aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Ik heb geluk hiermee want heb genoeg ruimte om makkelijk van bovem een cd in te laden. Was bang dat het misschien moeilijk werd maar valt heel erg mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

Net antwoord gehad van de "eigenaar"van de ref 3 die op hifi.nl staat en de doorgegeven  tel nr, "voor meer info" is uit spanje! Lol.



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

hpapen


ducman748

Da's niks maz

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


chansig

Quote from: frank2 on August 25, 2016, 12:55:42
Klopt heb ik inderdaad gehad, goede speler, ik kreeg alleen last van uitvallen, Haperen vd laser.

Kans lijkt me redelijk aanwezig dat de speler van Maz de jouwe is geweest.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: hpapen on August 26, 2016, 00:01:44
Je vriendin rijdt toch graag  ;D
Lol.
Quote from: ducman748 on August 26, 2016, 08:04:13
Da's niks maz

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Ik had al een vermoede dat het geen nederlands toestel was. En dat het vermoedelijk een "nep" verkoper is.

Meestal als je een ref 3 tekoop hebt , staat er een foto van de set in een normale kamer en niet een foto met wit achtergrond en de ref 3 solo erop.

Quote from: chansig on August 26, 2016, 08:12:36
Kans lijkt me redelijk aanwezig dat de speler van Maz de jouwe is geweest.

Gr Hans
Geen idee. Kan even vragen waar en wanneer de beste man hem heeft gekocht! Gister even paar nummers opgezet en nog  geen teken van problemen / uitval of hapering.

Eigenaar was een hele nette man en heeft me op ieder miniscule optisch fout aangewezen voordat ik erheen ging , zodat ik niet voor niets  helemaal naar Almelo ging rijden en  garandeerde me dat er technisch 0.0 problemen waren technisch.

Hij had hem best lang  in zijn de tweede set altijd ( voor bij de hoofdtelefoon) en technisch zou die 100% "goed" zijn , anders zou die vermelden dat er iets was en de prijs daar naar aanpassen.

Iedergeval tot zover , 3 liedjes , geen haperingen of problemen.

Was te warm gister om de ref110 aan te laten en op de lederen bank te zitten , dus maz is na 3 liedjes gestopt met muziek.
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Oh nee ik ga er ook vanuit dat die van Frank gewoon gemaakt is door W&W. Ws heeft deze man hem vervolgens daar gekocht. Zo bedoelde ik het.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Quote from: chansig on August 26, 2016, 08:47:12
Oh nee ik ga er ook vanuit dat die van Frank gewoon gemaakt is door W&W. Ws heeft deze man hem vervolgens daar gekocht. Zo bedoelde ik het.

Gr. Hans
Ow , zo. Geen idee. Heb de oorsprong niet gevraagd , hij had hem  al een hele tijd als ik het goed heb begrepen.

Ondertussen staat de cd speler te spelen en de sound is me heeel erg goed bevallen.

Heerlijk warm, aangenaam en muzikaal. Niets teekt je aandacht teveel en het leid je niet af van muziek.

Dit was echt ieder cent waard geweest.

De Bow  Heeft een heel warm en aangenaam sound met een heeeeeel(bijzonder) goed doortekend en strak laag.
Het mooi doortekend laag vant denk ik het meest op.
Dit is gewoon een lekker luisterend cd speler met audiofiele eigenaschappen die je betrekken bij het muziek.

Om het simpel te zeggen , hij luistert heel gemakkelijk en lekker.

Het hoog is  mooi open maar minder "scherp" dan de CEC cd speler .

Stemmen zijn  beter gearticuleerd en klinken  lekkerder in de oren dan de cec.

De cec kon af en toe wat "hard " aankomen maar dat doet de BOW niet.

Nou is dit natuurlijk appels met peren vergelijken want de cec kostte nieuw onder  750 ,- (nieuw)en de Bow 10x meer.

Om kort te zijn. Muzikaal en boeiend cd speler voor een hele nette prijs.

Ben zeer blij met de sound Alleen jammer dat hij niet grijs is. Sowieso een upgrade tov de cec 3300r.

Nu nog zoeken naar iets wat beter bij de set past qua uiterlijk.

Dus de cd spsler upgrade path is nog niet uitgewandeld.
**UNDER CONSTRUCTION**

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Maikel_audionerd

Quote from: gerzom on August 29, 2016, 09:40:29
....... Esoteric   ;)
Absoluut heel mooie spelers (heb vroeger een Teac VRDS gehad)  :wub:  :wub:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

i2Paq

Quote from: Maikel_audionerd on August 29, 2016, 14:07:25
Absoluut heel mooie spelers (heb vroeger een Teac VRDS gehad)  :wub:  :wub:

Ik lees anders dat dat juist lood om oud ijzer is.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mr.M

Quote from: gerzom on August 29, 2016, 09:40:29
....... Esoteric   ;)
Heb er een aangeboden gekregen , de zs1 , maar ik twijfel !
Quote from: Maikel_audionerd on August 29, 2016, 14:07:25
Absoluut heel mooie spelers (heb vroeger een Teac VRDS gehad)  :wub:  :wub:
Teac heeft idd hele mooie spelers.
Quote from: i2Paq on August 29, 2016, 16:11:06
Ik lees anders dat dat juist lood om oud ijzer is.
Ik zou niet weten, heb noet zoveel verstand van cd spelers uit hogere klasse .
**UNDER CONSTRUCTION**

take5

Volgens mij staat er eerst een set Exquisite Midi op je te wachten bij highendaudio...  :D

Mr.M

Quote from: take5 on August 29, 2016, 22:58:41
Volgens mij staat er eerst een set Exquisite Midi op je te wachten bij highendaudio...  :D
Ik was er al op de hoogte voordat Toni hem had opgehaald! Mooie speakers voor een hele nette prijs!

Ik heb liever de nieuwe type met de omega drivers , maargoed die zul je niet gauw op de tweedehandse markt vinden , vooral niet in NL.

Voor die prijs is het echt een "koopje". Want de midi 1.0 en de nieuwe midi zijn beide waanzinnige speakers waarbij de units (mid u its) "anders"  zijn.

**UNDER CONSTRUCTION**

gerzom

Quote from: maz on August 29, 2016, 20:55:35
Heb er een aangeboden gekregen , de zs1 , maar ik twijfel !
De SZ-1 kom je niet zo vaak tegen (redelijk zeldzaam in EU), maar is wel al een oudje.....
Misschien beter gaan voor een X-03se (of X-01 als je budget het toe laat  ;))
Ook de K-serie kom je tegenwoordig wel tegen voor "redelijke" prijzen (K-07 of K-05) zeker sinds de introductie van de X-series
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


jan-rotterdam

Quote from: maz on August 30, 2016, 09:03:36
Mooie speakers voor een hele nette prijs!

Ik heb liever de nieuwe type met de omega drivers , maargoed die zul je niet gauw op de tweedehandse markt vinden , vooral niet in NL.

Voor die prijs is het echt een "koopje". Want de midi 1.0 en de nieuwe midi zijn beide waanzinnige speakers waarbij de units (mid u its) "anders"  zijn.

Inderdaad een hele mooie prijs, en ook nog met de volledig houten kop die niet meer geleverd wordt maar die ik wel waanzinnig vind.
Ombouwen naar de Omega drivers is niet leuk, heb ik ook al eens nagevraagd om eventueel te laten doen  ::)

Groeten Jan


Mr.M



Quote from: jan-rotterdam on August 30, 2016, 17:44:42
Inderdaad een hele mooie prijs, en ook nog met de volledig houten kop die niet meer geleverd wordt maar die ik wel waanzinnig vind.
Ombouwen naar de Omega drivers is niet leuk, heb ik ook al eens nagevraagd om eventueel te laten doen  ::)

Groeten Jan

Ombouw is idd geen optie ,

Dit omdat:

+Omega unit iets groter is dan de thiel midunit.(kast moet gefreesd worden)
+de filter en de dure zilverspoelen zijn ingegoten en niet herbruikbaar.
+intern enigma bekabeling niet herbruikbaar ivm ingegoten filter, (lengte) wordt tekort bij knippen en herbruik.
+omega mid unit zelf is duur.


Klankmatig kan je ook niet echt zeggen dat het een. " Upgrade " wordt , want de thiel mid unit is een bijdt een waanzinnig unit." Anders" is eerder de juiste benaming.

De exquisite serie met THIEL mid units wordt nogsteeds geleverd , het is maar welke "sound" meer jouw aanspreekt.

Had ik de mini niet gekocht, dan hadden Deze nu hier gestaan!

Ik heb even serieus over nagedacht om het te kopen en JAN ROTTERDAM achterna gaan met de set! ;)


**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: gerzom on August 30, 2016, 10:55:06
De SZ-1 kom je niet zo vaak tegen (redelijk zeldzaam in EU), maar is wel al een oudje.....
Misschien beter gaan voor een X-03se (of X-01 als je budget het toe laat  ;))
Ook de K-serie kom je tegenwoordig wel tegen voor "redelijke" prijzen (K-07 of K-05) zeker sinds de introductie van de X-series
Hoi gerzom,

Dit zou om een exemplaar gaan wat nog in de garantie zit. (Nog 14 maanden) . Ik weet niet hoelang de garantie is van eso. Maar dit kwam van de eerste eigenaar met nog wat rest garantie.lol.

Ik ben niet thuis in de esoteric spul dus geen idee welke model welke leeftijd heeft.
Vind ze overigens waamzinnige dingen om te zien.

Zeker huizen man waardig! ;).
**UNDER CONSTRUCTION**

Former member 78


chansig

 :D

Als dat zo het geval is geweest dan lach ik me een krul in m'n broek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

gerzom

Quote from: maz on August 31, 2016, 00:03:09
Hoi gerzom,

Dit zou om een exemplaar gaan wat nog in de garantie zit. (Nog 14 maanden) . Ik weet niet hoelang de garantie is van eso. Maar dit kwam van de eerste eigenaar met nog wat rest garantie.lol.

Ik ben niet thuis in de esoteric spul dus geen idee welke model welke leeftijd heeft.
Vind ze overigens waamzinnige dingen om te zien.

Zeker huizen man waardig! ;).
Is het geen RZ-1? http://www.esoteric-usa.com/Products/audio-players/RZ-1.php
Die wordt nog steeds verkocht in de US en Asia, maar dat is een geïntegreerd muziek systeem.

Though the RZ-1 is an integrated system that is best suited for casual listening, it faithfully incorporates the high-end design philosophy that is characteristic of ESOTERIC, and was developed to be the finest integrated music system in its class.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


paaj

Lijkt me niet, die heeft geen uitgangen en het type SZ1 bestaat als Esoteric CD speler. Misschien is het een vergeten voorraad geweest.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2