aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thanatos

Quote from: vik on June 25, 2017, 09:48:33
Even langs Jeroen Dik ermee en dubbel feest  :pompom:

Ik heb ooit mijn Cupra bij JD onderhanden laten nemen. Voor mij ging een RS6 op de testbank die wat software aanpassingen had gekregen.. wat een geweld..  :blink: :D

Bij voldoende budget zou dat mijn keuze zijn.. toch de ruimte en waanzinnige prestaties.

skyfox

Toen ik nog actief was in de tuning scene wilde ik ook altijd naar JD. Was en is volgens mij de crème de la crème voor vag tuning in ons land.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

blue-eyes

#13627
Quote from: skyfox on June 25, 2017, 19:40:25
Toen ik nog actief was in de tuning scene wilde ik ook altijd naar JD. Was en is volgens mij de crème de la crème voor vag tuning in ons land.

Misschien wel in ons land, maar vanuit het buitenland komen ze voor de VAG diesels naar Marum, naar VVT. Wat die met de VAG diesels doet is wonderbaarlijk. Alles kan, maar het uiterste is niet uitermate betrouwbaar. VVT prepareert veel wedstrijd diesels.

Er komen veel zaken langs, Polo 1.6 diesels met meer dan 300 pk, en verder. Wat je wil kan. Onderhoud is duur. Tuning ook. Gave zaak!



Edit:
Hmmm. Niet eens door dat dit MAZ topic is, sorry, ik dacht dat ik een reply gaf op een auto topic :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Contour

Voor Hi-end, exclusieve auto's en dikke horloges zit u in dit topic goed! Pochen is toegestaan...  :laugh:

Alex Groningen

Wat heeft deze topic nog van doen met audio?

Het lijkt zo langzamerhand op de zie mij eens dik doen show topic!

paaj

Dat is het al sinds het begin, maakt het niet minder leuk toch? Dan gebeurt er tenminste nog eens wat hier.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

chansig

Quote from: Alex Groningen on June 25, 2017, 20:01:00
Het lijkt zo langzamerhand op de zie mij eens dik doen show topic!

Net zoals vele andere topics op dit forum..valt mijn inziens echt niet uit de toon.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#13632
Geld moet rollen, Maz past dit motto consequent toe! Geweldig topic om te volgen, van de ene op de andere dag een nieuwe auto, dikke eindtrap, alles kan.

Roksan

Quote from: Alex Groningen on June 25, 2017, 20:01:00
Wat heeft deze topic nog van doen met audio?

Het lijkt zo langzamerhand op de zie mij eens dik doen show topic!

Je mag het topic gerust overslaan hoor. Ik vind het altijd erg boeiend om te volgen. En vind het totaal niet een zie mij eens dik doen show. Maar gewoon een hard werkend iemand met een passie voor verschillende hobby's. Niks mis mee om dat te delen met anderen. We zijn het in Nederland alleen niet zo gewend dat het gebeurd.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

VlisChris

Quote from: Blue-Eyes on June 25, 2017, 09:56:13
De meest krankzinnige, 900 pk dacht ik.



De oude van Arjan Robben is ook te koop, 80 mille dacht ik.

Maz? :D :P

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

gerzom

Na al dit auto-geweld weer ff terug naar audio: de Fat Bob toch niet helemaal de "droom" draaitafel?
Waarom niet, wat miste je?
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


vik

Beiden goede tuners maar JD Engineering heeft een ruime voorsprong op VVT. Veel meer ervaring.

Nu back on topic geloof ik  :-X

Quote from: Blue-Eyes on June 25, 2017, 19:44:31
Misschien wel in ons land, maar vanuit het buitenland komen ze voor de VAG diesels naar Marum, naar VVT. Wat die met de VAG diesels doet is wonderbaarlijk. Alles kan, maar het uiterste is niet uitermate betrouwbaar. VVT prepareert veel wedstrijd diesels.

Er komen veel zaken langs, Polo 1.6 diesels met meer dan 300 pk, en verder. Wat je wil kan. Onderhoud is duur. Tuning ook. Gave zaak!



Edit:
Hmmm. Niet eens door dat dit MAZ topic is, sorry, ik dacht dat ik een reply gaf op een auto topic :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mitch--

Quote from: Contour on June 25, 2017, 18:06:37
Ineens radio stilte bij Maz, meestal het teken dat er iets moois gekocht wordt!  :laugh:

Of alles word weer ingepakt ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

genesis

Quote from: Blue-Eyes on June 25, 2017, 19:44:31
Misschien wel in ons land, maar vanuit het buitenland komen ze voor de VAG diesels naar Marum, naar VVT. Wat die met de VAG diesels doet is wonderbaarlijk. Alles kan, maar het uiterste is niet uitermate betrouwbaar. VVT prepareert veel wedstrijd diesels.

Er komen veel zaken langs, Polo 1.6 diesels met meer dan 300 pk, en verder. Wat je wil kan. Onderhoud is duur. Tuning ook. Gave zaak!



Edit:
Hmmm. Niet eens door dat dit MAZ topic is, sorry, ik dacht dat ik een reply gaf op een auto topic :P

Toen ik vroeger nog met regelmaat bij JD kwam, zag ik auto's uit heel Europa speciaal naar hem komen.

Met name de hele 'dikke' jongens en die deden dan meer dan alleen software.

Het kwam met regelmaat voor dat van bv de RS'en de splinternieuwe uitlaatsystemen achterbleven omdat de klant ze niet mee kon/wilde nemen.

Leverde hem btw een leuk extra zakcentje op.

JD heeft grote bekendheid bij VAG rijders in heel Europa en in mijn ervaring is hij 1 van de meest professionele, zeker in Nederland.

Genesis
Carpe Diem

Jumping Jack

Ik zie dat de Fat Bob is ingeruild? Dat bevestigt mijn vermoeden naar de inhoud van de kratten...  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Ik stel voor dat we Maz een pm sturen waarin we aangeven wat er in kratten zit. De winnaar krijgt dan een prijs door Maz bepaald.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

 ^^. Ik kan nog wel een zonnebril op sterkte gebruiken  8).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Dolby

Quote from: chansig on June 26, 2017, 10:56:55
Ik stel voor dat we Maz een pm sturen waarin we aangeven wat er in kratten zit. De winnaar krijgt dan een prijs door Maz bepaald.  :D

Gr. Hans

Je bent wel heel erg zeker van je zaak, Hans😄

Mvrgr, Peter

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bokkes

Quote from: chansig on June 26, 2017, 13:34:40
110%... :D

Gr. Hans
Krijg net een antwoord van Maz , ik heb gewonnen  :pompom:
De kratten zijn leeg  ;)

Paul Demo

Quote from: bokkes on June 26, 2017, 21:09:08
Krijg net een antwoord van Maz , ik heb gewonnen  :pompom:
De kratten zijn leeg  ;)
Die waren al leeg


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

DofN

Jullie kunnen eindeloos speculeren over wat er in de kratten zat, je kan ook gewoon even naar Maz toegaan en het vragen, zoals ik deed  :popcorn:

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

skyfox

Ik wacht gewoon lekker op de foto's hier op het forum. Veel leuker. :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Mr.M

#13649
Quote from: twani on June 24, 2017, 22:08:34
Auto staat er al heel lang.  En ik weet dat het tegenwoordig óók in de zomer raar weer kan zijn maar sneeuw zie ik niet vaak liggen dus wat dat nu op de foto's doet :D

Voor een goede R8 zal de beurs echt verder ópen moeten dan die schamele 40 ruggen ;)

Bij dit soort auto's is (zoals enkele hier ook al aangeven) goedkoop absoluut duurkoop.

Dit is overigens wel precies wat ik al even eerder probeerde duidelijk te maken.  Eenmaal aangekomen in het segment der supercars moet de portomonaie wagenwijd ópen om een en ander voor elkaar te krijgen.

Het onderhoud van een in verhouding zeer eenvoudige en onderhoudstechnische gemakkelijke SL500 is niet te vergelijken met dit soort wagens.

Voor een echt goede R8 uit NL mét historie én weinig kilometers vanaf 70 mille en 10 mille erbij per jaar om het ding te verzekeren en te onderhouden.

Onderschat het niet MAZ (en dit is oprecht bedoeld en zeker geen plagerijtje )

Iets heel anders: vraag Genesis bijv. maar eens wat alleen al zijn "eenvoudige" Hondaatje gekost heeft ;)

Mooie spullen zijn in alle opzichten dúúrrr, zelfs voor een brillûh boer :tounge2:

Hoi Theo,

helaas is de budget hier momenteel Max 45k ,plus mijn Benz Als inruil. ( Als ik het aankoop uitstel kan je maandelijks 3k bijtellen op mijn budget.

Dus wil ik de genoemde 70k R8 wat je noemt dan moet maz nog een klein 10 maanden geduld hebben. (Als alles loopt zoals verwacht).


Deze R8 viel binnen de budget met behoud van de sl500 als "dagelijks" vervoer en de R8 zou dan voor de weekends of als ik zin heb om s avonds lekker de stress van dag "wegblazen".

Want als je eenmal in die auto zit voel je je zo gelukkig dat je alle ellende van de wereld vergeet. En daar doen we het voor.
Nou denk je: wat zal die Maz nou voor ellende hebben.? 35 jaar en ....." Dikke auto" , "dikke set", " mooie klokjes" leuk huisje " brilleh  zaakje" ,,,,,, enz enz dus wat l.l je nou met stress?

Nou.... Ik heb "alles" wat ik wil maar een ding kan ik met geld niet genezen ! Me familie de gezondheid. :(.

*Mama is kanker patiënt  en had prognose 3 jaar max. En dat was 5 jaar terug.

*Vader  is hart patiënt (door alle ellende met broertje en mama.)

*Broertje is inmiddels ruim 50x   geopereerd in 5 landen  en leeft met de dag.(al 31 jaar inmiddels).


Dus genoeg reden voor MAZ om te genieten van NU er nog van genoten kan worden met de rest van familie.


Als ik de r8 had gekocht dan zou de SL500 naar me broertje gaan. Dan kan hij lekker van genieten. (Wat die nu ook al doet , gezien  hij de reserve sleutel heeft en hem mag meenemen wanneer die maar wilt).

Dus doordeweeks als de zon schijnt wordt de sl door hem in beslag genomen en de A classe komt weer naar mij .

Het is dus geen verrassing voor me als ik s ochtends wakker wordt en er staat een ander Benzje voor de deur dan de SL. ;).


Wat de onderhoud betreft van  supercars, dat zal ik vanzelf wel ervaren. 10 k per jaar zou geen probleem moeten zijn in principe als de economie gaat zoals nu.

De vraag is nu wil ik alsnog de r8 of toch een Porsche! Want iedereen roept maz neem een Porsche want dat is een veel veiliger aankoop/investering.

Dus maz zit weer in dubio. Gezien mijn impulsief gedrag moet je niet raar kijken als er ineens iets heel anders op de oprit staat dan Porsche of R8. Morgen is weer een verrassing voor Maz zichzelf. Want ik weet zelf ook vaak niet wat ik wil doen. Een ding weet ik wel!
Geld gaat eruit bij Mazke naar iets waar die echt gelukkig van wordt .

Maz is dus  niet gelukkig van "geld" in bezit hebben.

Getallen op de Bank doen me HELEMAAL niets! Kan het ook niet snappen dat mensen op getalletjes kikken. Hebben ze ooit in een R8 Gereden of een MOTOR denk ik bij mezelf? :).

Geld hoort niet op de bank bij Maz . Lol.

Geld moet ROLLEN , liefst mijn kant op want ik Rol hem netzosnel weer iemand anders de kant op en maak daarmee een ander ook gelukkig.


Als iedereen op zijn geld ging zitten en zuinig ging doen dan kon ik de deuren sluiten want Hans anders verkoopt complete bril voor 40 euro.

Maar dan heb je geen "mooie" Merkbril van goed kwaliteit. En of je er goed doorheen kan kijken is wat anders,  maargoed het is een bril!



Quote from: twani on June 24, 2017, 22:31:00
Hier een voorbeeld van een wat transparanter aanbod..


Da's idd een mooie wagen theo.! Ik snap jouw punt volkomen en kan je geen ongelijk geven hierin. Een supercar rijden is misschien niet zo simpel als ik denk.

Maargoed juist omdat ik simpel denk doe ik het ook wat makkelijker .;). Het heeft zo ook zijn voordelen af en toe. Je kan je dromen eerder waarmaken. R8 = in mijn ogen R8. 40k of 140k . Als ik hem HEB dan Heb ik hem gehad.

Streepje door me lijst over de R8! Hup naar de volgende "droom" .
Quote from: Leeuwarden on June 24, 2017, 23:21:04
Hmm, ik hou het maar bij m'n Volvootje. Sinds ik in Ingolstadt 's avonds in het centrum op een terras heb gezeten is iedere Audi saai...
Daar is idd ieder Audi saai na een avondje terras. Lol.
Quote from: genesis on June 25, 2017, 05:06:02
Ruim meer dan voor die Audi R8 word gevraagd waar je voor ben wezen kijken, alleen de turbo set-up voor deze auto was al 30K.

De Honda als geheel dubbeld dat bedrag nog eens ruim.

Running costs zijn ook niet altijd mals en mijn laatste remmen upgrade liep ook in de papieren. Ik heb een nw ontsteking nodig, komt over uit Japan begin deze week.

Voor bovengemelde kan ik qua kosten zowat 3 jaar mijn daily driver op de weg houden.

Genesis
Is het een Honda NSX ?  Kijk ik ben de GEKSTE hier nog niet, alleen mij kennen ze! Lol.
Quote from: Blue-Eyes on June 25, 2017, 09:23:05
Iets anders, wel Audi. Met een tuning beurt naar 750 pk te krijgen: RS6 . Met afstand de mooiste en meest brute station :)

Daar kan je veel brillen in vervoeren Maz!



Als ik dat zo allemaal lees, links laten liggen! Heel snel. Heb je nu wel je keuze gemaakt, dus een R8?
RS  is sowieso een beest van een bak. Misschien als ik ooit een familie auto nodig heb.:)
Quote from: Jumping Jack on June 25, 2017, 09:32:20
^^.

Super dik zo'n rs6.
Idd.
Quote from: vik on June 25, 2017, 09:49:29
Helemaal mee eens.

Die Audi lekker laten staan MAZ.
Dat heb ik al gedaan toen ik met lege handen terug keerde naar huis. Want ik ging daarheen om te kopen (Als alles was zoals mij was verteld aan de tel).
Quote from: vik on June 25, 2017, 09:51:02
Niet piepen Wim...jouw dikke auto zit in je mooie huis  [emoji14]
Lol. Nou wil ik ook weten welke auto  Wim?


Quote from: Contour on June 25, 2017, 18:06:37
Ineens radio stilte bij Maz, meestal het teken dat er iets moois gekocht wordt!  [emoji23]
Lol. Stilte komt doordat ik even aan brainstormen ben en druk ben in de zaak. De R8 moet namelijk verdiend worden. Komt niet uit de lucht vallen , groeit ook niet in de achtertuin van maz. Lol
Quote from: Contour on June 25, 2017, 19:52:33
Voor Hi-end, exclusieve auto's en dikke horloges zit u in dit topic goed! Pochen is toegestaan...  [emoji23]
Hier kan je lekker schrijven wat je wilt. Zolang je niemand beledigd is mijn part Ok.


Quote from: Alex Groningen on June 25, 2017, 20:01:00
Wat heeft deze topic nog van doen met audio?

Het lijkt zo langzamerhand op de zie mij eens dik doen show topic!
In de R8 zit ook een mooie high end audio instalatie!
Quote from: paaj on June 25, 2017, 20:02:23
Dat is het al sinds het begin, maakt het niet minder leuk toch? Dan gebeurt er tenminste nog eens wat hier.
Zo is het ook. Af en toe eens een broodje kebab is ook lekker ipv broodje ham kaas.
Quote from: Contour on June 25, 2017, 20:07:16
Geld moet rollen, Maz past dit motto consequent toe! Geweldig topic om te volgen, van de ene op de andere dag een nieuwe auto, dikke eindtrap, alles kan.
Dat heeft u goed gezien. Als ze het mij gunnen en mijn kant op rollen dan doe ik de gunst weer terug en rol hem de kant van een ander op.

Zo blijft economie tor stand en niet door op je centen te gaan zitten (Wat 0.0 nut heeft ) met de huidige rente en infaltie.
Je geld wordt met de dag minder waard .

Dus dan maar afschrijving op een auto dan belasting betalen en afschrijven op de inflatie.
Quote from: gerzom on June 25, 2017, 21:46:54
Na al dit auto-geweld weer ff terug naar audio: de Fat Bob toch niet helemaal de "droom" draaitafel?
Waarom niet, wat miste je?
Fat bob was nooit de droomtafel , droomtafel van maz is de " KRONOS" platenspeler en staat in de rij om geüpgraded te worden als er geld voor beschikbaar is. ;).

Quote from: Mitch-- on June 26, 2017, 02:04:37
Of alles word weer ingepakt ;)
Neee staat breed uit te spelen hier. ;).
Quote from: chansig on June 26, 2017, 10:56:55
Ik stel voor dat we Maz een pm sturen waarin we aangeven wat er in kratten zit. De winnaar krijgt dan een prijs door Maz bepaald.  :D

Gr. Hans
Da's niet eerlijk want sommige weten het al.
Quote from: doorofnight on June 26, 2017, 21:53:33
Jullie kunnen eindeloos speculeren over wat er in de kratten zat, je kan ook gewoon even naar Maz toegaan en het vragen, zoals ik deed  :popcorn:
Idd. Abel stond gewoon in de winkel tijdens de drukte en weigerde te vertrekken tot die wist wat het was en de foto's had gezien als bewijs.

Lol





Quote from: skyfox on June 26, 2017, 22:54:09
Ik wacht gewoon lekker op de foto's hier op het forum. Veel leuker. :)
Geduld is een schone zaak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**