aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Mr.M

#14325
50k voor een Monitor speaker is echt absurd duur. Als ze tweedehands onder de 15 k voor me neus liggen dan zal ik ze niet laten lopen denk.

Voor nu eerst maar eens de magicos onser hand nemen. Nooit een magico gehad. Daarnaast vindt ik de Magicos veel mooier om te zien dan tads...




Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

felix01

Quote from: maz on October 17, 2017, 23:18:50
50k voor een Monitor speaker is echt absurd duur. Als ze tweedehands onder de 15 k voor me neus liggen dan zal ik ze niet laten lopen denk.

Voor nu eerst maar eens de magicos onser hand nemen. Nooit een magico gehad. Daarnaast vindt ik de Magicos veel mooier om te zien dan tads...




Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

echte TAD(s vind je meestal niet onder de helft van de prijs, ;)  je weet maar nooit natuurlijk....
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Jumping Jack

De TAD ME1 is betaalbaarder en ook erg erg goed.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

ah Magico  :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Ik hoop ooit het budget te hebben voor de Magico V2, daar heb ik mijn hart aan verloren. Al zijn die monitor TAD's wel nog een niveautje hoger...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

genesis

Quote from: maz on October 17, 2017, 20:01:18
Lol theo. Was vandaag toevallig bij een tuning bedrijf hier in de buurt en ga van de week een testrit maken in een 800pk + GTR kijken hoe dat bevalt.! ;).

Misschien kom ik ermee naar huis. :).


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ha leuk, word wel einde Porsche he dat besef je wel. ;D

Doe Richard de groeten van me. (Groene Honda Coupe +350pk dan weet hij het wel) ;)

Genesis
Carpe Diem

take5

Quote from: ducman748 on October 17, 2017, 20:29:13
Als je er klaar mee  bent pm me maar [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Haha zet mij ook alvast maar op de doorgeeflijst  ;D Het is hier toch al een 'asiel' met afgedankte monitors van Maz.

Gefeliciteerd in ieder geval met deze aanwinst! Ik ben benieuwd of je tevreden zult zijn met de bass output in je ruimte.

Paul Demo

Dat betekent het einde van het zo door jou geliefde Kharma?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bama

Ik heb ze nooit gehoord (denk ik) maar hoop dat het bijzonder klinkt want vindt de speakers er vrij standaard uitzien en de stands die waren erg modern denk ik (in de jaren 60 ;) )
Monitoren en bas is maar iets wat zelden samen gaat dus ben benieuwd.

Staat me iets van bij dat je in het verleden niet zo gecharmeerd was van Magico Maz?

genesis

Quote from: Bama on October 18, 2017, 10:03:53
Ik heb ze nooit gehoord (denk ik) maar hoop dat het bijzonder klinkt want vindt de speakers er vrij standaard uitzien en de stands die waren erg modern denk ik (in de jaren 60 ;) )
Monitoren en bas is maar iets wat zelden samen gaat dus ben benieuwd.

Staat me iets van bij dat je in het verleden niet zo gecharmeerd was van Magico Maz?

Dat is mijn ervaring ook.

Genesis
Carpe Diem

chansig

In welke zin zou dat niet samen gaan ?

Tsjonge jonge...zit ik een review te lezen van deze speaker en er staat echt:

Luisterend naar de Mini 2 valt in eerste instantie op dat het geluid extreem schoon klinkt.
Dat is eigenlijk voor 80% de verdienste van de Nagra (tube) versterking


Ben ik er weer klaar met lezen. Mooie speaker om te zien trouwen...gaan tot 40 Hz als ik het goed begrijp.

En Anton heeft de set samengesteld lees ik...verklaart ook direct hoe Maz tot deze speakers is gekomen. Nice work.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Quote from: chansig on October 18, 2017, 10:27:29
In welke zin zou dat niet samen gaan ?


Dat je in 99% van de gevallen een sub nodig hebt, dus zonder sub te weinig bas.

genesis

#14336
Quote from: Bama on October 18, 2017, 11:38:06
Dat je in 99% van de gevallen een sub nodig hebt, dus zonder sub te weinig bas.

Ja je mist echt fundament en vooral ook 3-D informatie zonder laag.

Genesis
Carpe Diem

chansig

Ligt enigszins aan wat je verwacht en wenselijk vindt. Maar ik snap wel wat je zegt...ervaar het met mijn eigen monitoren ook. Maar de 8c van Dutch & Dutch gaan dan weer wat dieper in de laagte...dus mogelijk dat ik daar geen subs bij nodig zou vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

genesis

Voordeel van monitors is vaak de detailering, je hebt geen versluiering door het laag. :D Je wint wat op het ene vlak en je verliest op het andere.

Genesis
Carpe Diem

chansig

De 8c gaat tot 30Hz....volgens mij mis je dan erg weinig..zeker in de muziek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

genesis

Quote from: chansig on October 18, 2017, 11:53:46
De 8c gaat tot 30Hz....volgens mij mis je dan erg weinig..zeker in de muziek.

Gr. Hans

In de muziek niet, maar wel in ruimtelijke afbeelding en sommige micro details.

Genesis

Carpe Diem

Bama

Quote from: chansig on October 18, 2017, 11:46:28
Ligt enigszins aan wat je verwacht en wenselijk vindt. Maar ik snap wel wat je zegt...ervaar het met mijn eigen monitoren ook. Maar de 8c van Dutch & Dutch gaan dan weer wat dieper in de laagte...dus mogelijk dat ik daar geen subs bij nodig zou vinden.

Gr. Hans

Dat is die ene procent dan. ;)
Toen ik de 8m hoorde miste ik de bas en de 8c doet dit echt een stuk beter, ik heb er alleen niet heel lang naar geluisterd.


Maar heb zelf veel monitoren gehad en daar nooit vrienden mee geworden.

chansig

Quote from: genesis on October 18, 2017, 11:55:38
In de muziek niet, maar wel in ruimtelijke afbeelding en sommige micro details.

Genesis

En laatste 2 zitten dan niet in de muziek ? Snap even niet wat je wilt zeggen.

Quote from: Bama on October 18, 2017, 11:56:14
Dat is die ene procent dan. ;)
Toen ik de 8m hoorde miste ik de bas en de 8c doet dit echt een stuk beter, ik heb er alleen niet heel lang naar geluisterd.


Maar heb zelf veel monitoren gehad en daar nooit vrienden mee geworden.


De M miste voor mij dus ook uiteindelijk net dat laatste stukje, die gaan ook tot 40 Hz als ik me niet vergis. Dus 2 subjes erbij gekocht. Pest is dat het met 4 voor mijn gevoel nog lekkerder kan gaan klinken. Maar die stap gaan we niet meer zetten....toch ?  :D

Ik ben inmiddels erg grote vrienden met de M geworden. Uitgebalanceerde speakers, de C gaan zeker een stap verder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

genesis

#14343
Quote from: Bama on October 18, 2017, 11:56:14
Dat is die ene procent dan. ;)
Toen ik de 8m hoorde miste ik de bas en de 8c doet dit echt een stuk beter, ik heb er alleen niet heel lang naar geluisterd.


Maar heb zelf veel monitoren gehad en daar nooit vrienden mee geworden.

Ik herinner me een ervaring vele jaren geleden toen het Sub woofer merk Rel op de markt kwam bij Multifoon gaf Leen mij een demonstratie met Dynaudio monitor speakers, eerst met Rel (Q50 of 100) dan zonder en dan weer met.

Ik was overdonderd van het effect, ik dacht dat een Sub met name aanvulling was in het laag, maar tot mijn verbazing met name was het de ruimtelijke informatie en dan met name microdetailering die enorm toenam, die zou ik voorheen nooit aan het Sub laag hebben toegeschreven.

Dat was een leermomentje! :)

Btw ik speel in mijn  dedicated stereo set niet met een Sub en ook niet met monitors.

Wel in mijn HT set (900 watt rms)  leuk met films met 'grof geweld'. 8)

Genesis
Carpe Diem

gerzom

Quote from: maz on October 17, 2017, 20:16:48
Hoe vaker ik ernaar kijk hoe mooier ze worden die Magicos...

Hahaha, je hebt Toni zover gekregen?

Gefeliciteerd, erg mooie monitoren  :inlove: Ben benieuwd hoe dat gaat matchen met je AR spullen.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


blue-eyes

Quote from: maz on October 17, 2017, 23:18:50
50k voor een Monitor speaker is echt absurd duur. Als ze tweedehands onder de 15 k voor me neus liggen dan zal ik ze niet laten lopen denk.



Veel mensen vinden een Kharma ook absurd duur ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jumping Jack

Quote from: Paul Demo on October 18, 2017, 09:38:55
Dat betekent het einde van het zo door jou geliefde Kharma?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Die kunnen vast wel overleven zonder Maz. Volgens mij hebben ze nog andere klanten ook...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Paul Demo

Quote from: Jumping Jack on October 18, 2017, 13:11:50
Die kunnen vast wel overleven zonder Maz. Volgens mij hebben ze nog andere klanten ook...
Dat snap ik ook, snapte alleen die verheerlijking van Maz voor Kharma niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Graphtuner

Quote from: Paul Demo on October 18, 2017, 13:18:51
Dat snap ik ook, snapte alleen die verheerlijking van Maz voor Kharma niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

je kan best door iets gewoon meer aangesproken zijn dan door iets anders... bij mij werkt de Nagra + Magico combinatie altijd supergoed, dat zou ik ook gaan verheerlijken terwilj voor anderen iets anders net gewoon dat ietsje meer is
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

twani

Quote from: Paul Demo on October 18, 2017, 13:18:51
Dat snap ik ook, snapte alleen die verheerlijking van Maz voor Kharma niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als je weet hebt van het lijntje erachter snap je dat beter ;)