Rega platenspeler topic

Started by jpmoree, September 29, 2014, 21:08:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addesmo

Waarom die elys geen schop geven dan en een ander element er in!  Heb ik in mijn Rega tijd ook direkt gedaan en was een openbaring  ;D

Robiwan

Quote from: addesmo on October 27, 2016, 17:36:12
Waarom die elys geen schop geven dan en een ander element er in!  Heb ik in mijn Rega tijd ook direkt gedaan en was een openbaring  ;D

krijg je weer dat gezeik met afstellen, moet er weer een ring onder de arm voor juiste vta, voor mij allemaal onrust.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

addesmo

Tja, kleine moeite en eenmalig voor jaren luisterplezier

Robiwan

Quote from: addesmo on October 27, 2016, 19:51:31
Tja, kleine moeite en eenmalig voor jaren luisterplezier

nee dat is het voor mij niet omdat ik costant bezig blijf met afstellen omdat het nooit 100% wordt :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Sodejuu

Zal ik je uit de droom helpen? Een Rega afstelling haalt niet uit de combi wat erin zit. Stel je 'm goed af (dus niet de Rega afstelling met die 3 schroefjes), klinkt ie een stuk beter. Zet je er vervolgens een ander element in, ken je de speler niet meer terug (in positieve zin)
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

Robiwan

Quote from: Sodejuu on October 31, 2016, 16:51:20
Zal ik je uit de droom helpen? Een Rega afstelling haalt niet uit de combi wat erin zit. Stel je 'm goed af (dus niet de Rega afstelling met die 3 schroefjes), klinkt ie een stuk beter. Zet je er vervolgens een ander element in, ken je de speler niet meer terug (in positieve zin)

de overhang afstelling is altijd een compromis, geen een is 100%. ik vind juist de stevenson afstelling (die van rega) het meest zuiver en verfijnd klinken. Baerwald moet je helemaal niet gaan proberen en klinkt ook niet lekker is mijn ervaring.

Tuurlijk er zijn betere elementen (MC) maar deze hebben niet de volheid en directheid van een MM systeem. Een Benz Glider vond ik overigens een uitzondering, erg goed.   
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Sodejuu

Als je een Rega element met de 3 schroeven vastzet, zoals zij dat doen, heb je geen Stevenson afstelling.
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

addesmo

Tuurlijk er zijn betere elementen (MC) maar deze hebben niet de volheid en directheid van een MM systeem. Een Benz Glider vond ik overigens een uitzondering, erg goed.   

Dat vindt ik kort door de bocht!
Kom maar langs bij mij, laat ik tegendeel horen! ;D

Robiwan

Quote from: addesmo on October 31, 2016, 19:55:20
Tuurlijk er zijn betere elementen (MC) maar deze hebben niet de volheid en directheid van een MM systeem. Een Benz Glider vond ik overigens een uitzondering, erg goed.   

Dat vindt ik kort door de bocht!
Kom maar langs bij mij, laat ik tegendeel horen! ;D

:D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

Quote from: Sodejuu on October 31, 2016, 19:54:32
Als je een Rega element met de 3 schroeven vastzet, zoals zij dat doen, heb je geen Stevenson afstelling.

dan doen ze het niet goed :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Cyreg

de Rega afstelling komt daarbij wel in de buurt en is 'n afgeleide van Stevenson AFAIK
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

HJ

Iemand bekend met een goede "draaitafel" winkel omgeving leiden, of is rik stoet de dichtstbijzijnde?

lynch1979

Quote from: hans. on November  2, 2016, 11:55:49
Iemand bekend met een goede "draaitafel" winkel omgeving leiden, of is rik stoet de dichtstbijzijnde?

Sense of Music, zit in Leiden.

Peerless Monster

Quote from: lynch1979 on November  2, 2016, 11:56:42
Sense of Music, zit in Leiden.

Tegenwoordig zit Sense of Music in Benthuizen.
Is een absolute aanrader.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HJ

Quote from: lynch1979 on November  2, 2016, 11:56:42
Sense of Music, zit in Leiden.
Goede tip,  ik woon er zelfs vlak naast [emoji1]
Maar dat is dacht ik niet een winkel waar je zo binnen kan lopen, enkel op afspraak.

lynch1979

Quote from: Peerless Monster on November  2, 2016, 12:49:51
Tegenwoordig zit Sense of Music in Benthuizen.
Is een absolute aanrader.

Dat is handig om te weten dat hij is verhuisd  :blush:

Thanks

lynch1979

Quote from: hans. on November  2, 2016, 13:43:28
Goede tip,  ik woon er zelfs vlak naast [emoji1]
Maar dat is dacht ik niet een winkel waar je zo binnen kan lopen, enkel op afspraak.

Foutje van mijn kant wist niet dat hij is verhuisd, maar Benthuizen is nog goed te doen.

HJ

Quote from: lynch1979 on November  2, 2016, 14:24:34
Foutje van mijn kant wist niet dat hij is verhuisd, maar Benthuizen is nog goed te doen.
Niet meer in leiden?  Of inmiddels twee vestigingen?

lynch1979

Quote from: hans. on November  2, 2016, 14:40:21
Niet meer in leiden?  Of inmiddels twee vestigingen?

Hij zit alleen nog maar in Benthuizen, althans dat kan ik terug vinden op de site.

Robiwan

#344
Vandaag een Rega momentsleutel geleend van Multifoon hifi voor het aandraaien van de elementschroefjes met 0,4 Nm.

WOW wat een verschil maakt dat zeg, meer overzicht, strakheid, helderheid en links rechts ook meer balans.

En 0,4 Nm is (veel) meer dan handvast!

Multifoon bedankt!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

komt er nog een reactie zoals  :pompom: :worship: :headbanging: :clapping: :clapping: ?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

jpmoree


Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

MLCinema

Quote from: Robiwan on November  2, 2016, 18:26:48
Vandaag een Rega momentsleutel geleend van Multifoon hifi voor het aandraaien van de elementschroefjes met 0,4 Nm.

WOW wat een verschil maakt dat zeg, meer overzicht, strakheid, helderheid en links rechts ook meer balans.

En 0,4 Nm is (veel) meer dan handvast!

Multifoon bedankt!

Is het nu 100% naar wens?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hpapen

Quote from: Kamidioblitz on November  5, 2016, 07:56:09
Is het nu 100% naar wens?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Quote from: Robiwan on October 27, 2016, 20:47:27
nee dat is het voor mij niet omdat ik costant bezig blijf met afstellen omdat het nooit 100% wordt :(