aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: Contour on May 14, 2017, 12:43:28
Bij Maz weet je het nooit...
Lol. Ik hen al een ruil voorstel staan voor de vt200 van iemand maar wil hem eerst horen tegen de ref 110. Kijken welke verschillen er tussen de nieuwe arc zit en een generatie eerder.

Ik denk dat ik de Arc pad gaat volgens terug naar de vintage spul om te kijken wat ze nou in al die jaren zijn opgeschoten.

Tot zover ben ik zeer gecharmeerd van de vintage sound van Arc!  Gezien ik een "gesaus weergave"liefhebber ben denk ik dat ik met de toenmalige "ref spul zal eindigen.

Dus ik heb weer een doel met de hobby.

Zoeken naar een  Arc sp10  vv want die wordt de crème de la sausjes genoemd. Daar ben ik zeer benieuwd naar.

Iemand een idee of iemand hier op forum een ARC SP10 VV Heeft?



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13251
Quote from: michel69 on May 15, 2017, 00:39:04
Lol nice Maz je hebt gewoon teveel staan onderhand😁 tegen de tijd dat je het laatste component hebt beluisterd kan je weer opnieuw beginnen.
Hier komt uiterlijk aan het einde v dit jaar ook een ARC set te staan heb het gehoord icm met SF op de show in Alkmaar en wat klonk dat hemels...weer alleen niet waar te beginnen zoveel modellen en met het budget wat ik in mijn hoofd heb wordt het zeker 2e hands lastig om thuis te luisteren

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Hoi Michel

Arc  heeft zoveel spullen gemaakt in de jaren dat je met beperkt budget behoorlijk mooie spul kan kopen. Zowel vv als eindtrap.

Ik heb een aantal gehad met een redelijk betaalbaar prijs en je kan echt een mooie arc setup maken met leuk budget.

Je moet alleen weten wat je in huis haalt want niet alles klinkt even goed.

Mooiste is dat deze merk zo gewild is dat je er minimaal op afschrijft als je ze tweedehands koopt.

Ondertussen heb ik weer de ls17se aan de ref 110 gehangen om te kijken wat ik merk als ik van de sp11mk2 naar de ls17se terug switch.

En..... alles is meer ....

* gecontroleerd ,*sneller , *droog , *strakke  in het laag  met meer definitie in het laag.
Ook de *druk opbouw , laag weergaven en *definitie in het laag is behoorlijk "beter" met de ls17se .

Soundstage is heel erg mooi en diep en alles is op zijn plek.

Dit klinkt absoluut niet verkeerd! Sterker nog klinkt heel erg goed.
Alleen het laag kan een beetje teveel van mooie worden bij hoger volumes.


Net terug geschakeld naar de sp11mk2 ennnn....

Alle bovengenoemde eigenschappen van de ls17se  zijn er,  alleen een  beetje  in mindere mate.

Het hoog is wat softer,
soundstage is goed maar wat upfronter. De ls17se gooit en iets dieper stage.
Het laag is totaal anders! De sp11mk2 is Veelllll softer in het laag en mist de definitie , druk opbouw en kracht van de ls17se.

Daardoor kan ik wel harder draaien en me kamer boost het laag niet zoals bij de ls17se waardoor je het "idee" hebt dat die strak speelt.
Heel gek eigenlijk want de ls17se is beter in het laag maar de sp11mk2 koppelt beter in het laag met de kamer!

Dus mijn voorkeur gaat naar de SP11MK2.

De sp11mk2 heeft een hele bijzonder manier van weergaven van muziek , ik kan het moeilijk uitleggen maar het doet iets met muziek waardoor je heel "Lekker" aan luisteren gaat en met je voeten gaat tappen en hoofd gaat schudden.

Hij is bijna in geen ENKEL opzicht BETER  dan de ls17se maar als je ernaar luistert doet het wat met je. Stemmen en instrumenten hebben een heel ander leven lijkt wel.

Bij de sp11mk2 merk je niet gauw dat de opnames verschillen /minder /beter zijn.

Je luistert gewoon door , door dik /dun/goed/slecht.

Waarbij je met de ls17se het idee heb , Bah waar is de AB. HUP naar de volgende nummer.

Ik zat net te luisteren en ik betrapte mezelf niet met me voeten tappen bij bepaalde liedjes met de ls17se e met de sp11mk2 wel!

Aan de ander kant weet ik dat het laag wat mist en niet de druk heeft zoals het "hoort" . Ook de detail is iets minder , MAAR , de tekortkomingen  worden verduisterd door de lekkere weergaven van midgebied en stemmen.

Ja kan misschien zeggen dat het midgebied minder versmeert in het laag door de softe laag weergave van de sp11.

Hoe dan ook , de zowel de ls17se als de sp11 hebben pluspunte..

Het is aan de luisteraar om te bepalen wat zijn voorkeur is.

*SCHOON ,CORRECT  ,vol detail, auduofiel geluid van de ls17se of de *IMPERFECT  maar lekker luisterend eigenschappen van de sp11.

Om eerlijk te zijn , ik neig iets meer naar de Imperfect  weergave van de sp11 denk ik.
Met bepaalde dingen welke voor mij heel belangrijk zijn zoals midgebied En lekker sausje over het muziek is de sp11 de baas.

Aan de andere kant kan ik de eerlijkheid van de ls17se ook warderen. Hij is wat droger, gedetail, sneller, en stiller , maar minder warm en "muzikaal" dan de sp11.

ARC is zeer zeker vooruit gegaan vanaf de sp11 naar de nieuwere Arc VV zoals de ls17se qua kwaliteit van weergave maar mist nu de "buizen" sound waar de oude en  echte buizen freaks om smullen. 

Als je de oude Arc sound niet kent dan snap je niet wat ik bedoel ben ik bang.

Daarom ben ik ook nu zeer benieuwd naar de sp10. Die zou ook niet beter moeten zijn dan de sp11 Maar nog muzikale!

Ik moet er een te pakken krijgen om te horen wat ze bedoelen met muzikale dan de sp11.

Waarom is de sp10 de " walhalla" van ARC TUBE HEADS???????





Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13252
Even voor de gene die beweren dat je kamerakoestiek met verschillende amps en vv niet kan verhelpen.

De sp11mk2 helpt wel ! Lol

Als je de "probleem frequenties" gebieden in een kamer met minder dbs aanspreekt bv met een vv wat soft is en minder dbs uitgooit in het laag dan klinkt de kamer meer in balans zoals ik het ervaar.

Als je de probleem frequenties van een kamer niet aanspreekt  dan hoef je hem ook niet op te lossen. Lol.

Het laag weergave van de sp11 koppelt echt veel beter met de kamer dan de ls17se.

Lijkt alsof de sp11 in heel wat db's zachter speelt dan de ls17se in het laag?.

Maar met mijn kamerboost  komt de lage output van de sp11 toch goed uit de verf .
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Dan is het fijn dat je de mogelijkheid hebt/kan creëren om verschillende componenten uit te proberen.

Ben je op dit moment dan 100% tevree, of zijn er nog componenten op de markt welke jouw aandacht hebben?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

phy

Quote from: maz on May 15, 2017, 02:05:41
Even voor de gene die beweren dat je kamerakoestiek met verschillende amps en vv niet kan verhelpen.

De sp11mk2 helpt wel ! Lol

Als je de "probleem frequenties" gebieden in een kamer met minder dbs aanspreekt bv met een vv wat soft is en minder dbs uitgooit in het laag dan klinkt de kamer meer in balans zoals ik het ervaar.

Als je de probleem frequenties van een kamer niet aanspreekt  dan hoef je hem ook niet op te lossen. Lol.

Het laag weergave van de sp11 koppelt echt veel beter met de kamer dan de ls17se.

Lijkt alsof de sp11 in heel wat db's zachter speelt dan de ls17se in het laag?.

Maar met mijn kamerboost  komt de lage output van de sp11 toch goed uit de verf .
dan is de sp 10 minder geschikt voor jou dan de sp 11

chansig

Is dan toch gewoon een kwestie van harder/zachter zetten.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: maz on May 15, 2017, 02:05:41
Even voor de gene die beweren dat je kamerakoestiek met verschillende amps en vv niet kan verhelpen.

De sp11mk2 helpt wel ! Lol
Als jij het zo ervaart is dat prima toch?! Nu hopen dat het blijvend is.

Quote
Als je de "probleem frequenties" gebieden in een kamer met minder dbs aanspreekt bv met een vv wat soft is en minder dbs uitgooit in het laag dan klinkt de kamer meer in balans zoals ik het ervaar.
Uiteraard. Ergernis die er niet is, behoeft niet gecompenseert te worden.
Quote
Als je de probleem frequenties van een kamer niet aanspreekt  dan hoef je hem ook niet op te lossen. Lol.
Op de luisterplek bedoel je of helemaal niet aanspreken?
Quote
Het laag weergave van de sp11 koppelt echt veel beter met de kamer dan de ls17se.
Lijkt alsof de sp11 in heel wat db's zachter speelt dan de ls17se in het laag?.
Maar met mijn kamerboost  komt de lage output van de sp11 toch goed uit de verf .

Mmm.

Hoe kom je tot de conclusie? Enkel door te luisteren?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Sirius666

Die laatste conclusie kan ik mij wel voorstellen. Heb zelf met een buizen VV gespeeld die een softere oupout mbt laag had, tov een punch lijkt het wat db's zachter te spelen. Moet maar net passen bij wat je luistert. Hierdoor kan je dus iets harder spelen, strak laag op hoog volume is dan misschien iets te 'direct'. Soft laag is meer uitgesmeerd over het hele geluid.


Mr.M



Quote from: Xander32 on May 15, 2017, 06:36:35
Dan is het fijn dat je de mogelijkheid hebt/kan creëren om verschillende componenten uit te proberen.

Ben je op dit moment dan 100% tevree, of zijn er nog componenten op de markt welke jouw aandacht hebben?

Ik ben inderdaad blij dat ik deze hobby zo mag ervaren zoals ik het nu doe.

Ik merk dat ik mezelf aan ontdekken ben en mijn"sound" steeds meer aan herkennen ben.

Dus ik begin echt een voorkeur te bouwen naar een bepaald weergave.

Dit kan je naar mijn idee enkel bereiken door heel veel te hebben geprobeert en gehoord.

En ik heb ondertussen zoveel gehad en gehoord dat ik een sterk voorkeur begin te krijgen naar een bepaald sound. En dat is : " vintage" buizen sound.

Als ik zo terugkijk in mijn verleden naar wat is maz bijgebleven qua versterkingsound dan kan ik de conclusie trekken dat het allemaal buizen waren.


* audio note m3
*lamm spul
*Airtight
*Nagra
* kondo


Dit waren mijn favorite componenten qua sound achteraf bekeken.

Er zaten ook veel andere mooie dingen bij wat ik heel mooi vond maar als ik je nu zegt : Maz  waar heb je spijt van dat je het heb weg gedaan , dan zie je dat het  allemaal buizen bakken zijn. Als ik de tijd kon terugdraaien met de kennis wat ik nu heb , dan had ik het volgende  NOOIT moeten verkopen:

*Airtaight ev
*lamme ref vv / ev combi.
*Kondo Dac
Quote from: phy on May 15, 2017, 07:31:50
dan is de sp 10 minder geschikt voor jou dan de sp 11
Hoezo? Dat schijnt de tutti capi van de uzikale sausjes te zijn! Nou, ik ben benieuwd. Ben  ook opzoek naar eentje momenteel.
Ik weet het pas als ik het met mijn eigen oren heb gehoord.
Andermans oren zijn zeker niet slechter , dus ik wil je graag geloven maar ik geloof mijn eigen oren meer dan die van een Ander. Dus er zit niets anders op dan KOPEN EN PROBEREN.

We gaan het meemaken. ;)
Quote from: chansig on May 15, 2017, 07:39:43
Is dan toch gewoon een kwestie van harder/zachter zetten.

Gr. Hans
Ik niet begrijp !

Quote from: Markus2 on May 15, 2017, 09:29:53
Als jij het zo ervaart is dat prima toch?! Nu hopen dat het blijvend is.
Uiteraard. Ergernis die er niet is, behoeft niet gecompenseert te worden.Op de luisterplek bedoel je of helemaal niet aanspreken?
Mmm.

Hoe kom je tot de conclusie? Enkel door te luisteren?

Groet, Mark

Hoi mark.

Ik ervaar /hoor het zeer zeker zoals ik het heb verwoord eerder.

De sp11 is stukken softer en heeft veel minder BALLEN in het laag , wat hier heel goed uit de verf komt.

En het is niet alleen op de luister plek maar over het hele kamer.

Al sta je in de keuken dan kan je nog aangeven dat de ls17se een veel "mooier/ beter gedefineerd/ strakker" laag heeft.

Alleen ga je iets harder spelen dan loopt de kamer veel eerder vol en noemt het veel sneller En dat niet alleen in de kamer maar over het hele huis hoor je dat terug.


De sp11 is in ieder geval een blijvertje. Die gaat ook in de liefhebbers rack van maz.
Ik ben heel blij dat ik een SP11 mk2 heb wat in ORIGINELE staat is en niet in gesleuteld is met "beter" en "mooier " componenten.

Nu hoor ik tenminste een "echte" sp11 mk2 ipv een Jan en Kees gemodificeerd sp11mk2.

Ik ga de fout niet meer maken om mooie en zeldzame spullen weg te doen om vervolgens met spijt te zitten dat ik hem weg heb gedaan.

Zolang ik het geld niet nodig heb direct zal je de sp11 niet zien weggaan.


Sterker nog de Ls17se ga ik WEGDOEN.
Dat zegt iets over de sp11 denk ik.

De SAUSJE van sp11 prefereer ik BOVEN de Correcter en meer AUDIOFIELER sound van de LS17SE.

Daar zullen velen niet mee eens zijn als ze deze twee naast elkaar horen maar goed , we hoeven ook niet allemaal op een lijn te zitten met ons hobby.

Wat mijn conclusies betreft , die doe ik allemaal gehoormatig en gevoelsmatig.

Ik hoef het niet gemeten te hebben.Ons lichaam is de meest INGEWIKKELD EN NAUWKEURIG Meet instrument die je kan kopen naar mijn idee.

En dat zeg omdat ik als opticien weet wat ons lichaam / zien /gevoel/ Organe  in staat zijn te doen.En dat vergeet men.


WIJ ZIJN ALS MENSEN Zijnde het meest ingewikkeld en MIND GOGGELING instrument op aarde!

Quote from: Sirius666 on May 15, 2017, 10:55:26
Die laatste conclusie kan ik mij wel voorstellen. Heb zelf met een buizen VV gespeeld die een softere oupout mbt laag had, tov een punch lijkt het wat db's zachter te spelen. Moet maar net passen bij wat je luistert. Hierdoor kan je dus iets harder spelen, strak laag op hoog volume is dan misschien iets te 'direct'. Soft laag is meer uitgesmeerd over het hele geluid.
Dan snap je wat ik bedoel met de softer en minder db in het laag uitput gevende VV.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13259
Quote from: Xander32 on May 15, 2017, 06:36:35
Dan is het fijn dat je de mogelijkheid hebt/kan creëren om verschillende componenten uit te proberen.

Ben je op dit moment dan 100% tevree, of zijn er nog componenten op de markt welke jouw aandacht hebben?

Ps. Wat betreft 100% tevreden zijnde ,

Ik ben momenteel heel erg tevreden met mijn set.Meer tevreden dan ik ooit was tot nu. Maar 100%  ?  ik denk dat ik dat nooit zal behalen. Ik ken mezelf daar te goed voor.

Ik zal zeer zeker ooit zodanig tevreden zijn dat ik niet meer gaat switchen maar 100% tevreden? Ik denk dat ik TE nieuwsgierig ben. Daarom ook nooit 100% tevreden.

Ik wil ook niet 100% tevreden zijn..want dan is voor mij de lol van de hobby beetje af.
Muziek is een  groot deel van mijn hobby maar het zoeken , uitproberen  en ONTDEKKEN van nieuwe smaken en persoonlijke voorkeuren  is voor mij op zijn minst NETZO belangrijk.

Het is niet alleen componenten beter leren kennen ,  het is vooral  jezelf beter ontdekken en beter leren kennen door nieuwe dingen te proberen en beleven.

Je ONTDEKT niet allen nieuwe sound maar ook wat je prettig vindt te horen, en dat kan alleen door mee te maken.


Zoals ik altijd zeg : je weet het pas als je het heb meegemaakt en of gehoord.

En dat geld voor veel meer dingen dan alleen audio.



En of er componenten zijn wat ik graag zou willen proberen :  JAaaaaaaaa

NOG ZOVEEELLLL Componenten , pfffff. Waar moet ik beginnen.


*ZANDEN
*KONDO M1000 serie
*AIRTIGHT 300B
***MARANTZ T1.***( drooommmm).
*WAVAC
*d Agustino
*Mbl
*En nog veel meer,,, als je naar een AUDIO Beurs gaat dan snap je wat ik bedoel , zoveel mooie dingen ,  liefst zou ik de hele audio show van München thuis willen uitproberen!


Pfffffff. Ik wordt all gelukkig als ik de namen zie wat ik heb opgeschreven . Laat maar staan als ik ze zou hebben.
Lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13260
Tadaaaaaa!!!!

Een Zeldzaamheid in de Kofferbak van  Maz.

Dit is  De cult Audio research VV en waarschijnlijk het meest gezocht vv uit de vintage Arc series. ( ongemodificeerd en in origineel staat).

*De crème de la crème, van buizen arc
*De tutti capi van Audio research vintage VV  is in huizen maz.


DE ARC SP10 Voorversterker .

Ik ben zo blij dit in ORIGINELE staat te kunnen vinden zonder modificatie.




**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Lekker bezig Maz! Heb je nu 3 stuks AR VV in huis?

Sirius666

#13262
Sjezus. De zoektocht wordt steeds korter. Binnen 1 dag vindt maz zijn walhalla, gekkenhuis :D

Mr.M

#13263
Quote from: Contour on May 16, 2017, 21:26:37
Lekker bezig Maz! Heb je nu 3 stuks AR VV in huis?
Ja. Ik heb nu de sp10 , sp11 en de ls17se in huis.

De ls17se ga ik wegdoen nu ik  De sp10 en 11 heb.

Beide, de sp10 en 11 zijn blijvertjes en komen in mijn  Audio collectie terecht van Favorieten.
De twee VV'rs worden toch alleen maar zeldzamer met de tijd dus bewaren doet green pijn ;), vooral  als je er een hebt die in originele staat is waar niet in getweekt /gekloot is.


De 10 is al een cult ding en zeer zeldzaam te vinden, laat maar staan  in "Originele" staat. De 11 is hard onderweg om de 10 op te volgen.

Dit zijn ontwerpen met een hele specifieke karakter en sound . Vooral de Sp10. Deze soort soundkarakters zijn straks niet meer te vinden en schaars in de Nieuwe tijdperk van audio.

Dit is vol smaak oud wijn , in een nieuw tijdperk van vol smaak Jong wijn.

Ik heb ze nu beide in ORIGINELE Staat zonder upgrades,  tweeks en modificaties en daar ben ik zeer blij mee.

Ik ben namelijk totaal niet van "modificaties".

Je gaat een Rembrandt ook niet opnieuw in een mooier verf leggen.

Ieder ontwerp heeft zijn specifiek sound en signatuur en je moet het waarderen en willen horen zoals de oorspronkelijke bouwer het bedoelde.

Op moment dat ik allemaal modificaties gaat aanbrengen op een sp10 dan is het en klinkt het niet meer als de sp10 die uitkwam. Dan is het Sp10 mk2017 en geen sp10 mk2 van 1985.

Als je zoiets onderhanden neemt dan moet je zoveel mogelijk met "Originele"ARC onderdelen werken . Zo behoud je de Echte sound en signatuur van zoeen apparaat.



Quote from: Sirius666 on May 16, 2017, 21:30:26
Sjezus. De zoektocht wordt steeds korter. Gekkenhuis  :D

Lol. Dit zijn de hebbedingen waar ik warm van loop en graag naar opzoek ga. Schaars , zeldzaam en gewild en "betaalbaar"  :).

Ben zo benieuwd naar de sound van deze VV en waarom het de crème de la crème van Buizen sausjes wordt genoemd.

Gezien de sp11 mij zo heeft kunnen "raken" en onder de indruk heeft gezet ben ik hier zeer benieuwd naar.

ik heb me Ls17se aan de kant geschoven voor de sp11 en van verhalen horen zeggen zou de sp10 qua specs onder de sp11 moeten liggen maar met een eigen MAGIE.

Dat Eigen " Magie" is waar ik naar benieuwd ben. Zal de sp10 "hype" mij ook kunnen overtuigen ? Of is het opgeblazen bla bla? 

**UNDER CONSTRUCTION**

Sirius666

#13264
Ja. Moet je vooral op een forum gaan zitten met die pracht in huis  :D

Al beluisterd?

Mr.M

#13265
Quote from: Sirius666 on May 16, 2017, 22:41:36
Ja. Moet je vooral op een forum gaan zitten met die pracht in huis  :D

Al beluisterd?
Kan moeilijk op de Mercedes forum gaan zitten hiermee. ;).


Hij staat nog niet aangesloten aangezien hij de laatste paar jaar geen licht heeft gezien en onder de stof heeft gezeten.
Vintage spul moet je met een "eigen"handleiding opnieuw tot leven brengen als ze voor een langer periode stil hebben gestaan.

Je moet bv eerst langzaam de elkos op stroom laten komen tot de boel stabiel speelt en even alles nalopen, meten + buizen meten, voordat je het op volle stroom in de miir kan prikken en aan je Eindtrap.

Met beetje geluk ga ik morgen avond ophalen en ernaar luisteren.

Hopelijk zijn de buizen nog een beetje van  schappelijk kwaliteit anders weet je nog niet wat zoiets in staat is.

Want de buizen wat je erin zit is heel belangrijk voor de sound.

Zo blij als een kind in een snoep winkel om deze twee Arc " Iconen" in bezit te mogen hebben. ;).


**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13266
Quote from: Sirius666 on May 16, 2017, 21:30:26
Sjezus.  Binnen 1 dag vindt maz zijn walhalla, gekkenhuis :D

Of het mij  walhalla is weer ik niet. De sp11 ben ik zeer gecharmeerd van geraakt en de sp10 zou nog meer dat Magie hebben van Buizen.

Ik geloof echt wel dat de sp10 dingen "anders" kan brengen dan De sp11.

Die sp11 heeft ook een bepaald magie tov de LS17SE terwijl het een Underdog is in bijna alle opzichten: specs ,correctheid ,snelheid, strakheid , enz enz.
En toch prefereer IK hem boven de ls17se door de "Magie" wat die heeft.

IK luistert niet meer "Technisch" ,  van:

* hoe helder is haar stem,
*hoe goed hoor ik haar lippen op elkaar slaan.
*hoeveel keer hoor ik haar stem vibreren en hoe duidelijk is dat eene kleine achtergrond geluidje. Enz enz


Met de sp11 luistert ik met "kippenvel" , als een Dame op de podium staat.

Er is een vloeiendheid in de weergave die anders luistert en aanvoelt. 

Kan het moeilijk verwoorden want het zijn persoonlijk en emotionele "gevoelens" opgewekt worden met de sp11 bij me. EN dat hoef bij een ANDER totaal niet zo te zijn zoals ik het ervaar.

Eigenlijk Kan ik beter zeggen: met de sp11 luister IK minder , maar ik "beleef" het meer.

Niet alleen me oren zijn actief om dinge te "horen" ,  maar me voeten tappen, me hoofd schud van links naar rechts , ik knik en beweeg en ik krijg een ander gevoelsmatig beleving/energie van muziek door me hele lichaam.

Met de Ls17se zit ik steeds verbaasd te luisteren en denken  :
wauwww wat helderheid , wauw wat een extensie in het hoog, wauwww wat  mooi dat de lippen 12 x op elkaar slaan met deze opname en dat het zo goed hoorbaar is. Waauwww wat een opname kwaliteit .Wauww wat een strak laag, wauww wat snel en droog, wauaauwww wat heeft ECM vette opnames. Wauww wat een stilte en zwartheid in de achtergrond, wauww wat een detail weergave.Wauww wat een accuraat plaatsing, ik kan bijna in CM nauwkeurig zeggen hoever de piano van de basgitaar zit en hoe diep de kamer is waar alles in is opgenomen.

Wauwww wauwww wauwww LS17SE.


Wauwww maz ,en Toch gaat de ls17se de deur uit? Met 20 meer wauww dan de sp11?

JA.JA.JA.

Ik ben moe geworden onderrussen van  WAUWs tellen.

ik wil relaxen op me stoel  KIPPENVEL krijgen en genieten als ik muziek opzet.


Daarnaast denkend:  kan het misschien nog een stapje beter kunnen? ;).




**UNDER CONSTRUCTION**

i2Paq

Ik hoorde gisteren "uit betrouwbare bron" dat je onderweg was om deze set te bekijken/op te halen.

Nu het geduld nemen om ze eerst te laten nakijken en waar nodig te reviseren. Maar daar heb je een vertrouwd adres voor  ;)

Veel plezier al vast, ik weet hoe het is als je zo iets dergelijks vindt en ook kan bemachtigen!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Richi

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent MAZ. Zo moet een hobby zijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sirius666

Op zich logische bevindingen maz, je ervaart een beetje hetzelfde met de Mini's tegenover de Galileo en DB7 (heb ik het goed?) toch? De 'muzikaliteit ligt jou het meest.

Dolby

Quote from: Richi on May 17, 2017, 07:36:49
Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent MAZ. Zo moet een hobby zijn.

  ^^

Mvrgr, Peter

blue-eyes

Die Mercedes lui hebben wel een rare smaak van car audio :D :P

Verkeerde topic Maz, er is een car tuning topic  :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

#13272
Quote from: i2Paq on May 17, 2017, 07:04:46
Ik hoorde gisteren "uit betrouwbare bron" dat je onderweg was om deze set te bekijken/op te halen.

Nu het geduld nemen om ze eerst te laten nakijken en waar nodig te reviseren. Maar daar heb je een vertrouwd adres voor  ;)

Veel plezier al vast, ik weet hoe het is als je zo iets dergelijks vindt en ook kan bemachtigen!

Ahhhaaaa iemand lekt info . Lol.


Heb  gister letterlijk  alles uit me handen laten vallen  op de zaak toen ik hoorde dat ik een sp10 kon bemachtigen.

Ik zat binnen 5 minuten in de auto en op de snelweg. Lol.

Ik had de zaak  gewoon dicht gegooid om dat ding op te halen als ik geen personeel had. :) dan maar een dag verlies draaien maar wel een sp10 !


Quote from: Richi on May 17, 2017, 07:36:49
Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent MAZ. Zo moet een hobby zijn.
Tnx  Richi

Ik was  in de 7de hemel toen ik de sp10 zag staan daar en de slagroom op de taart was toen ik zag dat die ongemodificeerd was. ! Lol


Quote from: Sirius666 on May 17, 2017, 08:41:41
Op zich logische bevindingen maz, je ervaart een beetje hetzelfde met de Mini's tegenover de Galileo en DB7 (heb ik het goed?) toch? De 'muzikaliteit ligt jou het meest.

Klopt. Ik heb een beetje de zelfde bevindingen als toen  met de  db7 en galileo tov de Mini.

Alleen nu is het andersom : de Galileo en db7 waren toen de MUZIKAALSTE tov de Mini. En nu is de MINI de MUZIKAALSTE in deze setting.

De Mini was toen de audiofielste van de  en wauww dit, wauw dat,  terwijl de db7 lekker gesausd en muzikaal klonk. De Galileo lag tussen de Mini en galileo in. Een Combi van de frisse van de Mini en de lekker makkelijk luisterende van de DB7S.

Nu in deze situatie is het juist andersom met de Mini.

Nu is de frisser en opener klankbalans van de Mini exact de juiste aanvulling op de lekker warm gesausd klankkleur van de Sp11.

Met De Galileo en sp11 en mijn kamer gaat de boel een beetje de soep in in bepaalde frequenties.

Het mid gebied krijgt in  een bepaalde frequentie  onaangenaam bump / aanzet waardoor bepaalde instrumenten "te dik"/dreunend klinken en dan gaat het geheel uit "balans".

Daartegen doet de MINI/ sp11/kamer alles exact goed !

Dat audiofiele en schoner en frisser geluid van de Mini wat toen minder muzikaal was sluit exact goed aan bij de eigenschappen van de SP11 waardoor de MINI een stap Verder gaat dan de Galileo en de Db7s in combinatie met de Sp11.

Dus in deze opstelling klinkt de Mini wat muzikaler dan de Galileo en de Db7s van toen.

Ik had eigenlijk al het idee voor mezelf dat de Mini niet mijn smaak was terwijl ik nu weer denk van :

Hmmm trok ik toen toch de verkeerde oordeel over se Mini?

Ik was overtuigd dat de Galileo de MUZIKAALSTE  was tov de Mini , en nu moet ik me woorden TERUGNEMEN!

Waar lag het aan? Had ik toch niet de juiste match met de mini? Terwijl ik een berg erop heb geprobeert en ieder keer was de Galileo de "betere" en nu komt onverwacht een oud gebak uit 1982 en doet de MINI zingen op een manier dat ik ze nooit heb horen  spelen.


Wat een hobby ! Dacht dat ik wist wat ik aan doen was en dat me adviezen en conclusies bindend waren , en nu kan ik je gerust vertellen, Mini was niet de Minst muzikale,  Ik kreeg hem gewoon niet aan zingen met de spullen wat ik tot me beschikking had!


Nu weet ik wat de Mini aan zingen krijgt en waar het aan lag.


Het lag niet aan de Mini, Het lag aan Maz. Die kreeg de mini niet aan de praat!



Quote from: Blue-Eyes on May 17, 2017, 10:03:12
Die Mercedes lui hebben wel een rare smaak van car audio :D [emoji14]

Verkeerde topic Maz, er is een car tuning topic  :D

Waarom ? Er zit een "prachtig" Bose sound system in.! :)

Had liever een Burmester Mercedes audio systeem maar helaas zit dat hier niet in.
**UNDER CONSTRUCTION**

blue-eyes

Quote from: maz on May 17, 2017, 22:31:13
Waarom ? Er zit een "prachtig" Bose sound system in.! :)

Had liever een Burmester Mercedes audio systeem maar helaas zit dat hier niet in.


Huh? :P Ik zie een los geplaatst AR systeem :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

Quote from: Blue-Eyes on May 17, 2017, 22:57:32
Huh? [emoji14] Ik zie een los geplaatst AR systeem [emoji14]
Hahaha. Lol


Kwartje valt een beetje laat bij Maz.


In dit uitzonderlijk geval heeft mijn mercedes een van de zeldzaamste audio systemen .

Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**