High to low level converters: ervaringen?

Started by tonus, October 5, 2014, 12:20:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tonus

Ik wil graag een sub gaan bouwen (zie ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128400.0). Omdat mijn versterker geen Sub out heeft moet ik gebruik maken van speaker level aansturing. Ik wil ook graag DSP gebruiken. Er is bijna geen keuze in DSP apparatuur (losse DSP of gecombineerd met amp) die je high-level aan kunt sluiten. Ik overweeg nu een high to low level converter te gebruiken. Dan heb ik meer keuze (miniDSP + plate amp, of plate amp met DSP).  Ik zie verschillende opties:
- spanningsdeler: eenvoudig zonder filter, vaak gebruikt in car-audio. Vanaf ongeveer 20 euro
- iets minder eenvoudig met filter, bijvoorbeeld de Connection SLI 2 (55 euro). Ik vraag me af of ik filter nodig heb als ik toch met DSP ga werken.
- Elac heeft ook een converter, zo te zien niet voor car audio ontwikkeld: http://www.elac.com/en/products/Elektronics_accessories/High_Low_Line_Level_Converter/index.php. Maakt gebruik van een transformator waardoor galvanisch gescheiden wordt.

Heeft er iemand ervaring met deze converters?

morca

Ik heb begrepen van iemand die hier vaker mee werkt dat je een goeie converter moet hebben.
Wat goed is voor indoor use ,,..moeilijk boel van de genoemde hebben ik denk filters voor ontstoring voor in de auto.

eddy135

#2
Mosconi maakt mooie versterkers, ook met DSP, met high input... ;)

Edit: ging ervan uit dat het voor in de auto bedoeld was... :huh2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Raphie

of gewoon de REC out van je versterker gebruiken als lijningang voor de sub.....
JBL PRX Power!

tonus

Quote from: morca on October  5, 2014, 12:28:10
Ik heb begrepen van iemand die hier vaker mee werkt dat je een goeie converter moet hebben.
nou ben ik wel benieuwd welke converter goed is, van de bovenstaande neig ik het meeste naar de Elac, omdat dat geen car-hifi is.

Quote from: Raphie on October  5, 2014, 14:49:11
of gewoon de REC out van je versterker gebruiken als lijningang voor de sub.....
ook die zit er niet op... dus ben echt aangewezen op de speaker uitgang.