Rega platenspeler topic

Started by jpmoree, September 29, 2014, 21:08:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jpmoree

Quote from: Mediator on October 14, 2014, 23:21:20
Er is inderdaad geen Rega forum of apart Rega topic. Tot nu  ;D

Wellicht komt dat omdat eigenaars van Rega draaitafels het te druk hebben met luisteren naar muziek. Ik draai nu met een P7, Apheta en Ios phonotrap. Ik heb niets te klagen. Ik beaam meteen de info van Garmt dat een Rega een lichte ondergrond nodig heeft. Hiervoor heb ik gedraaid met een P25, Exact en Eos phonotrap. Mijn huidige P7 combinatie houdt zowaar mijn Rega Isis CD speler bij en dat is toch een aardige prestatie. Juist bij Rega heb ik altijd het idee dat het gewoon naar muziek kunt luisteren zonder de muziek te ontleden. Dat is juist waarom ik Rega koop, dus ook de CD speler.
Mooie setup!

Robiwan

Quote from: Mediator on October 14, 2014, 23:21:20
Er is inderdaad geen Rega forum of apart Rega topic. Tot nu  ;D

Wellicht komt dat omdat eigenaars van Rega draaitafels het te druk hebben met luisteren naar muziek. Ik draai nu met een P7, Apheta en Ios phonotrap. Ik heb niets te klagen. Ik beaam meteen de info van Garmt dat een Rega een lichte ondergrond nodig heeft. Hiervoor heb ik gedraaid met een P25, Exact en Eos phonotrap. Mijn huidige P7 combinatie houdt zowaar mijn Rega Isis CD speler bij en dat is toch een aardige prestatie. Juist bij Rega heb ik altijd het idee dat het gewoon naar muziek kunt luisteren zonder de muziek te ontleden. Dat is juist waarom ik Rega koop, dus ook de CD speler.

kijk daar is het allemaal voor bedoelt :)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

garmtz

Quote from: jpmoree on October  4, 2014, 17:12:38
Wat voor cones zou ik hiervoor zoal kunnen gebruiken?

'Anything' met de punt naar boven. Zijn ongelooflijk veel cones op de markt. Beter nog om de 'cups and balls' van Naim te kopen, maar die zijn best duur.

jpmoree

Quote from: garmtz on October 16, 2014, 12:07:18
'Anything' met de punt naar boven. Zijn ongelooflijk veel cones op de markt. Beter nog om de 'cups and balls' van Naim te kopen, maar die zijn best duur.
Eerst maar eens experimenteren met low cost cones, en als het werkt maar eens over Naim cups nadenken. Bedankt voor je reactie Garmt!

garmtz

Quote from: jpmoree on October 16, 2014, 12:20:14
Eerst maar eens experimenteren met low cost cones, en als het werkt maar eens over Naim cups nadenken. Bedankt voor je reactie Garmt!

Succes!  Het soort glas is wel belangrijk overigens. Niet te dun en zgn. gehard of veiligheidsglas.

eddy135

Linksgedraaid kristalglas met goudatomen geinjecteerd en subatomair ingestraalde nanodeeltjes zou natuurlijk het mooiste wezen!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

lynch1979

Quote from: eddy135 on October 16, 2014, 17:44:22
Linksgedraaid kristalglas met goudatomen geinjecteerd en subatomair ingestraalde nanodeeltjes zou natuurlijk het mooiste wezen!  ;D

Gotver.....heb ik net rechtsgedraaid matglas met zilveratomen geinjecteerd en subatomair microdeeltjes besteld  :P

eddy135

Quote from: lynch1979 on October 16, 2014, 19:10:09
Gotver.....heb ik net rechtsgedraaid matglas met zilveratomen geinjecteerd en subatomair microdeeltjes besteld  :P
Ja, daar gaat de boel natuurlijk vreselijk dof van klinken! :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

lynch1979

Quote from: eddy135 on October 16, 2014, 19:13:13
Ja, daar gaat de boel natuurlijk vreselijk dof van klinken! :D

Daar gaan dus mijn €379,78 hard verdiende euro's  :unhappy:



















:D

Siddartha

Valt me nog mee qua prijs... [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

patsijb

ik heb een rp3 gehad met sumiko BPS overgestapt naar project met yx element
rp3 was een fijne TT maar project rpm9 is een klasse beter
toekomst wil ik wel een andere TT en rega staat wel weer in de kanshebbers..rp10 afhankelijk of ik wat dingen kan laten aanpassen

lynch1979

Quote from: patsijb on October 24, 2014, 14:00:43
ik heb een rp3 gehad met sumiko BPS overgestapt naar project met yx element
rp3 was een fijne TT maar project rpm9 is een klasse beter
toekomst wil ik wel een andere TT en rega staat wel weer in de kanshebbers..rp10 afhankelijk of ik wat dingen kan laten aanpassen

Ik heb zelf een RP10....wat zou je eraan willen laten aanpassen?

patsijb

misgien interne bekabeling van de arm en cinch aansluitingen voor een eigen kabel aan te sluiten..dat laatste heeft project als voordeel..iig voor mij

lynch1979

Quote from: patsijb on October 24, 2014, 14:06:23
misgien interne bekabeling van de arm en cinch aansluitingen voor een eigen kabel aan te sluiten..dat laatste heeft project als voordeel..iig voor mij

Ik denk dat dat geen probleem zal zijn, maar heb je een reden waarom je dat zou willen veranderen?

Robiwan

Quote from: patsijb on October 24, 2014, 14:06:23
misgien interne bekabeling van de arm en cinch aansluitingen voor een eigen kabel aan te sluiten..dat laatste heeft project als voordeel..iig voor mij

Lijkt me een slecht plan. De interne- en externe bekabeling is er een van de goede soort (lage capaciteit e.d.) en een cinchaansluiting is een extra overgang, zonde!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

patsijb

aansluitingen is erg simpel ik gebruik nu een erg goede kabel op mijn project en die zou ik ook voor in de toekomst willen behouden
of eventueel ook zou kunnen veranderen..
en zeker voor zo n investering wil ik het gelijk hebben zoals ik het wil.. ;)

Robiwan

#67
Quote from: patsijb on October 24, 2014, 14:19:26
aansluitingen is erg simpel ik gebruik nu een erg goede kabel op mijn project en die zou ik ook voor in de toekomst willen behouden
of eventueel ook zou kunnen veranderen..
en zeker voor zo n investering wil ik het gelijk hebben zoals ik het wil.. ;)

De kabel die Rega gebruikt is erg goed, daar heeft Rega ongetwijfeld echt wel over nagedacht. Rommelen aan het gehele concept lijkt me niet verstandig.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

jpmoree

Quote from: LPlover on October 24, 2014, 14:26:24
De kabel die Rega gebruikt is erg goed, daar heeft Rega ongetwijfeld echt wel over nagedacht. Rommelen aan het gehele concept lijkt me niet verstandig.
^^ Helemaal mee eens. Rega besteedt veel aandacht aan de optimale match tussen element/arm/kabel. Een duurdere kabel betekent vaak niet een betere match!

lynch1979

Quote from: LPlover on October 24, 2014, 14:26:24
De kabel die Rega gebruikt is erg goed, daar heeft Rega ongetwijfeld echt wel over nagedacht. Rommelen aan het gehele concept lijkt me niet verstandig.

+1

Ik heb zelf geen behoefte om eraan te gaan rommelen, maar ieder voor zich natuurlijk.

Robiwan

#70
Quote from: lynch1979 on October 24, 2014, 14:55:39
+1

Ik heb zelf geen behoefte om eraan te gaan rommelen, maar ieder voor zich natuurlijk.

Vind ik niet, onkunde, zonde van je geld.  Zo van, ja maar ik heb een kabel van 500 euro liggen en die moet haast wel beter zijn dan die dropveter van Rega :dontgetit:

Bij de aanschaf van een nieuwe auto ga je je eigen toch ook niet afvragen of de juiste cardanassen wel zijn gebruikt? :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

patsijb

het is voor mij ook nog optie.mijn voorkeur gaat uit naar losse kabels


Robiwan

Quote from: patsijb on October 24, 2014, 15:05:58
het is voor mij ook nog optie.mijn voorkeur gaat uit naar losse kabels

oke jij je zin :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

jpmoree

Quote from: LPlover on October 24, 2014, 15:03:32
Vind ik niet, onkunde, zonde van je geld.  Zo van, ja maar ik heb een kabel van 500 euro liggen en die moet haast wel beter zijn dan die dropveter van Rega :dontgetit:

Bij de aanschaf van een nieuwe auto ga je je eigen toch ook niet afvragen of de juiste cardanassen wel zijn gebruikt? :D
Maar een setje mooie velgen is nooit verkeerd! De auto rijdt er doorgaans niet beter van, kost meer geld, maar het ziet er mooier uit. Analogie met kabels is eigenlijk niet eens zo gek!

lynch1979

Quote from: LPlover on October 24, 2014, 15:03:32


Bij de aanschaf van een nieuwe auto ga je je eigen toch ook niet afvragen of de juiste cardanassen wel zijn gebruikt? :D

Daarom heb ik geen auto  ;)