Rega platenspeler topic

Started by jpmoree, September 29, 2014, 21:08:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Robiwan

Quote from: hans. on January 21, 2017, 12:48:00
Iemand ervaring met siltech paris mxt professional als interlink tussen dt en pp?
Is deze kabel goed genoeg afgeschermd? Ik kan er weinig over vinden maar graag wil ik een betaalbare kabel met zilver erin gebruiken.

heb vroeger jarenlang met de New York gespeeld en met die kabel tussen de phonpre en versterker klonk de draaitafel meer gedetailleerd, gewoon fraaier. De Paris zat tussen de tuner en cd-speler, fractie minder maar nog steeds een zeer prima kabel.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

HJ

Ja dat de kabel goed is geloof ik zonder meer maar ik wil hem tussen dt en pp gebruiken.
Ik heb nu diverse geprobeerd, nordost solar wind, diy puur zilver, eichmann en een peppie en kokkie kabel van een paar euro.

De diy zilver klinkt echt het beste maar die bromt, de rest bromt ook behalve de p&k kabel. Die is stil en klinkt best goed maar de zilveren klinkt gewoon beter.

Het is denk ik te wijten een betere afscherming die dus goed blijkt te werken.

Robiwan

Quote from: hans. on January 21, 2017, 16:06:20
Ja dat de kabel goed is geloof ik zonder meer maar ik wil hem tussen dt en pp gebruiken.
Ik heb nu diverse geprobeerd, nordost solar wind, diy puur zilver, eichmann en een peppie en kokkie kabel van een paar euro.

De diy zilver klinkt echt het beste maar die bromt, de rest bromt ook behalve de p&k kabel. Die is stil en klinkt best goed maar de zilveren klinkt gewoon beter.

Het is denk ik te wijten een betere afscherming die dus goed blijkt te werken.

Gebruik je een mm of mc element? Is het een mm dan een kabel met een zo laag mogelijke capaciteitswaarde. Ik weet niet of de Siltech daar aan voldoet, denk het niet eigenlijk.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

HJ

Quote from: Robiwan on January 21, 2017, 16:45:42
Gebruik je een mm of mc element? Is het een mm dan een kabel met een zo laag mogelijke capaciteitswaarde. Ik weet niet of de Siltech daar aan voldoet, denk het niet eigenlijk.
Ik gebruik een mm bronze.
De capaciteits waarde van die siltech kan ik helaas nergens vinden.
Daarom vrees ik ook dat het niet de juiste kabel is.

Robiwan

Quote from: hans. on January 21, 2017, 16:55:50
Ik gebruik een mm bronze.
De capaciteits waarde van die siltech kan ik helaas nergens vinden.
Daarom vrees ik ook dat het niet de juiste kabel is.

en de rega interlink? die zal wel een lage waarde bezitten, anders rega mailen of googlen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

HJ

#480
Heb ik aan gedacht maar de zilveren versie is best prijzig.
Is wel een goede optie denk ik.
Bergen topics over kabels maar specifiek over phono kabels zijn er niet zoveel heb ik het idee.

En... die siltech ligt hiet vlakbij 2e hands te koop.

Robiwan

Quote from: hans. on January 21, 2017, 17:54:52
Heb ik aan gedacht maar de zilveren versie is best prijzig.
Is wel een goede optie denk ik.
Bergen topics over kabels maar specifiek over phono kabels zijn er niet zoveel heb ik het idee.

En... die siltech ligt hiet vlakbij 2e hands te koop.

proberen dan maar.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

MLCinema

Quote from: Robiwan on January 21, 2017, 18:05:33
proberen dan maar.
Het is in ieder geval geen stil topic meer Robiwan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

jpmoree

Quote from: Kamidioblitz on January 21, 2017, 22:43:49
Het is in ieder geval geen stil topic meer Robiwan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
👍👍👍

Robiwan

Quote from: Kamidioblitz on January 21, 2017, 22:43:49
Het is in ieder geval geen stil topic meer Robiwan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Inderdaad ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

lynch1979

Hierbij mijn opstelling van de RP10

Heb getest met Bamboe, Ikea en alleen glas, maar de metaal/rubberen plaat van Custom Design maakte het voor mij af.
Staat ook een foto van mijn opstelling op de site van Custom Design.

HJ

Quote from: Robiwan on January 21, 2017, 18:05:33
proberen dan maar.
Snap ik maar dan ligt er strax weer een setje brom kabels in de kast [emoji23]

HJ

Quote from: lynch1979 on January 22, 2017, 12:42:32
Hierbij mijn opstelling van de RP10

Heb getest met Bamboe, Ikea en alleen glas, maar de metaal/rubberen plaat van Custom Design maakte het voor mij af.
Staat ook een foto van mijn opstelling op de site van Custom Design.
Super mooie speler maar Waarom gebruik je de buiten rand van de rp10 niet?

lynch1979

Quote from: hans. on January 22, 2017, 12:53:38
Super mooie speler maar Waarom gebruik je de buiten rand van de rp10 niet?

Dank je wel, ik vind hem zo veel mooier om te zien, weet niet of het geluidtechnisch beter is om met te spelen.
Heb ook een stofkap laten maken, deze schuift in zijn geheel over de speler en de metaal/rubberen plaat heen, die foto staat op de site van Custom Design.

jpmoree


Robiwan

#490
Quote from: lynch1979 on January 22, 2017, 12:42:32
Hierbij mijn opstelling van de RP10

Heb getest met Bamboe, Ikea en alleen glas, maar de metaal/rubberen plaat van Custom Design maakte het voor mij af.
Staat ook een foto van mijn opstelling op de site van Custom Design.

Eindelijk een foto :D Plaatsing in een hoek (tot 6 dB extra bas lift) is niet optimaal! ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Robiwan

#491
Wie draait met de stofkap gesloten, en hoor je verschil met open of helemaal verwijderen?

Ik bespeur hier een lichte voorkeur met kap dicht. Klank is iets directer en snappy en er komt ook geen stof op de plaat tijdens afspelen, dat scheelt ook :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Martin!!!

Quote from: hans. on January 22, 2017, 12:52:35
Snap ik maar dan ligt er strax weer een setje brom kabels in de kast [emoji23]

Je zou kunnen vragen om de kabels eerst uit proberen voor dat je tot aanschaf overgaat.......
mainly British stuff

lynch1979

Quote from: Robiwan on January 22, 2017, 13:08:50
Eindelijk een foto :D Plaatsing in een hoek (tot 6 dB extra bas lift) is niet optimaal! ;)

Ben erg druk, vandaar het wat langer duurde  ;)

Ik kan ermee leven hoe het klinkt  ;)

HJ

Quote from: lynch1979 on January 22, 2017, 12:58:29
Dank je wel, ik vind hem zo veel mooier om te zien, weet niet of het geluidtechnisch beter is om met te spelen.
Heb ook een stofkap laten maken, deze schuift in zijn geheel over de speler en de metaal/rubberen plaat heen, die foto staat op de site van Custom Design.
Ik dacht dat er een dempings systeem in die buitenring zat?

eddy135

Quote from: Robiwan on January 22, 2017, 13:10:23
Wie draait met de stofkap gesloten, en hoor je verschil met open of helemaal verwijderen?

Ik bespeur hier een lichte voorkeur met kap dicht. Klank is iets directer en snappy en er komt ook geen stof op de plaat tijdens afspelen, dat scheelt ook :D
Ik heb hier in het verleden ook mee experimenteerd, maar geen noemenswaardige verschillen kunnen ontdekken, dus ik speel ook met de kap dicht.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robiwan

Quote from: eddy135 on January 22, 2017, 16:34:14
Ik heb hier in het verleden ook mee experimenteerd, maar geen noemenswaardige verschillen kunnen ontdekken, dus ik speel ook met de kap dicht.

Volgens de Rega handleiding is het in sommige omstandigheden beter om open te spelen, proberen dus. Maar over de kap verwijderen tijdens het spelen wordt niets vermeld. De kap open zetten lijkt mij niet goed zeker niet in de buurt van een speaker die daar dan lekker in loopt te blaffen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

lynch1979

#497
Quote from: hans. on January 22, 2017, 14:31:17
Ik dacht dat er een dempings systeem in die buitenring zat?

Die zit er bij mijn weten niet in, de rubberen voetjes die je nu ziet onder de RP10, die maken ook contact met de ondergrond als je niet voor de skeleton opstelling kiest.
Ik wil er wel een keer naar kijken, maar hij is goed ingepakt en opgeborgen.....

lynch1979


HJ

Quote from: lynch1979 on January 22, 2017, 19:01:43
Die zit er bij mijn weten niet in, de rubberen voetjes die je nu ziet onder de RP10, die maken ook contact met de ondergrond als je niet voor de skeleton opstelling kiest.
Ik wil er wel een keer naar kijken, maar hij is goed ingepakt en opgeborgen.....
Ik dacht dat ik dat weleens gezien had op een foto.
Maar laat m maar lekker ingepakt hoor[emoji4]