aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

DofN

Ik had eindelijk eens iets goeds gekocht:



Echter, Maz bewandelt andere wegen. Dit is het niet geworden, terwijl het toch aardig glimt.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Carrol

Harry.........SCHITTERENDE SPEAKER!!!!! ^^
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Alex Groningen

Volgens mij heeft men het hier over lelijke luidsprekers. De Focals wil ik toch echt niet onder lelijk scharen, wel onder erg groot!


Quote from: Harry HT on January 21, 2017, 19:43:44
Mooi rood is niet lelijk 😈😃
Maz gaat voor Focals 😃

Gegroet,

Harry

phy

ik vind die Focals dan weer echt spuug lelijk  :o
Ja smaak dat is voor iedereen anders
Maz zijn het toevallig de grote luidsprekers van Johan Ketelaar de ultimate ?
of de grote panelen van Sonore?
Dat zijn beide grote  luidsprekers waar er maar 1 systeem van is.

paaj

Deze in het rood?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Contour

Kom op Maz, you are killing us! Welke luidsprekers heb je nu?

Thanatos

Ik heb ze gehoord gisteravond  :D Maar laat de onthulling aan Maz, wel zo fair  O0

Wezen buurten met een vriend die nieuwsgierig was naar de Exquisite serie van kharma. Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt mijn Raspberry based streamer te laten horen icm Yggdrasil DAC.

Was gezellig  :thumbs-up:

Maro

Vanwaar die geheizinnigheid dan? Normaal worden aankopen hier al neergezet die niet eens zijn woonkamer bereiken.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Quote from: Maro on January 22, 2017, 13:05:11
Vanwaar die geheizinnigheid dan? Normaal worden aankopen hier al neergezet die niet eens zijn woonkamer bereiken.. :D
Ze zijn niet te bevatten. :tounge:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ik heb ze gezien op de foto...maar Kharma en de modellen zeggen me allemaal weinig. Ze waren in ieder geval groot en rood als ik me niet vergis.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: Maro on January 22, 2017, 13:05:11
Vanwaar die geheizinnigheid dan? Normaal worden aankopen hier al neergezet die niet eens zijn woonkamer bereiken.. :D

Er is nog geen transactie geweest. Ze stonden wel al bij hem thuis....

Paul Demo

Mas is sowieso erg karig met posten vandaag


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

blue-eyes

Met posten verdien je minder dan met werken en handelen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

#12163
Quote from: Contour on January 22, 2017, 10:00:42
Kom op Maz, you are killing us! Welke luidsprekers heb je nu?
Sorry voor de delay heren. Ik heb groen licht om fotos te plaatsen .

Ze gaan straks toch de markt op of worden ingeruild als ik ze niet kan kopen.

Nu weet je tenminste dat er straks misschien een hele zeldzame kharma op de markt komt als ik ze  niet hou ,  want kwa grootte zijn ze perfect voor mijn woonkamer.

Het is een van de grotere kharmas maar ze kunnen netzo makkelijk in een klaine ruimte.
Heb ze nu in mij luisterkamer en het laag is fenomenaal strak en beheerst. Je zou niet verwachten dat zoeen speaker zo droog /snel en strak kan klinken.

Het is de Grootse en mooiste uitvoering uit de 1 serie, de crm 1.2  Diamond ENIGMA met de prachtige maar vooral zeldzame  DIAMANT Tweeter.

Quote from: Thanatos on January 22, 2017, 12:39:04
Ik heb ze gehoord gisteravond  :D Maar laat de onthulling aan Maz, wel zo fair  O0

Wezen buurten met een vriend die nieuwsgierig was naar de Exquisite serie van kharma. Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt mijn Raspberry based streamer te laten horen icm Yggdrasil DAC.

Was gezellig  :thumbs-up:

Leuk dat je weer was geweest John.

Moet je eerlijk toegeven , de combi Van jouw AUFIOFIEL opgebouwd RASPBERRY BASED Streamer en YGGDRASIL DAC deden de KHARMA MINIS zodanig zingen, dat ik en jouw kennis zeer onder de indruk waren van de eindresultaat.

De open sound en hoge resolutie van weergave was HEEL ERG GOED.

Ben normaal noet van de STREAMERS maar JOUW STREAMER deed het veel beter dan mijn trouwe laptop.

De Rust en balans en resolutie was hmgewoon van een ANDER NIVEAU.

Knap dat je zoiets kan in elkaar sleutelen .

Ik ben normaal niet van MERKLOZE SPUL  Maar na dit te hebben gehoord ben ik overtuigd dat ik behoorlijk geld in een MERK STREAMER moet investeren wil ik dit niveau behalen zoals het gister klonk.
Mijn vertrouwde laptop deed me teleur stellen dit keer helaas.

Ik ben denk ik  in staat om te zeggen BOUW ER OOK EEN VOOR MIJ AUB!!! Ik plak de KHARMA plaatje er zelf wel op. Lol.

Kwa Sound was het van zeer HOGE niveau in ieder geval. KNAP WERK John.

Als je van plan bent om er nog een te maken dan hierbij DE EERSTE BESTELLING is voor Maz. Denk dat je dit als grote conpliment moet zien want ik koop nooit dingen ZONDER Dure NAAMPLAATJES. lol.


Quote from: Maro on January 22, 2017, 13:05:11
Vanwaar die geheizinnigheid dan? Normaal worden aankopen hier al neergezet die niet eens zijn woonkamer bereiken.. :D
Speakers zijn niet / nog niet van MAZ .
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#12164
Dit zijn ze. Ze stonden op de xfi show van 2010 opgesteld als demo speakers.

https://www.hifi.nl/artikel/2125/X-Fi-High-End-Audio-Show-2010.html
**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Zie ik daar een dikke eton 11 inch woofer inzitten?

Mr.M

#12166
Quote from: Contour on January 22, 2017, 21:42:46
Zie ik daar een dikke eton 11 inch woofer inzitten?
Goed gezien. Dat is een dikke Eton woofer. Dat ding is super snel. Ongeloofelijk strak en droog.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Blue-Eyes on January 22, 2017, 16:59:33
Met posten verdien je minder dan met werken en handelen [emoji14]
Lol.
**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Die Eton woofers zijn subliem, dit moet echt een goed laag kunnen geven!

blue-eyes

11 inch in een speaker, en snel! Ik ben niet van de heavy metal, maar een snoeistrakke gitaar solo uit die genre moet dan wel erg gaaf zijn ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

Quote from: Contour on January 22, 2017, 22:06:07
Die Eton woofers zijn subliem, dit moet echt een goed laag kunnen geven!
Ik heb ze eerder gehad en naar mijn idee zijn dit de mooiste laagunits die verkrijgbaar zijn.
Ongeloofelijk droog/snel en strak.


Quote from: Blue-Eyes on January 22, 2017, 22:17:42
11 inch in een speaker, en snel! Ik ben niet van de heavy metal, maar een snoeistrakke gitaar solo uit die genre moet dan wel erg gaaf zijn ;)
De Eton woofers zijn echt waanzinnige woofers. Voor mij de mooiste woofers voor stereo gebruik.
**UNDER CONSTRUCTION**

simsatit

Hi Maz,
Op zich is die diamant tweeter niet echt zeldzaam toch?
Wel heel duur, en eerlijk is eerlijk, heb deze heel goed kunnen vergelijken met de c12 van Accuton en de diamant tweeter is echt,
W o w

Deze speaker heeft iig qua units echt een droomcombi wat mij betreft, ik heb dezelfde mid, dit is de kleinste Accuton mid, een ware ramp om goed te filteren met die nare opbreking maar als je m goed hebt en de aansluiting is mooi op die diamant en die Etons (heb ik ook zelf nog gehad) dan heb je iets heel moois.

Het kan mooier eigenlijk de speakers van Contour die hier zojuist reageerde, die units zijn zelf nog iets mooier (heb ik namelijk ook kunnen vergelijken bij Daudio met mijn eigen speakers, die ook daar gefilterd zijn) en die was toch nog beter, maar, en nu de maar.
Als je serieuze buizenversterking hebt, dan wel serieuze (heb ze nu op allerlei sets gehoord) dan kun je de magic mix hebben en een (voorlopig) eindstation.

Ik heb de kleinere versie van de Kharmas gehoord (met de 8 inch Eton) van deze speaker, die stond destijds bij de audiofabriek, en eerlijk is eerlijk, voor mij was het zeker een referentie speaker, ik neem aan dat met de grotere broer dit wederom van t geval is.

Ik heb echt geen geld op t ogenblik voor zoiets, maar anders had ik je zeker nu een pm gestuurd.

Nogmaals, wat mij betreft een referentie kwaliteit met een mooie high powered SET buizen of een push pull monster monos (ik heb deze gehoord op 150kg per monoblok pp van CAT) dat zat in het rijtje van t mooist dat ik gehoord heb...
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mr.M

#12172
Quote from: simsatit on January 22, 2017, 23:49:16
Hi Maz,
Op zich is die diamant tweeter niet echt zeldzaam toch?
Wel heel duur, en eerlijk is eerlijk, heb deze heel goed kunnen vergelijken met de c12 van Accuton en de diamant tweeter is echt,
W o w

Deze speaker heeft iig qua units echt een droomcombi wat mij betreft, ik heb dezelfde mid, dit is de kleinste Accuton mid, een ware ramp om goed te filteren met die nare opbreking maar als je m goed hebt en de aansluiting is mooi op die diamant en die Etons (heb ik ook zelf nog gehad) dan heb je iets heel moois.

Het kan mooier eigenlijk de speakers van Contour die hier zojuist reageerde, die units zijn zelf nog iets mooier (heb ik namelijk ook kunnen vergelijken bij Daudio met mijn eigen speakers, die ook daar gefilterd zijn) en die was toch nog beter, maar, en nu de maar.
Als je serieuze buizenversterking hebt, dan wel serieuze (heb ze nu op allerlei sets gehoord) dan kun je de magic mix hebben en een (voorlopig) eindstation.

Ik heb de kleinere versie van de Kharmas gehoord (met de 8 inch Eton) van deze speaker, die stond destijds bij de audiofabriek, en eerlijk is eerlijk, voor mij was het zeker een referentie speaker, ik neem aan dat met de grotere broer dit wederom van t geval is.

Ik heb echt geen geld op t ogenblik voor zoiets, maar anders had ik je zeker nu een pm gestuurd.

Nogmaals, wat mij betreft een referentie kwaliteit met een mooie high powered SET buizen of een push pull monster monos (ik heb deze gehoord op 150kg per monoblok pp van CAT) dat zat in het rijtje van t mooist dat ik gehoord heb...
Hoi Sim.

De diamant tweeters zijn zeldzaam bij kharma speakers welke niet uit de Exquisite serie komen.
Ik bedoelde niet te zeggen dat Diamant tweeters in algemeen zeldzaam zijn .;).

Met een upgrade prijs van bijna 10k per paar begrijp je dat ze niet vaak toegepast werden op de niet Exquisite Kharma speakers.
Vandaar mijn opmerking "zeldzame" Diamant tweeters.

Deze speakers waren nieuw +- 35k ,en dat is bepaald geen kattepis en het komt grotendeels door de toegepaste diamant tweeters en zilverspoelen in de filters.

De huidige vraagprijs is  minder dan 30% van de nieuwprijs! Dat maakt hem echt een koopje , gezien de diamant tweeter upgrade enkel bijna 10k kost!!!!

Vandaar dat die nu hier bij mij staat. Ik wilde de eerste optie hebben en zeker zijn dat die ondertussen niet verkocht wordt en of ingeruild.

Het is dat ik even teveel spullen heb liggen en net een huis heb gekocht, Anders had ik ze meteen afgetikt.

Dit kom je geen tweede keer tegen op kort termijn tweedehand voor onder de 10k.

Bij ohm audio staat momenteel een 2.3 Be voor 7500 en die is gereserveerd terwijl die 15/18 k nieuw was.Voor 2.5 k meer heb je dit! En die was 2x duurder de de 2.3 be! Omgerekend heb je voor 2.5 k meer een 20k duurder speaker! Je zou gek zijn als je ipv dit de 2.3 zou kopen voor 7.5 k.

De laatste Kharma welke ik ken en niet uit de Exquisite serie kwam met een diamant tweeter, was een witte 2.3 DE en die is voor 10k verkocht.

Ik ga  mijn best doen om ze te kopen voor de woonkamer, dan schuif ik de Galileo in de luisterruimte en de MINI gaat of naar de slaapkamer of de deur uit.
Echter, ben ik bang dat ik het financieel niet ga redden om ze te houden :( , tjaaa je kan niet alles hebben he! Maar ga me best doen.

Als ik ze niet kan houden dan gaat de Galileo alsnog de luisterruimte in en de Mini komt naar boven in de woonkamer.

Dan hang ik de ARC REF 110 EV en Ls17se aan de Galileo en de AYRE EV met de DAC /Vv gaat naar de woonkamer.

Zou jammer zijn als ik ze niet kon houden want ze zijn in Nieuwstaat met kisten , papieren , alles op en aan . Voor mij als Kharma fan/liefhebber is  de CRM1.2 Diamond Enigma een zeer zeldzaam speaker om tegen te komen voor onder de 10k.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#12173
Ps Sim.

Ik heb ze nog niet aan de buizen Ref 110 EV van me gehangen want die staat boven in de woonkamer maar dat komt straks wel.;) ben zeer beniuewd. Ze zijn in ieder geval makkelijk aanstuurbaar ivm hoge impedantie >90db en daarom goed geschikt voor buizen en minder krachtige amps.

**UNDER CONSTRUCTION**

simsatit

Quote from: maz on January 23, 2017, 01:22:28
Ps Sim.

Ik heb ze nog niet aan de buizen Ref 110 EV van me gehangen want die staat boven in de woonkamer maar dat komt straks wel.;) ben zeer beniuewd. Ze zijn in ieder geval makkelijk aanstuurbaar ivm hoge impedantie >90db en daarom goed geschikt voor buizen en minder krachtige amps.



nice hoor Maz! Het zijn echt wel geweldige speakers..
De prijs die je noemt is zeker goed te doen voor mensen die echt iets moois in huis willen halen en zeker heel interessant, zul je niet heel veel moeite mee krijgen schat ik in..

Weet niet hoe ze zullen klinken op AR ref2, mijn persoonlijke mening is dat die Accuton units het heel mooi doen met CAT en NAT.. your miles may vary ;)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.