OnePlus One (€300) vs iPhone 6 Plus (€900)

Started by Erik, September 24, 2014, 13:21:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Die Cynogen apparaat is best gaaf. Meteen lollipop erop zetten  :thumbs-up:

Erik

#176
Ik denk dat de foto api van android al uitgebreid is door de komst van lollipop. Camera FV-5 kan eindelijk een werkbare S mode aan waarbij je ook snelheden als 1/60 kan instellen wat voorheen 1 sec was. Dus in theorie kan de camera nu eindelijk fatsoenlijke, misschien wel mooie foto's moeten kunnen maken en RAW werd al ondertsteund dus nabewerking mogelijk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Mooi.. Kom maar op met die foto's. Ik heb een topicje hiervoor aangemaakt (staat bij fotografie).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gsuk

Ik vind de foto's die ik maak met de standaard setting (automatisch) niet echt super vond ze van mijn iPhone 5 beter

Jij had hier voor toch ook een iPhone toch Erik
Wat vind jij ervan?
Of zijn er instellingen die je perse moet doen?

Veel camera shake
Flits niet altijd werkend
On scherp


Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

LittleNinja

Probeer eens of je de camera app van Oppo (ColorOS) binnen kan halen. Maar ook andere apps schijnen hele goede resultaten te halen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

john2910

#180
Quote from: gsuk on January  4, 2015, 09:38:15
Ik vind de foto's die ik maak met de standaard setting (automatisch) niet echt super vond ze van mijn iPhone 5 beter

Jij had hier voor toch ook een iPhone toch Erik
Wat vind jij ervan?
Of zijn er instellingen die je perse moet doen?

Veel camera shake
Flits niet altijd werkend
On scherp


Groetjes Emile

Ik vond dit ook,ik heb vervolgens color os rom geflashed ipv de cms rom..

De camera is vele malen beter vind ik met de color os rom..

LittleNinja

Volgens mij hoef je niet heel ColorOS er op te zetten... Volgens mij kun je alleen de app ervoor binnen halen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

john2910

Quote from: LittleNinja on January  4, 2015, 16:21:28
Volgens mij hoef je niet heel ColorOS er op te zetten... Volgens mij kun je alleen de app ervoor binnen halen.

Dan behaal je niet de kwaliteit volgens mij..

Erik

Ik zeg het al vaker maar nog een keer de One is een geweldig toestel op alle fronten behalve voor een snelle mooie foto's maken met 1 druk op de knop. Overdag in zon gaat het nog maar s avonds kun je ze weggooien alles bewogen en onscherp.

De hardware van de foto module was zo'n beetje het beste wat je kon krijgen alleen er was geen goede app of api voor geschreven. En de enige programmeur die wist wat hij deed er iest moois voor aan het maken was hebben ze ontslagen halverwege  :nopompom:

De standaard is app is nog steeds ruk maar met die app die ik hierboven noem (heb mn telefoon nu even niet bij de hand) kan je eindelijk instellen op 1/60 en auto iso dan los je de bewegingsonscherpte wel op. De iphone 3 was nog slechter heb de foto's nog liggen  ;D maar de 5 gaf echt standaard leuke foto's.

Met die nieuwe app kun je het proberen beter dan dat zal je niet vinden op de 1+1 ik verwacht dat die wel redelijk werkt door alle nieuwe mogelijke instellingen   



Quote from: gsuk on January  4, 2015, 09:38:15
Ik vind de foto's die ik maak met de standaard setting (automatisch) niet echt super vond ze van mijn iPhone 5 beter

Jij had hier voor toch ook een iPhone toch Erik
Wat vind jij ervan?
Of zijn er instellingen die je perse moet doen?

Veel camera shake
Flits niet altijd werkend
On scherp


Groetjes Emile
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

vik

Heeft iemand de XNPH05Q Incremental update al uitgevoerd op zijn OPO? If so hoe zijn de ervaringen?  :smile:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

NIET updaten!! Ik ervaar lags en problemen met Blue tooth.


Quote from: vik on February 15, 2015, 10:14:29
Heeft iemand de XNPH05Q Incremental update al uitgevoerd op zijn OPO? If so hoe zijn de ervaringen?  :smile:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

gsuk

Heb voorheen voor de Iphone in de  auto een kabel gehad met mini jack, 30 pins dock connector en usb aansluiting.
Heb in de auto een mini Jack aansluiting op audio systeem.
de iPhone had ik via de dock conector(hoofd telefoon aansluiting dempt te veel) aan gesloten en met de USB aansluiting kon de telefoon gelijktijdig worden opgeladen,
Zie foto


Nu zoek ik de zelfde kabel met in plaats van 30 pins aansluiting Een kabel met micro usb aansluiting zodat ik de hoofd telefoon aansluiting niet hoef te gebruiken maar de Dock aansluiting op mijn oneplus one.
Heeft er iemand ervaring of het uberhaubt werkt bij de opo?
En weet zo een kabel te vinden?

Alvast bedankt

Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Erik

#187
Oh ik heb hem alweer drie kwart jaar dacht pas een half jaar. Toestel bevalt nog steeds zeker gezien de prijs. Maar net als bij de iphone begint de batterij niet meer zo goed te doen ondanks superieure accu, lipo ipv lion. Zou er een nieuwe in willen stoppen maar dan moet je wel losse accu's kunnen kopen dwz 3100mha en je toestel kunnen openmaken.

Ook was in het begin de laagste helderheid genoeg om in volle zon mn scherm te kunnen lezen nu moet ik hem vol zetten om een kans te maken. Hebben alle toestellen wel last van (achteruit gaan helderheid scherm) maar jammer dat dat een reden is waardoor je misschien weer over moet terwijl alles verder goed werkt.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Weet niet of ik daarvoor ga. Nieuwe chipset waar mogelijk nog hitteproblemen mee zijn. Prijs stuk is hoger er wordt al over 500 gesproken.
Ze zeggen wel dat de one geen 4g heeft maar ik heb kpn sinds kort die ondersteund 4g op andere band en tot nu toen heb ik overal wel 4g eigenlijk. Ik heb eigenlijk vooral OVERAL continu verbinding ook op plekken in binnensteden vooral dat laatste is erg fijn waar ik nog met vodafone minutenlang zat te wachten op uiteindelijk niets, zelfs niet in hartje Amsterdam.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Quote from: Erik on June 24, 2015, 12:58:02
Weet niet of ik daarvoor ga. Nieuwe chipset waar mogelijk nog hitteproblemen mee zijn. Prijs stuk is hoger er wordt al over 500 gesproken.
Ze zeggen wel dat de one geen 4g heeft maar ik heb kpn sinds kort die ondersteund 4g op andere band en tot nu toen heb ik overal wel 4g eigenlijk. Ik heb eigenlijk vooral OVERAL continu verbinding ook op plekken in binnensteden vooral dat laatste is erg fijn waar ik nog met vodafone minutenlang zat te wachten op uiteindelijk niets, zelfs niet in hartje Amsterdam.

Zo ging het ook met de Oppo smartphones (en dvd spelers trouwens ook)... Goedkoop instappen, dan upsellen naar een meer "alledaagse" prijsstelling.

Huh? Vreemd, ik dacht ook dat de One gewoon 4G ondersteunde, eigenlijk net als zijn broertje de Find 7. Broodje Aap?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

4G kent 2 banden uit mn hoofd 1800mhz en 800mhz de laatste werd niet ondersteund dus je moet ene provider met 1800mhz kiezen, kpn liep wat achter met 1800mhz maar haalt dat nu met grote stappen in.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Gisteren de update van Android 4.2 naar 5.0 gedaan vanwege de vermelde verbeterde accuduur, dat was dom sindsdien is het accuverbruik verdubbeld en red ik amper een dag. Gisteren redde ik nog tot vanavond twee uur nu heb ik nog 6% :-(
Lijkt de iphone van kleine Ninja wel. :-(

P internet barst van de klachten na de update.fabrikanten lijken steeds meer sxhijt te hebben aan wat de klanten willen lange accuduur.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LittleNinja

Mijn iPhone doet het weer normaal inmiddels.

Afgelopen week langs de Apple store geweest en we hebben de nodige instellingen veranderd waardoor de accu het nu weer goed doet. Ofwel makkelijk de hele dag door.

Het zat vooral in de push van mailberichten. Deze staat nu op handmatig fetch.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Bij Android kun je gelukkig wel terug naar een ouder OS, toch?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

KillerbeeNL

Quote from: LittleNinja on June 27, 2015, 07:03:21
Mijn iPhone doet het weer normaal

Het zat vooral in de push van mailberichten. Deze staat nu op handmatig fetch.

Je mag toch van een mobiel (zeker in die prijsklasse) verwachten dat wanneer er een mail binnenkomt deze op je telefoon verschijnt , belangrijk of niet.

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LittleNinja

Quote from: KillerbeeNL on June 27, 2015, 22:36:45
Je mag toch van een mobiel (zeker in die prijsklasse) verwachten dat wanneer er een mail binnenkomt deze op je telefoon verschijnt , belangrijk of niet.



Dat doet hij ook, alleen niet meer iedere minuut... Ik heb er zelf voor gekozen om hem op handmatig fetch te zetten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vik

Balen. Ik heb hem bewust nog niet  geïnstalleerd ondanks de irritante bluetooth bug met mijn headset.


Quote from: Erik on June 26, 2015, 18:44:01
Gisteren de update van Android 4.2 naar 5.0 gedaan vanwege de vermelde verbeterde accuduur, dat was dom sindsdien is het accuverbruik verdubbeld en red ik amper een dag. Gisteren redde ik nog tot vanavond twee uur nu heb ik nog 6% :-(
Lijkt de iphone van kleine Ninja wel. :-(

P internet barst van de klachten na de update.fabrikanten lijken steeds meer sxhijt te hebben aan wat de klanten willen lange accuduur.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik

Ik had hem alleen maar geinstalleerd omdat ik hoopte van mijn google playservices has stopped meldingen af te zijn, hierdoor werkte de gps soms tijdelijk niet meer maar die heb ik nog steeds. Zit zelfs te denken om naar versie 33R ofzo terug te gaan als dat kan toen was hij tenminste nog zuinig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill