aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patsijb

Quote from: Kerkhoffd on November 29, 2016, 07:54:40
LOL. Waarom al die bewijsdrang dat Devialet minder is dan traditionele audio? Niemanddie toch beweert dat het serieus is aan alle andere audio concepten?

minder vind ik t niet..zoals aangegeven vind ik het iig wel n dijk van een apparaat..zeker qua mogelijkheden..
snap die drang vaak ook niet om het te bestempelen als minder..
smaakkwestie telt ook mee..en wat zoek je..
ik weet dat ik ouderwets ben in mijn smaak en wat ik wil haha



Kwabbernoot

Quote from: maz on November 28, 2016, 22:51:03

Lol,  heb ik dan geluk! Ik heb beide!

Het heeft me 33 jaar geduurt voordat ik er een vond maar goed , ik heb geduld gehad. Hahah


Een lelijke trol die ook nog eens selectief is? Ik zou daar niet zo trots op zijn eerlijk gezegd.  ::) :P 8)

Groeten...

Mr.M

Quote from: Kerkhoffd on November 29, 2016, 07:54:40
LOL. Waarom al die bewijsdrang dat Devialet minder is dan traditionele audio? Niemanddie toch beweert dat het serieus is aan alle andere audio concepten? Ik voerde het merk alleen op als voorbeeld voor een voor mij ideale manier om de box count terug te brengen. En Maz: ik denk dat je nog verrast zou zijn als je de 400 had beluisterd thuis in plaats van de 200.
Ik zeg weer, eerst maar eens ins eigen set horen dan beoordelen.

Mijn eerste buiten huis ervaringen met Davi was ook niet hemels maar bij thuisprobeer op kharmas viel de MATCH Davi en kharma best mee.

Toen vond ik het zodanig goed dat de overstap van sommige vrienden van losse dure delen naar een alles in een Davi wat acceptabeler en helderder werd.

Dus het is echt kijken of het bij jouw in de setting past of niet!

Nogmaal, ik hecht tegenwoordig weinig waarde aan revieuws. Want het is zo persoonlijk en de opstellingen zijn zo anders !
Mits iemand de zelfde speakers heeft als de mijne. Dan wil ik er vanuit gaan dat sommige bevindingen correct zijn.


Quote from: Blue-Eyes on November 29, 2016, 08:15:58
Maz kennende..... Waarom noem je niet de 800 [emoji14]
Ik denk dat 400 all zat is!  Less is more? Of was het more is less? Lol

Ik ben wel benieuwd naar de 400 mono opstelling tov de ARC.

Ik ga toxh 2 sets thuis neerzetten! En als de davi goed klinkt in mijn set waarom niet?

Scheelt me berg spullen en plek. Dan heb ik best of both words.


Volledig buizen setup en een totaal ander setup met de Davi .

Quote from: Kerkhoffd on November 29, 2016, 10:47:17
Nee hoor. Denk dat Maz helemaal happy is met Audio Research. En terecht. Prachtig klinkende apparatuur.

Ook als Maz er een Devialet 1000 Pro neer zou zetten is het maar de vraag of hij dat zou prefereren boven zijn huidige setup. Meende me te herinneren gelezen te hebben dat de 200 van Jan bij Maz thuis niet tegenviel en ben er van overtuigd dat de dubbel mono configuratie meer uit de Kharma's had gehaald. Ook de reden dat ik van de 200 ben doorgegroeid naar een 400. Dubbel mono doet meer dan vermogen toevoegen, dus ik hoop voor Maz dat de monoblokken van AR ook weer een stap vooruit zijn.

Gewoon mooi te zien dat Maz het allemaal uitprobeert en alles een (en soms meer) kans(en) geeft voordat hij oordeelt. Ook Kharma was niet altijd bij de eerste combinatie een schot in de roos.

Maz is ook happy mer ARC .maar ben nog altijd nieuwsgierig naar wat er nog meer rond slingert in audio land.
En zoals je ziet moet je niet meteen oordeel trekken als je ergens iets hoort wat noet beviel.

Nu heb ik DAVI 2 maal gehoord en het was niets maargoed , waar lag het aan?

Davi? Speakers? Combi van die 2 wat noet goed ging? Slecht opstelling?

Geen idee. De 3 de keer met kharmas viel het wel mee en klonk het best overtuigend. Mooie diepte, goed separaat afbeelding en zeer strak laag.

Als je het geluk heb en je hebt een goed match met DAVI , dan is het mooi meegenomen toch? Ben je met een ding klaar.

Voor mijn gehoor klonk het best goed bij mij thuis , maar mist net dat warme zwoele wat ik lekker vindt. Maar goed dat is een voorkeur!

Quote from: patsijb on November 29, 2016, 12:38:11
minder vind ik t niet..zoals aangegeven vind ik het iig wel n dijk van een apparaat..zeker qua mogelijkheden..
snap die drang vaak ook niet om het te bestempelen als minder..
smaakkwestie telt ook mee..en wat zoek je..
ik weet dat ik ouderwets ben in mijn smaak en wat ik wil haha

Het is idd een smaak kwestie. De kharma mp150 mono Klasse D is ook niet allemans vriend en in een revieuw werd het beter genoemd dan LAMM Monos. Nou!!! Ik heb meerderr LAMM monos gehad  naast de kharma mono mp150 en bij mij thuis was daar geen sprake van!

LAMM monos waren veel mooier naar mijn smaak dan de Kharma mp150 MONOS.

Niet dat de kharmas slecht zijn, in tegenstelling, ik vond ze hele mooie amps ,mits gehangen aan een goed buizen Vv.Anders vond ik ze te droog /stra/saai.

Dus het is ten alle tijden een kwestie van smaak en juiste samenstelling.


Quote from: Kwabbernoot on November 29, 2016, 12:46:50
Een lelijke trol die ook nog eens selectief is? Ik zou daar niet zo trots op zijn eerlijk gezegd.  ::) [emoji14] 8)

Groeten...
Lol. Ik heb juiste de andere draad einde!

Leuk meid die niet bemoeit met mijn hobby.
Sterker nog ze rijd mij naar mijn audio bestemmingen terwijl ik lekker op de forum zit met de tel.lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Maximus_Aurelius

#11628
Heb zelf een Devialet thuis in mijn eigen set gehad en vanuit dit oogpunt beoordeel ik hem ook. Daarom kan ik mij ook goed in vinden Wat op analog-Forum omschreven wordt.
Er zijn betere Class D versterkers. En er zijn er maar een paar die mij qua klank bevallen. Ik ben daar heel eerlijk in.

Ik ga ook niet wat dingen zeggen wanneer ik iets totaal niet ken,alleen wanneer ik iets gehoord en beluisterd heb of zelfs in mijn eigen set gehoord heb.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

#11629
Quote from: Maximus_Aurelius on November 29, 2016, 16:21:45
Heb zelf een Devialet thuis in mijn eigen set gehad en vanuit dit oogpunt beoordeel ik hem ook. Daarom kan ik mij ook goed in vinden Wat op analog-Forum omschreven wordt.
Er zijn betere Class D versterkers. En er zijn er maar een paar die mij qua klank bevallen. Ik ben daar heel eerlijk in.

Ik ga ook niet wat dingen zeggen wanneer ik iets totaal niet ken,alleen wanneer ik iets gehoord en beluisterd heb of zelfs in mijn eigen set gehoord heb.

Het is maar net wat je smaak is inderdaad. De klasse D klank is vaak erg schoon, clean en snel, daar moet je maar net tegenkunnen.

De juiste match met akoestiek, luidsprekers en datatransport zal er al dan niet aan bijdragen of je happy wordt...

Persoonlijk kan ik niets met deze wijze van muziek weergeven, zit zélf meer in de MAZ hoek waar een klein beetje "room" over de klank méér wordt gewaardeerd

Een scheutje room ongetwijfeld ten koste van de absolute waarheid. Ik heb het er graag voor over...

En inderdaad zou een Lindemannetje zoals die van MA hier best kunnen aarden thuis, dit itt een Néévialet.  Wel mooie techniek btw ;)

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on November 29, 2016, 10:47:17
Nee hoor. Denk dat Maz helemaal happy is met Audio Research. En terecht. Prachtig klinkende apparatuur.

Ook als Maz er een Devialet 1000 Pro neer zou zetten is het maar de vraag of hij dat zou prefereren boven zijn huidige setup. Meende me te herinneren gelezen te hebben dat de 200 van Jan bij Maz thuis niet tegenviel en ben er van overtuigd dat de dubbel mono configuratie meer uit de Kharma's had gehaald. Ook de reden dat ik van de 200 ben doorgegroeid naar een 400. Dubbel mono doet meer dan vermogen toevoegen, dus ik hoop voor Maz dat de monoblokken van AR ook weer een stap vooruit zijn.

Gewoon mooi te zien dat Maz het allemaal uitprobeert en alles een (en soms meer) kans(en) geeft voordat hij oordeelt. Ook Kharma was niet altijd bij de eerste combinatie een schot in de roos.

Het is zoals het met veel dingen in het leven gesteld is gebaseerd op persoonlijke smaak en voorkeur, en audio vormt daar m.i. zeker geen uitzondering op.
Naar mijn persoonlijke smaak vond ik de 200 op de Kharma DB7 S van Maz destijds by far de beter klinkende van de ARC pre i.c.m. de Kharma MP 150 mono blokken op diezelfde Kharma DB7 S.
Meer homogeen klinkend, beduidend betere definitie/strakheid in het laag, en vooral duidelijk beter qua controle en volledige grip op de speakers, zelfs bij toch wel erg stevige volume standen.
Ook weer een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur, maar de combi van Kharma DB7 S met Devialet 200 vond ik op nagenoeg alle belangrijke facetten ook zelfs beter presteren dan de Kharma Exquisite Mini aangestuurd door de ARC Pre en ARC eindversterker.
Ondanks dat laatstgenoemde combi zeker niet verkeerd klonk vond ik dat er wel degelijk ingeleverd was op een aantal zaken die i.m.o. met de Kharma DB7 S - Devialet 200 combi wel zeer sterk aanwezig waren.
Op dat soort momenten stel ik mijzelf altijd hardop de vraag of de geïnvesteerde kosten van de apparatuur synoniem staan met de geleverde prestaties en dan kom je soms toch tot schokkende constateringen die eens te meer weer bewijzen dat een goedklinkende set niet alleen een kwestie is van het simpelweg aanschaffen van louter dure componenten die op basis van ''status'' en ''looks'' wel goed zouden moeten presteren.

En ja, een Devialet heeft niet de warme klanksignatuur die een goede buizenversterker kan laten horen, is compact, en spreekt voor een groot aantal personen minder tot de status verbeelding qua uiterlijke looks en afmetingen.
Maar als je een klanksignatuur kan waarderen waarin detail, neutraliteit, snelheid, en veel controle (vooral in het laag) volop aanwezig is dan kan de Devialet sound zeker wel goed bevallen.
Mij bevalt het tot op de dag van vandaag nog steeds zeer goed en ik heb nog geen seconde spijt gehad van de switch van Pass Labs naar Devialet.
Veranderen van versterker is tot op de dag van vandaag nog geen seconde naar boven gekomen in mijn hoofd, het upgraden naar een 400 setting zoals Daan (Kerkhoffd) dat heeft gedaan zit er mogelijk nog wel aan te komen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: YamahaRXV on November 29, 2016, 21:51:23
Het is zoals het met veel dingen in het leven gesteld is gebaseerd op persoonlijke smaak en voorkeur, en audio vormt daar m.i. zeker geen uitzondering op.
Naar mijn persoonlijke smaak vond ik de 200 op de Kharma DB7 S van Maz destijds by far de beter klinkende van de ARC pre i.c.m. de Kharma MP 150 mono blokken op diezelfde Kharma DB7 S.
Meer homogeen klinkend, beduidend betere definitie/strakheid in het laag, en vooral duidelijk beter qua controle en volledige grip op de speakers, zelfs bij toch wel erg stevige volume standen.
Ook weer een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur, maar de combi van Kharma DB7 S met Devialet 200 vond ik op nagenoeg alle belangrijke facetten ook zelfs beter presteren dan de Kharma Exquisite Mini aangestuurd door de ARC Pre en ARC eindversterker.
Ondanks dat laatstgenoemde combi zeker niet verkeerd klonk vond ik dat er wel degelijk ingeleverd was op een aantal zaken die i.m.o. met de Kharma DB7 S - Devialet 200 combi wel zeer sterk aanwezig waren.
Op dat soort momenten stel ik mijzelf altijd hardop de vraag of de geïnvesteerde kosten van de apparatuur synoniem staan met de geleverde prestaties en dan kom je soms toch tot schokkende constateringen die eens te meer weer bewijzen dat een goedklinkende set niet alleen een kwestie is van het simpelweg aanschaffen van louter dure componenten die op basis van ''status'' en ''looks'' wel goed zouden moeten presteren.

En ja, een Devialet heeft niet de warme klanksignatuur die een goede buizenversterker kan laten horen, is compact, en spreekt voor een groot aantal personen minder tot de status verbeelding qua uiterlijke looks en afmetingen.
Maar als je een klanksignatuur kan waarderen waarin detail, neutraliteit, snelheid, en veel controle (vooral in het laag) volop aanwezig is dan kan de Devialet sound zeker wel goed bevallen.
Mij bevalt het tot op de dag van vandaag nog steeds zeer goed en ik heb nog geen seconde spijt gehad van de switch van Pass Labs naar Devialet.
Veranderen van versterker is tot op de dag van vandaag nog geen seconde naar boven gekomen in mijn hoofd, het upgraden naar een 400 setting zoals Daan (Kerkhoffd) dat heeft gedaan zit er mogelijk nog wel aan te komen  ;)

Niets aan toe te voegen Jan. :thumbs-up:

R

Maz, hoe staat het eigenlijk met de mono's?

Mr.M

Quote from: twani on November 29, 2016, 22:57:29
Niets aan toe te voegen Jan. :thumbs-up:
Idd niets aan toe te voegen. Ik vond zelf ook de combi DAVIALET /kharma 3.2 van JAN beter dan de PASS LABS Kharma.

De kleinere kharmas zijn moeilijker speakers om aan te sturen dan de geote broers en lusten wel wat stroom en kracht en davi heeft daar goed grip op.

De DB7S was een heel vriendelijk speaker met een EIGEN KARAKTER. Eerlijk gezegd mis ik hem nogsteeds.

Niet dat de Galileo Minder is , absoluut niet, de galileo is alles wat de db7s is alleen een stapje schoner en preciecer. Maar de DB7S had een bepaalde klank kleur (warmer en zwoeler dan de Galilei) wat me meteen vanaf de eerste moment aansprak. En dat is me goed bij gebleven.

De galileo heeft iets minder van dat warme en zwoele maar een groter mate van verfijning en preciesie.

@ jan . Als ik verhuisd ben in Janiari , dan prikken we een dagje , kom je met je  davi om te kijke. Hoe dat met de GALIELEO/MINI gaat.


Quote from: R on November 29, 2016, 23:05:10
Maz, hoe staat het eigenlijk met de mono's?
Ben ermee bezig er was een geintereseerde uit denemarken en zie zou deze week laten weten hoe en wat.Als die afhaakt dan zijn ze van mij.

(Mits we het eens kunne worden over de inruil en bijbetaling).maar dat moet geen probleem zijn denk ik.
**UNDER CONSTRUCTION**

YamahaRXV

Quote from: maz on November 30, 2016, 23:18:55
De DB7S was een heel vriendelijk speaker met een EIGEN KARAKTER. Eerlijk gezegd mis ik hem nogsteeds.

Niet dat de Galileo Minder is , absoluut niet, de galileo is alles wat de db7s is alleen een stapje schoner en preciecer. Maar de DB7S had een bepaalde klank kleur (warmer en zwoeler dan de Galilei) wat me meteen vanaf de eerste moment aansprak. En dat is me goed bij gebleven.

De galileo heeft iets minder van dat warme en zwoele maar een groter mate van verfijning en preciesie.

Heb het al meer gezegd volgens mij, maar de Kharma DB7S heeft bij mij een zeer goede indruk achtergelaten destijds; wat een heerlijke sound gaf die toen ten gehore... :inlove:
Een grote en wijde soundstage als een soort van bubbel waarin alles uiterst muzikaal en met een soort zweem van aura werd weergegeven.
Geen enkel moment over de top, fel, of analytisch klinkend, maar volledig meeslepend en ongedwongen zonder dat je maar een enkel moment de neiging kreeg om technisch te moeten luisteren. Naar mijn mening erg prettige en goede kenmerken van een set en bij een evt. toekomstige speaker upgrade in mijn top 3 shortlist die Kharma DB7 (S).

Quote from: maz on November 30, 2016, 23:18:55
@ jan . Als ik verhuisd ben in Janiari , dan prikken we een dagje , kom je met je  davi om te kijke. Hoe dat met de GALIELEO/MINI gaat.

Komt goed  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jean Sibelius

Hoi Maz,

Nog vorderingen vwb de plannen voor de akoestisch geoptimaliseerde ruimte voor o.a. je nieuwe speaker aanwinsten? (erg gave speakers, alsnog van harte! :pompom:)



Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Mr.M

Quote from: Jean Sibelius on December  4, 2016, 16:40:25
Hoi Maz,

Nog vorderingen vwb de plannen voor de akoestisch geoptimaliseerde ruimte voor o.a. je nieuwe speaker aanwinsten? (erg gave speakers, alsnog van harte! :pompom:)



Groeten, Jan
Hoi Jan, even heel erg druk met anderen dingen geweest en heb besloten om eerst in de nieuwe huis te gaan wonene en vanaf daar verder alles afwerken.

Sorry als ik beetje afwezig of laat reageer Maz zit in Cuba , Fidel Castro uitzwaaien. Lol.

Heel bijzonder om te zien dat je geen mobiel internet verbinding heb hier in Cuba en dat de tijd eigwnlijk heeft stilgestaan hier.

Het lijkt hier echt als in de films van tig jaar terug!

Gister aangekomen vanuit Varadero op de Cruis in Havana en morgen varen we de caribisch zee op.;).

Proost vanuit de prachtige  Haven van HAVANA.


Ps. De bioscoop in deze cruis is bizzar groot.
**UNDER CONSTRUCTION**

Richard70…

Mooi man, over 3 weken komen we ook, laat je wat cohiba's en rum voor me over :D
Ben benieuwd wat je van Havana vind, staat zeker ook op ons lijstje
Fijne vakantie
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

flakkees

alles touwtjes even lekker laten vieren maz , heerlijk
prettige vakantie  ;)
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Maikel_audionerd

Fijne vakantie Maz, enjoy  :popcorn:
Coole boot bios
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vik

Njoy MAZ. Mooi leventje heb je toch  :tounge: :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mr.M

#11643
Tnx heren,

Gaat zeker lukken. Een keertje eens wat anders.

Nooit op een cruis geweest en na velen uren te hebben gemaakt dit jaar was dit even nodig.

Begon een beetje de "Drive" te verliezen.

Dit is Een opfrisbeurtje voordat we met de nieuwe jaar gaan beginnen in ons nieuwe woning.

@rdebruin,

Wat Havana betreft, het ziet er allemaal wat oudjes en apart uit.(wel heel.erg mooi) als je het concept kan warderen.

Aanrader is : city tour met oud americaans auto.(als je van te voren boekt , geef duidelijk AAN dat je CABRIO wilt.)anders kom je in een dichte auto en das minder.
Regel alles lekker on spot , van te voren betalen = je onderhandelingskracht verliezen en ipv een dag genieten in een prachtige cabrio , in een warm  busje  zitten.

Nog beter , loop lekker naar buiten uit de terminal en er staan tig man met mooie cabrios die je rond willen leiden.

* ga naar de suvenier market (1 km )links van de cruis terminal als je met je rug tegen de terminal staat. Prachtig om te zien.
Ik heb vandaag 5 mooie(muziek gerelateerd) cubaans schilderijen en 2 beedjes gekocht voor de nieuwe huis .tjaaa, Maz blijft met audio bezig! Ook op vakanties. Lol

Wees niet bang om buiten de cruis  te gaan om rond te lopen door de stad .

HAVANA Is Superrrr veilig. Je kan bij ieder taksi /paard /fiets taxsi instappen en genieten van de zon en uitzicht.

Al zal je eerst even schrikken en  bang zijn als je door de straten loopt (ik vode me even ongemakkelijk) maar het komt doordat het allemaal zo vreemd en onveilig oog , met grote nadruk op Oogt.



Gr maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

ik wist niet dat die schepen ook zo konden varen?! hahaha

Richard70…

Ziet er goed uit maz. We gaan 16 dagen varadero doen en willen nog een paar dagen Havana doen.
Ga je met de cruise ook nog andere landen aan doen in de caribieen?
Vorig jaar Jamaica gedaan. Ook echt de moeite mocht je daar langs komen
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Mr.M

Quote from: rdebruin on December  5, 2016, 12:47:37
Ziet er goed uit maz. We gaan 16 dagen varadero doen en willen nog een paar dagen Havana doen.
Ga je met de cruise ook nog andere landen aan doen in de caribieen?
Vorig jaar Jamaica gedaan. Ook echt de moeite mocht je daar langs komen
Gaaf ! Ik zat ook eerst 4 dagen varadero, Hotel BLAU varadero zat ik. Echt een aanrader, mooie ruime kamers en waanzinnig uitzicht met een hele grote zwembad en strand.

We gaan vandaag om 17.00 varen :zie route.
Dan komen we terug en weer 2 dagen varadairo.

Als je naar havana gaat paar dagen :

Bezinwaargigheden zijn; neem een oudamericaans taxi (cabrio) en zeg : laat me de belangerijke dingen van Havana zien!
Bv de begraafplaats (heel apart)/vrijheidsplein/nieuwe stadsdeel , 5th avenue, 7 km wall, tunnel van havana enz. Gewoon lekker met je kop in de zon en rijden.

(Spreek van te voren de prijs af!) Bv . 3 uur voor 100 euro. (Omgerkend is het 1 euro per kilometer ).

Wij hebben vanuit ned de rondtour geboekt voor 200 euro  3 uur en konden niet eens auto kiezen en zaten bijna in een busje met tig anderen terwijl de slimmerikken in vette oude cabrios zonnend door de straten gingen voor de helft!
Dus alles lekker in havana zelf bij de locals doen, want het zijn de zelfde locals waar de tour operaters van gebruik maken.

Vergeet niet een drankje te doen bij de
FLORIDITA BAR waar ERNIST HEMINGWEY altijd naartoe ging om de beste DAIQUIRI "ter wereld" te drinken.


Gr maz.

Foto 1 route!

Foto 2 begraafplaats. (Heel anders dan bij ons) .

http://www.droomplekken.nl/caribisch-gebied/cuba/havana/publiekstrekkers/cultuur/cementerio-de-cristobal-colon.html


**UNDER CONSTRUCTION**

Richard70…

Mexico cozumel zijn we in september geweest, en ik zie dat je ook naar Montego Bay gaat, hoe lang blijf je op Jamaica ?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Mr.M

Quote from: rdebruin on December  5, 2016, 13:47:51
Mexico cozumel zijn we in september geweest, en ik zie dat je ook naar Montego Bay gaat, hoe lang blijf je op Jamaica ?
Ik dacht 2 dagen jamaica, de rest 1 dag. S nachts varen en vroeg in de ochten aan wal.

Als ik het goed begrepen heb dan is Jamaica een van de leukste plekken van deze streek.

Ben beniuewd!

**UNDER CONSTRUCTION**

michel69

Geniet van je wel verdiende vakantie Maz 😁 gaaf bakkie btw op eerste foto😁

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x