aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Sirius666

Quote from: michel69 on October 26, 2016, 21:21:04
Maz heeft het veel te druk met inpakken van al zijn audio spullen.........ipv audio ophalen moet hij het nu gaan verplaatsen ;) ;D

Eens zien of Vik weer met een smoesje wordt gelokt  ;) :D

Mr.M

#11351
Quote from: Roderick on October 26, 2016, 20:54:47
Mazke, CA VA????

Je laat zeker zo lang niks van je horen om ons vervolgens zeker weer te verassen he, ouwe reus!!!!
Met geen 1 paar galieo maar 2 nieuw paar  ;) ;)

Die Rodeick!!! Ouwe reus! :)

Ik wil jullie graag verassen idd, helaas  niet met 2 paar GALILEO maar met een paartje Galileo en een paartje 2.3 E ceramique sdss black edition.

Audio kennis wilde wat anders en de 2.3 is nog altijd een oud favoriet van me geweest dus die heb ik erbij.

Mooie ervan is dat de kleur netals mij subwoofer obergien is. Dus die kunnen als set ergens in de nieuwe gebruikt worden.

De 2.3 een mooie formaat voor mijn woonkamer dus het is en optie !

Ik zat te denken eerst om de grote 1.2 van een ander audio vriend over te nemen maar mijn vriendin vind de groene kleur niet bij ons nieuwe huis passen en ze heeft ook een beetje gelijk.
Dus die laten we voorbij gaan.



Quote from: michel69 on October 26, 2016, 21:21:04
Maz heeft het veel te druk met inpakken van al zijn audio spullen.........ipv audio ophalen moet hij het nu gaan verplaatsen ;) ;D
Eerder uitpakken want de galileo wordt morgen ochtend bezorgd. ;).

Ik heb er niet zo over gedacht maar tis inderdaad een berg sjouw werk straks om alles te verhuizen. Pfffff.
Quote from: Sirius666 on October 26, 2016, 21:48:25
Eens zien of Vik weer met een smoesje wordt gelokt  ;) :D
Vik en smoesjes? Hoe kom je erbij? ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ik weet echt nog niet wat ik ga doen straks in mijn nieuwe huis.

Ga ik en dedicated ht maken of stereo.

Er moeten in ieder geval 2 sets opgesteld worden waarvan een als ht en ander als stereo.

Ik kan ook een mooie dedicated stereo set in de hobbyroom en de exquiste ht set gewoon lekker in de woonkamer zetten.

Maar dan moet de 2.3 in de dedicated room en de exquisite in de ht woonkamer .





Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

michel69

Quote from: maz on October 27, 2016, 17:55:17
Ik weet echt nog niet wat ik ga doen straks in mijn nieuwe huis.

Ga ik en dedicated ht maken of stereo.

Er moeten in ieder geval 2 sets opgesteld worden waarvan een als ht en ander als stereo.

Ik kan ook een mooie dedicated stereo set in de hobbyroom en de exquiste ht set gewoon lekker in de woonkamer zetten.

Maar dan moet de 2.3 in de dedicated room en de exquisite in de ht woonkamer .





Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Hoi Maz spannend morgen de Galileo's en dan moet je ook nog avond dienst draaien ;) :hehe: alvast veel plezier met aansluiten en daarna genieten :music: :music:.

Ik zou als ik jouw was de HT in de huiskamer doen mits de WSF er daar ook mee kan leven en een dedicated room doen voor het stereo gedeelte film kijken is toch stukken minder kritisch qua plaatsing en beleving + een dedicated room kan je helemaal losgaan met oa akoestiek wat in een huiskamer toch minder is te realiseren.

Ga je btw met verhuizen een vrachtwagen(met b rijbewijs) regelen voor het vervoer zo ja dan heb ik als oud verhuizer nog wel wat tips voor je over hoe en wat?

groetjes Michel
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

Quote from: michel69 on October 27, 2016, 18:09:40
Hoi Maz spannend morgen de Galileo's en dan moet je ook nog avond dienst draaien ;) :hehe: alvast veel plezier met aansluiten en daarna genieten :music: :music:.

Ik zou als ik jouw was de HT in de huiskamer doen mits de WSF er daar ook mee kan leven en een dedicated room doen voor het stereo gedeelte film kijken is toch stukken minder kritisch qua plaatsing en beleving + een dedicated room kan je helemaal losgaan met oa akoestiek wat in een huiskamer toch minder is te realiseren.

Ga je btw met verhuizen een vrachtwagen(met b rijbewijs) regelen voor het vervoer zo ja dan heb ik als oud verhuizer nog wel wat tips voor je over hoe en wat?

groetjes Michel
Hoi michel.

Ik ga straks alsik verhuisd ben alles opties rustig doornemen.

Wat jij zegt is ook een beetje mijn idee .
Ht in woonkamer en didicated stereoroom waar ik lekker kan romellen uit het zicht van vriendin.;).

Wat verhuizing betreft, ik weet niet eens hoe ik dst gaat regelen! Dus tips zijn welkom. U zelf ook ,  dan mag je als eerst de set aansluiten en beluisteren. Lol

Ik haat  sjouw werk.(mits het hobbymatig is) dan ben ik nog enigzins gemotiveerd , lol. Daarom ben ik opticien geworden.
Zwaarste wat je tilt is een brillenkoker , ;).
**UNDER CONSTRUCTION**

michel69

Quote from: maz on October 27, 2016, 18:46:42
Hoi michel.

Ik ga straks alsik verhuisd ben alles opties rustig doornemen.

Wat jij zegt is ook een beetje mijn idee .
Ht in woonkamer en didicated stereoroom waar ik lekker kan romellen uit het zicht van vriendin.;).

Wat verhuizing betreft, ik weet niet eens hoe ik dst gaat regelen! Dus tips zijn welkom. U zelf ook ,  dan mag je als eerst de set aansluiten en beluisteren. Lol

Ik haat  sjouw werk.(mits het hobbymatig is) dan ben ik nog enigzins gemotiveerd , lol. Daarom ben ik opticien geworden.
Zwaarste wat je tilt is een brillenkoker , ;).

Heel verstandig eerst het drukste en het zwaarste>verhuizen en ook nog eens je eerste koophuis dat is allemaal al zwaar genoeg.

w.b.t. de verhuizing alvast een paar tips(is al een tijdje terug voor me krijg vast later nog van oh ja ;D ) huur de grootste wagen die jij mee mag rijden met een hydraulische laadklep dat scheelt echt een hoop zwaar tilwerk(vraag bij het verhuurbedrijf gelijk een hondje mee<plankje op 4 wieltjes ;) ) hoeveel vierkante meter is het totaal oppervlak van je huidige woning ongeveer?

Zorg dat je genoeg degelijke en stapelbare dozen hebt(bouwmarkt verkoopt ze) dikke dekens om bv kostbare meubelen zoals tafels kasten etc. te beschermen spaar vanaf nu al je oud papier op is heel handig voor glas/servies etc. in te pakken matrassen zijn btw ook heel handig om grote oppervlakken te beschermen.
Hou met het inladen van te voren rekening wat wel gelijk dezelfde dag nodig is en wat later in de week kan,vergeet ook niet wat als eerste erin gaat er het laatste uitkomt ;D zorg dat de spullen voor de bovenverdieping als eerste gaan verhuizen van boven naar beneden dus ;) laat jouw of je vriendin de regie in handen hebben loopt alles lekker vlotjes en is het voor iedereen duidelijk.

Label alle dozen met daarop vermeld met breekbaar/inhoud etc. naar welke nieuwe kamer het moet en doe het zelfde met de deuren in het nieuwe huis.

Zag ik het goed ligt er in je nieuwe huis een marmeren vloer? zo ja let op met vooral schuiven van zware dingen op dit soort vloeren ze kunnen vrij snel beschadigen is mijn ervaring(lang leve uitzendkrachten)en dat zou toch zonde zijn leg desnoods opengeknipte kartonnen dozen uit de supermarkt met tape vast op de gedeeltes waar veel gelopen wordt je kan ook nog voor de zekerheid de palen van de trappen beschermen er gaat altijd wel wat tegen aan met sjouwen.

Gereedschap bij de hand is ook altijd erg fijn op beide adressen er zit  namelijk altijd wel iets ergens vast waar je het bestaan niet eens meer weet ;D

Wel dat was het voor nu wel even ;D en als ik kan kom ik je graag helpen hoor Maz ;)

Groetjes Michel
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

twani

#11356
Quote from: michel69 on October 27, 2016, 20:07:52
Heel verstandig eerst het drukste en het zwaarste>verhuizen en ook nog eens je eerste koophuis dat is allemaal al zwaar genoeg.

w.b.t. de verhuizing alvast een paar tips(is al een tijdje terug voor me krijg vast later nog van oh ja ;D ) huur de grootste wagen die jij mee mag rijden met een hydraulische laadklep dat scheelt echt een hoop zwaar tilwerk(vraag bij het verhuurbedrijf gelijk een hondje mee<plankje op 4 wieltjes ;) ) hoeveel vierkante meter is het totaal oppervlak van je huidige woning ongeveer?

Zorg dat je genoeg degelijke en stapelbare dozen hebt(bouwmarkt verkoopt ze) dikke dekens om bv kostbare meubelen zoals tafels kasten etc. te beschermen spaar vanaf nu al je oud papier op is heel handig voor glas/servies etc. in te pakken matrassen zijn btw ook heel handig om grote oppervlakken te beschermen.
Hou met het inladen van te voren rekening wat wel gelijk dezelfde dag nodig is en wat later in de week kan,vergeet ook niet wat als eerste erin gaat er het laatste uitkomt ;D zorg dat de spullen voor de bovenverdieping als eerste gaan verhuizen van boven naar beneden dus ;) laat jouw of je vriendin de regie in handen hebben loopt alles lekker vlotjes en is het voor iedereen duidelijk.

Label alle dozen met daarop vermeld met breekbaar/inhoud etc. naar welke nieuwe kamer het moet en doe het zelfde met de deuren in het nieuwe huis.

Zag ik het goed ligt er in je nieuwe huis een marmeren vloer? zo ja let op met vooral schuiven van zware dingen op dit soort vloeren ze kunnen vrij snel beschadigen is mijn ervaring(lang leve uitzendkrachten)en dat zou toch zonde zijn leg desnoods opengeknipte kartonnen dozen uit de supermarkt met tape vast op de gedeeltes waar veel gelopen wordt je kan ook nog voor de zekerheid de palen van de trappen beschermen er gaat altijd wel wat tegen aan met sjouwen.

Gereedschap bij de hand is ook altijd erg fijn op beide adressen er zit  namelijk altijd wel iets ergens vast waar je het bestaan niet eens meer weet ;D

Wel dat was het voor nu wel even ;D en als ik kan kom ik je graag helpen hoor Maz ;)

Groetjes Michel

Meen je nu echt dat dit alles specifieke "oud verhuizers" kennis is Michel? :D

Nee toch zeker :)

michel69

Quote from: twani on October 27, 2016, 20:15:38
Meen je nu echt dat dit alles specifieke "oud verhuizers" kenners is Michel? :D

Nee toch zeker :)

Je moet eens weten hoe vaak mensen gaan verhuizen met het idee dat doen we wel even met de nodige schade als gevolg. dit waren gewoon even snel een paar dingen die door veel mensen snel worden vergeten(niet iedereen is puntje precies) en voor mij is het ook alweer ruim 15 jaar geleden ;D
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Jumping Jack

Spanriemen om dingen vast te leggen in de verhuiswagen niet vergeten. En een steekwagentje voor bv een wasmachine  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Thanatos

Of een verhuisbedrijf laten komen.. van te voren een berg verhuisdozen laten komen en je vriendin alles wat los zit laten inpakken en labelen  O0

Daarna toekijken hoe alles gaat. Broodje en koffie serveren en klaar  :D

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

DofN

Ik heb me laatst laten verhuizen door een prima en niet duur verhuisbedrijfje uit de regio. Is me goed bevallen. Als je de naam wil moet je me even appen of pm-en, Maz.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

Quote from: Thanatos on October 27, 2016, 22:27:30
Of een verhuisbedrijf laten komen.. van te voren een berg verhuisdozen laten komen en je vriendin alles wat los zit laten inpakken en labelen  O0

Daarna toekijken hoe alles gaat. Broodje en koffie serveren en klaar  :D
Amen. Now your talking! Lol.

@ michel , bedankt voor de tips maat. Ik ben al moet van het lezen van de tips , laat maar staan uitvoeren. Lol.

Verhuizing is  op 3 - 1- 17. Dat is de "officiele " overdrachts datum geworden.

December ga ik me heerlijk op een cruis laten  voorbereiden voor de verhuizing, ;).



Quote from: doorofnight on October 27, 2016, 23:14:15
Ik heb me laatst laten verhuizen door een prima en niet duur verhuisbedrijfje uit de regio. Is me goed bevallen. Als je de naam wil moet je me even appen of pm-en, Maz.
Roept u maar. Tis maar een verhuisbedrijf dus hoef echt niet anoniem abel . Lol.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Gelukkig heb ik niet zoveel spullen . Denk dat m audio spullen het moeilijste te vervoeren zijn en mijn aquarium! Dat wordt ellendig! Denk dat ik ook een aquarium verhuisbedrijf nodig heb. Tis dat ik deze aquarium van meneer VAN PERSIE heb gekregen anders had ik hem niet mee verhuisd.

Verder hebben we niet heeel veel spullen wat mee gaat.
Veel kleding.

Bed+ 2 nachtkastjes /1 kleding kast / werk bureau /bankstel/ 4 stoelen en wasmachine.

De rest gaat niet mee naar nieuwe huis.

Meeste spullen wat verhuisd moet worden  zijn me audio spullen denk ik. Lol

1 paar mini
1 paar galileo
1paar 2.3
1mega subwoofer
2 voortrap
2 eindtraplen
2 platenspelers.
2cd spelers
Audio rack
Center speaker.
2 kisten met kabels.
Isotek titan

Dus idd meer audio denk ik.






Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

vik

Ik zie de vrouw niet staan in dit lijstje?  :D


Quote from: maz on October 28, 2016, 01:26:29
Gelukkig heb ik niet zoveel spullen . Denk dat m audio spullen het moeilijste te vervoeren zijn en mijn aquarium! Dat wordt ellendig! Denk dat ik ook een aquarium verhuisbedrijf nodig heb. Tis dat ik deze aquarium van meneer VAN PERSIE heb gekregen anders had ik hem niet mee verhuisd.

Verder hebben we niet heeel veel spullen wat mee gaat.
Veel kleding.

Bed+ 2 nachtkastjes /1 kleding kast / werk bureau /bankstel/ 4 stoelen en wasmachine.

De rest gaat niet mee naar nieuwe huis.

Meeste spullen wat verhuisd moet worden  zijn me audio spullen denk ik. Lol

1 paar mini
1 paar galileo
1paar 2.3
1mega subwoofer
2 voortrap
2 eindtraplen
2 platenspelers.
2cd spelers
Audio rack
Center speaker.
2 kisten met kabels.
Isotek titan

Dus idd meer audio denk ik.






Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

i2Paq

Wat Thanatos zegt.
Zeker voor grote/lastige meubels.

Audio zou ik zelf doen.

En label je dozen aan de zijkant, dat leest makkelijker als ze gestapeld staan.

Ooit verhuisd na 12 jaar ergens gewoond te hebben, man wat een zooi hadden we / had ik.

Vriendin had alles perfect ingepakt en gelabeld met ook nog eens lijsten in de doos en los er bij.

Alleen zaten de labels boven op de dozen, en dat is k*t als ze 7 hoog gestapeld staan  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

vik

Toevallig blond?  ;D

Quote from: i2Paq on October 28, 2016, 08:21:57
Wat Thanatos zegt.
Zeker voor grote/lastige meubels.

Audio zou ik zelf doen.

En label je dozen aan de zijkant, dat leest makkelijker als ze gestapeld staan.

Ooit verhuisd na 12 jaar ergens gewoond te hebben, man wat een zooi hadden we / had ik.

Vriendin had alles perfect ingepakt en gelabeld met ook nog eens lijsten in de doos en los er bij.

Alleen zaten de labels boven op de dozen, en dat is k*t als ze 7 hoog gestapeld staan  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Aanhanger achter je Golf om te verhuizen Roderick? Koppel genoeg met je 300pk diesel. Volgens mij kan MAZ je hulp wel gebruiken  :P


Quote from: Roderick on October 26, 2016, 20:54:47
Mazke, CA VA????

Je laat zeker zo lang niks van je horen om ons vervolgens zeker weer te verassen he, ouwe reus!!!!
Met geen 1 paar galieo maar 2 nieuw paar  ;) ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Thanatos

Quote from: i2Paq on October 28, 2016, 08:21:57
Wat Thanatos zegt.
Zeker voor grote/lastige meubels.

Audio zou ik zelf doen.

En label je dozen aan de zijkant, dat leest makkelijker als ze gestapeld staan.

Ooit verhuisd na 12 jaar ergens gewoond te hebben, man wat een zooi hadden we / had ik.

Vriendin had alles perfect ingepakt en gelabeld met ook nog eens lijsten in de doos en los er bij.

Alleen zaten de labels boven op de dozen, en dat is k*t als ze 7 hoog gestapeld staan  :D

Ik heb ook 2x een verhuizing gehad met een verhuisbedrijf. Dan wordt het van een hele dag stressen met vrienden/familie en ellende met busjes huren, wasmachines die van de trap donderen enz ineens een leuke dag :-).

Van te voren alles leeghalen en in dozen doen. Deze labelen en de kamer van het nieuwe huis er op zetten waar die doos heen moet. Die gasten van een goed verhuis bedrijf doen dat zo rap dat je huis in minder dan 2 uur leeg is.

Voor je audio zelf even de handen uit de mouwen. Maar een goed bedrijf houdt daar wel rekening mee en is ook verzekerd bij eventuele schades.

Roderick


Aanhanger achter je Golf om te verhuizen Roderick? Koppel genoeg met je 300pk diesel. Volgens mij kan MAZ je hulp wel gebruiken 


JA, goed plan. Al het hifi in de aanhanger en golf en vervolgens.................................Richting TILBURG  ;D ;D ;D