Wat vervangt mijn marantz SR-7000...?

Started by Martijn@hifi, September 29, 2014, 21:30:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn@hifi

Advies gevraagd.

Sinds kort weer in het bezit van surround  :pompom: , mijn Marantz heeft de afgelopen jaren dienst gedaan als voorversterker voor mijn Aaron no.3 Daarvoor had ik deze ook voor surround ingezet en naar tevredenheid. Ik ben een paar jaar alleen stereo gaan luisteren omdat dit mijn prioriteit had en ik dat  als eerste opnieuw wilde aanpakken. Toch kriebelde het vorig jaar weer en heb ik inmiddels rears: vifa pillarmini's en een center: scan speak A4 monitor. Deze zijn net een paar weken af.. Heb ik een topic over aangemaakt echter door omstandigheden nog niet kunnen updaten. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141042.0

Nu ben ik op zoek naar een waardige & betere vervanger voor deze reciever. Dit zal er 1 moeten zijn met een hele goede stereo voorversterker gedeelte, dus uiteraard pre-outs op de reciever (de aaron no.3 blijft de eindversterker voor de fronts) en voldoende vermogen in het surround. Niet alle nieuwste snufjes en surround formaten hoeven afgespeeld te kunnen worden, echter weet ik niet welke daarin worden aangeraden om niet te willen missen (de SR-7000 kan allen pro Logic en dts  :D ) dus ben ook alleen daar mee bekend

Ook heb ik graag tips betreffende het videogedeelte van de komende reciever. Is het zinvol mijn dune base 3.0 via de HDMI aan te sluiten en zo met een goede reciever beduidend beter beeld te krijgen?

De reciever hoeft dus "maar" 5.1 te zijn, echter deze zijn lastig te vinden valt me op .. :crazy: dus je betaald sowieso voor 2 eindversterkingen te veel  :baaa:

Natuurlijk zelf ook al behoorlijk gegoogled voor goede kandidaten en kwam eigenlijk op 2 verschillende merken uit. En dat zijn de Arcam's Avr400 of 450 maar ook de Anthem kwam ik tegen maar vond die er zo lelijk uit zien dat ik dan een deur voor mijn audio meubel moest gaan maken en daar had ik weinig zin... Dus tot nog toe ben ik aan het twijfelen of Arcam als enige echt zo goed is als de testen uitwijzen. Ik wil binnenkort eens gaan luisteren naar een Arcam maar wil wel minimaal 2 tegen kandidaten hebben.

De voorkeur gaat uit naar een tweedehands reciever (meer voor minder  :clapping: ) met een Max van € 1250,-

Ik hoop dat er ook formuleden tussen zitten die van een oude reciever zijn overgestapt op stuk nieuwere en hun ervaring daarin.

Alvast bedankt voor jullie tips  :worship:
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

Wim76

Denon 4520 ofzo? gebruik je ipv 11. 9. 7. gewoon 5.1 :)
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

Martijn@hifi

Quote from: Wim76 on September 29, 2014, 22:29:59
Denon 4520 ofzo? gebruik je ipv 11. 9. 7. gewoon 5.1 :)

Hij mag ook niet meer dan 18 cm hoog zijn .. Past niet in mijn meubel helaas.
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

WickedGame

Helaas is je budget niet toereikend voor een MRX510, want dat had wel een mooie Anthem geweest. Ook ik vond de "oude" serie er niet mooi uit zien. Ik ben zelf van een SR7500 overgestapt op de MRX710. En ben erg tevreden over de stereo weergave van de Anthem.

Arcam is uiteraard ook een optie. Misschien dat Rotel ook iets heeft?

flakkees

volgens mij staat er een hele nette sr7007 in de markt voor de helft van je budget
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

WickedGame

Quote from: flakkees on September 30, 2014, 10:27:06
volgens mij staat er een hele nette sr7007 in de markt voor de helft van je budget

SR7007/7008 zou een optie kunnen zijn, maar ik vind Marantz minder in stereo geworden dan dat de "oude" beestjes dit deden.

david55

er staat inderdaad een heel nette sr7007 te koop in de markt ;-)

Martijn@hifi

Quote from: WickedGame on September 30, 2014, 09:27:06
Helaas is je budget niet toereikend voor een MRX510, want dat had wel een mooie Anthem geweest. Ook ik vond de "oude" serie er niet mooi uit zien. Ik ben zelf van een SR7500 overgestapt op de MRX710. En ben erg tevreden over de stereo weergave van de Anthem.

Arcam is uiteraard ook een optie. Misschien dat Rotel ook iets heeft?

Hai Wicked  ;D

Deze Anthem ziet er inderdaad uit als een goede optie. Mocht ik deze 2e hands voorbij zien komen is dit wellicht nog kwa prijs kwaliteit een betere optie dan de Arcam.

Kun je me aangeven hoe je het video gebruikt en hoe dit bevalt? Ik heb mijn video (lees:dune) altijd direct aangesloten gehad op de tv. Ik ben benieuwd of ik daar nog verbetering in zal kunnen zien...

Iig al bedankt voor deze tip!
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

Martijn@hifi

Quote from: david55 on September 30, 2014, 21:12:37
er staat inderdaad een heel nette sr7007 te koop in de markt ;-)

Haha, David. Je gaat weer terug naar stereo zie ik.
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

david55

ik ga eigenlijk voor het eerst naar stereo  ;D
heb nooit echt een deftige stereo set gehad en probeer dat nu een beetje op te bouwen

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

WickedGame

Quote from: Martijn@hifi on October  2, 2014, 19:05:51
Hai Wicked  ;D

Deze Anthem ziet er inderdaad uit als een goede optie. Mocht ik deze 2e hands voorbij zien komen is dit wellicht nog kwa prijs kwaliteit een betere optie dan de Arcam.

Kun je me aangeven hoe je het video gebruikt en hoe dit bevalt? Ik heb mijn video (lees:dune) altijd direct aangesloten gehad op de tv. Ik ben benieuwd of ik daar nog verbetering in zal kunnen zien...

Iig al bedankt voor deze tip!

Heb een AppleTV, digitale decoder en een Blu-ray speler aan de Anthem geknoopt welke voorheen direct naar de TV liepen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet direct verbeteringen heb gezien tussen rechtstreeks en via de Anthem. Heb hier ook eerlijk gezegd niet heel kritisch naar gekeken, slechter is het in iedergeval niet geworden  ;D

HDMI handshake gaat ook top, nog geen enkel probleem ontdekt. Wat ik wel fijn vind aan de Anthem is dat je elke ingang zelf kan aangeven wat die moet doen. Geeft je vrijheid tot input keuzes en instellingen. Het is niet een plus of minpunt maar ik vond het wel prettig ipv alles voorgedefinieerd door de fabrikant.

frank2

#12
Klopt helemaal, er zit geen verschil in. BR speler of wat dan ook rechtstreeks op tv of via de anthem, het maakt niets uit voor het beeld. Het enige is dat je soms even een seconde moet wachten voor het beeld er is, wat vind ik geen probleem is. Mijn samsung decoder doet er aanmerkelijk langer over om uit slaapstand te komen.

Wat misschien wel het vermelden waard is: als je mediaplayer bijv. 1080P24 uitgeeft zal de anthem dat ook " pakken" en hij geeft dat ook netjes aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on October  3, 2014, 08:59:45
Klopt helemaal, er zit geen verschil in. BR speler of wat dan ook rechtstreeks op tv of via de anthem, het maakt niets uit voor het beeld. Het enige is dat je soms even een seconde moet wachten voor het beeld er is, wat vind ik geen probleem is. Mijn samsung decoder doet er aanmerkelijk langer over om uit slaapstand te komen.

Wat misschien wel het vermelden waard is: als je mediaplayer bijv. 1080P24 uitgeeft zal de anthem dat ook " pakken" en hij geeft dat ook netjes aan.

Die vertraging heb ik niet meer sinds de laatste FW update. Daarnaast is met de laatste FW de mogelijkheid tot Anthem Apps vrijgekomen.  :clapping:  :headbanging:

frank2

Ik gebruik de MRX700. Die wordt niet meer geupdate. Jij had dacht ik de 710.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on October  3, 2014, 09:07:44
Ik gebruik de MRX700. Die wordt niet meer geupdate. Jij had dacht ik de 710.

Klopt de MRX710, de x10 serie is ook de enige met de APP ondersteuning.

jeffaudio

ik zou een 7007/7008 nemen , erg fijne versterker(in surround) en kun je voor een leuke prijs op de kop tikken  ;D
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

david55


Martijn@hifi

Quote from: WickedGame on October  3, 2014, 09:15:07
Klopt de MRX710, de x10 serie is ook de enige met de APP ondersteuning.

Ik ga begin volgend jaar eens even luisteren naar de MRX310. Deze is 5 kanaals en qua power denk ik voldoende. De frontkanalen lopen toch via de pre out naar mijn Aaron no.3 eindversterker.

Ben benieuwd hoe deze klinkt, ik zie dat Hobo hifi deze ook kan leveren. Ik weet niet of ik deze thuis uit kan proberen maar ga dan even informeren.
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

WickedGame

Hobo is failliet helaas, voor anthem moet je ergens anders heen nu. Zou even uit mijn hoofd niet weten waar.

michel69

Quote from: WickedGame on October 22, 2014, 19:06:56
Hobo is failliet helaas, voor anthem moet je ergens anders heen nu. Zou even uit mijn hoofd niet weten waar.

Weet uiteraard niet waar de TS precies vandaan moet komen.maar bij mij in de buurt(Hoorn)zit i.i.g. Hans audio die dealer is van Anthem.
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Martijn@hifi

#21
Ik zag dat ik mijn topic nog moest updaten.

Nog bedankt voor jullie tips. Inmiddels ben ik al een tijdje in het bezit van een Anthem MRX300.

Zeker in surround een flinke stap voorruit! In stereo ben ik nog niet helemaal overtuigd, dit wellicht in combi met mijn eindversterker.
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII