat ik dat hoef te doen loop ik gewoon met mijn laptop naar mijn NAS (of totdat er een update is van ReadyNAS ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Siddartha

Quote from: Christiaan S on October 27, 2014, 13:44:49
En als je naar ipadres/admin gaat?
Als ik bv naar 192.168.2.5/admin ga kom ik gewoon in het menu van mijn ReadyNAS uit.

mie toe..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

VlisChris

#120
Iemand een idee waar mijn snelkoppelingen onder mijn adresbalk naar toe zijn gegaan?
De toetsenbord combi's doen het nog wel. Maar ik zie ze nergens fysiek staan.

Openen van nieuwe tabbladen is overigens een pak sneller geworden. Waar dat in 10.9 nog een halve sec vertraging inzat is dat nu nog steeds met vertraging, maar wel veel beter. Tot nu toe dan :) Even afwachten of dat zo blijft.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Feest.
Net als bij de vorige update kom ik in het geheel niet op mijn NAS.
Niet bedrdaad. Niet via wifi.

Dat wordt weer wachten op een update van Raidar ofzo. Of hoe dat vorige keer ook veranderd is. Ik ben hier nu niet zo blij mee.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Quote from: Christiaan S on October 28, 2014, 03:23:56
Ik ben hier nu niet zo blij mee.

snap ik, maar dan moet je ook niet zo snel updaten. iedereen weet toch dat je bugs kan hebben kort na een update

road rebel

Zijn er nog mensen die last hebben met een instabiel server APP op Yosemite?
Ik moet die al 3 dagen achtereen heropstarten, die heeft dubbele IP reserveringen en aanmelding...

RZeemering

Quote from: Christiaan S on October 28, 2014, 02:59:58
Iemand een idee waar mijn snelkoppelingen onder mijn adresbalk naar toe zijn gegaan?
De toetsenbord combi's doen het nog wel. Maar ik zie ze nergens fysiek staan.

dat heb ik ook! Maar op mijn werk computer staan ze gewoon...?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.