SR6007 Warmte en energieverbruik in Stand-by

Started by bdj, September 30, 2014, 09:11:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bdj

Ik heb een probleem met mijn Marantz SR6007. Sinds de aanschaf is de receiver altijd vrij warm, ook al staat hij al uren stand-by. De receiver heeft voldoende ruimte rondom en boven. Na dat ik de energie rekening heb binnengekregen heb ik het energieverbruik in stand-by gemeten. Dit is rond de 50 watt. Het valt me nu ook op dat de switch port waar de Marantz aanhangt permanent knippert. Net of de Marantz van alles aan het doen is via de LAN poort.

Iemand enig idee wat ik kan controleren, die 500 KWH per jaar die ik extra heb verbruikt, wil ik graag voorkomen  :-X
 

Sjaak_Banaan

#1
Volgens mij staat 'Zone2' dan aan, ik had het laatst ook, ik vond het in de zomer al zo warm in die kamer... :P
Wanneer die uit stond zag ik ook een klein streepje op de display.
Volgens mij de 3e knop aan de voorkant van je Marantz.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

bdj

Hoi Sjaak,

ik ga het vanavond meteen controleren. Als hij op "stand by" staat zag ik wel (ik meen me te herinneren) 3 verticale streepjes in het display staan.


jeffaudio

ja bijna 100% dat de zone 2 dan aan staat  ;)
heb dit zelf ook gehad , in inderdaad zie je dan een lampje branden in het display.
bij een normale stand-by stand hoor je meen ik niets te zien op het scherm
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

bdj

het was inderdaad zone 2.

Bedankt voor het meedenken!