aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78


chansig

Dus Frank heeft de Bow weggedaan een SB gekocht omdat de Oppo beter klonk dan de Bow. Nee toch volgens mij draad ik door....moet wel.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Die SB kun je compleet vergeten, want aan streamen werd toen niet gedaan.

Ik heb de verschillen toen wel bij hem gehoord, en vond de Oppo ook mooier klinken.
Al is dat haast ondenkbaar, want die BOW is een hele serieuze speler.

chansig

Pffff...gelukkig. Ik vind de BOW een mooie speler om te zien. Geen idee hoe die  klinkt. Ik zal er ws ook nooit achter gaan komen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani


Bama


Former member 78


Bas Akkerman

Quote from: Bama on August 31, 2016, 17:13:38
Wordt tijd dat Maz weer eens nieuwe speakers koopt
Als jij nieuwe speakers koopt, doet hij dat ook. Dus... :colgate:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Bama


Former member 78


Mr.M

Quote from: Bama on August 31, 2016, 17:13:38
Wordt tijd dat Maz weer eens nieuwe speakers koopt
Shhhhhhhh...... we gaan dit rustig brengen ton! Gaat  aub eerst  zitten voor dat ik dit vertel. Lol
Anders vallen er weer een paar om!
Quote from: Bas Akkerman on August 31, 2016, 17:43:02
Als jij nieuwe speakers koopt, doet hij dat ook. Dus... :colgate:
Ik voelde me verslagen , dus heb maatregelen genomen.

Sommige  die mij goed kennen zagen het al aankomen , omdat ik steeds terug viel op de sound van de DB7S. ( DOULE WOOFER SERIE Van Kharma.)

Na de zoveelste keer de db7s te moeten missen tijdens luisteren,  heb ik vanochtend  besloten om toch de GALILEO EXQUISITE  te nemen .

Dus ipv Rijden naar de ZAAK heb ik de andere kant op gereden. ;) .

Dit was dus alweer een bekend aktie van Maz. Wakker worden met een idee en gewoon "DOEN".

De grootsheid en gemak waarmee de DOUBLE WOOFER serie (db7/db7s en Galileo) speelt miste ik in de Mini vanaf de eerste dag.

Ik Was ervoor gewaarschuwed dat ik die gemak en grootsheid kan missen als ik voor de Mini kies maar goed moest het zelf  voelen en ervaren!

Als je eenmaal een groter systeem van kharma heb gehoord kan je moeilijk terug.( als dat je sound is).

Dit is de kharma lijn in de orde van grootte :



De kleinste kharma : s7 /s7s / Mini exquisite ( enkel woofer) tweeweg systeem.

De middel maat kharma: Db7/ db7s/ galileo Exquisite  ( double woofer ) ook tweeweg systeem.

Grote maat kharma :
Db9/db9s/ Midi Exquisite

Dan komt nog de Hele grote  : Db11/ db11s / Exquisite Classic.


Hierna komen de onbetaalbare series , waar ik niet meer op in zal gaan want die zijn "onbereikbaar". Lol. Dan zou ik ipv een huis ,  hypotheek op een speaker moeten nemen. ;)


http://www.soundandcolors.com/en/marques/kharma/

Hier kan je goed de verschillen zien in specs.

De s7 is 86 db op 8 ohm.
Mini 87.5 db op 8 ohm.
De db7 is 88 db op 4 ohm.
De galileo is 89 db 4ohm  waarbij de filter van de galileo met minimale filter componenten is opgebouwd als ik het goed heb,  dus heel vriendelijk en makkelijk aanstuurbaar.

Dus maz heeft straks de DB7S sound weer terug , maar dan helemaal opgepimped TOT HET UITERST in de vorm vam EXQUISITE.


Hier nog even wat vroege fotos.

Ze hadden nog een kast (diamant zwart) op voorraad dus ik heb hoop op een "snelle" levering! (Voor kharmas begrippen is helaas 3 maanden" SNEL") Tegenwoordig

Anders zou het april 2017 worden gezien de drukte bij kharma, als ik officieel achter in de rij moet , maar dat is onacceptabel! Dus Maz Moest genoodzaakt een OMKOOP  poging doen.

Heb echt me best gedaan de verantwoordelijke persoon bij Kharma welke de orders regelt om te kopen, zodat hij mijn Galileos  ergens vooraan in de line up plaatst. Lol

Als ik mijn kharmas binnen een maand heb dan mag hij twv 500,- euro shoppen bij me. Lol ;).
Hij zei GEEN JA,  maar moest er wel om lachen.
Tja, wat een audiofiel allemaal over heeft om zsm zijn s peakers te krijgen.lol.

Plus dat ze nog wat goed te maken hebben, vorige keer heb ik bijna een jaar moeten wachten op mijn speakers.


Gelukkig draagt hij een bril OP STERKTE dus kans is groot dat die HAPT! Lol.

We gaan het zien.


Annyways Maz is helemaal HAPPY want met een "ontevreden" gevoel myziek luisteren is niets voor mij.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ik had eigenlijk de  ARC REF 5 willen kopen , maargoed  heb nu weer wat anders gedaan dan de bedoeling was.
Dus die upgrade komt nog.

Ben ook bezig om een heeeeele dikke platen speler over te nemen, maar dat is nog niet rond.

DAT IS PAS EEN VETTE PLATENSPELER!!!!!!..

Zoiets koop je eens in je leven en je doet er een hele leven mee fus doe het meteen goed!(VAN Jan geleerd,(Jan "Maison "). )

Als ik die binnen kan slepen dan VALLEN ER ZEKER EEN PAAR OM. :). Zo moooi is die!!!!!!


**UNDER CONSTRUCTION**

Richi

Dat was een lange dag voor je vandaag Maz. Maar van harte gefeliciteerd met je aankoop! Ik hoop dat je hiermee toch wat rust gaat vinden qua luidsprekers.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mr.M

Quote from: Richi on September  1, 2016, 01:36:14
Dat was een lange dag voor je vandaag Maz. Maar van harte gefeliciteerd met je aankoop! Ik hoop dat je hiermee toch wat rust gaat vinden qua luidsprekers.
Tnx Richi,

Dit was eerder een korte werk dag, want voordat ik op de zaak was , was het haast 12.00 uur, ;) en om 17.30
Zat ik alweer in de auto lekker te cruizen met de dak open.

Nu ik toxh over autos heb:

Van de weekend met me PA  "even" (4 uur lang)  de oldtimer SL350 zitten boenen en poetsen en hij ziet er VET uit.

Dit is echt een vette bak om inTe rijden !

Vooral als er een " jong" persoon in rijdt.

Nou is 34 niet bepaald jong meer maar goed , voor dit soort autos nog wel. Want hij is dik paar jaar ouder dan ik ben.Wanneer de kap open is van deze oldtimer , dan is het echt  EYE CATCHER.


Alleen hij zuipt als een ...... mijn 500sl is hier niets bij!
50 euro getankt en met kleine uur rijde was die al op de helft!

Ik denk dat er iets niet helemaal goed is met de benzine consumptie van deze oude DAME.

Krijg meer duimen omhoog met de oude SL dan mijn nieuwe Sl. Lol.

En me pa is helemaal happy ermee , en dat is het belangerijkste. De onbetaalbare glimlach van je ouders.;)


http://cloud.tapatalk.com/s/57c76e6b94390/20160828_175519-1280x720.jpg?
http://cloud.tapatalk.com/s/57c76e74e567a/20160828_173537-1280x720.jpg?
**UNDER CONSTRUCTION**

martien

Gefeliciteerd met je aankoop, ik denk dat de meeste het al lang vonden duren. ;D
Zijn ze eigenlijk ook groter in afmetingen?

Xander32

Het gaat wennen Maz, jouw aankopen  :yawnee:.

;D


Iig veel luisterplezier gewenst. En wat een gaaf kado aan jouw pa, super actie :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Toch maar gedeeld MAZ?  :coffee: :angel: :angel:



Quote from: maz on September  1, 2016, 01:14:40
Shhhhhhhh...... we gaan dit rustig brengen ton! Gaat  aub eerst  zitten voor dat ik dit vertel. Lol
Anders vallen er weer een paar om!Ik voelde me verslagen , dus heb maatregelen genomen.

Sommige  die mij goed kennen zagen het al aankomen , omdat ik steeds terug viel op de sound van de DB7S. ( DOULE WOOFER SERIE Van Kharma.)

Na de zoveelste keer de db7s te moeten missen tijdens luisteren,  heb ik vanochtend  besloten om toch de GALILEO EXQUISITE  te nemen .

Dus ipv Rijden naar de ZAAK heb ik de andere kant op gereden. ;) .

Dit was dus alweer een bekend aktie van Maz. Wakker worden met een idee en gewoon "DOEN".

De grootsheid en gemak waarmee de DOUBLE WOOFER serie (db7/db7s en Galileo) speelt miste ik in de Mini vanaf de eerste dag.

Ik Was ervoor gewaarschuwed dat ik die gemak en grootsheid kan missen als ik voor de Mini kies maar goed moest het zelf  voelen en ervaren!

Als je eenmaal een groter systeem van kharma heb gehoord kan je moeilijk terug.( als dat je sound is).

Dit is de kharma lijn in de orde van grootte :



De kleinste kharma : s7 /s7s / Mini exquisite ( enkel woofer) tweeweg systeem.

De middel maat kharma: Db7/ db7s/ galileo Exquisite  ( double woofer ) ook tweeweg systeem.

Grote maat kharma :
Db9/db9s/ Midi Exquisite

Dan komt nog de Hele grote  : Db11/ db11s / Exquisite Classic.


Hierna komen de onbetaalbare series , waar ik niet meer op in zal gaan want die zijn "onbereikbaar". Lol. Dan zou ik ipv een huis ,  hypotheek op een speaker moeten nemen. ;)


http://www.soundandcolors.com/en/marques/kharma/

Hier kan je goed de verschillen zien in specs.

De s7 is 86 db op 8 ohm.
Mini 87.5 db op 8 ohm.
De db7 is 88 db op 4 ohm.
De galileo is 89 db 4ohm  waarbij de filter van de galileo met minimale filter componenten is opgebouwd als ik het goed heb,  dus heel vriendelijk en makkelijk aanstuurbaar.

Dus maz heeft straks de DB7S sound weer terug , maar dan helemaal opgepimped TOT HET UITERST in de vorm vam EXQUISITE.


Hier nog even wat vroege fotos.

Ze hadden nog een kast (diamant zwart) op voorraad dus ik heb hoop op een "snelle" levering! (Voor kharmas begrippen is helaas 3 maanden" SNEL") Tegenwoordig

Anders zou het april 2017 worden gezien de drukte bij kharma, als ik officieel achter in de rij moet , maar dat is onacceptabel! Dus Maz Moest genoodzaakt een OMKOOP  poging doen.

Heb echt me best gedaan de verantwoordelijke persoon bij Kharma welke de orders regelt om te kopen, zodat hij mijn Galileos  ergens vooraan in de line up plaatst. Lol

Als ik mijn kharmas binnen een maand heb dan mag hij twv 500,- euro shoppen bij me. Lol ;).
Hij zei GEEN JA,  maar moest er wel om lachen.
Tja, wat een audiofiel allemaal over heeft om zsm zijn s peakers te krijgen.lol.

Plus dat ze nog wat goed te maken hebben, vorige keer heb ik bijna een jaar moeten wachten op mijn speakers.


Gelukkig draagt hij een bril OP STERKTE dus kans is groot dat die HAPT! Lol.

We gaan het zien.


Annyways Maz is helemaal HAPPY want met een "ontevreden" gevoel myziek luisteren is niets voor mij.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Roderick

Quote from: Bama on August 31, 2016, 17:13:38
Wordt tijd dat Maz weer eens nieuwe speakers koopt

Nu ben jij weer aan de beurt Bama  ;D.
Ik heb wel een mooi setje ensemble ondiva speakers voor je  ;)

Mr.M

Quote from: martien on September  1, 2016, 06:23:22
Gefeliciteerd met je aankoop, ik denk dat de meeste het al lang vonden duren. ;D
Zijn ze eigenlijk ook groter in afmetingen?

Tnx martien,

Ik had al een voorgevoel dat ik spijt zou krijgen van de MINI , dit omdat de karakter van de kleinere kharma blijkbaar mij minder aanspreekt vergeleken met de grotere broer.


Ik Heb de s7 /s7s gehad en die hebben in de basis ,zelfde eigenaschappen als de meer verfijnd en doorontwikkelde MINI Exquisite.

Bij mijn overstap naar de DB7 (DOUBLE WOOFER) serie , waren de tonale balans overeenkomstig met de kleine SINGLE WOOFER serie, alleen ze spelen wat VOLLER, NADRUKKELIJKER , STRAKKER ,  GROOTSER en GEMAKKELIJKER.

Je krijgt simpel gezegd veel meer druk opbouw en slag gevoel bij de weergave. Iets meer Live en voor je neus. En dat SPRAK mij bij de DB7 (Double  7 inch woofer ) serie METEEN aan toen ik het voor het eerst hoorde.

Daarm zei ik vanaf eerste dag dat ik besloot overstappen naar de exquisite line:

DIT was geen upgrade in sound, want ik was dol gelukkig met de db7s.  Ik wilde perse de Exquisie LOOK ,  (was  altijd een droom vanaf de dag dag ik de MINI zag).

ik was al bang dat de MINI, niet mijn sound zou zijn juist omdst ik pas bij de DB7 SERIE  echt van de grond kham met me tenen als ik muziek luosterde, maar ben toch voor de MINI  gegaan toen ipv naar het advies luisteren van Kharma en  de GALILEO nemen wat eigenlijk gewoon de DB7S IS ALLEEN VEEL VERFIJNDER .
De GALILEO en de MINi hebben een prijsverschil van maar10% ! Dus de prijs was het probleem niet.
Maargoed , dit was niet echt een nieuwe  "aankoop" maar eerder een INRUIL tegen een ander product want net iets meer kost.
Dat vinden "winkeliers" nooit erg als het maar binnen een redelijk termijn is.


Dus het wordt weer AFWACHTEN, en dit keer BLIJFT DE GALILEO voor Heeeeeeel lang in HUIZE Maz.

;)   ECHT!





Quote from: Xander32 on September  1, 2016, 06:41:35
Het gaat wennen Maz, jouw aankopen  :yawnee:.

;D


Iig veel luisterplezier gewenst. En wat een gaaf kado aan jouw pa, super actie :thumbs-up:.


Tnx Xander,

Heb me best gedaan maar kon niet wennen aan de MINI , met de sound van de Db7s vers in me achterhoofd, dus er zat niets anders op.

Wat de auto betreft , pa is super blij ermee. Als je zag hoe die aan aan schrobben was ( PAPA HEEFT SMETVREES) dus raakt geen vieze dingen aan "normaal" gesproken maar afgelopen zondag, was die alles een beetje vergeten en volop door stof aan het gaan! Geweldig om te zien. Vader en zoon samen aan de hobby!

Was een super dag om nooit meer te vergeten! ONBETAALBAAR!



Quote from: vik on September  1, 2016, 07:51:24
Toch maar gedeeld MAZ?  :coffee: :angel: :angel:


Ja Jo, TON begon er al over dus dacht , achja, laat maar zeggen.

Zo blijft het beetje spannend toch?


Voor jullie weer een reden om aan de drank te gaan bij mij OVER DE VLOER. lol



**UNDER CONSTRUCTION**

martien


michel69

Quote from: maz on September  1, 2016, 01:14:40
Shhhhhhhh...... we gaan dit rustig brengen ton! Gaat  aub eerst  zitten voor dat ik dit vertel. Lol
Anders vallen er weer een paar om!Ik voelde me verslagen , dus heb maatregelen genomen.

Sommige  die mij goed kennen zagen het al aankomen , omdat ik steeds terug viel op de sound van de DB7S. ( DOULE WOOFER SERIE Van Kharma.)

Na de zoveelste keer de db7s te moeten missen tijdens luisteren,  heb ik vanochtend  besloten om toch de GALILEO EXQUISITE  te nemen .

Dus ipv Rijden naar de ZAAK heb ik de andere kant op gereden. ;) .

Dit was dus alweer een bekend aktie van Maz. Wakker worden met een idee en gewoon "DOEN".

De grootsheid en gemak waarmee de DOUBLE WOOFER serie (db7/db7s en Galileo) speelt miste ik in de Mini vanaf de eerste dag.

Ik Was ervoor gewaarschuwed dat ik die gemak en grootsheid kan missen als ik voor de Mini kies maar goed moest het zelf  voelen en ervaren!

Als je eenmaal een groter systeem van kharma heb gehoord kan je moeilijk terug.( als dat je sound is).

Dit is de kharma lijn in de orde van grootte :



De kleinste kharma : s7 /s7s / Mini exquisite ( enkel woofer) tweeweg systeem.

De middel maat kharma: Db7/ db7s/ galileo Exquisite  ( double woofer ) ook tweeweg systeem.

Grote maat kharma :
Db9/db9s/ Midi Exquisite

Dan komt nog de Hele grote  : Db11/ db11s / Exquisite Classic.


Hierna komen de onbetaalbare series , waar ik niet meer op in zal gaan want die zijn "onbereikbaar". Lol. Dan zou ik ipv een huis ,  hypotheek op een speaker moeten nemen. ;)


http://www.soundandcolors.com/en/marques/kharma/

Hier kan je goed de verschillen zien in specs.

De s7 is 86 db op 8 ohm.
Mini 87.5 db op 8 ohm.
De db7 is 88 db op 4 ohm.
De galileo is 89 db 4ohm  waarbij de filter van de galileo met minimale filter componenten is opgebouwd als ik het goed heb,  dus heel vriendelijk en makkelijk aanstuurbaar.

Dus maz heeft straks de DB7S sound weer terug , maar dan helemaal opgepimped TOT HET UITERST in de vorm vam EXQUISITE.


Hier nog even wat vroege fotos.

Ze hadden nog een kast (diamant zwart) op voorraad dus ik heb hoop op een "snelle" levering! (Voor kharmas begrippen is helaas 3 maanden" SNEL") Tegenwoordig

Anders zou het april 2017 worden gezien de drukte bij kharma, als ik officieel achter in de rij moet , maar dat is onacceptabel! Dus Maz Moest genoodzaakt een OMKOOP  poging doen.

Heb echt me best gedaan de verantwoordelijke persoon bij Kharma welke de orders regelt om te kopen, zodat hij mijn Galileos  ergens vooraan in de line up plaatst. Lol

Als ik mijn kharmas binnen een maand heb dan mag hij twv 500,- euro shoppen bij me. Lol ;).
Hij zei GEEN JA,  maar moest er wel om lachen.
Tja, wat een audiofiel allemaal over heeft om zsm zijn s peakers te krijgen.lol.

Plus dat ze nog wat goed te maken hebben, vorige keer heb ik bijna een jaar moeten wachten op mijn speakers.


Gelukkig draagt hij een bril OP STERKTE dus kans is groot dat die HAPT! Lol.

We gaan het zien.


Annyways Maz is helemaal HAPPY want met een "ontevreden" gevoel myziek luisteren is niets voor mij.

Haha Feli Maz zit op ons vakantieadres in LU en zei net tegen mijn vrouw(voor mijn bundel op is ;) ) ff snel kijken of Maz weer gek heeft gedaan.......en ja hoor ;D :clapping: :clapping: man man wat een beauty's veel plezier ermee en lees/reageer weer verder als ik thuis ben.

Groetjes Michel.
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)