aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Maar dan was je ook nooit tot jouw huidige set gekomen  ;).


Quote from: maz on May 16, 2017, 00:56:12

...

Als ik zo terugkijk in mijn verleden naar wat is maz bijgebleven qua versterkingsound dan kan ik de conclusie trekken dat het allemaal buizen waren.


* audio note m3
*lamm spul
*Airtight
*Nagra
* kondo


Dit waren mijn favorite componenten qua sound achteraf bekeken.

Er zaten ook veel andere mooie dingen bij wat ik heel mooi vond maar als ik je nu zegt : Maz  waar heb je spijt van dat je het heb weg gedaan , dan zie je dat het  allemaal buizen bakken zijn. Als ik de tijd kon terugdraaien met de kennis wat ik nu heb , dan had ik het volgende  NOOIT moeten verkopen:

*Airtaight ev
*lamme ref vv / ev combi.
*Kondo DacHoezo? Dat schijnt de tutti capi van de uzikale sausjes te zijn! Nou, ik ben benieuwd. Ben  ook opzoek naar eentje momenteel.
Ik weet het pas als ik het met mijn eigen oren heb gehoord.
Andermans oren zijn zeker niet slechter , dus ik wil je graag geloven maar ik geloof mijn eigen oren meer dan die van een Ander. Dus er zit niets anders op dan KOPEN EN PROBEREN.

We gaan het meemaken. ;)Ik niet begrijp !

Hoi mark.

Ik ervaar /hoor het zeer zeker zoals ik het heb verwoord eerder.

De sp11 is stukken softer en heeft veel minder BALLEN in het laag , wat hier heel goed uit de verf komt.

En het is niet alleen op de luister plek maar over het hele kamer.

Al sta je in de keuken dan kan je nog aangeven dat de ls17se een veel "mooier/ beter gedefineerd/ strakker" laag heeft.

Alleen ga je iets harder spelen dan loopt de kamer veel eerder vol en noemt het veel sneller En dat niet alleen in de kamer maar over het hele huis hoor je dat terug.


De sp11 is in ieder geval een blijvertje. Die gaat ook in de liefhebbers rack van maz.
Ik ben heel blij dat ik een SP11 mk2 heb wat in ORIGINELE staat is en niet in gesleuteld is met "beter" en "mooier " componenten.

Nu hoor ik tenminste een "echte" sp11 mk2 ipv een Jan en Kees gemodificeerd sp11mk2.

Ik ga de fout niet meer maken om mooie en zeldzame spullen weg te doen om vervolgens met spijt te zitten dat ik hem weg heb gedaan.

Zolang ik het geld niet nodig heb direct zal je de sp11 niet zien weggaan.


Sterker nog de Ls17se ga ik WEGDOEN.
Dat zegt iets over de sp11 denk ik.

De SAUSJE van sp11 prefereer ik BOVEN de Correcter en meer AUDIOFIELER sound van de LS17SE.

Daar zullen velen niet mee eens zijn als ze deze twee naast elkaar horen maar goed , we hoeven ook niet allemaal op een lijn te zitten met ons hobby.

Wat mijn conclusies betreft , die doe ik allemaal gehoormatig en gevoelsmatig.

Ik hoef het niet gemeten te hebben.Ons lichaam is de meest INGEWIKKELD EN NAUWKEURIG Meet instrument die je kan kopen naar mijn idee.

En dat zeg omdat ik als opticien weet wat ons lichaam / zien /gevoel/ Organe  in staat zijn te doen.En dat vergeet men.


WIJ ZIJN ALS MENSEN Zijnde het meest ingewikkeld en MIND GOGGELING instrument op aarde!
Dan snap je wat ik bedoel met de softer en minder db in het laag uitput gevende VV.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

#13276
Quote from: Xander32 on May 18, 2017, 06:34:32
Maar dan was je ook nooit tot jouw huidige set gekomen  ;).
Dat is absoluut waar.  Ik heb zeer zeker van geleerd en genoten.

Kopen kan straks nog altijd! Ik heb voorlopig genoeg spul om mee te hobbyen hier.
Wacht lekker tot de sp10 en vt200 klaar is en dan kan ik me komende weken daarmee bezighouden.

De sp10 en sp11 zullen huize maz niet meer zo gauw verlaten.

Boven in de woonkamer en op de zolder ga ik even geen geld in steken.

De woonkamer set staat zelden aan en ik zit toch in me man cave als ik muziek luister.

Dus dan maar de woonkamer set opdoeken en versimpelen tot iets wat dagelijks voor tv muziek gebruik.

Ik zou alleen nog een keuze moeten maken tussen de vt200 ev en de Ref 110 en  Kijken welke van de twee straks mooier speelt met de sp10 /sp11.

Ik wil ook nogeens volgende jaar een ander auto kopen. ;). Dus ben alvast aan sparen gegaan daarvoor ,Dus de woonkamer set ga ik opdoeken om ruimte te creëren voor de andere hobbys.

Momenteel heb ik alles Dubbel en de helft staat amper aan!

Als goed is gaat de woonkamer set zich volgend jaar verplaatsen naar de Oprit. ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

pvd_66

Quote
Kopen kan straks nog altijd! Ik heb voorlopig genoeg spul om mee te hobbyen hier.
Wacht lekker tot de sp10 en vt200 klaar is en dan kan ik me komende weken daarmee bezighouden.

Weken?? Zo lang?  ;)
Die VT200 is echt the bomb, superding  :clapping:
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

ducman748

Maz wilde je binnenkort nog een keer experimenteren met twee of drie motoren

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Mr.M

#13279
Quote from: pvd_66 on May 19, 2017, 10:17:12
Weken?? Zo lang?  ;)
Die VT200 is echt the bomb, superding  :clapping:
Je merkt dat laatste tijd mijn spullen steeds langer in huis blijven vergeleken met vroeger.

Die vt 200 is echt een beest van een bak. Als die ook nogeens zo groots klinkt als die is dan is maz een blij kind.

Quote from: ducman748 on May 19, 2017, 10:18:44
Maz wilde je binnenkort nog een keer experimenteren met twee of drie motoren

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Motoren? Ik denk dat de kwartje nog niet gevallen is bij maz.
Lol

**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Hij bedoelt een extra motor voor de platenspeler.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ducman748

Ja dat klopt de motoren van de draaitafel

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Mr.M

Quote from: Jumping Jack on May 19, 2017, 19:29:36
Hij bedoelt een extra motor voor de platenspeler.
Ahhh. Ik gesnap  nu wat is gebuurt hier allemaal aan de hand . Sorry , ik soms niet is in de les. Lol
Quote from: ducman748 on May 19, 2017, 20:02:34
Ja dat klopt de motoren van de draaitafel

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Ik ben laatste tijd met zoveel dingen tegelijk bezig dat ik niet meer weet wie ,hoe en wat. Maar dat tweede dt motor test is zo gek nog niet!



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13283
Wilde vanavond nog een beetje luisteren maar daar kwam weer niets van terecht aangezien ik net terug ben van Schade herstel bedrijf. (Uitdeuken zonder spuiten).

Na een dag werk wil je naar huis om uit te rusten en eten en je komt bij je auto en Iemand heeft een deukje geslagen in je auto portier,  En netjes Geen brief achtergelaten.

Boos en chagrijnig  gebeld naar me vaste hersteller en meteen erheen gereden om te kijken of het verholpen kon worden .

Ik moet je toegeven,  beste man heeft alweer heel goed werk afgeleverd.

18.30 begonnen tot 23.00 om 2 deukjes weg te werken .

En chapo, wat een geduld ! MM per MM ging hij lepelen en hameren.! Heel bijzonder om te zien hoe dat in zijn werking ging!

Heeft even geduurd maar me speelgoed is weer deuk vrij.  Morgen maar eens weer extra hard aan werk om de deuk in me portemonnee in te halen .

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Van de week heb ik ook nogeens de interieur van me auto onderhanden genomen waar ik me al een tijd aan irriteer en alle houten delen /dash/deur sierlijst/stuur/versnellingspook /  uitgehaald en in de schuur gescheurd en gespoten. Vond dat ouderwets hout zo lelijk dat ik ze maar diamant zwart heb gespoten. ;)

Heb het zelfs voor elkaar on de start knop op de versnellingspook mooi grijs te houden en de rest omheen diamant zwart spuiten (ook het leer heb ik meegespoten) lol.
**UNDER CONSTRUCTION**

AudioEnZo

#13285
Nice :)

Mr.M

#13286
Quote from: AudioEnZo on May 20, 2017, 00:55:46
Nice :)
Tnx AudioEnzo ,

Nu is die weer Nice idd. Ik irriteerde me mateloos aan de houten inleg en wolde graag de zwarte carbon serie.

Vorige week bij Mercedes naar de prijs gevraagd En de 3 houte  panelen  kosten exclusief monteren bijna 2000 euro.
De pook kost rond 1000 euro .
En de stuur wil je niet eens over praten.


Dus dan maar zelf wat verzinnen hierop.
Me vriendin verklaarde me voor gek dat ik me Mercedes interieur + stuur had uitgesloopt  om ze in de schuur met Action spuitbussen te gaan spuiten .

Na paar uur zweten en stikken in de verf damp was alles zoals ik hem wilde hebben maar dan met totaal nog geen 90  euro  aan kosten. Lol.

75 euro montage en demontage.

4x spuitbussen ( 2x diamant zwart +2x blanke lak) van de Action a 3 euro.

En een zondag middag in de schuur.


Ging om deze 3 delen plus de stuur.



**UNDER CONSTRUCTION**

AudioEnZo

Top, het zijn  de krenten uit de pap, net als met audio. Zit nu al een half uur met kippenvel te luisteren naar de DVD van Lee Ritenour - Overtime. Net zoiets maar dan zonder overspuiten ;)

Geniet van je spullen Maz!

Mr.M

Quote from: AudioEnZo on May 20, 2017, 01:19:37
Top, het zijn  de krenten uit de pap, net als met audio. Zit nu al een half uur met kippenvel te luisteren naar de DVD van Lee Ritenour - Overtime. Net zoiets maar dan zonder overspuiten ;)

Geniet van je spullen Maz!
;).   Die naam ken ik niet maar ga het opschrijven. Ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

AudioEnZo

#13289
Je moet er van houden uiteraard, maar er spelen in de jazzrock bekende namen in mee, zoals uiteraard Lee Ritenour zelf maar ook Harvey mason (drum), Anthony Jackson (bass) en bijvoorbeeld Chris Botti (trompet).
Maar hiervoor heb ik de dvd van phil Collins gedraaid, The last Farwel tour, ook kippevel, vooral True Colors in acapella, mijn meisje en ik zaten op de bank mee te zingen haha, daar gaat het uiteindelijk om, echt genieten van muziek!

Zweitse

Quote from: maz on May 20, 2017, 01:23:06
;).   Die naam ken ik niet maar ga het opschrijven. Ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gewoon even via Spotify luisteren naar de playlist van Lee Ritenour en je wil nooit meer ergens anders naar luisteren ;D ;D

Jumping Jack

Het interieur van een dure benz overspuiten met verf van de action  :wacko:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ducman748

Quote from: Jumping Jack on May 20, 2017, 08:39:34
Het interieur van een dure benz overspuiten met verf van de action  :wacko:.
+1

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


sultankat

Quote from: Jumping Jack on May 20, 2017, 08:39:34
Het interieur van een dure benz overspuiten met verf van de action  :wacko:.

Da's het mooie van Action: heel veel overproductie daar voor een ongekend lage prijs. Ook gewone merkartikelen. Je kunt altijd nog elders gaan kijken, maar hier begin ik ook altijd.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

i2Paq

Hopelijk wel een goede primer en een blanke laklaag gebruikt?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Xander32

... voor het leer van het stuur heb je hopelijk wel speciale leerverf gekozen. Zo hiet dan zal het dtuur binnen de korste keren daar super glad worden en/of de verf loslaten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brtram

Je was zo blij en trots met de Audio Research versterker zonder modificaties.

En nu verpruts je het interieur van de Mercedes  :( :o :nowink:

Maz, je bent onnavolgbaar, maar dat wisten we al  ;D

chansig

Iemand ook benieuwd hoe Raphie gereageerd zou hebben ? Ik wel.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Tsja, de een verft het stuur van zijn benz, de ander hangt een dekbed tussen 6K aan speakers!

:colgate: :colgate: :colgate:

chansig

Gaat de Benz er beter door rijden dan ? Dan is het voor 90 euro een prima actie van Maz.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.