OnePlus One (€300) vs iPhone 6 Plus (€900)

Started by Erik, September 24, 2014, 13:21:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Hoe verhoudt een goedkoop toestel zich tegenover een drie keer zo duur toestel. Het verschil lijkt kleiner dan je zou denken.

Tekst
http://www.androidauthority.com/iphone-6-plus-vs-oneplus-one-quick-look-528444


Youtube


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raymond187

Een smart telefoon kiezen is voor vele een status (de jeugd).

Voordat je een telefoon koopt schrijf op waarvoor je hem gebruikt en kijk daarna wat voor specs je nieuwe telefoon nodig heeft.
€300 voor een los toestel is voor 80% van de gebruikers meer dan genoeg.

Wil je status dan betaal je daar ook voor. Zelfde als met een auto ;)


WickedGame

Quote from: Raymond187 on September 24, 2014, 13:37:42
Een smart telefoon kiezen is voor vele een status (de jeugd).

Voordat je een telefoon koopt schrijf op waarvoor je hem gebruikt en kijk daarna wat voor specs je nieuwe telefoon nodig heeft.
€300 voor een los toestel is voor 80% van de gebruikers meer dan genoeg.

Wil je status dan betaal je daar ook voor. Zelfde als met een auto ;)

Het is wel heeeel veel geld voor status.  ;D

Enige pluspuntje wat ik bij een iphone nog kan bedenken is het goed integreren van de iphone met andere apple producten (macbook etc). Maar ik zou verder de hoge prijs van een iphone6 plus niet kunnen rechtvaardigen. Het is dat ik een iPhone5 heb en tevreden ben, maar mij zal je nevernooit zien overstappen naar de 6 of 6+.

Overigens heb je ook gelijk dat je moet nagaan waarvoor je een toestel voor gaat gebruiken. Ik bel, sms, whatsapp, mail ermee en beheer mijn agenda. En op zijn tijd dan een spelletje maar dan houd het verder wel op. Voor mij geen ultra high end smartphone meer.  ;D

Roksan

En toch krijgt Apple ze weer voor deze absurt hoge bedragen verkocht. Status is blijkbaar voor veel mensen heel belangrijk. Dus voor Apple zal er nog geen motivatie zijn om ze goedkoper aan te bieden. Ik blijft het knap vinden hoe een fabrikant iedere keer weer het voor elkaar krijgt om een product zo goed te verkopen dat mensen er grof meer voor betalen dan vergelijkbare of betere producten.

Zijn maar weinig fabrikanten die dat lukt....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

RZeemering

Er is voor mij maar 1 reden om een apple telefoon te kopen. En dat is omdat het zo lekker integreert met de rest van mijn computers en ook apple tv.
En inderdaad geef ik ook geen 900 euro uit. Daarom ben ik een tijdje geleden overgestapt van een 3gs naar een 5s voor ik geloof 250 euro.
Tegen de tijd dat ik weer een nieuwe heb is hopelijk de iPhone 8 al uit en is versie 7 weer net zo klein als de 5....
Wat moet je toch met zo'n grote telefoon????
Tussen mijn laptop en mijn telefoon heb ik een iPad. Ik ga toch niet met een mini Ipad in mijn broekzak lopen, welke ook nog eens makkelijk schijnt te buigen haha.

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Ghanzzzzz

Ik kende het nog niet, maar ziet er wel veelbelovend uit (al is hij te groot voor mij).

Toch ben ik altijd wel benieuwd naar de duurzaamheid van dit soort toestellen.

Nosoforos

#7
Integratie is voor mij een van de belangrijkste redenen voor een iPhone. Daarom, en nog wel om een rijtje andere redenen, zie ik voor mijzelf geen enkele reden om een ander toestel te nemen. Het gaat niet om het toestel zelf, het gaat om alles eromheen. Overigens ben ik tevreden met tweedehandsjes, dus ik betaal er ook geen 900 euro voor.

-niet echt een review trouwens die link, meer een oppervlakkig overzichtje. Hier is er eentje die misschien ietsje meer op details ingaat: http://www.engadget.com/2014/05/08/oneplus-one-review/

vik

Ik vind de privacy guard feature ook erg handig bij de OPO.. dan heb je het zelf in de hand en heb je een overzicht wat apps doen met je telefoon gegevens, en je kunt deze snuffel akties blokkeren.

Ik draai zelf nog steeds met een oude HTC Desire HD (bijna 4 jaar) maar deze krijgt onderhand wel steeds meer kuren. Deze OPO staat zeker op mijn wish list.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymond187

Ik gebruik al jaren HTC. Ik gebruik ze 2 jaar en dan komt er een nieuwe. Ik koop elke x een los toestel en neem dan SIM only. Na 1 jaar root ik de telefoon en zet ik er een stabiele OS op, zodat hij een stuk sneller is en de batterij langer meegaat.

Ik heb nu de HTC one s. Die draait op 4.2.2 Maximus en is erg vlot en stabiel.

Kwabbernoot

Quote from: Nosoforos on September 24, 2014, 18:25:07
Integratie is voor mij een van de belangrijkste redenen voor een iPhone. Daarom, en nog wel om een rijtje andere redenen, zie ik voor mijzelf geen enkele reden om een ander toestel te nemen. Het gaat niet om het toestel zelf, het gaat om alles eromheen. Overigens ben ik tevreden met tweedehandsjes, dus ik betaal er ook geen 900 euro voor.

-niet echt een review trouwens die link, meer een oppervlakkig overzichtje. Hier is er eentje die misschien ietsje meer op details ingaat: http://www.engadget.com/2014/05/08/oneplus-one-review/

Ik lees in meerdere topics dat de integratie van Apple zo goed is. Over welke integratie hebben jullie het dan? Kun je enkele voorbeelden noemen?

Groeten...

Nosoforos

Ik heb het dan gewoon over features als iCloud-Handoff-Continuity etc. Dat je bookmarks die je open hebt staan op je iPad dat ook staan op je iPhone en Mac, dat je (sinds iOS8) je telefoon ook kunt opnemen op je Mac en je iPad, dat je app waar je mee bezig bent op het ene apparaat zodra je in de buurt komt van het andere apparaat daar klaarstaat zodat je er daar mee verder kunt, het in sync zijn van all mijn apps en instellingen op al mijn apparaten etc.

Kwabbernoot


Hanky Panky

#13
Quote from: Nosoforos on September 25, 2014, 09:30:50
Ik heb het dan gewoon over features als iCloud-Handoff-Continuity etc. Dat je bookmarks die je open hebt staan op je iPad dat ook staan op je iPhone en Mac, dat je (sinds iOS8) je telefoon ook kunt opnemen op je Mac en je iPad, dat je app waar je mee bezig bent op het ene apparaat zodra je in de buurt komt van het andere apparaat daar klaarstaat zodat je er daar mee verder kunt, het in sync zijn van all mijn apps en instellingen op al mijn apparaten etc.

Het Cloud verhaal is geen unieke Apple experience meer. Dat van die bookmarks is aardig maar niet iets waar ik behoefte aan heb. Bookmarks synchen op diverse apparaten wel en dat doet Chrome browser perfect.

Er is anno 2014 nauwelijks een objectieve rechtvaardiging meer om voor Apple te kiezen. De techniek en de software bij de concurrentie is inmiddels zo ver (en verder, wireless charging iemand?) dat Apple vooral drijft op Brandname/imago en het feit dat de gebruikers van het ecosysteem minder makkelijk over stappen naar een ander systeem. Daar is overigens niets mis mee maar alle argumenten die ik van Apple gebruikers hoor zijn inmiddels wel ingehaald of achterhaald.

Met je keuze voor Apple is overigens niets mis, ik heb zelf ook 2 iPads.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Even een vraag over de OnePlus One is dat nog steeds op invite/marketing truuk van Oppo en weigeren ze in grote aantallen te leveren ?. De vraag was maanden of dit wel kon en waarom Oppo het deed terwijl ze ook een andere vrijwel gelijke telefoon verkopen voor veel meer.

En wat is objectief vandaag de dag, dat is een features vergelijking en dat maakt niet een product waar mensen voor kiezen. Neem de camera als voorbeeld veel gelul over megapixels en andere features maar op het eind van de dag zie ik toch weer dat de meeste review sites vinden dat de iphone6 toch weer bovenaan staat.

Ik weet wel dat mensen hier posten om reacties op te roepen want inhoudelijk is het een non-discussie zoals bmw vs mercedes of canon vs nikon of ... vooral persoonlijke voorkeur voor prima producten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kwabbernoot

...en dan toch even dat camera vergelijk erin gooien.  :dry:

Groeten...

Hanky Panky

Quote from: Kwabbernoot on September 25, 2014, 14:32:00
...en dan toch even dat camera vergelijk erin gooien.  :dry:

Groeten...

Hij geeft het zelf al aan  ;)

Quote from: danielo on September 25, 2014, 13:23:18

Ik weet wel dat mensen hier posten om reacties op te roepen
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Goed dus van die invite is nog steeds het geval, tenminste als ik de site probeer te volgen :

http://oneplus.net/be_nl/one#overview

You need a invite, Ik vind de prijs gewoon te laag en vraag mij (en met mij velen) wat er nou niet klopt en waarom oppo (wat er duidelijk achter zit) nu aan het doen is iedereen denkt PR en dat ze maar xx aantal units doen om hun naam op te bouwen. Het is nu zeker een goeie optie als je een android telefoon wilt voor weinig geld het is een slechte keuze als je iOS wilt.

En ik blijf maar herhalen dat ik voor mijn werk beide gebruik en test alleen nam ik normaal altijd nexus devices als het kon.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

modde239


Bart_M


zegel

Quote from: modde239 on September 25, 2014, 17:33:42
De Oneplus One wordt vanaf oktober voor iedereen te krijgen zonder invite.....


Je kan hem ook gewoon kopen via chinese webwinkels, wachten op een invite is echt niet nodig meer.  Zoek voor de laagste prijs maar eens op chinaprices.us

Meer ik algemene zin, oriënteer je eens op gizchina.com Er zijn inmiddels alweer nieuwe chinese telefoons die ook het overwegen waard zijn,  de nubia mini z7, meixu mx4, umi zero en iuni u3 bijvoorbeeld. Of meer high end voor chinese begrippen althans, de xiaomi  mi4. Al deze genoemde telefoons hebben voor en nadelen tov de opo, maar Denk ik, meer voordelen
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

danielo

#21
Quote from: zegel on September 25, 2014, 19:38:59
Je kan hem ook gewoon kopen via chinese webwinkels, wachten op een invite is echt niet nodig meer.  Zoek voor de laagste prijs maar eens op chinaprices.us

Meer ik algemene zin, oriënteer je eens op gizchina.com Er zijn inmiddels alweer nieuwe chinese telefoons die ook het overwegen waard zijn,  de nubia mini z7, meixu mx4, umi zero en iuni u3 bijvoorbeeld. Of meer high end voor chinese begrippen althans, de xiaomi  mi4. Al deze genoemde telefoons hebben voor en nadelen tov de opo, maar Denk ik, meer voordelen

Ik deel je mening helemaal maar de manier waarop oppo (dat is wel duidelijk) dit gedaan heeft ruikt vreemd ook in oktober moeten we nog maar zien wat er gaat gebeuren en hoeveel aantallen ze aankunnen. Volgens mij kiezen ze tijdens de invite voor een verlies per telefoon en nu misschien op een minimale winst om markt/bekendheid te krijgen daar is niets mis mee en prima voor de mensen die er nu 1 kopen maar denk niet echt een stabiel model. Dat de prijzen gaan zakken is duidelijk of apple zich hier aan aanpast is nog maar de vraag want immers ze lijken nog best aardig te verkopen en het is gewoon een bedrijf.

Daniel.

PS: in hou inderdaad die markt ook in de gaten maar al die nieuwe zullen eerst een probleem worden voor andere telefoonmakers gok ik en niet direct apple.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Bart_M on September 25, 2014, 18:08:05
??? Dat is een reden om hem niet te kopen?

Zoals ik aangaf is de kans redelijk dat het bedrijf er inderdaad een paar koopt voor testen. En als consument is het fantastisch haal er je voordeel mee zou ik zeggen waarom/hoe ze het doen en blijven doen is een andere vraag.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Als je bereid bent een beetje tijd er in te steken dan kun je zo aan een invite komen ik had er in een week wel 3 kunnen hebben. Heb je daar geen zin in haal dan een iphone 6 plus kun je meteen je dslr verkopen. Ding maakt oa al betere foto's dan een Sony A7s als ik de verhalen moet geloven :D



"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: danielo on September 25, 2014, 22:49:30
En als consument is het fantastisch haal er je voordeel mee zou ik zeggen waarom/hoe ze het doen en blijven doen is een andere vraag.
Daniel.
Nee hoor is geen moment door mn hoofd gegaan. Ik zocht een nieuw toestel liefst de 6 omdat ik al een 5 had. Die bracht amper wat vernieuwends en ik was bovendien op zoek naar een nieuwe foon niet naar een nieuwe camera.
Ben gaan zoeken naar een ander toestel wat aan mijn eisen voldeed en kwam na veel zoekwerk hier op uit. Invite had ik binnen drie dagen, besteld en binnen drie dagen had ik hem in huis. Niks btw of duanekosten.

Is dit een perfect toestel nee zeker niet kan altijd beter en luxer.

Ben ik tevreden? Laat ik het zo zeggen Apple biedt heel veel en ik had het idee dat ik niet zonder zou kunnen spijt zou krijgen. Ik ben nu bijna een week verder en eerlijk gezegd mis ik de iphone niet meer. Contactpersonen overzetten was zo gebeurd. Apps die ik gebruikte bestaan ook allemaal op Android. Werken soms zelfs beter. Browser (chrome) onthoud nu tenminste de pagina's en de positie waar ik gebleven ben met lezen.  Op iphone kon ik steeds weer bovenaan pagina beginnen. Ook ververste die ongevraagd alle tabs (god knows why) waardoor ik lege pagina's had omdat ik ondertussen in gebied met slecht bereik zat.
Bereik ook zoiets, ik heb nu weer wat bereik op plekken waar ik eerder geen enkel bereik gehad.
De One bevalt me zo goed dat ik geen enkele reden meer zie de iphone 5 te houden.

De naadloze samenwerking waar iedereen zo blij is heb ik me altijd over verbaast. Hoe vaak ik voor wormvormig aanhangsel stond omdat de AppleTV weer eens weigerde content af te spelen vanwege vage foutmeldingen.  :crazy:  en maar kloten voor de tv en op je iphone. Clip1 werkt niet, clip 2 werkt niet, clip 3 werkte ook niet  :crazy:
Later ontdekte ik dat je dat kon oplossen door te herstarten maar dat heb ik best vaak moeten doen en altijd als er net visite was. Of Airplay weigerde weer eens of was niet zichtbaar vanuit foon of pad. Leuk hoor Apple spul maar zeker geen altijd foutloze samenwerking imho.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill