Rega platenspeler topic

Started by jpmoree, September 29, 2014, 21:08:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sphinkx

Als voorversterker voor mijn Rega Planar 2 denk ik aan de Cambridge cp1 of recentere cp2. Alternatief is de NAD pp2. De Rega fono mini staat mij iets minder aan. Het Amerikaanse schitt audio - mani krijgt ook goeie reviews. Die is wel enkel te koop via webshop denk ik.

Wat kan je eigenlijk verwachten van kleine versterkers zoals de Behringer Microphono PP400 of Emotiva XPS-1?

Ook eens kijken of er hier geen aanbiedingen zijn op het forum 2dehands of bij 1 van de sponsors  :-)
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat


MLCinema

Ik zie dat de Planar 6 op de site van Rega staat ziet er mooi uit! Ben benieuwd of deze veel beter klinkt dan de RP6.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Robiwan

Quote from: Kamidioblitz on August  8, 2017, 17:21:47
Ik zie dat de Planar 6 op de site van Rega staat ziet er mooi uit! Ben benieuwd of deze veel beter klinkt dan de RP6.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dat denk ik niet met zelfde element (bij. Elys 2 of Exact). Wellicht iets meer solide en schoner, net als de P3 t.o.v. RP3 (mijn ervaring), maar minder levendig.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

#579
De nieuwe Planar 6 is gelukkig leverbaar in mat grijs/zwart, voor mij echt een pre boven dat glimmende pianolak :crazy:

Zou die nou zoveel beter klinken dan een P3 met Neo voeding en Ania MC/Exact MM?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

MLCinema

Quote from: Robiwan on October 15, 2017, 15:52:05
De nieuwe Planar 6 is gelukkig leverbaar in mat grijs/zwart, voor mij echt een pre boven dat glimmende pianolak :crazy:

Zou die nou zoveel beter klinken dan een P3 met Neo voeding en Ania MC/Exact MM?
Weer tijd voor wat anders?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Robiwan

Quote from: Kamidioblitz on October 15, 2017, 16:56:44
Weer tijd voor wat anders?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

waarschijnlijk niet, maar die P6 klonk wel goed tijdens de XFi show.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Cyreg

Quote from: Robiwan on October 15, 2017, 15:52:05
Zou die nou zoveel beter klinken dan een P3 met Neo voeding en Ania MC/Exact MM?

Dat denk ik wel met die nieuwe plinth en massief alu subplatter  ;D

Heb bijna 30 jaar lang diverse Rega's gehad en was vanaf 2011 de tracking 'n beetje kwijt geraakt
Komt omdat m'n Michell TecnoDec prima presteert.

Toch wel weer interessant hoor zo'n Planar 6/zonder cart GBP1000 > dus in NL €1350?? ofzo
We horen het wel van je Robin, als je de Planar6 thuis hebt uitgeprobeerd  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Robiwan

Quote from: Cyreg on October 15, 2017, 17:49:15
Dat denk ik wel met die nieuwe plinth en massief alu subplatter  ;D

Heb bijna 30 jaar lang diverse Rega's gehad en was vanaf 2011 de tracking 'n beetje kwijt geraakt
Komt omdat m'n Michell TecnoDec prima presteert.

Toch wel weer interessant hoor zo'n Planar 6/zonder cart GBP1000 > dus in NL €1350?? ofzo
We horen het wel van je Robin, als je de Planar6 thuis hebt uitgeprobeerd  :D

die kans is 50%, wel of niet  :D :D

vanaf 2011 de tracking kwijtgeraakt, verklaar je nader?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Cyreg

Quote from: Robiwan on October 15, 2017, 20:20:31
die kans is 50%, wel of niet  :D :D

vanaf 2011 de tracking kwijtgeraakt, verklaar je nader?

Ik bedoel gewoon dat ik de ontwikkelingen bij Rega niet meer heb gevolgd dus... ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Robiwan

Quote from: Cyreg on October 15, 2017, 22:15:56
Ik bedoel gewoon dat ik de ontwikkelingen bij Rega niet meer heb gevolgd dus... ;)

;D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

19raw68

Ik heb sinds kort een Rega P3-24 met TTPSU, Grado Red element en een nieuwe white belt. Ben een herintreder in het vinyl gebeuren na diverse vintage spelers opgeknapt te hebben voor anderen. Nu heb ik de Rega iets verder van mijn Marantz versterker af staan in een grote open kast en moet ik dus de standaard audiokabel verlengen met ruime een halve meter. De kabel is helaas vast aan de pp gemonteerd, vandaar. Ik kan nu een 2e hands Rega Couple interconnect van 1 meter kopen, dit lijkt een goede optie. Die interconnect lijkt trouwens erg veel op de kabel die nu aan de platenspeler zit, zou een goede oplossing kunnen zijn. Iemand hier ervaring mee?
Gebruik nu een interconnect van RU Connected, geeft ik ieder geval geen brom, maar vermoed dat het beter kan.
Morgen trouwens even naar de Ikea, dus een Aptitlig staat al op de boodschappenlijst voor de mogelijk betere ontkoppeling.
Nog iets: volgens diverse bronnen is de phone amp in mijn Marantz PM KI Pearl Lite van behoorlijke kwaliteit en heeft een losse phono amp alleen zin als je er serieus geld in gaat stoppen, zeg enkele honderden euro's. En dan is dat al snel meer dan de hele speler mij gekost heeft. Misschien iets voor later?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

MLCinema

Quote from: 19raw68 on November  3, 2017, 17:18:49
Ik heb sinds kort een Rega P3-24 met TTPSU, Grado Red element en een nieuwe white belt. Ben een herintreder in het vinyl gebeuren na diverse vintage spelers opgeknapt te hebben voor anderen. Nu heb ik de Rega iets verder van mijn Marantz versterker af staan in een grote open kast en moet ik dus de standaard audiokabel verlengen met ruime een halve meter. De kabel is helaas vast aan de pp gemonteerd, vandaar. Ik kan nu een 2e hands Rega Couple interconnect van 1 meter kopen, dit lijkt een goede optie. Die interconnect lijkt trouwens erg veel op de kabel die nu aan de platenspeler zit, zou een goede oplossing kunnen zijn. Iemand hier ervaring mee?
Gebruik nu een interconnect van RU Connected, geeft ik ieder geval geen brom, maar vermoed dat het beter kan.
Morgen trouwens even naar de Ikea, dus een Aptitlig staat al op de boodschappenlijst voor de mogelijk betere ontkoppeling.
Nog iets: volgens diverse bronnen is de phone amp in mijn Marantz PM KI Pearl Lite van behoorlijke kwaliteit en heeft een losse phono amp alleen zin als je er serieus geld in gaat stoppen, zeg enkele honderden euro's. En dan is dat al snel meer dan de hele speler mij gekost heeft. Misschien iets voor later?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Leuk! Ik zou pas in een externe phono amp investeren als wanneer er een ander element op gaat. De red is prima maar Eem losse phono haalt meer winst met een beter element.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HJ

Mijn ervaring is dat de kabel tussen dt en pp echt heel belangrijk is en erg gevoelig voor storingen, deze niet verlengen indien mogelijk. De kabel van pp naar vv is een normale interlink.


Verstuurd vanaf mijn telefoon.


19raw68

Dank voor de reacties. Inmiddels toch verlengd met een Linn Analogue Interlink en koppelstukken van Audio Technica, volledig verguld. Geluid is wat transparanter dan direct aan te sluiten, verrassend genoeg. Voorlopig tevreden met deze oplossing aangezien de interconnect van Linn specifiek voor platenspelers ontwikkeld is en het nu prima klinkt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

lestat1234

Hey allen,

Ik wil een Rega platenspeler aanschaffen maar twijfel momenteel tussen twee modellen. De P3 + Elys2 of P6 + Exact.

Heeft iemand deze 1 op 1 vergeleken?

Wat zijn de essentiele verschillen op het luister vlak?

Ik heb jammer genoeg nog geen 1 op 1 review kunnen vinden, maar mogelijk heeft 1 van jullie dit wel :)





Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Cyreg

Nee sorry, geen direkt vergelijk, wel vele jaren met veel succes/plezier diverse Rega TT's gebruikt
De 6/Exact zal ongetwijfeld beter klinken als de 3/Elys

Maar ik ben wel benieuwd (ook voor anderen) welke Rega TT serie je eigenlijk bedoeld:
de nieuwe Planar serie of... de vorige RP serie of... de nog eerdere P serie?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

lestat1234

Hi,

Het gaat om de huidige series.
Dus Planar 3 en 6 :)
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

lestat1234

Great thanks, die had ik nog niet gevonden
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Robiwan

#595
De Rega toonarmen zijn altijd goed, dat weer wel ;) Als het budget het toelaat altijd gaan voor de Exact!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

MLCinema

Quote from: Robiwan on November 10, 2017, 16:22:59
De Rega toonarmen zijn altijd goed, dat weer wel ;) Als het budget het toelaat altijd gaan voor de Exact!

Of een Ortofon Bronze?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bartype

Is er iemand die weet of er voor de higher end RP8 en RP10 binnenkort een Planar variant gaat komen ?

Cyreg

#598
Quote from: lestat1234 on November 10, 2017, 14:35:28
Great thanks, die had ik nog niet gevonden

En....hoe bevalt de Planar 6/Exact? (staat in je profile  ;))
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

addesmo

Voor mensen die nog willen upgraden in de Rega hoek. http://www.highendaudio.nl/en/apparatuur/rega-p9-with-rb900-tonearm/
Veel beter gaat het met Rega denk ik niet worden voor dit geld.