aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mr.M

#13600
Quote from: skyfox on June 24, 2017, 18:31:07
Wat een verschrikkelijk vette wagen!!! Hoe ging je proefrit?
Helaas was dit geen geslaagd proef rit.

Volgens eigenaar zou de auto "top" moeten zijn maar bij de proefrit merkte ik al gauw dat de koppeling behoorlijk slipte tijdens  sportief verschakelen op hoge toeren waar veel koppel vrij komt en daardoor de auto behoorlijk wat momentum kwijt raakte en een beetje "verdwaalde" over de weg met zijn grip omdat de 4 viel aandrijving geen "kracht" doorzetten naar de wielen.

Dus de koppeling/ bak is niet goed.

Heb vaker in een R8 gereden en ken deze auto redelijk goed en weet hoe die rijdt / reageert /schakelt/ klinkt en aanvoelt. Hier was iets mis mee met de transmissie / koppeling . Ook gooide hij een keer de bak volledig in de NEUTRAAL toen ik terugschakelde OP hoge toeren / snelheid , dus ik stond  ineens op hoge snelheid in zijn Neutraal terwijl ik van zijn 5 naar 4  terugschakelde.!!! Ik moest van semi handmatig terug naar "Automaat" schakelen met de hoop dat de auto zou beseffen dat die in zijn vrij staat terwijl ik ver over de 150 reed. !!!!

Dus geen geslaagde proefrit en geen R8 dit weekend.

Quote from: twani on June 24, 2017, 19:24:51
Die R8 ken ik, Hoofddorp.


Die staat er al ff overigens.... :)
Klopt helemaal Theo. De r8 staat in hoofddorp. 

Eigenaar wilt graag vanaf blijkbaar want kreeg net een app met een prijsdrop naar 40k als ik de auto zo meeneem en zelf laat maken.

Dit maakt het wel interessant maar dan nog , om in je net gekochte auto te gaan sleutelen ..... weet niet of ik daar zin in heb.


**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Klinkt niet heel positief, ik zou even verder zoeken...

Jumping Jack

Haal die privé communicatie even weg Maz, das niet echt netjes...

Wat de auto betreft: Ik zou er mij niet aan wagen. Als je zo'n auto koopt, dient ie tiptop te zijn, zoniet riskeer je een serieuze money-pit.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Thanatos

#13603
Of even laten checken bij de Audi dealer. Even aan de computer en op deze auto getrainde monteur er omheen. Misschien is het met een koppeling vervangen wel een koopje ;-)

Zag bij de RDW wel dat de auto niet in de verzekering zit. Dan gaan er wel belletjes  rinkelen ook..

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Contour

Als die verkoper de gare versnellingsbak heeft verzwegen, is het eigenlijk een oplichter, en hoopte die vast dat je het niet zou merken.

Mr.M

Quote from: Thanatos on June 24, 2017, 21:39:50
Of even laten checken bij de Audi dealer. Even aan de computer en op deze auto getrainde monteur er omheen. Misschien is het met een koppeling vervangen wel een koopje ;-)

Zag bij de RDW wel dat de auto niet in de verzekering zit. Dan gaan er wel belletjes  rinkelen ook..
Hij staat geschorst op de oprit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

twani

#13607
Auto staat er al heel lang.  En ik weet dat het tegenwoordig óók in de zomer raar weer kan zijn maar sneeuw zie ik niet vaak liggen dus wat dat nu op de foto's doet :D

Voor een goede R8 zal de beurs echt verder ópen moeten dan die schamele 40 ruggen ;)

Bij dit soort auto's is (zoals enkele hier ook al aangeven) goedkoop absoluut duurkoop.

Dit is overigens wel precies wat ik al even eerder probeerde duidelijk te maken.  Eenmaal aangekomen in het segment der supercars moet de portomonaie wagenwijd ópen om een en ander voor elkaar te krijgen.

Het onderhoud van een in verhouding zeer eenvoudige en onderhoudstechnische gemakkelijke SL500 is niet te vergelijken met dit soort wagens.

Voor een echt goede R8 uit NL mét historie én weinig kilometers vanaf 70 mille en 10 mille erbij per jaar om het ding te verzekeren en te onderhouden.

Onderschat het niet MAZ (en dit is oprecht bedoeld en zeker geen plagerijtje )

Iets heel anders: vraag Genesis bijv. maar eens wat alleen al zijn "eenvoudige" Hondaatje gekost heeft ;)

Mooie spullen zijn in alle opzichten dúúrrr, zelfs voor een brillûh boer :tounge2:

twani

Hier een voorbeeld van een wat transparanter aanbod..

Leeuwarden


twani

#13610
Quote from: Leeuwarden on June 24, 2017, 23:05:02
Is ie er ook als stationcar?

Keer hard achteruit rijden tegen een muur ;)

Komt het dak vanzelf wat omhóóg :D

Leeuwarden

Hmm, ik hou het maar bij m'n Volvootje. Sinds ik in Ingolstadt 's avonds in het centrum op een terras heb gezeten is iedere Audi saai...

genesis

#13612
Quote from: twani on June 24, 2017, 22:08:34


Iets heel anders: vraag Genesis bijv. maar eens wat alleen al zijn "eenvoudige" Hondaatje gekost heeft ;)



Ruim meer dan voor die Audi R8 word gevraagd waar je voor ben wezen kijken, alleen de turbo set-up voor deze auto was al 30K.

De Honda als geheel dubbeld dat bedrag nog eens ruim.

Running costs zijn ook niet altijd mals en mijn laatste remmen upgrade liep ook in de papieren. Ik heb een nw ontsteking nodig, komt over uit Japan begin deze week.

Voor bovengemelde kan ik qua kosten zowat 3 jaar mijn daily driver op de weg houden.

Genesis
Carpe Diem

Jumping Jack

Quote from: chansig on June 24, 2017, 17:10:16
Ik weet wat het is....potverdorie...je gaat toch zoeken. Knopen van uitspraken en deze knopen aan andere uitspraken en dan vind je het gewoon. :D

Ziet er niet heel erg Mazzerig uit...valt wat dat betreft een beetje tegen. Veel plezier ermee.

Gr. Hans

Ha, ik weet het ineens ook  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

blue-eyes

Quote from: Leeuwarden on June 24, 2017, 23:05:02
Is ie er ook als stationcar?

Iets anders, wel Audi. Met een tuning beurt naar 750 pk te krijgen: RS6 . Met afstand de mooiste en meest brute station :)

Daar kan je veel brillen in vervoeren Maz!



Als ik dat zo allemaal lees, links laten liggen! Heel snel. Heb je nu wel je keuze gemaakt, dus een R8?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vik

Even langs Jeroen Dik ermee en dubbel feest  :pompom:


Quote from: Jumping Jack on June 25, 2017, 09:32:20
^^.

Super dik zo'n rs6.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Helemaal mee eens.

Die Audi lekker laten staan MAZ.


Quote from: twani on June 24, 2017, 22:08:34
Auto staat er al heel lang.  En ik weet dat het tegenwoordig óók in de zomer raar weer kan zijn maar sneeuw zie ik niet vaak liggen dus wat dat nu op de foto's doet :D

Voor een goede R8 zal de beurs echt verder ópen moeten dan die schamele 40 ruggen ;)

Bij dit soort auto's is (zoals enkele hier ook al aangeven) goedkoop absoluut duurkoop.

Dit is overigens wel precies wat ik al even eerder probeerde duidelijk te maken.  Eenmaal aangekomen in het segment der supercars moet de portomonaie wagenwijd ópen om een en ander voor elkaar te krijgen.

Het onderhoud van een in verhouding zeer eenvoudige en onderhoudstechnische gemakkelijke SL500 is niet te vergelijken met dit soort wagens.

Voor een echt goede R8 uit NL mét historie én weinig kilometers vanaf 70 mille en 10 mille erbij per jaar om het ding te verzekeren en te onderhouden.

Onderschat het niet MAZ (en dit is oprecht bedoeld en zeker geen plagerijtje )

Iets heel anders: vraag Genesis bijv. maar eens wat alleen al zijn "eenvoudige" Hondaatje gekost heeft ;)

Mooie spullen zijn in alle opzichten dúúrrr, zelfs voor een brillûh boer :tounge2:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Niet piepen Wim...jouw dikke auto zit in je mooie huis  :P


Quote from: Maro on June 24, 2017, 19:32:24
Ik begin ook een brillenzaakie  :'(
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blue-eyes

De meest krankzinnige, 900 pk dacht ik.



De oude van Arjan Robben is ook te koop, 80 mille dacht ik.

Maz? :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jumping Jack

Die rs6 dtm is gestolen en in brand gestoken toch?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Quote from: chansig on June 24, 2017, 14:08:40
Oke een draaitafel dus....hoge boortoren:



Gr. Hans

extreem duur voor die 2% extra geluidskwaliteit :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Marco66

#13623
Quote from: Jumping Jack on June 25, 2017, 10:28:48
Die rs6 dtm is gestolen en in brand gestoken toch?

Yep, en had een slordige 1000 pk!

https://skiinformatie.nl/jon-olsson-doet-mee-aan-gumball-3000-met-rs6

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Contour

Ineens radio stilte bij Maz, meestal het teken dat er iets moois gekocht wordt!  :laugh: