aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mr.M

#14775
Quote from: LABO on November 24, 2017, 14:30:03
Pfff ja ik wordt er zo langzamerhand ook wel moe van. Hoe het ook zij; Maz doet gewoon waar hij plezier in heeft  :clapping:
Idd. En dat is niet met akoestiek bezig zijn!


Jullie kunnen elkaar alles verwijten maar er is maar een die NIET wilt luisteren naar akoestiek gelul en dat ben ik.

Waarom ; vindt het minder interresant.


Of Anton mij nou  daar wel of niet in adviseert ; wat wel het geval is ,  Maar TEVERGEEFS ..... Maz doet waar hij lol in heeft. En da's geen dsp spul en meet mics en of grote akoestiek aanpak. (Althans nu nog geen zin in).

Anton heeft het al opgegeven met akoestiek advies en heeft het door.


Nu de rest nog. Lol ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#14776
Quote from: chansig on November 24, 2017, 15:09:01
Als ik Scrut goed begrijp volgt hij de wensen van Maz.

Gr. Hans

soms , dan wel schuimbekkend en tegen zijn zin in . Maargoed we hebben er lol in en kunnen aan eind van de dag erom lachen met een glaasje Jack in de hand.  en daar gaat het om . LACHEN EN GENIETEN  VAN DE HOBBY.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#14777
Quote from: genesis on November 24, 2017, 15:20:11
Ik interpreter dit juist als zijnde de 'lol' van steeds iets nieuws kunnen proberen, de componenten zijn tevens het 'wisselgeld' voor de volgende aankopen en zo kan je veel proeven zonder dat je geld kwijt raakt of dat het vast komt te zitten.

Acoustiek aanpakken kost geld wat je vervolgens niet meer vrij kan maken, of in ieder geval veel op moet afschrijven, die stap ga je volgens mij doen als je weet wat je 'definitieve' set gaat worden/is en je dus rust in je k#nt hebt en geen last meer van 'flipperitus".

just my 2 cents

Genesis

Dat zijn 2 hele nuttige centen wat je nu uitgeeft.

Jij snapt het!

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#14778
Quote from: chansig on November 24, 2017, 14:46:12
100 man lezen dit topic niet wetende dat het de afgelopen 2 pagina's nergens over gaat. Komen die even bedrogen uit als ze bij deze post komen.:D

Gr. Hans
Dit topic gaat altijd ergens over.   Nu toevallig over forumgenoten onderling.


Moet ook kunnen. Al wordt het niet door iedereen gewaardeerd.  Ik kan er on lachen. Ik adviseer de rest dat ook te doen. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

ga jij nou opeens advies geven Maz?hahaha :P

scrutinizer

#14780
Quote from: chansig on November 24, 2017, 15:09:01
Als ik Scrut goed begrijp volgt hij de wensen van Maz.

Gr. Hans

Volg niemand ..... ook geen wensen, Hans
Geef, wanneer gevraagd, informatie of help daar waar nodig ..... wanneer ik daar zelf trek in heb.
Niet meer, niet minder ......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Oke....ook een mooiere insteek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#14782
Quote from: doorofnight on November 24, 2017, 14:15:29
Mag ik ook even?  :hehe:

Stel dat Maz in een ideale situatie al jouw adviezen volgt en dat jij akoestiek hoog waardeert, waarom heeft Maz dan geen goede akoestiek en wel een hele verzameling exotische apparaten?

Je zou kunnen deduceren, aannemende dat Maz jouw adviezen hoog heeft en volgt, dat jouw adviezen over akoestiek niet goed of niet gegeven zijn. Of dat de aanname fout is en dat je wel advies geeft, maar Maz dit niet volgt.

Als je de moeite had genomen om je wat in te lezen in dit topic was deze vraag overbodig geweest, Abel.

Quote from: scrutinizer on November 24, 2017, 10:41:43
Je geeft iemand informatie voor waar in grove lijnen zijn 'probleem' ligt ....Wat ermee gedaan wordt is niet aan mij.

Het serieus ingrijpen bij Maz heeft in basis wat meer omhanden.
- kozijn voor staat los in de gevel en heeft een wat ongemakkelijke constructie
- scheidingswanden tussen zowel keuken en entree/gang zijn gasbeton en gekoppeld.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DofN

#14783
Ik ben er niet bij, ik weet niet welke adviezen je Maz allemaal geeft. De dingen die jij noemt, los je nog niet zo snel op. En stel dat Maz dat wel zou doen, (en zou moeten doen) dan zijn er nog zat akoestische maatregelen genomen kunnen worden om zijn set te laten bloeien.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Sirius666

Quote from: scrutinizer on November 24, 2017, 10:41:43
Je geeft iemand informatie voor waar in grove lijnen zijn 'probleem' ligt ....Wat ermee gedaan wordt is niet aan mij.

Het serieus ingrijpen bij Maz heeft in basis wat meer omhanden.
- kozijn voor staat los in de gevel en heeft een wat ongemakkelijke constructie
- scheidingswanden tussen zowel keuken en entree/gang zijn gasbeton en gekoppeld.

Had jij de Magico's al gehoord? Zo ja, wat is volgens jou de invloed van bovenstaande en bijv ook het open deurgat op de geluidservaring?

Quote from: maz on November 24, 2017, 16:59:57
Idd. En dat is niet met akoestiek bezig zijn!

Jullie kunnen elkaar alles verwijten maar er is maar een die NIET wilt luisteren naar akoestiek gelul en dat ben ik.

Waarom ; vindt het minder interresant.

Of Anton mij nou  daar wel of niet in adviseert ; wat wel het geval is ,  Maar TEVERGEEFS ..... Maz doet waar hij lol in heeft. En da's geen dsp spul en meet mics en of grote akoestiek aanpak. (Althans nu nog geen zin in).

Anton heeft het al opgegeven met akoestiek advies en heeft het door.

Nu de rest nog. Lol ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Doen waar je zin in hebt: top. Dsp afserveren omdat je er geen lol in hebt: zonde man! Dit zou natuurlijk jouw Kharma's ontzettend hebben geholpen. Kost je qua meten en instellen ook geen eens geen enkele moeite want dat zou toch iemand anders voor je doen. In gedoe met panelen en de ruimte fysiek aanpakken zou ik trouwens ook totaal geen zin in hebben. Dsp daarentegen....1x doen en klaar.

Maar goed....nu staan de Magico's er dus boeit bovenstaande toch niet. Slinger je laptop met Spotify maar weer eens aan, zoek Slipknot's 'wait and bleed' op, drankje erbij en genieten :headbanging: :D

Bama

Quote from: maz on November 24, 2017, 14:41:29
Ton.

Ben je terug uit newzeeland/japan/Australië? Nee toch? Maand is nog niet voorbij dacht Ik?


Have fun...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk



5 weken Maz en nog een week te gaan ;D

Mr.M

#14786
.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M



Quote from: Sirius666 on November 24, 2017, 23:14:14
Had jij de Magico's al gehoord? Zo ja, wat is volgens jou de invloed van bovenstaande en bijv ook het open deurgat op de geluidservaring?

Doen waar je zin in hebt: top. Dsp afserveren omdat je er geen lol in hebt: zonde man! Dit zou natuurlijk jouw Kharma's ontzettend hebben geholpen. Kost je qua meten en instellen ook geen eens geen enkele moeite want dat zou toch iemand anders voor je doen. In gedoe met panelen en de ruimte fysiek aanpakken zou ik trouwens ook totaal geen zin in hebben. Dsp daarentegen....1x doen en klaar.

Maar goed....nu staan de Magico's er dus boeit bovenstaande toch niet. Slinger je laptop met Spotify maar weer eens aan, zoek Slipknot's 'wait and bleed' op, drankje erbij en genieten :headbanging: :D

De reden dat ik dsp niet hoog op de lijst heb staan is dat ik van mening ben zo min mogelijk electronica op de signaal pad.

Daarnaast heb ik de voorkeur  buizen , en buizen en dsp is niet bepaald een combi waar je blij van wordt als buizen liefhebber.

Dsp is vast en zeker GOED voor de gene die niet met buizen apparatuur in de weer is. Mijn ding zal het niet zijn voorlopig.

Ik ga van de week naar iemand die een dik buizen set heeft en een mooie dsp.  ( van voor de tijd dat die de buizen set had).

Ben benieuwd hoe hij nu speelt, met of zonder de dsp? Want hij was helemaal into the Dsp...

Zal mij verbazen als die dsp aan een dikke LAMM set heeft gehangen!

U hoort van me.







Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Quote from: maz on November 24, 2017, 16:55:59
Jerry heeft over difusers en dempers, anton heeft over * muren die mee doen en mijn grote glaspui dat behoorlijk mee dreunt aanpakken door ze op een of ander wijze vastklemmen of kopellen zodat ze niet meedoen en "strak" staan NAAST  difusers en panelen.

Dat lijkt me inderdaad the way to go....eerst zorgen dat de boel niet meedoet. Dat is wat ik vaker heb gezien, lijmklemmen, gewichten etc om zaken te verzwaren alvorens aan de slag te gaan met...

Bij lijkt er dan eerst een verbouwing te moeten gaan plaatsvinden ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: maz on November 25, 2017, 01:54:15

De reden dat ik dsp niet hoog op de lijst heb staan is dat ik van mening ben zo min mogelijk electronica op de signaal pad.



Waarom wil je zo min mogelijk elktronika in je signaalpad hebben ?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: maz on November 24, 2017, 16:59:57
Idd. En dat is niet met akoestiek bezig zijn!


Jullie kunnen elkaar alles verwijten maar er is maar een die NIET wilt luisteren naar akoestiek gelul en dat ben ik.

Waarom ; vindt het minder interresant.


Of Anton mij nou  daar wel of niet in adviseert ; wat wel het geval is ,  Maar TEVERGEEFS ..... Maz doet waar hij lol in heeft. En da's geen dsp spul en meet mics en of grote akoestiek aanpak. (Althans nu nog geen zin in).

Anton heeft het al opgegeven met akoestiek advies en heeft het door.


Nu de rest nog. Lol ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Goed bezig.
Net zoiets als 145 brede bandjes onder je porsche leggen.
De basis is weg !

Eigenlijk echt zonde dat jij zulke dure spullen kan betalen.
Want je snapt er niks van.

Dsp even erbuiten gelaten .....

sultankat

Quote from: morca on November 25, 2017, 10:12:08
Goed bezig.
Net zoiets als 145 brede bandjes onder je porsche leggen.
De basis is weg !

Eigenlijk echt zonde dat jij zulke dure spullen kan betalen.
Want je snapt er niks van.

Dsp even erbuiten gelaten .....

Ieder heeft zijn eigen aanpak, dat is nou juist het leuke van deze hobby. "Leven en laten leven" zou ik willen zeggen en hou het dus vriendelijk. Het zijn Maz zijn spullen, Maz geniet ervan en niemand heeft er last van. Daar gaat het om.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M



Quote from: morca on November 25, 2017, 10:12:08
Goed bezig.
Net zoiets als 145 brede bandjes onder je porsche leggen.
De basis is weg !

Eigenlijk echt zonde dat jij zulke dure spullen kan betalen.
Want je snapt er niks van.

Dsp even erbuiten gelaten .....

Lol morca,

Van akoestiek snap ik er inderdaad vrij weinig , zoals je zegt Maz snapt er niets van , VOLLEDIG WAAR.

AKOESTIEK , DSP  meetspul en paneel demping berekennen  zijn niet mijn sterkste punten.

Tot dit jaar voor de verhuizing was en kom dat niet fatsoenlijk toegepast worden.

Nu kan het wel maar nog even geen zin in om daar "echt" wat aan te doen.

Ik heb aangegeven ooit wat mee te doen en als ik iets doe doe ik het goed , dat weet men ondertussen al.

Ik heb ruimtes met dsp enz enz gehoord wat wel goed klonk. Was het mijn smaak ? Niet helemaal maar het klonk goed.

Ik heb ook settings gehoord met maximaal  akoestiek aanpassing en GEEN DSP en dat klonk "BETER"/ Meer naar MIJN SMAAK. HET was in begin raar om daar te zitten en luisteren want het was echt even wennen aan de doodstille Kamer ,  maar klonk meer naar MIJN SMAAK dan de DSP ruimte.   DAT WAS BIJ JERRY
Maar wat hij had geflikt in de woonkamer is NERGENS waar mensen wonen Toepasbaar.

Dat was trouwens een openbaring en meest BIZARRE audio ervaring tot nu.

In een soort GESLOTEN akoestiek gedempt /aangepast Stoel / Ruimte zitten binnen een GESLOTEN volledig akoestisch aangepast Ruimte  (woonkamer).

Soort SHOP IN SHOP , Maar dan Akoestisch gezien.

Hoop dat je me snapt lol.


Vandaar dat ik niet meteen bovenop ben gaan springen en heb de mooiste opstelling willen maken en dan pas de akoestiek.

Dat zal een beetje de laatste Touch zijn in me kamer bij me HOOFDSET. daar ga ik straks de akoestiek op aanpassen met de apparatuur die ik dan heb samengesteld .(vaste setting).

Scruut  en meerderen hebben al aangegeven dat er wat moet gebeuren met de kamer en dat weet maz al tegoed , maar nu even nog niet.


MIJN dank voor de HULP EN ADVIEZEN. wordt gewaardeerd. Ik begrijp dat sommige zeggen , die gast koopt voor duizenden euro's spullen en eigenlijk weet die niet eens hoe het "ECHT"  klinkt omdat zijn kamer K..T is.

Maargoed mijn hobby wordt net iets anders uitgevoerd dan de normen van derden  ;)  , en het maakt het er niet minder leuk door.




Quote from: chansig on November 25, 2017, 09:35:55
Waarom wil je zo min mogelijk elktronika in je signaalpad hebben ?

Gr. Hans

Noen het Audiofiel Overtuiging van maz.




Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: chansig on November 25, 2017, 09:35:55
Waarom wil je zo min mogelijk elktronika in je signaalpad hebben ?

Gr. Hans
Op een of ander manier is dat een beetje wat ik heb geleerd in de jaren , na lezen en praten met mensen die verstand van electronica hebben.

Lees is more!  End dat heb ik een beetje proberen toepassen.

Ik ben er zelf niet mee gekomen in ieder geval Abel dus het is niet mijn verzinsel om zo min mogelijk electronica in de signaal pad te willen hebben.

Ik pas het alleen toe en heb aan aangenomen als CORRECT BEWERING.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Tsja...je praat met de verkeerde mensen.  :D

Even los van of de gedachten, aannames, ervaringen kloppen.

Je hebt ondertussen zoveel dingen in je signaalweg zitten dat je je kan afvragen of je je visie op less is more op dit moment op de juiste manier hebt vormgegeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

#14796
DSP is goed tot een paar 100hz. Daarboven gaat het rechtstreekse geluid van de speakers domineren (of zo horen we het alleszins). Wat we meten is een combinatie van direct en gereflecteerd geluid. Onze hersenen zijn net iets complexer dan dat en maken een verschil tussen rechtstreeks geluid (hetgeen uit de speakers komt) en hetgeen gereflecteerd wordt. Goede en hele goede luidsprekers hebben een gecontroleerd en uniform off-axis gedrag. Hierdoor zal zowel de meting als hetgeen wij ervaren vrij lineair zijn (door de afstand zal de durve lichtjes afzwakken - maar wel uniform afzwakken - naarmate het register hoger wordt). Als we enkel de gemeten curve aanpassen rond de luisterpositie (combinatie direct en gereflecteerd geluid), passen we automatisch ook het rechtstreekse geluid aan. Dit is veelal nadelig voor het geluid, en is meteen ook de reden waarom we DSP soms als artificieel horen - omdat het gewoon zo is.

Conclusie: een goed ontworpen luidspreker, zal boven een paar 100hz (de schroederfrequentie van de kamer) goed presteren in zowel een maximaal gedempte ruimte, als een normale woonkamer. Minder absorbtie vereist in dat opzicht gewoon een betere luidspreker :-)

Het laag is een ander verhaal :-)

morca

#14797
Euhm niet mee eens.
Want waarom klonken me speakers over de hele range boven dan beter.
Meer detail en minder reflecties in de hele freq range door betere akoestiek.

Tuurlijk maakt het wel over de hele range uit of je akoestiek goed is.

scrutinizer

#14798
Quote from: Timvg on November 25, 2017, 11:35:04
DSP is goed tot een paar 100hz. Daarboven gaat het rechtstreekse geluid van de speakers domineren (of zo horen we het alleszins). Wat we meten is een combinatie van direct en gereflecteerd geluid. Onze hersenen zijn net iets complexer dan dat en maken een verschil tussen rechtstreeks geluid (hetgeen uit de speakers komt) en hetgeen gereflecteerd wordt. Goede en hele goede luidsprekers hebben een gecontroleerd en uniform off-axis gedrag. Hierdoor zal zowel de meting als hetgeen wij ervaren vrij lineair zijn (door de afstand zal de durve lichtjes afzwakken - maar wel uniform afzwakken - naarmate het register hoger wordt). Als we enkel de gemeten curve aanpassen rond de luisterpositie (combinatie direct en gereflecteerd geluid), passen we automatisch ook het rechtstreekse geluid aan. Dit is veelal nadelig voor het geluid, en is meteen ook de reden waarom we DSP soms als artificieel horen - omdat het gewoon zo is.

Conclusie: een goed ontworpen luidspreker, zal boven een paar 100hz (de schroederfrequentie van de kamer) goed presteren in zowel een maximaal gedempte ruimte, als een normale woonkamer. Minder absorbtie vereist in dat opzicht gewoon een betere luidspreker :-)

Het laag is een ander verhaal :-)



^^
.........cast pearls before swine :)

edit typo
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Timvg

Quote from: morca on November 25, 2017, 11:41:08
Euhm niet mee eens.
Want waarom klonken me speakers over de hele range boven dan beter.
Meer detail en minder reflecties in de hele freq range door betere akoestiek.

Tuurlijk maakt het wel over de hele range uit of je akoestiek goed is.

Daar zijn meerdere mogelijke verklaringen voor. Indien de speakers op zich niet vlak meten kán het zijn dat je met DSP het rechtstreeks geluid tóch vlakker maakt.
Of misschien wegen in jouw ruimte de nadelige effecten niet op tegen de voordelen. Vandaar mijn stelling -waarom we DSP soms als artificieel aanhoren-.