Epson TW9000W cinema filter error

Started by Pieter-Jan, September 29, 2014, 15:28:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pieter-Jan

Hey,

Gisteren kreeg ik bij het opstarten van een 3D-film op mijn iets meer dan 2 jaar oude projector ineens de melding:

Cinema filter error: contact your epson service center.

Ik heb de error 2 x moeten wegklikken, maar heb dan de volledige film zonder verdere problemen kunnen bekijken.

In de online handleiding las ik deze morgen dat je in dat geval de projector van de stroom moet halen en technisch moet laten nazien.
Iemand enig idee of dit een eenmalig voorval kan zijn, of is er meer aan de hand?

Alvast bedankt,

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

m9

#1
het is een motortje dat een filter in het lichtpad schuift.
ik denk dat er een tandwieltje versleten is en dat het niet zo moeilijk zal zijn deze zelf te vervangen.
gewoon contact opnemen met epson en vragen of ze zo vriendelijk willen zijn je een vervangend tandwieltje(s) of een rubber riemetje misschien op te sturen.
ik zou zeggen openmaken die handel en kijk wat er loos is.

ps:
maak na iedere stap van het demonteren een fotootje voor de zekerheid en leg de schroefjes op een a4tje en zet er dan bv bij stap 1 etc etc.

home@the movies

Quote from: m9 on September 29, 2014, 16:51:27
het is een motortje dat een filter in het lichtpad schuift.
ik denk dat er een tandwieltje versleten is en dat het niet zo moeilijk zal zijn deze zelf te vervangen.
gewoon contact opnemen met epson en vragen of ze zo vriendelijk willen zijn je een vervangend tandwieltje(s) of een rubber riemetje misschien op te sturen.
ik zou zeggen openmaken die handel en kijk wat er loos is.

ps:
maak na iedere stap van het demonteren een fotootje voor de zekerheid en leg de schroefjes op een a4tje en zet er dan bv bij stap 1 etc etc.

Sorry hoor maar voor mij is dit ongeveer het slechtste advies wat je kan geven, heb je ooit al een keer een TW9000W opengemaakt?
We spreken hier niet over een behuizing van een computer of iets dergelijks wat je met een paar schroeven los te draaien op een wip klaar hebt.
De kans dat je stof in het toestel brengt is al een behoorlijk risico, om van alle andere problemen die je kan veroorzaken nog maar te zwijgen.
Als het toestel nog maar pas 2 jaar oud is en je hebt het bij een goede dealer gekocht dan is de kans bijzonder groot dat dit zonder probleem onder garantie gaat worden opgelost.

Gr
Werner

Pieter-Jan

Hey Werner,

Ik was sowieso al niet van plan om 'm zelf open te maken.
Ik weet dat zulke dingen heel delicaat zijn.

Zal het even voorleggen bij mijn dealer.

Alvast bedankt,

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

home@the movies

Quote from: Pieter-Jan on September 29, 2014, 18:31:56
Hey Werner,

Ik was sowieso al niet van plan om 'm zelf open te maken.
Ik weet dat zulke dingen heel delicaat zijn.

Zal het even voorleggen bij mijn dealer.

Alvast bedankt,

Pieter-Jan

Zeker doen, Epson is absoluut niet de moeilijkste als het over dit soort toestanden gaat ik spreek uit jarenlange ervaring  ;) ;)

m9

nou nou, iets of wat overdreven reactie vind ik eerlijk gezegd.
ben zojuist deze link tegengekomen en onmogelijk is het dus zeer zeker niet.
http://www.avsforum.com/forum/68-digital-projectors-under-3-000-usd-msrp/1609002-epson-5010-6010-cinema-filter-error-grinding-noise-red-light-fix-pics.html

moet natuurlijk wel toegeven dat als de pj onder garantie valt je er het beste niet zelf aan moet beginnen maar dat is in de openingspost ook niet duidelijk gemaakt.

iig s6 met je pj en hopelijk is het euvel zsm uit de wereld.

donaldk

Dennis is duidelijk een echte crt guy;-).

Nadeel van LCD projectoren is dat ze meestal een niet afgesloten lichtpad hebben. Dus vatbaar voor vuil bij openen van de behuizing.

CRT's hebben altijd een bruine laag aan de binnenkant van de kap, door alle hoogspanning en ook statische electriciteit, toch blijven ze doorgaan.

home@the movies

Quote from: m9 on September 30, 2014, 00:20:28
nou nou, iets of wat overdreven reactie vind ik eerlijk gezegd.
ben zojuist deze link tegengekomen en onmogelijk is het dus zeer zeker niet.
http://www.avsforum.com/forum/68-digital-projectors-under-3-000-usd-msrp/1609002-epson-5010-6010-cinema-filter-error-grinding-noise-red-light-fix-pics.html

moet natuurlijk wel toegeven dat als de pj onder garantie valt je er het beste niet zelf aan moet beginnen maar dat is in de openingspost ook niet duidelijk gemaakt.

iig s6 met je pj en hopelijk is het euvel zsm uit de wereld.

Het is niet omdat iets mogelijk is dat het ook een goed idee is, de persoon die je aanhaalt is niet zomaar de eerste de beste en heeft behoorlijk wat ervaring op dit gebied.
Zoals je het formuleerde lijkt het op een klusje van niets, even de schroevendraaier er in en klaar, zo simpel is het dus niet.
Ik wil alleen maar mensen behoeden om meer problemen te veroorzaken dan op te lossen, zeker als je niet weet of de persoon in kwestie ook maar enige kennis heeft op technisch vlak.

Ik wil je absoluut niet op de huid zitten hoor maar ik vond het als dealer gewoon geen goed idee.

Gr
Werner

konijntje

Heb dit op mijn 9 maanden oude 8100 gehad. Is toen onder garantie een hele nieuwe filter motor ingezet.

J.A.F._Doorhof

Zeker niet zelf gaan sleutelen, je weet echt niet wat een elende je je op je hals kan halen.
Als je "per ongeluk" bv iets verkeerde terug zet kan het zijn dat je hele beeld om zeep is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"