OnePlus One (€300) vs iPhone 6 Plus (€900)

Started by Erik, September 24, 2014, 13:21:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snicky


Quote from: Erik on October 19, 2014, 00:35:16
Lumia 920 is die 6 incher toch? Geen slecht toestel lijkt me. Overigens had zelf ook de vijf hiervoor en was het niet zo'n babymaatje geweest dan had hij nog 2 jaar meegekund maar dat terzijde.

Waarom was het je grootste fout? Ondersteunde hij door jou gebruikte pakketten niet? Vond je hem te moeilijk of onduidelijk?

Ik vindt de iPhone kwa overzichtelijkheid echt de nummer 1. Android en Nokia vindt ik minder overzichtelijk. Te veel toeters en bellen, maar misschien moet je er gewoon aan wennen. (Dit laatste lukte niet bij Nokia)

Maar iPhone heeft ook zeker zo ze nadelen.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

LittleNinja

Afgelopen week hielden ze een "insane" week waarin ze bijna 100 van die dingen weggaven...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

#127
Een vrij lange (32min) review maar ook zeer uitgebreid die zo'n beetje alles bekijkt en beoordeelt, voor en nadelen. Maar ook veel laat zien van de interface van de telefoon, de instellingen en wat het doet en hoe vernuftig het soms in elkaar zit. Leuk als je eerst een beter beeld wilt krijgen mocht je aan de aanschaf denken.
Hij (Nerdgasm) heeft al eerder windroid gewerkt daarna android gewerkt daarna met ipone en nu weer eens android en weet dus waarover hij het heeft.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

vik

Damn wat een freak maar hij doet het wel leuk.  ;D

Ik zit nog op een goed hoesje te wachten en dan ga ik die van ook eindelijk gebruiken.


Quote from: Erik on October 22, 2014, 00:09:54
Een vrij lange (32min) review maar ook zeer uitgebreid die zo'n beetje alles bekijkt en beoordeelt, voor en nadelen. Maar ook veel laat zien van de interface van de telefoon, de instellingen en wat het doet en hoe vernuftig het soms in elkaar zit. Leuk als je eerst een beter beeld wilt krijgen mocht je aan de aanschaf denken.
Hij (Nerdgasm) heeft al eerder windroid gewerkt daarna android gewerkt daarna met ipone en nu weer eens android en weet dus waarover hij het heeft.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LittleNinja

Hij doet het inderdaad wel leuk. Ik had niet verwacht dat hij 32 minuten zou duren en al helemaal niet dat ik alle 32 minuten zou gaan zien.. toch gebeurd.

Wat mij op viel is het camera vergelijk met de iPhone 5s. Ik heb legio reviewers zien horen/melden dat de OnePlus minimaal net zo goed is, maar hij beweert toch anders. Nog steeds niemand hier die ze naast elkaar gehouden heeft?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

#130
Ik ben het ook helemaal met hem eens, zijn ervaring was namelijk exact de mijne. Ondanks de verhalen en mooie foto's die rondgaan kunnen de foto's standaard veel beter.
Ik wil aan alles tweaken wat maar mogelijk is behalve camera, kiekjes moeten gewoon meteen goed zijn en zelfs met nieuwe app kom ik niet verder dan een redelijk.

Zelf instellen heeft ook nadelen de ene dag stel je alles op donkere omgeving in, de volgende dag zie je een overdag een bloedmooie sportwagen schiet snel een paar foto's en thuis denk je wat een korrelig beeld heeft die 3200iso geschoten want ik was even vergeten alles terug te zetten.

De verwachting is trouwens dat Android 5 (lolipop) binnen 3 maanden beschikbaar komt in Cyogenmod formaat op de One, weer 5000 nieuwe mogelijkheden en verbeteringen erbij  :pompom:
Niet dat ik nu te klagen heb  :worship:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: vik on October 22, 2014, 09:09:14
Damn wat een freak maar hij doet het wel leuk.  ;D
Ik zit nog op een goed hoesje te wachten en dan ga ik die van ook eindelijk gebruiken.
In begin dacht ik ook wat een mafkees maar na 5 minuten bleek hij meer in huis te hebben dan ik had gedacht. Wil je per se een hoesje gebruik er ook geen eentje, nooit trouwens.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

vik

Ik wil heel graag een goed hoesje om zoveel mogelijk schade te voorkomen. Geen zin om hem "even" terug te sturen naar China als het scherm bijvoorbeeld vervangen moet worden.


Quote from: Erik on October 22, 2014, 13:32:41
In begin dacht ik ook wat een mafkees maar na 5 minuten bleek hij meer in huis te hebben dan ik had gedacht. Wil je per se een hoesje gebruik er ook geen eentje, nooit trouwens.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LittleNinja

Ik denk dat ik dan toch uiteindelijk maar naar de 6 (of 6+) "Limited Bendition" ga. :)
Die camera vind ik één van de belangrijkere eigenschappen, samen met een soepele OS.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

#135
Ik heb ook een schurfthekel aan haperingen als je iets doet op je Phone of het niet soepel scrollen. Maar tot nu toe gaat alles vloeiend in tegenstelling tot wat ik wel eens meemaakte met sommige toestellen in de winkel.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

john2910

Ik denk dat de camera nog wel verder verbeterd word in de toekomst(software matig).
Want bv op de ColorOS rom voor de oneplus one is de camera een stuk beter.(staat genoeg over op de xda forums)

Toch kun je er nu ook al aardige fotos mee maken vind ik..
Ook de Lange sluiter optie is erg leuk met de oneplus one.

Dit is gewoon even snel een foto op automatic:




Erik

#137
Nette foto die van mij zien er slechter uit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

john2910

Quote from: Erik on October 22, 2014, 19:28:42
Nette foto die van mij zien er slechter uit.

Wat is er slechter aan jou fotos,heb je een voorbeeld?

Erik

#139
Ik zal binnenkort wel even wat uploaden, moet eerst weer alles naar onder 1 mb converteren of er is er nog ergens een geen gezeur upload? Ik zie dat ik ook wel wat redelijke exemplaren heb gemaakt mijn mening was wat biassed door de slechte exemplaren in de schemer/donker die zijn me meer bijgebleven dan de betere. 

De mindere exemplaren zijn me iets teveel bewogen of teveel ruis.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

john2910

Quote from: Erik on October 22, 2014, 21:40:18
Ik zal binnenkort wel even wat uploaden, moet eerst weer alles naar onder 1 mb converteren of er is er nog ergens een geen gezeur upload? Ik zie dat ik ook wel wat redelijke exemplaren heb gemaakt mijn mening was wat biassed door de slechte exemplaren in de schemer/donker die zijn me meer bijgebleven dan de betere. 

De mindere exemplaren zijn me iets teveel bewogen of teveel ruis.
Ik gebruik tinypic,werkt prima[emoji6]

LittleNinja

ColorOS komt bij zusterbedrijf Oppo vandaan. Maar sinds de laatste update naar 2.0 (eindelijk kitkat) regent het klachten op de fora... Vandaar mijn uitermate stevige twijfel om voor de Oppo of OnePlus te kiezen.

Quote from: john2910 on October 22, 2014, 18:44:16
Ik denk dat de camera nog wel verder verbeterd word in de toekomst(software matig).
Want bv op de ColorOS rom voor de oneplus one is de camera een stuk beter.(staat genoeg over op de xda forums)

Toch kun je er nu ook al aardige fotos mee maken vind ik..
Ook de Lange sluiter optie is erg leuk met de oneplus one.

Dit is gewoon even snel een foto op automatic:




"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

john2910

Quote from: LittleNinja on October 22, 2014, 21:45:27
ColorOS komt bij zusterbedrijf Oppo vandaan. Maar sinds de laatste update naar 2.0 (eindelijk kitkat) regent het klachten op de fora... Vandaar mijn uitermate stevige twijfel om voor de Oppo of OnePlus te kiezen.
Ik gebruik hier nog gewoon de stock rom voor de oneplus one en alles loopt als een zonnetje,en ik heb al wat telefoons versleten[emoji6]

Erik

Wat is dat ColorOS waar jullie het over hebben?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#144
Quote from: LittleNinja on October 22, 2014, 21:45:27
ColorOS komt bij zusterbedrijf Oppo vandaan. Maar sinds de laatste update naar 2.0 (eindelijk kitkat) regent het klachten op de fora... Vandaar mijn uitermate stevige twijfel om voor de Oppo of OnePlus te kiezen.
Maar om daar nou €600 extra voor te betalen. Heb je geld teveel of zo :D Voor dat verschil koop ik er toch liever een PS4 en Xbox One bij. verder geen kritiek he het is jouw geld tenslotte  :angel:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Hij kost geen €600 extra.. De Oppo Find 7a kost €399 en de Find 7 kost €469. De OnePlus is nagenoeg hetzelfde als deze toestellen. De 7a heeft hetzelfde display maar heeft een iets tragere processor en een kleiner werkgeheugen. De 7 heeft dezelfde specs maar heeft weer een QHD scherm. De Find 7's hebben beide een aantal eigenschappen en wat accessoires die mij aanspreken. Standaard heeft de OnePlus een "specifiek voor de OnePlus" ontworpen versie van CM terwijl de Oppo op hun eigen ColorOS draait. De meesten installeren echter een andere ROM op hun Oppo, zoals Nameless, CM, Omni of iets in die geest.

Quote from: Erik on October 22, 2014, 22:42:54
Maar om daar nou €600 extra voor te betalen. Heb je geld teveel of zo :D Voor dat verschil koop ik er toch liever een PS4 en Xbox One bij. verder geen kritiek he het is jouw geld tenslotte  :angel:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Wat echt een enorm voordeel is van elke foon is de enorme accu.  Moest ik mn oude foon vroeger 2 x per dag opladen nu kan ik 1 x per dagen ermee doen. Erg handig als je zoals ik vandaag 5 tot 6 uur in trein hebt doorgebracht dankzij de NS. Pluspuntje voor accu dus  :pompom:

CynogenMod laat je de kans om zelf de cpu snelheid te regelen. Er zijn 3 standen full speed (2,5ghz) , bescheiden  (auto 300mhz .. 1033mhz, en super zuinig altijd op 300mhz). Ik heb dat laatste eens een anderhalf weekje  gedaan voor de grap en eigenlijk kom je zelfs met 300mhz heel ver als je niet gamed zoals ik. Enkel keer hapert het beeld een beetje als je wegpagina heel veel grote foto's heeft. Maar eigenlijk ging het goed veel beter dan gedacht wie heeft er 2.5ghz nodig :D ik niet ?  Liever dat mn accur paar uur langer meegaat.
Daarom vandaag hem op middelste stand gezet kijken of dat veel scheelt qua stroom en duur.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Leuke test. Ik ben benieuwd naar de invloed op de accuduur.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Ghanzzzzz

Waar ik altijd wel benieuw naar ben is of zo'n telefoon nog wel gewoon in de broekzak mee te nemen is of dat je er haast een handtasje voor nodig hebt. Bij mijn vorige overgang van Galaxy S1 naar HTC One was ik er enigszins al bang voor, maar dat viel uiteindelijk reuze mee.
Hoe zit dat met de OnePlus One?

Ik heb onlangs een sim-only verlengt, maar op den duur lijkt me dit wel een erg mooi toestel!

LittleNinja

Als je veel tijd op een stoel doorbrengt, kun je hem beter uit je zak halen... (Je telefoon.. :P)

Aan de andere kant, dat lijkt me sowieso het beste advies als het om straling gaat. ;)

Het is een fors toestel (net als alle >5" modellen).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"